خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

11 بهمن ماه 1395 ـ 30 ژانويهء 2017

 

  

چراغی که به اسکار روا ست!..

       فدوی، در مرور خبرها، به نام آشنائی برخورد که همانا «حسین(ع) زمان» بود.

       او اساس را بر این گذاشت که منظور بی گمان، همان «اباعبدالله(ع)» گرامی خودمان است که سابقهء آشنائی و البته ارادت فدوی به معظم له به 1400 سال پیش بر می گردد. و نیز گفتن ندارد که فدویِ منتظرالظهور در این چندین قرن، به فتوای علمای سلف و خلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، بابت اینکه آن بزرگوار دستور حق تعالی را لبیک گفته و به بهشت عزیمت فرموده، چه خاک های عالم را که نخست گِل، و سپس به سر نکرده است!..

       بگذریم؛ لکن قدری بیشتر که به خبر و ادامهء آن که باریک شد، دریافت که خیر حسب شیوهء مرضیه، دوباره گز نکرده پاره کرده است! و قضیه به خواهر بازیگر، ترانهء علی(ع) دوستی بر می گردد که زنجیر (گردن بند- م) پاره کرده و بدلیل آنکه رئیس جمهور آمریکا پس از نزدیک به چهار دهه تحمل توهین مستمر حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، به کشورش، برای دستگرمی و بطور علی الحساب، پاسخ کمرنگی به حضرات داده، شیهه کشان ذوالفقار(ع) از نیام برکشیده است که: «من اُسکار برو نیستم!»

       فدوی اما در این باب شخصاً نظری ندارد، زیرا برخی دوستان طناز، مراتب را بسیار بهتر از او، به شرحی که در پی می آید،شدیداً بجا آورده اند و از آن میان:

       * «من، ترانه علیدوستی، به دلیل گروگان گیری بیست سالهء جعفر پناهی و بازداشت حبس و شلاق کیوان کریمی، اسکار را تحریم میکنم و به جشنواره فجر میروم!» / بالاترین

       که نقیضه ای ست بر این گفتار:

       * «تصمیم گرفتم حتی اگر امکان حضور در اسکار را داشته باشم در این مراسم شرکت نکنم، چون دیدن اینکه مردم معمولی هموطنم از حق قانونی خود برای دیدن فرزندان شان یا ادامهء تحصیل در آمریکا محروم می‌شود، عمیقا مرا آزرده است.»/ خبرآنلاین

       فدوی دریغ اش می آید که بخشی از نوشتهء حسین(ع) زمان در این باب را نیز پی نیاورد:

       * به دستور رییس جمهور آمریکا، ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا به طور موقت به تعلیق در آمد. این دستور برای بسیاری از مسلمانان و ایرانیان ظالمانه قلمداد شده است و اکثر ایشان به ترامپ بعنوان یک نژاد پرست نگاه می کنند. عکس العمل های زیادی در مدت زمانی کوتاه بعد از صدور این فرمان نشان داده شده و در این میان تصمیم ترانه علیدوستی، هنرمند خوب کشورمان، مبنی بر شرکت نکردن در مراسم اسکار قابل تقدیر است. حداقل پیام خانم علیدوستی بیان اعتراض به دستوری است که از نگاه ما غیر انسانی و غیر عادلانه و مغایر با آزادی است. اما نگاهی به اطراف مان بیاندازیم. این ممنوعیت های ناعادلانه برای ایرانیان در داخل ایران وجود ندارد؟ مگر نه اینکه تعدادی از مردم و هموطنان مان، از اقشار مختلف، از حقوق اولیه خود محرومند؟ مگر نه اینکه در همین مملکت خودمان درها به روی بسیاری از هنرمندان، خبرنگاران، نویسندگان، دانشجویان و… بسته است؟ شاید در این ارتباط بتوانیم به ترامپ بیشتر حق بدهیم. او می تواند بگوید «من نگران نفوذ تروریسم به کشورم هستم و چون [از نظر او] کشورهای اسلامی خطر محسوب می شوند لذا می خواهم ورودشان را محدود کنم». اما اتهام ما چیست؟ جعفر پناهی چه خطری دارد؟ استاد شجریان چه تهدیدی است؟ جرم دانشجویان محروم از تحصیل چیست؟ مدت هاست که در همین مملکت خودمان درها را به روی بسیارء از هموطنانمان بسته اند و ما نظاره گر بوده ایم. ای کاش هنرمندان، فرهیختگان، روشنفکران و دانشگاهیان ما همان اندازه که نسبت به منع ورود ایرانیان به آمریکا حساسیت نشان می دهند به سلب حقوق هموطنان شان نیز حساس بودند. ترانه علیدوستی حضور در اسکار را بهانه ای برای اعتراض می بیند و تحریم حضورش در اسکار تصمیمی تاثیر گذار می شود ولی ما در کشور خودمان این همه اجحاف در حق هنرمندان میهن را می بینیم و بدون توجه به همهء آنها در جشنوارهء فجر شرکت می کنیم(1). گویی هیچ نبوده. ای کاش چشمان مان را بشوئیم و جور دیگری نگاه کنیم. ای کاش تنها به منافع خود نگاه نکنیم و پایمال شدن انسانیت و حقوق از دست رفته بشر نگرانمان کند و سکوتمان را بشکند./ انصاف

       فدوی در تکمیل نقل قول بالا، یادآور می شود که شهروندان عادی نیز دشمن تلقی و از تیر غیب مؤمنین در امان نبوده اند و سلب آزادی های فردی و اجتماعیِ بویژه زنان، پس از تصرف عدوانی وطن سابق، همچنان و با سرعت  8، 9 "ریش"تِر ادامه داشته که کمترین آن، تحمیل حجاب، ممنوعیت ورود به ورزشگاه ها و هیچکس باورش نمی شود، حتا دوچرخه سواری ست!:

       * دوچرخه‌ سواری بانوان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم باشد، حرام است!/ مقام مُخبّط رهبری

       این را فدوی البته می داند و شجاعانه اذعان می کند که مقام مُخبّط  رهبری(ضپ)، آنقدرها هم که معاندین می گویند پرت و بی آزرم نیست؛ یعنی آتش به مال اش زده  و با دوچرخه سواری بانوان، در اطاق خواب- پذیرائی، حمام و دستشوئی و حتا تراس، بشرط آنکه بجای نرده، آجر باشد،مخالفتی ندارند!

       باری، در پیوند با شیطان بزرگ نیز، بیش از سه دهه لگد کردن و آتش زدن پرچم آمریکا، گروگان گرفتن شهروندان آمریکائی- ایرانی و.... برای جوری جنس، علاوه می کند.

       زیاده کامنتی نیست..

        28 ژانویه 017

___________________________________

(1) بی.بی.سی: انتقاد چهار هنرمند زندانی ایرانی از 'سکوت' دیگر هنرمندان. کیوان کریمی، حسین رجبیان، مهدی رجبیان و یوسف عمادی، چهار هنرمندی که در ایران زندانی هستند، در نامه‌ای از اینکه دیگر هنرمندان ایرانی در قبال وضعیت آنها "سکوت کرده‌اند" انتقاد کرده‌اند. در این نامه، که در وبسایت‌ های فعالان حقوق بشر ایرانی منتشر شده، آمده است: «آیا آنها اخبار حمایت جهانی هنرمندان و جشنواره های بین المللی پیرامون ما را نشنیده‌اند که این چنین دربارهء احکام قضایی و سرنوشت هنری‌مان سکوت کرده اند، یا تن به مصحلت اندیشی و از سر تاسف منفعت طلبی داده‌اند؟»

(2) بی.بی.سی: امید کوکبی، دانشجوی ایرانی دکترای فیزیک با تخصص لیزر در دانشگاه آستین تگزاس، بعد از 5 سال و 4 ماه زندان بدون مرخصی، با وثیقهء 500 میلیون تومانی به مرخصی استعلاجی آمد. یک منبع مطلع به بی.بی.سی گفت که آقای کوکبی امروز چهارشنبه 5 خرداد بیمارستان سینای تهران را، که در آن برای درمان سرطان کلیه خود تحت نظر بود، برای ادامهء معالجه ترک کرده است. پنج هفته پیش، پزشکان کلیهء راست امید کوکبی را، به علت عارضه تومور بدخیم سرطانی، به طور کامل از بدن اش خارج کردند. در آن زمان از پزشک معالج امید کوکبی نقل شد که با توجه به وضعیت بیماری وی، در صورت ادامهء حبس، جان این زندانی در خطر خواهد بود. انتشار خبر خارج کردن کلیهء آقای کوکبی و انتشار عکسی از او بر روی تخت جراحی، واکنش گستردهء شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت. چهار روز بعد از عمل جراحی، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوهء قضاییهء ایران، گفت که در صورت تشخیص پزشک قانونی، ممکن است تسهیلاتی برای این زندانی در نظر گرفته شود. امید کوکبی، بهمن ماه سال 1389 هنگام خروج از ایران در فرودگاه بازداشت و بعد از چند ماه به اتهام "ارتباط با دولت متخاصم" و "کسب مال نامشروع" به 10 سال زندان محکوم شد. امید کوکبی، یکی از نخبگان فیزیک ایران است که می‌گوید حکم 10 سال زندان او "برای مجبور کردن من به همکاری در نهادهایی که دلخواهم نبودند و به سود ایران و جهان عمل نمی‌کردند" بوده است.

تو اهل دانش و فضلی، همین گناهت بس!

 

گر حکم شود که مست گیرند...

       پژوهش های فرسایندهء فدوی حاکی از آنند که حضرات آیات، و کلاً عملهء بیت، علاقهء مبسوطی به بازداشت، حبس (1) و اخاذی(2) از دولت هائی که به شهروندان ایرانی تابعیت دوم اعطا می کنند دارند؛ که البته فدوی هنوز نمی داند که چرا این قاعدهء خداپسندانه شامل آن دسته از برادرانی نمی شود که همین عیب را دارند؟(تابعیت دوگانه- م)(3). آیا ممکن است که دول(4) خارجی برای آزادی اینگونه برادران حاضر نیستند چیزی بپردازند؟ شما می دانید؟

       زیاده پرسشی نیست..

_________________________________

(1) از جمله: امید کوکبی، هما هودفر، نازنین زاغری رات کلیف، رابین شاهینی، باقر  نمازی، سیامک نمازی، کمال فروغی.

(2) سعید عابدینی، جیسون رضائیان، امیر حکمتی. «گفته شده آمریکا با پرداخت پول به جمهوری اسلامی آزادی سه شهروند دارای تابعیت ایرانی - آمریکایی را به دست آورد./ بی.بی.سی

(3) بی.بی.سی: شماری از 'مسئولان' جمهوری اسلامی ایران تابعیت دوگانه دارند.

(4) نخیر برادر، خواهر خوانندهء منحرف! اجوط آن است که "دول" را در اینجا به فتح "و" بخوانید!

 

فرودگاه غلط!

       ... لطفاً بین خودمان باشد، ضدانقلاب هم نشنود، فدوی بیش از سه دهه است که با سوء استفادهء بهینه از حافظ قرآن، به این امید و آرزو گوش خوابانده بود که:

بیت

بود آیا که در میکده ها بگشایند؟

گره از کار فروبستهء ما بگشایند؟

که سرانجام، پس از اعتکاف های سنگین فدوی، دعای عالیجناب حافظ برآورده شد اما در، بقول عوام، wrong location. اگر خواستید، درغم فدوی شریک شوید، مانعی ندارد!:

       * عضو پارلمان عراق: میخانه‌ های عراق را بازگشایی می‌کند./ العربیه

بیت

رنج گل بلبل کشید و بوی گل را باد بُرد

بیستون را عشق کند و شهرت اش فرهاد برد!

       زیاده گله ای نیست.

 

نوعی مقایسه

       فدوی هر گاه که، صرف نظر از شباهت های واژگانی (حرف/ هجا)، «آخوند» و «آهو» را با هم می سنجد، لامحاله به این نتیجهء قطعی می رسد که آهو، بر عکس آخوند، موجود زیبا و بی آزاری ست! فلذا فدوی بی گمان علوفهء این زیبایان را، به بودجه های بقول برادران نجومی حوزه های علمیه! شدیداً ترجیح می دهد؛ سبب را، در خبر زیر جستجو کنید:

       * رادیو فردا: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان اعلام کرده که 9 هزار رأس آهو در پی خشکسالی در معرض «گرسنگی» قرار گرفته‌اند و علوفهء مورد نیاز بخشی از این حیوانات از طریق «نذری» تامین می‌شود. این مقام مسئول همچنین اعلام کرده محیط زیست اصفهان برای تأمین این مقدار علوفه «اعتبار کافی» ندارد اما یک شهروند در «گلپایگان» با ادای «نذر» خود علوفه این حیوانات را تامین کرده است.

       و اما پیش از اینها هم (1393) در رسانه ها خواندیم:

       * مشهد - ایرنا - رییس ادارهء حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: کمبود علوفه باعث پراکنده شدن آهوان دومین زیستگاه آهو ایران در این شهرستان با نام 'پناهگاه حیات وحش شیراحمد' شده و این حیوانات را در معرض خطر قرار داده است.

       حال، با توجه به خبر نگران کننده ای که شرح اش رفت، بعنوان تکلیف شرعی شب، بفرمایید که بین آخوند و آهو، کدامیک را باید برگزید؟!

 

کارنامه

       ...نخیر، اینطورها هم نیست که ضدانقلاب می گوید و همهء خبرهای دارالخرافه بد باشد. فی المثل، به خبر میمنت اثر زیر که از خبرگزاری وابستهء ایسنا نقل می شود نگاه کنید:

       * رهایی 4 زندانی کرمانی از اعدام با عفو رهبری. رئیس ‌کل دادگستری استان کرمان از عفو 10 نفر از محکومان استان به مناسبت فرارسیدن سالروز با سعادت حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا(ع)، خبر داد و گفت: با عفو مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، 4 زندانی کرمانی از اعدام رهایی یافتند./ ایسنا

       ملاحظه کردید؟ به این می گویند شانس!  منظور فدوی آن است که اگر بجای "فرا رسیدن سالروز با سعادت"، سالروز شهادت آن بزرگوار(ع) بود، زندانیان مذکور، اعدام می شدند!..

       بهر روی، فدوی آنطورها هم که می گویند بی انصاف نیست و بکار خوب هم نمره می دهد، فقط یادش باشد که از آمار چند هزار قتل عمد سال 67، چهار تا کم کند!...

 

قرائت

       فدوی، در خوانش تیتر صفحهء نخست کیهان چاپ دارالخرافه، همینطور ارّه به ماتحت مانده که بین "رفیق" و "آیت الله" کسره بگذارد و یا آن را به سکون قاف بخواند؛ شما خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانید؟:

       * مردم ولایتمدار برای رفیق آیت الله سنگ تمام گذاشتند!

 

جزیرهء سوخته

       فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه به خبر غم انگیزی، بشرح زیر برخورد:

       * ایرنا- بندرترکمن- حال ناخوش تنها جزیرهء ایرانی خزر. آشوراده، تنها جزیرهء ایرانی دریای خزر در استان گلستان و شهرستان بندرترکمن واقع است. شرایط نامناسب زیست محیطی، عدم نظافت و پاکیزگی و همچنین بی توجهی به این جزیره باعث شده تا گردشگران رغبتی برای سفر نداشته باشند. آشوراده همچنین در فصل های پائیز و زمستان میزبان هزاران پرندهء مهاجر از منطقهء سیبری و کشور روسیه می باشد که در میان آنان، پرندگان نادر و بسیار زیبایی وجود دارد.

       باری- جای خاج پرستان خالی، که از این ویرانه، بهشتی، و ترجیحاً بدون مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، بر پا کنند!

 

پیشنهاد نسبتاً سازنده

       فدوی در ماجراهای اخیر دارالخرافه، به خبر بهجت اثر زیر نیز برخورد:

       * دوچه وله: مقامات ایران و روسیه استفاده بمب‌‌افکن‌های روسی از ایران برای حمله به گروه‌ های شبه ‌نظامی در سوریه را تأیید کردند. رسانه‌ها نیز از حمله بمب‌افکن‌های روسی به اهداف نظامی در سوریه با پرواز از فرودگاه نظامی همدان خبر دادند.

       در این پیوند، فدوی نمی خواهد بگوید که تئوریسین خوبی ست!، و یا بیفزاید که حضرت آقا(ضپ) به تنهائی از عهدهء مردم نگونبخت سوریه برنیامده است؛ لکن بخاطر مردم زیر بمباران سوریه که گویا مسلمان هم  نیستند!، برای صرفه جوئی در وقت و هزینه، و بمنظور اینکه قضیه ختم به خیر بشود، پیشنهاد می کند که فرزند خلف حضرت آقای ما(ضپ)، یعنی برادر بشار اسد، علیه العنة، هم یک چند دوره ای رئیس جمهور ایران اسلامی بشود. بقول عوام، how about that، برادر رهبر؟

       زیاده پیشنهادی نیست

 

عملیات ضربتی

       فدوی، از طریق مرور خبرهای دارالخرافه، ملتفتِ تحرکات شدیداً مشکوکی در ایران سابق شد، که بحمدالله والمنة، با هوشیاری نیروی محترم انتظامی متخلص به «ناجا»، که انصافاً از مبارزهء صمیمانهء با مردم از هیچ کوششی فروگذار نفرموده، کشف و در نطفه خفه شد. فدوی البته بخیل نیست و خوانندگان محترم ضدانقلاب را در این افتخار بقول عوام at no additional charge بشرح زیر شریک می کند:

       *بی.بی.سی: پلیس شیراز اعلام کرده است که در دو مهمانی شبانه در این شهر 63 دختر و پسر "نیمه عریان" را بازداشت کرده است.

       فدوی: با فرهنگ لغات حضرات که آشنایید انشاءالله برادر بی.بی.سی؟ منظور از "نیمه عریان" همانا نداشتن روسری و یا حجاب برتر حضرت آقا ست!

       * به گزارش نسیم، سرهنگ یوسف ملک‌ زاده، رئیس پلیس شیراز، گفته که پنجشنبه شب گزارش شد که در مناطق شمال شرقی شهر مهمانی‌هایی با حضور همزمان زنان و مردان جوان برگزار شده است.

       فدوی: واویلا!

       * او گفت نیروهای پلیس و "یک سازمان دیگر" پس از این گزارش وارد عمل شدند. به گفته او "دختر و پسر تحت عنوان جشن تولد جمع شده بودند که پس از حضور پلیس، تمامی این افراد بازداشت و به دستگاه قضایی معرفی شدند."

       بقول عوام، good job برادر مأمور! لابد چون آن جوانان نابکار، "آن کار دیگر" می کردند، که سر و کلهء آن "سازمان دیگر" هم پیدا شده است!

       بهر روی، فدوی پیش از این متذکر شده بود که در کارت های جشن های عروسی و تولد و از این قبیل بنویسند: «برای صرف شام و شلاق!»

       زیاده توصیه ای نیست.

 

قضیهء پیچیدهء «نافرجامی»

       فدوی نمی داند که چرا در سمت و سوی خاورمیانهء پیامبر خیز و امام خیز(ع- س- ص- عج)، همه چیز نافرجام است؟ شما می دانید؟ این هم بقول عوام چند  sample:

       * سوال‌ های بسیاری دربارهء چگونگی سهولت به کنترل گرفتن تعدادی جنگنده و هلیکوپتر توسط کودتاگران در ترکیه طی کودتای نافرجام شامگاه جمعه ۱۵ ژوئیه مطرح می‌شود.

       * در جریان کودتای نافرجام ترکيه 90 تن کشته و 1563 تن دستگیر شدند./ العربیه

       * آن‌چه گذشت: فردای 'کودتای نافرجام' در ترکیه. / بی.بی.سی

       * ترور نافرجام مفتی اعظم پیشین مصر در حومهء قاهره/ العربیه

       * خودکشی نافرجام دختر جوان در تبریز. / بهار نیوز

       * حوادث: دختر جوان 17 ساله ای که صبح امروز در تبریز اقدام به خودکشی کرده بود با تلاش مردم و هوشیاری نیروهای امدادی نجات یافت.

       شما می دانید؟!

 

ارزش افزوده!

       خواهشمند است، بعنوان تکلیف شرعی، فقرهء جدید زیر، که «شیعهء انگلیسی» باشد، را به  انواع اسلام عزیز- که جهان " خسته" از اوست-! (1) اضافه فرمایید، اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)

       * بی.بی.سی: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، تحریک احساسات دیگر فرقه‌های اسلامی به اسم شیعه را کار «شیعهء انگلیسی» خوانده! و نتیجه آن را ظهور گروه‌هایی چون داعش و جبهه النصره (فتح‌الشام) عنوان کرده است.

_______________________________

(1) نقیضه ای بر آن مصرع از استاد سخن که فرمود:

به جهان خرم از آنم که جهان خرم ازوست

عاشقم بر همه عالم که همه عالم ازوست

 

تمرّد

       این برادر علی(ع)جنتی هم تا زمانی که - جسارت است - وزیر ارشاد بود از متانت و صبر انقلابی فدوی سوء استفادهء بهینه کرده و دیگر گند اش را شدیداً در آورد. باور بفرمایید اگر ملاحظه ابوی گرامی ایشان، مرحوم ِآیت الله جنتی نبود، همان زمان او را بخاطر اهانت آشکار به حضرت امام(ل) صد بار به کشتارگاه (دادگاه - م) می کشید. باری آنچه خشم فدوی را شدیداً برانگیخت، ملاحظهء خبری بود که در پی می آید:

       * علی جنتی، وزیر ارشاد روز سه‌شنبه (۲۶ مرداد/ ۱۶ اوت) از تصمیم این وزارتخانه به توقف صدور هرگونه مجوز کنسرت موسیقی در مشهد، خبر داد. / دویچه وله

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * جنتی در توضیح این تصمیم گفته است: « با توجه به مزین بودن شهر مشهد به مرقد مطهر امام رضا، اجرای کنسرت‌ها در این شهر مخالفانی از جمله نمایندهء محترم ولی فقیه در خراسان رضوی را داشت که ما به نظر ایشان احترام گذاشته و با اینکه این کنسرت ‌ها مشکل خاصی نداشت اما از ادامه اجرای آنها در این شهر صرف نظر کردیم.» / همانجا

       فدوی: یعنی می فرمایید که مقعد(1) مطهر امام راحل(ل) در تهران،از مال امام رضا(ع) کمتر است که کنسرت در تهران را ممنوع نکردید؟ فدوی حالا دیگر ملاحظهء ابوی(ره) را نمی کند از این پس هر کنسرتی در تهران  اجرا شود، شخصا ً کرکره اش را پائین می کشد، حال دیگر وزیر جدید داند!

__________________________________

* خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند؛ لطفاً تا دیر نشده، لغزش تایپی «مقعد» را به «مرقد» اصلاح بفرمائید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع).

 

       * 7160---0937: در تاریخ 95/8/18 برای جراحی زانوی همسرم از علی‌آباد راهی مشهد مقدس شدم. وقتی به بیمارستان قائم(عج) برای جراحی رفتم و برای اکوی قلب، نوار قلب، اسکن، رادیولوژی گفتند بروید بیرون انجام دهید این وسایل در بیمارستان یا خرابند یا موجود نیستند. بعد از این بستری شده، درخواست ده میلیون پول کردند! گفتم مگر طرح سلامت اجرا نمی‌شود؟ گفتند بیمهء تأمین اجتماعی به عهد خود وفا نکرده است! با قرض از بستگان و دوستان حقوق یکساله را قرض کردم تا عمل جراحی صورت گرفت! حال نه فاکتور می‌دهند تا بتوانم بخشی از آن را از بیمه بگیرم و نه قادرم دوباره پای دیگرش را عمل کنم، با وجودی که پزشکان گفته‌اند باید اورژانسی جراحی شود. آیا فریادرسی در وزارت بهداشت و تامین اجتماعی هست که مشکل ما را با طرح سلامت حل کنند؟!

       فدوی: مراتب در مجالی که چندان هم سر حال نبودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم، بعدالتحیه و السلام، با تغّیُر فرمودند: «بسمه تعالی- مگر روشن دل اید و نمی بینید که در اثر افراط در نرمش قهرمانه، و نیز تنقیهء جام زهر، همه جای حضرت مان شدیداً درد می کند، برادر فدوی؟» و در پایان نیز افزودند «این همه نفوس در آتش سوزی سینما رکس آبادان و نیز ساختمان پلاسکو عند الاقتضا ذغال شدند و جیک شان در نیامد؛ حالا شما چه خبرتان است که بابت دو فقره زانوی ناقابل، این همه گرد و خاک راه انداخته اید؟» خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر 7160---0937!

 

       * 3306---0912 و 3949---0912 : برخی‌ها چنان در توصیف آقای هاشمی افراط می‌کنند که اگر خود آن مرحوم بشنود باور نمی‌کند که این حرف‌ها در مورد او زده می‌شود. خوب است آقایان اعتدال را از رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای بیاموزند.

       فدوی:مراتب  توسط جن گیر پرزيدنت احمدی نژاد، و بوقت زمستانیِ برزخ، به آگاهی آن فقید شهید رسید؛ فرمود همین توصیف ها بود که کار دست مان داد، و گرنه ما داشتیم بی توجه به مصلحت مردم، نان و ماست خودمان را می خوردیم، برادر شهروند!

 

       * 8195---0912: دولتی‌ها ابتدا مشکل خودشان در حادثهء تصادف قطار در ایستگاه سمنان را که مدعی بودند عامل انسانی مقصر بوده حل بکنند سپس به بهانهء حادثه آتش ‌سوزی ساختمان پلاسکو به دست و پای شهردار تهران بپیچند. جالب اینکه شهردار در گذشته نسبت به ایمن نبودن این ساختمان صحبت کرده و هشدارهای لازم را داده بود.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی، و پس از سینه زنی و اجرای مراسم بلع چلوکباب سلطانی با کوبیدهء اضافه در صحن مجلس بیت، و با قید چندین فوریت، بعرض نمایندگان محترم حکومت در مجلس  رسید؛ ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) در بازدم، دستجمعی فرمودند: «اسسسسب!..» فدوی عرض کرد: «ببخشید؟» فرمودند: «اسسسب"، به تکرارِ "س"، ضمیمهء آروغ است! و مخفف آن زبانزد است که می گوید: اسب حیوان نجیبی ست!» فدوی مجدداً پاسخ مراتب فوق را جویا شد؛ این بار دستجمعی فرمودند: «صحیح نیست، صحیح نیست! مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین در هر دو واقعه بی تقصیر بوده و بفرمودهء امام جمعهء قزوین، علت ریزش ساختمان پلاسکو آن است که توسط شیطان بزرگ ساخته شده بوده است!»

 

       * سوری: رئیس‌جمهور در سال 92 در یکی از سخنرانی‌ های تبلیغاتی خود گفت، نام مفسدین باید بر سر زبان‌ها باشد! ولی در سال 95 وقتی پای برادرش به میان آمد اظهار داشت: فساد را این قدر بزرگ نکنید و جار نزنید!

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) برادر کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه و السلام در پاسخ فرمودند: «والله برادر فدوی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا خفگی در استخر، آ آ آآ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، ما کاری نکردیم جز اقتدا به مولایمان، مجتهدالزمان، ملاذ الانام، صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله وجوده،که حتا در اختلاس های نجومی فرمود: "و لکن کش اش ندهید"، اینکه دیگر قابلی ندارد!» خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر سوری!

 

       * 0420---0919: چاله و چوله‌های خیابان ‌های شهر جدید پرند، جلوبندی برای ماشین‌ های ما شهروندان باقی نگذاشته. از شهردار محترم برای آسفالت این خیابان‌ها تقاضای همکاری و مساعدت داریم.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله اموالهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام و صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند: «بسمه تعالی، عقب عقب برو حالا!..» این هم دیگر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر 0420---0919؟!

 

       * 2753---0918: آقای رئیس‌جمهور کمر ما از گرانی دارو، آب، برق، گاز، خوراکی، کمی یارانه‌ها شکسته است، ای کاش شما همان قدر که دغدغهء لغو یک سخنرانی را داشتید دغدغهء ما را هم داشتید؟!

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: «بنظر می آید که با آنکه مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، از جنس خودمان هستند، لکن هیچ جور هم ول کن معاملهء ما نیستند؛ فلذا عنقریب است که آن موضع شریف از بیخ کنده شده و روی دست شان بماند!» و در ادامه افزودند «خب شما بروید سخنرانی کنید و اگر زنده ماندید، خبر بدهید تا دغدغهء شما را هم داشته باشیم، برادر 2753---0918!»

 

       * 8455---0912: حوادث پی‌ در پی، مثل برخورد قطار در مسیر ریلی تبریز- مشهد با بیش از 45 کشته، حکایت از آن دارد که گزارش وزیران و معاونین رئیس‌جمهور دربارهء سیستم هوشمند راه‌آهن مطابق با واقع نبوده است. آن‌ها باید در این باره پاسخگو باشند.

 

       فدوی: من اهل هیچیک از انواع دستمال یزدی، و از آن میان چفیه نیستم؛ فلذا پیش از آنکه عریضهء شما را به شرف عرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان برساند، عرض می کند که همهء این مصیبت ها ناشی از سرپیچی از اوامر حضرت شان است. آخر مگر ممکن است که در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، دو قطار بی اذن مقام معظم رهبری(ضپ)، با هم برخورد کنند، برادر 8455---0912؟

 

       * 8161---0917: سوختن زائران امام رئوف در حادثهء ایستگاه هفت خوان سمنان هم تقصیر دولت قبل است یا تقصیر رها کردن کشور به امید برجام؟

       فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، هیچکدام! زیرا بنظر می رسد که آن امام همام(ع) آنقدرها که می گویید رئوف نیست زیرا در اینصورت معظم له که برخی بیمارهای جزئی مؤمنین مانند قطع نخاع و کوری را سرپائی معالجه می فرماید، می توانست از باربکیو شدن زائران گرامی خود نیز بطریق اولی، رفع بلا کند، برادر 8161---0917!

 

       * شعبانی: در شهرک گلستان منطقهء 22 شهرداری فقط یک جایگاه سوخت گاز اتومبیل وجود دارد و از چند دستگاه نازل یکی دو تا سالم هستند در نتیجه همه روزه صبح تا شب صف طولانی تشکیل می‌شود. متأسفانه باید گفت گویا چیزی که برای مسئولان اهمیت ندارد وقت مردم است.

       فدوی چفیه و کلاه کرد تا مراتب را آژیرکشان در اوقات شرعی، و با قید 72 فوریت،  بمنظور اطلاع و اقدام عاجل، به مسؤلان مؤمن و معتقد، که نسب شان با 5 واسطه به  آل ساندیس سلام الله علیهم اجمعین می رسد، ابلاغ کند؛ در پاسخ، بعدالتحیه والسلام و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند آنچه برایشان اهمیتی ندارد، وقت مردم نیست، بلکه خودِ مردم است، برادرشعبانی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

28 ژانویه المفخر سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود