خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

18 بهمن ماه 1395 ـ 6 فوريهء 2017

 

 

  

       گاه آدمی، به هزار و یک دلیل، طاقت اش را بگونه ای از دست می دهد که آرزو می کند آن چیزی باشد که دوست نمی دارد! سخن کوتاه، این احساس به فدوی، از ملاحظهء خبری که در پی می آید، دست داد:

       * گوریل‌ها انقلاب کردند و رهبرشان را کشتند!/ تیتر

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       *...گوریل‌ های منطقه‌ای حفاظت شده در سنگال، علیه رهبر دیکتاتورشان قیام کرده، اعتراض کردند و در نهایت او را برکنار کرده و کشتند. پس از پیروزی انقلاب نیز روی جسدش با ترانه ظفر رقصیدند!/ العربیه

       فضولی فدوی: گوریل هم نشدیم!

 

به تجربه ثابت شد!

       تجربه به شهروندان محبوس در جغرافیای ولایت مطلقهء فقیه ثابت کرده است که هر چیزی، خارجی اش خوب است! بعنوان مستوره، به حزب الله لبنان، که هزینهء سنگین آن، بی اطلاع ملت و به اذن حضرت آقا(ضپ)، از جیب سوراخ ملت یک لا قبا تأمین شده و بعون الله خواهد شد، نگاه کنید و لذت اش را ببرید!:

       حال برای حال گیری، حزب الله خودمان:!

       باری- از اینکه بگذریم، فدوی شما را نمی داند، لکن در پیوند با ماجراهای آتش نشانی، تا خوانندگان، بینندگان و شنوندگان محترم ضدانقلاب از ملاحظهء این مختصر فارغ نشده اند، فدوی یک گالن بنزین خارجی با دو کوبیدهء اضافه (فندک – م) بروی خود خالی می کند، و منتظر میماند تا آن نازنین نیرو، بهنگام رسیده و فدوی را خاموش کند! حالا خاموش هم نکرد، نکرد! *

_________________________

* خانم گون نارتن (Gunn Narten)، دختر 30 سالهء متولد شهر استاوانگر نروژ است که از سن 19 سالگی علاقمند شد تا آموزش های عمومی و تخصصی آتش نشانی را در این شهر سپری کرده و به طور رسمی وارد سازمان آتشنشانی نروژ شود .

 

پیشرفت

       اینکه از قدیم هم فرموده اند که بشر، صرف نظر از حقوق اش، قابل ترقی هم هست، پُر بیراه نگفته اند؛ مستورهء تازه و اُرگانیک اگر از فدوی خواسته باشید، بشرح زیر و بنقل از برادر بی.بی.سی، دم دست است:

       * از ایران خبر می‌رسد که در مراسم جشن سدهء امسال، به غیر زرتشتی ‌ها اجازه داده نشده تا در این مراسم شرکت کنند. جشن سده هر سال از جمله در روستای چم استان یزد برگزار می‌شود. مقام‌های ایران، دلیلی برای اعمال ممنوعیت های امسال عنوان نکرده اند

       ملاحظه کردید؟ پیش از این حتا خود زردشتیان هم اجازهء ورود نداشتند!..

       زیاده عرضی نیست.

 

رفع نگرانی

       از خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که فدوی پس از انتخاب ترامپ بعنوان رییس جمهور ممالک محروسهء امریک، در این اندیشهء آزار دهنده بسر می بُرد که نامبرده چگونه می خواهد که افزون بر امپراطوری اقتصادی خود، کشور بزرگی مانند آمریکا را نیز اداره کند؟ باری فدوی نمی خواهد بگوید همیشه، لکن اگر تعریف از خود نباشد، پیش بینی هایش، به حول و قوهء الهی، یکی در میان درست در می آید!.. به تیترخبر زیر بنقل از برادر بی.بی.سی نگاه کنید تا دوباره خدمت برسد:

       * دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، اعلام کرده است که کسب و کارش را "به کلی" رها می‌کند تا بتواند روی ریاست جمهوری متمرکز شود.

       در این باب فدوی ضمن حیرت عرض می کند که این برادر ترامپ هم، از همان اول اش معلوم بود که مالی نیست! آخرکسی که به اندازهء مقامات ما، اعلی الله اموالهم اجمعین، عقل اش نرسد که منافع شخصی به منافع ملی ارجحیت دارد، صلاحیت ادارهء کشور را دارد؟ نه والله!....

 

ضرب در 3!

       از قدیم هم فرموده اند که تا تنور داغ است، باید شدیداً چسباند. و اما آورده اند که اکبر آقا داشت خمیازه می کشید، اصغر آقا گفت اکبر آقا جان! حالا که دهانت باز است، لطفاً احمد آقا را هم صدا کن! حالا حکایت "ژان مارک آرو"، وزیر خارجهء فرانسه است که، بنقل از برادر بی.بی.سی"، در آغاز سفر خود به ایران گفته است که کشورش شمار ویزاهایی که برای شهروندان ایران صادر می شود را دو برابر خواهد کرد." فدوی هم پیرو حکایت بالا خواست به برادر وزیر خارجه فرانسه بگوید حالا که دهان اش باز است، سهمیهء مرغ و گوشت و سایر ارزاق عمومی را نیز سه برابر کنند و اگر هم وقت شد، سراغی هم از نویسندگان، روزنامه نگاران، فعالان مدنی و مسافرانی که در کشور خودشان (ايران سابق) محبوس شده اند، بگیرد. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

سوء برداشت

       فدوی امروز شنید که رزمایش "محمد رسول الله ۴" با رمز "لیبک یا رسول الله" آغاز شده است! راستش نخست قدری از کشورهای عربی همسایه دلخور شد که آخر این چه کاری ست و چرا می خواهند ما را بترسانند؟! ما که بقول عوام already وحشت سر تا پایمان را گرفته است!، لکن بعد که به ادامهء خبر باریک شد دریافت که خیر، رزمایش مذکور کار عوامل کشورهای عربی همسایه نیست و توسط مؤمنین ساکن ایران سابق، در شرق وطن سابق، برگزار شده است.

       باری- شدیداً بابت این تصدیع پوزش می خواهد، لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، آنچه که باعث حواس پرتی فدوی شد اسامی غیر ایرانی "محمد(ص) رسول الله" و "لیبک یا رسول الله(ص)" و امثالهم بود!

 

بلا تکلیف

       این برادر رهبر(ضپ) چرا فدوی را همینطور اّره به ماتحت رها کرده و تکلیف اورا در پیوند با حکومت اسلامی برونمرزی(داعش- م) روشن نمی کند؟ از سوئی، در طرح جدید سایت خود، از زمینگیر شدن داعش در سوریه  توسط مدافعان حرم! خبر می دهد، و از سوئی، از سرکوب عوامل داعش در کرمانشاه و غیره سخن می راند!.. فدوی مشغول محاسبهء این مسأله است که بین امام راحل(ل) و امام حاضر(ضپ) کدام دروغگو ترند!

 زیاده پرسشی نیست...

 

يا نعلین در میانی!

       مقام فدوی در بیت، در رسیدگی  به عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، که در طی این سال ها، بقول عوام، up grade هم شده، به او این امکان و اختیار  را داده است که خود رأساً نسبت به حل و فصل برخی عریضه های نه چندان پیچیده، بی تصدیع  به مقام منیع ولایت دامت شوکته العالیه، که این روزها  بعلت افراط در نرمش قهرمانه  و نیز تنقیهء جام زهر، مع الاسف دولا دولا راه می روند، اقدام کند که از آن جمله است، عریضهء زیر:

       * آخرین نیوز – بنقل از هنرآنلاین: حمید متبسم، آهنگساز شناخته شده، در متنی کوتاه درخواستی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرده است: «من یک موسیقی دان ایرانی ام، زادگاه ام مشهد است و تا هستم برای مردمان وطن و زادگاه ام نغمه پردازی می کنم».

       و در ادامهء خبر فدایت اثر:

       * «هنر و فرهنگ فاخر هر سرزمین اعتبار آن سرزمین است و مانند آب و نان و هوا ضرورتی است اجتناب ناپذیر. وظیفهء من و شما حفظ و اشاعهء ارزش های والای فرهنگی ایران عزیز است! باشد که در این راه هیچ کوتاه نیاییم و کوتاهی نکنیم. با صدور مجوز کنسرت ها برای شهر موسیقی دوست و موسیقی پرور مشهد، همشهری های مرا نیز از الطاف و ارزش های داشتن یک قانون اساسی بهره مند سازید. با احترام، حمید متبسم».

       راهنمائی فدوی: آدرس گیرنده را عوضی نوشته اید؛ لطفاً به آدرس زیر به ضمیمهء چند صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج...) اصلاح بفرمایید تا کامروا شوید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)،برادر گریان!:

       «السلطان الاسلام، مدالله اظلاله علی رئوس الخواص والعوام، مجتهدالزمان ملاذ الانام، صاحب السیف والقلم، اعلیحضرت العظما، سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله وجوده...»

       و من الله التوقیف!

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

4 فوریة المکلف سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه