خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

2 اسفند ماه 1395 ـ 20 فوريهء 2017

 

عکس برگردان!

       یکی از ویژگی های البته شدیداً مثبت مجتهدالزمان، ملاذ الانام، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، با آنکه "به مدرسه نرفت و خط ننوشت"، دقت هندسی و فیزیکی مثال زدنیِ معظم له(ضپ) است:

دو بیتی

هندسه آموز که اندازه است

جان جهان جمله به دو تازه است

گر به فن هندسه دانا شوی

بر همه کاری تو توانا شوی

       در توضیح بیشتر عرض می کند که معظم له (ضپ) اخیراً، ضمن اینکه سیفون مبسوطی به طرح "آشتی ملیِ" سید خندان [سید محمد(ص) خاتمی - م)] و توابع کشید، شیهه کشان  فرموده است که:

       * یک عده‌ای تعبیر آشتی ملی را می‌گویند، این‌ها به نظر من معنی ندارد، مردم با هم متحدند؛ چرا می‌گویید آشتی؟ مگر مردم با هم قهرند؟ بله، مردم با آن کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان و، با قساوت و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و آشتی نمی‌کنند.

       گفتن ندارد که معظم له(ضپ) راست فرمود! نگاه کنید:

عملهء بیت (بسیجیان- م) در حال ارشاد مردم!

و اما «مردم» در حال لخت کردن و کتک زدن «جوان بسیجی»، به روایت حضرت آقا(ضپ)!:

       زیاده عرضی نیست..

17 فوریه 017

___________________________

(2) میرزا آقاخان کرمانی-  اندیشه های میرزا آقاخان کرمانی- فریدون آدمیت ص 48    

 

مجانی شد!

      واقعیت آن است که، چه خوانندگان محترم ضد انقلاب خوش شان یا بدشان بیاید، آب، برق، اتوبوس، مسکن و... تنها چیزهائی نبودند که حضرت امام(ل)، پس از فرود اضطراری از کرهء ماه به وطن سابق، رایگان فرمود بلکه، فرزندان خلف آن بزرگوار(ل)، این شیوهء مرضیه را تا به امروز  با قدرت 9.8 "ریش تِر» ادامه داده اند و عمدتاً روی رفاه مردم متمرکز شده اند؛ فی المثل، فدوی در جوامع ثروتمند و ملل راقیه حتا ندیده است که افزون بر تأمین مایحتاج ضروری ملت، چیزهای لوکس و تجملاتی، مانند آب پرتقال، قهوه و کاکائو را هم از طریق لوله کشی رایگان کنند و این فقط جامعهء شکوهمند اسلامی ما، و به یمن نوابغی چون معجزهء هزارهء سوم، آبدارچی  منتخب آبدارخانهء بیت (احمدی نژاد- م) می برازد و بس. فدوی آتش به مال اش زده و می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب نيز در این پیوند، به یکی دو سند منگوله دار، بقول عوام  for free نگاه کنند :

Free hot chocolate with refill!

شیرعسلی رایگان!

لوله کشی آب پرتقال!

بفرمایید از آب مقوّی  اهواز هم میل کنید، قابلی ندارد! 

و در اوقات فراغت هم، مجانی تمرین خط کنید!:

       زیاده رفاهی نیست.

17 فوریه 017

 

دهاتی

       یکی داشت می گفت «هر چه می خواهد بوده باشد، حال که به سمت و سوی مردم آمده است!» و منظورش برادر مهدی(عج) خزعلی بود که تا لحظهء نگارش این سطور، در دهمین روز اعتصاب غذا به سر می برد؛ فدویِ شهرستانی هم حسب شیوهء مرضیه، باورش شد که برادر مذکور بناگهان و به شرح زیر، مطلب را کف دست اش گذاشت!:

مهدی(عج) خزعلی: حسین (ع) جان! با لب تشنه به ملاقاتت خواهم آمد! / آمد نیوز

 

از گزینه های زیر میزی!

      فدوی با برخی مشتقات یا موصوفات بعضی صفت ها تاکنون مشکل عمده ای نداشته است، مگر خبری که در پی می آید:

       * حمایت شهردار لندن از فیلم «فروشنده» با استقبال اصغر فرهادی مواجه شد!/ العربیه

       که در این ارتباط، فدوی نمی داند که کی ریش کی را تراشیده است! بهر روی وی بخیل نیست و عرض می کند: مبارک باشد این شادی،بحقِ هادیِ مهدی(عج)!

 

بیکار نمی توان نشستن!

 

بی عرضگی مقدس

       پنداری، الله جل جلاله، مخلوق هر تیر و طایفه ای از مؤمنین که باشد، معاذاالله قادر به حفاظت از خانه و نیز مهمانان خود نیست. آن از  شل و پل شدن مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، در منزل شخصی الله، یعنی کعبه، و این هم سقف کلیسائی در نیجریه:

       * سقوط مرگبار سقف کلیسا در نیجریه!/ دویچه وله

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * در پی فرو ریختن سقف کلیسایی در شهر "اویو" در جنوب شرقی نیجریه، بنا به اعلام منابع بیمارستانی، دست‌کم 160 تن جان خود را از دست دادند و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند. سقف این کلیسا مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند.

       و یا این سهل انگاری ا الله جل جلاله!:

       * حمله به کلیسای جامع قبطی‌ها در مصر. انفجار بمب بخش‌هایی از کلیسای جامع سنت مارک در مرکز قاهره، پایتخت مصر را تخریب کرد. انفجار در این کلیسا که کلیسای جامع مرکزی قبطی‌های مصر است، ده‌ها کشته و زخمی بر جا گذاشت. این حمله یکی از خونین‌ترین حملات ضد اقلیت‌های مذهبی در سال‌های اخیر بوده است./ همانجا

       زیاده جسارت است.

 

شربت مارمولک!

       فدوی فیلم سینمائی مارمولک را که در پایان البته، بسود اسلام عزیز ختم به خیر شد، دیده لکن شربت اش را تاکنون، تجربه نکرده بود که به اظهار مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه، نوشابهء مأکولی ست:

       * مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه با تاکید بر اینکه آب شرب منطقه جاورده هیچ مشکل بهداشتی ندارد گفت: در تمام خانه‌ها مردم منطقه مارمولک وجود دارد و هیچ عیبی در زمینه دیدن مارمولک در آب شرب منطقه وجود ندارد.!

       و اما:

       * بنا به تصاویر رسیده آب منبع ذخیره آب منطقه جاورده به محل برای خیز مارمولک‌ها تبدیل شده و گل و لای کف منبع آب نیز بیانگر غیر بهداشتی بودن این آب است!/ تسنیم

       زیاده مارمولکی نیست...

 

تکلیف شب (شرعی- م)

       خونندگان محترم ضدانقلاب اگر زحمت نیست، لطفاً با استفاده از یک تناسب سادهء دبستانی، استثنائاً بجای پرتقال فروش (که پس از انقلاب شکوهمند، جز در مجلس و دولت یافت می نشود!)، پیدا کنید وقتی که این بانو، درآن هوای پاک و زلال، پوشش راحت و آزادانه، نه روسری نه تو سری - نه پوشش برتر مقام معظم رهبری (چادرمشکی- م)، نه اسید پاشی، نه عملیات ایذائی نیروی محترم انتظامی، نه ادارهء اماکن نه کهریزک، نه قتل های زنجیره ای،نه قتل ها و اعدام های فله ای، نه سالی 14 ماه عزاداری، نه گرانی و صف و کوپن، نه اختلاس های میلیاردی و سایر دست آوردهای حکومت داعشی ما، چنین شعاری را بر علیه دولتی که این همه آزادی در وجه او کارسازی کرده  نوشته، بنظر بینندگان / خوانندگان محترم ضد انقلاب، ما سیه روزان، روی تی شرت های خودمان، چه باید بنویسیم؟، هان؟

 

نزول بلای طبیعی

       بخش هواشناسی با گرایش به خداشناسیِ دفتر فدوی، و بر مبنای فتاوی آقایان علما، ادام الله ظلکم العالی، شدیداً اعلام کرد که بزودی سیل بنیان کنی به عربستان سعودی هجمه خواهد برد و خیال مقام معظم رهبری(ضپ) را در باب "شجرهء خبیثهء ملعونه" آسوده خواهد کرد. این هم اسناد مصور منگوله دارش:

       * حاجیه بی حجاب در مراسم حج امسال کیست!؟ / آخرین نیوز

       و در ادامهء خبر وحشت اثر:

       * در روزهای اخیر تصاویری از یک زن بی حجاب در مراسم حج امسال در فضای مجازی منتشر شد. اکنون یکی از خبرگزاری های عربی هویت این حاجیه بی حجاب (!) را بر ملاء کرده و او را دختر سعدالدین الحریری، نخست وزیر سابق لبنان و همپیمان عربستان سعودی، معرفی کرده است.  

 

       ملاحظهء مدرک جرم(عکس- م) که در پی خواهد آمد اما، حاکی ست که منبع خبر، زیادی حساب کرده و آن "یک زن بی حجاب"، دخترکی بیش نیست:

لولوء الحریری

البته افزون بر "مسلمانان سراسر جهان"!،

بیت

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت که "مُفتیان" رسیدند!

       * مفتی برجسته مالزیایی «ذوالکفلی محمد البکری» با خجالت آور خواندن این صحنه اعلام کرد: «طبق اطلاعات به دست آمده این دختر دیوانه، دختر یکی از سیاستمداران لبنانی بوده ولی قانون الهی برای همه یکسان است و فرقی میان سیاستمداران و مردمان عادی در رعایت این قوانین وجود ندارد».

وی در ادامهء گفتگو با روزنامه «مالزین تودی» اظهار داشت: رژیم آل سعود مسئول مستقیم این رخداد شرم آور است و این رژیم در رأس همهء فریبکاری ها و نفاق ها قرار دارد.

سعدالدین الحریری در مراسم حج امسال

       * البته به فتوای مرجع تقلید روشنفکر فدوی، ادامه الله وجوده، چنانچه در مناسک حج، الاتنهء برادران "کون برهنه" باشد، مانعی ندارد!

       * رحمتی- کلاشه گیلان: یک یخچال فریزر سامسونگ خریداری کردم. از روز اول صدای این یخچال فریزر آن قدر بلند بود که شب‌ها یخچال را خاموش می‌کردیم. بعد از پیگیری‌های متعدد و رفت و آمد تکنسین‌های شرکت به بنده توصیه شده برای تعویض یخچال اقدام کنم اما متأسفانه شرکت خدمات پس از فروش سام سرویس خدمات مطلوبی ارائه نمی‌کند. صدای بنده را به گوش مسئولین شرکت سامسونگ برسانید.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی و با قید 72 فوریت از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ بعدالتحیه و السلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) در پاسخ فرمودند که دستگاه مذکور در عین حال  نوعی ساعت شماطه دار ست که اگر بیدار نشوید، تازه تبدیل به پنکه، و اگر باز هم بیدار نشوید، کولر می شود! ضمناً فدوی کوشید که صدای شما را به مسؤلین، ضاعف الله اموالهم اجمعین، برساند لکن صدای یخچال تان چندان بلند بود که مانع شد که صدای شما به حضرات مسؤلین  برسد! هم از این روست که شاعر در وصف شما چنین سرود، برادر رحمتی:

دو بیتی

اگر "رحمتی" خواهد از روزگار

که يک لحظه بي زاء زحمت زيد

مگس را پديد آورد روزگار

که تا بر سر راء رحمت ريد!

 

* 5782---021: بنده با وجود دریافت بیمه بیکاری، یارانه‌ام 4 ماه است که قطع شده است و 3 ماه قبل هم بیمه بیکاری‌ام به دلیلی نامعلوم قطع شد! پیگیری‌‌هایم در مورد قطع یارانه و حقوق بیکاری با دلیل نبودن بنده در منزل توجیه شده است. مدعی‌اند که اگر بیکار هستید چرا در خانه نبودید!

       فدوی از به جریان انداختن عریضهء شما، مضایقه ای ندارد لکن آخر خودتان هم بی تقصیر نیستید، در پاسخ اینکه کجا رفته بودی، باید می گفتید: رفته بودم سقاخانه دعا کنم! البته بجان مقام معظم  رهبری(ضپ)، برادر 5782—021!

 

* 4713---021: یکی از کارکنان سازمان هواپیمایی هستم، در این سازمان قرار بود با امضای برجام 100 فروند هواپیما خریداری و به کشورمان تحویل داده شود اما متأسفانه همچنان حتی برای تأمین قطعات یدکی دچار مشکل هستیم چه رسد به خرید هواپیما و انتقال آن به کشور.

       فدوی: مراتب بناگزیر و در شرایطی که پس از نرمش قهرمانانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِ قند پهلو بودند، با قید چندین فوریت، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) دستور فرمودند

که برادران دانشمند هسته ای، در زنگ تفریح قطعات یدکی طیاره بسازند. شیرینی زیرمیزی فدوی فراموش نشود، برادر 4713---021!

 

       * سید علی موسوی: میلیون‌ ها تومان در مؤسسه مالی اعتباری...  سپرده ‌گذاری کرده‌ایم و به علت عقب‌ افتادن اقساط و مشکلات دیگر دو ماه است که برای دریافت پول خود هر روز در رفت و آمد به این مؤسسه هستیم و موفق نمی‌شویم مبلغ سپرده خود را دریافت کنیم. چرا؟ این چه امنیتی برای سپرده‌ گذاران داخلی است؟! آیا امنیت سرمایه‌ گذاری فقط برای خارجی‌ها ضرورت دارد؟ چرا فردی که با اراده و خواست خود مبلغی را امانت به بانک و مؤسسه‌ای می‌سپارد و در روز نیاز، به بهانه‌های واهی حق برداشت آن را ندارد؟! از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.

       فدوی روی عریضهء شما اقدامی ندارد، زیرا خود کرده را تدبیر نیست؛ در این باب، توجه شما را به فرمایشات برادر قرائتی، نخستین استندآپ کمدین حکومت اسلامی، در همان اوایل انقلاب شکوهمند جلب می کند که نقل به مضمون فرمود: ده تومان بدین به یک آخوندی، اگه تونستین ازش پس بگیرین!.. البته ملت ورجاوند در آن زمان فکر می کرد که حجت الاسلام مذکور شوخی می کند، لکن انگار جدی بود، برادر سیدعلی(ع) موسوی!

 

       * شهروند 1: والاقدر ترین مسئول نظام اعلام کردند که کالاهای قاچاق را در همان نقطهء کشف شده آتش بزنید، متأسفانه شاهدیم که در برخی شهرها، از جمله تعاونی گمرک [... به صورت یکسره از ساعت 8 صبح تا 8 شب لباس و کفش‌های ورزشی ضبط شدهء قاچاق را به فروش می‌رسانند. چرا؟!

       * شهروند 2: قرار بود 13 خودروی لوکس قاچاق آتش‌ زده شود تا درس عبرتی برای همهء چاقچیان شود. اما موضوع مبارزه با قاچاق، به لطف برخی مسئولان، با طرح موضوعات بی‌اهمیت دیگر کمرنگ شد و امروز دیگر خبری از آن نیست! این بود دغدغه مسئولان برای مبارزه جدی با قاچاق کالا؟!

       فدوی: هر دو عریضه، بعلت ضیق وقت و تشابه موضوع، در اوقات شرعی، از طریق مبادی ذیربط  شدیداً پیگیری شد؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ فرمودند «بسمه تعالی- اگر اصرار دارید، بجایش سینما آتش می زنیم، که آسان تر است»!

 

       * 6424---0912: در خطبه‌های نماز جمعه، مردم از بسیاری موارد آگاه می‌شوند و مشارکت مردم در بسیاری از امور کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد که نشان دهندهء حضور فعال مردم در مورد سرنوشت کشورشان است، آنگاه برخی که از روشنگری خطبه‌های نمازجمعه خرسند نمی‌شوند خواستار خود سانسوری ائمهء ‌جمعه می‌شوند! بی‌منطقی از این بیشتر می‌شود؟!

       فدوی از به جریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن، پیش از آن، یادآوری یکی دو نکته، بشرط آنکه بین خودمان باشد و ضدانقلاب هم نشنود، خالی از ضرر نيست. از همه مهمتر اینکه، نماز جمعه متعلق به دوران پیامبر گرامی(ص)، یعنی قرن ها پیش از عصر ارتباطات  است. بیداری، برادر 6424---0912!؟

 

       * علیمردانی: علی‌رغم سفر چندی قبل وزیر امور خارجه به نیجریه و اطلاع از وضعیت وخیم رهبر بزرگوار شیعیان این کشور متأسفانه هیچ واکنش مؤثری نسبت به این خیانت‌ها، بی‌حرمتی ‌های مسئولان آن کشور علیه حجت‌الاسلام والمسلمین زکزاکی، رهبر شیعیان آن کشور، نداشت و خبرهای جدید نیز حاکی است این بزرگوار، که در آستانه نابینائی کامل قرار دارد، با وجود حکم آزادی او از طرف دادگاه این کشور، قرار نیست آزاد شود. انتظار می‌رود در حد واکنشی که به انفجار یک ترقه در فرانسه و برخی کشورها دارند در قبال مسلمانانی که زیر شدیدترین شکنجه ‌های شیاطین کوچک و بزرگ له می‌شوند نیز واکنش درخوری نشان بدهند.

       فدوی: والله برادر علی(ع) مردانی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آآآآ... بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، راست اش نیجریه خیلی دور است و فدوی جان اش را ندارد، لکن بقول عوام how about همین بغل گوش تان، یعنی آنجا که دو فقره آیت الله (کاظمینی بروجردی و نکونام) اسير بیت هستند!؟

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

17 فوریة المفخر سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه