خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

9 اسفند ماه 1395 ـ 27 فوريهء 2017

 

 

با گرامیداشت روز جهانی زن

 ********************************

در انواع وداع

       فدوی فکر نمی کند که هيچ فضانوردی، در لحظهء ترک زمین و پرواز به کهکشان لایتناهی، چنین عبارتی را که "طاهرهء ریاحی" گفته، بر زبان آورده باشد:

       * کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گزارش داده است که طاهرهء ریاحی، روزنامه نگار ایرانی که در زندان اوین به سر می‌برد، در تماس تلفنی کوتاهی با خانوادهء خود، به آن‌ها گفته است: «دیگر منتظر من نباشید»! / العربیه

 

مزاح مکتبی

       ...باور بفرمایید که این شوخی، کاملاً جدی ست!.. فدوی همین امروز چند ایمیل از سوی دوستان دریافت کرد و چون تردید نداشت که شوخی ست، آنها را جدی نگرفت و بقول عوام ignore کرد لکن اندکی بعد که آبها از آسیاب افتاد، دریافت که خیر، حق با دوستان بوده است که بدینوسیله از آنان شدیداً پوزش می طلبد!..

       باری- موضوع راجع است به برخی محصولات داعش درونمرزی که تا این حد اعتماد به نفس دارند که از چیزهایی سخن بگویند که با آنها کاملا بیگانه اند!.. مراد فدوی، نامه ای ست که برادر مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته به رئیس جمهور جدید آمریکا، دونالد ترامپ، نوشته است. وی می پنداشت که:

بیت

نشود فاش کسی آنچه میان من و توست

تا اشارات نظر، نامه رسان من و توست../ سایه

که البته چنین نشد. فلذا خوانندگان محترم ضد انقلاب، دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، و به فرازهائی از انشاء این شاگرد کودن ولائی را، که آثار هشت سال ايرانساز(!) وی، به اهتمام حضرت آقا(ضپ)، هنوز و همچنان بر جاست نگاه کنید!:

       * عالی جناب آقای دونالد جان ترامپ، رئیس‌جمهور محترم ایالات متحده آمریکا. سلام علیکم... به عنوان فرزند ملت بزرگ، تمدن‌ساز و فرهنگ ‌آفرین ایران سخن می‌گویم(1) ملتی که در دوره معاصر نیز شخصیت یگانهء امام‌ خمینی(ره) را به جامعه بشری عرضه کرده است!.. منتخبین ملت‌ها و حاکمان هرگز نباید خود را برتر از مردم، صاحب اختیار و مسلط بر آنان تصور کنند! حاکمان، شأنی جز خدمتگزاری به مردم، تواضع و پیگیری خواسته‌های آنان ندارند!

و يک فقرهء دیگر که در ستون " قیصرانه ها"(2) قابل طبقه بندی ست:

* وضعیت داخلی آمریکا و ظلم هایی که بر مردم آن کشور می رود را نیز شما بهتر از هر کسی باید بدانید!

       بهر روی، فدوی فکر می کند که "رونالد جان" تنها عبارتی را که از نامهء مخیط الاسلام والمسلمین احمدی نژاد فهمیده، همانا سرآغاز نامه بشرح زیر است:!

       * بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی خاتم الانبیاء و المرسلین محمدالمصطفی(ص) و اهل بیته الطاهرین و علی جمیع الانبیاء و المرسلین و الصالحیناللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه...

       زیاده عرضی نیست..

_____________________________________

 (1) شما غلط و بیجا میفرمایید!.- فدوی

(2) فدوی در این ستون، خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند ازحیرت، سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید!: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

تردید

       فدوی حضور ذهن ندارد و نمی داند که آیا هنوز حرکت و یا واژه ای مانده است که دستمایهء اهانت حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، به نیمی از ملت سابق ایران باشد؟ خوانندگان محترم ضد انقلاب آیا می دانند؟ بهر روی فدوی تردید دارد، زیرا حضرات قبول زحمت کرده اهانت های سابق را هر از چند گاهی بقول عوام up to date می فرمایند که یکوقت مردم جایگاه خود نزد ایشان را که "دیوث" و" بی غیرت" باشد، از یاد نبرند!

       * امام جمعهء اصفهان: خانمهايي كه با وضع نامناسب بيرون ميآيند، نه پدرشان غیرت دارند، نه برادرهايشان./ آخرین نیوز

       البته یکوقت به ملت ورجاوند بر نخورد که چرا ایشان در فحاشی بالا، شوهران را از قلم انداخته!؛ این مهم را پیش از این، مُخبّط الاسلام دیگری بوجهی که در پی می آید، تقبل فرموده است:!

       * حجت لاسلام والمسلمین حسین(ع) ابراهیمی: مردانی که زنان شان با آرایش بیرون می آیند "دیوث" هستند!/ بهار نیوز/ العربیه  – تیتر

       احتمال اشتباهی هم در کار نیست، زیرا نامبرده مأخذ این مهمل فرمایشگونه را، در گفتگو با روزآنلاین پیامبر گرامی(ص) ذکر کرده است. اين گفتگو را ملاحظه کنید:

       *- حاج آقا ابراهیمی، شما این هفته در خطبه‌های نماز جمعه به شوهران زنانی که بیرون از خانه آرایش می‌کنند ناسزا گفتید و گفتید که "دیوث" هستند؟

*- بله بله، من گفته‌ام، باز هم می‌گویم! حدیث داریم دربارهء این موضوع؛ من از خودم درنیاوردم که!

*- چه حدیثی است؟

*- یک حدیثی از پیامبر اسلام.! *

       باری- هرکس هرچه می خواهد بگوید، لکن فدوی اگر افزون بر ترور،حتا سوسک هم بشود، به این می گوید، دفع فاسد به افسَد!

       بهر روی، یکی نیست که از اين جناب مُخبّط الاسلام والمسلمین بپرسد که آیا وضع ظاهر و هیئت خنده دار ایشان، مناسب جهان امروز است؟! اصلاً چرا مثل آدم در جامعه حاضر نمی شود!؟

       زیاده جسارت است.

 

چه بی آزرم!

       این اروپائیان خاج پرست و پُر رو، در ارتباط با ما، براستی چه فکر می کنند؟

بیت

اروپائی بدان گردن فرازی،

نداند راه  و رسم "هسته بازی"(1)

       مراد فدوی تعیین تکلیف های بی موردی ست که این نابکاران اخیراً، خلاف نظر خداپسندانهء ما، در کشورهای خودشان می کنند! این هم سند منگوله دارش:

       * وزیر کشور آلمان خواستار ممنوعیت منطقه‌ای استفاده از حجاب نقاب در این کشور شد. / تسنیم

و در ادامهء خبر بهجت اثر:

* همچنین «سباستین کورتز»، وزیر امورخارجه اتریش، خواستار ممنوعیت استفاده زنان از پوشش «برقع» برای رعایت حجاب در کشورش شد.

اینها هم البته مانند ما، در موارد مورد اختلاف سرانجام به جماع(2) می رسند، نگاه کنید:

       * وی گفت: «اعضای راستگرا در حکومت انجیلا مرکل بر ضرورت ممنوعیت حجاب "برقع" یا نقاب در مدارس، دانشگاه‌ها و هنگام رانندگی، به توافق رسیدند»./ العربیه

       آلمان یا هر کشور خاج پرست دیگری، بی خود کرده که چنین مهملاتی خلاف منویات اهل بیت، رضوان الله علیهم اجمعین و توابع، صادر می کنند، اگر خیلی ناراحت اند بروند یک کشور دیگر و از دست ما پناهنده شوند! در غیر این صورت، فدوی منهای خودش! (3)، هرچه دم دست اش باشد را،  شیهه کشان و با فریاد یا حسین(ع).

______________________________________

(1)  نقیضه مانندی بر آن بیت از جدّ اعلای فدوی که فرمود: اروپائی بدان گردن فرازی،/ نداند راه  و رسم بچه بازی!

 (2) خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، غلط تایپی جماع را به اجماع، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

(3) فدوی مانند برادران داعش برون و درونمرزی خود، که ساندویچ خر تناول نکرده است!

 

گلایه

       فدوی، بی سانسور و واهمه بعرض برساند که از برخی مواضع یا برخوردهای حضرات، از صدر تا ذیل، حقیقتاً دلخور است(1) و گاه می پندارد که برادران در خصوص او، نوع ملیحی از تبعیض اعمال می فرمایند!؛ مستوره ای اگر در این باب خواسته باشید، نخست به خبری که در پی می آید نگاه کنید، تا در ادامه عرض کند:

       * آیت‌الله خامنه‌ای: بگو مگو‌های سران دو قوه مهم نیست!/ بی.بی.سی

       ملاحظه کردید؟ راستش از شما چه پنهان، و نیز بین خودمان باشد، یکوقت ضد انقلاب نشنود، خب فدوی هم، همین و حتا بیشترش را هم، که عبارت از این باشد که سایرین نیز، از قوّهء باه گرفته تا قوهء غذائیه!، دستجمعی در حکم انگشتِ بیست و یکمِ معظم له هستند؛ لکن این را فدوی اگر بگوید، وی را به سه شماره، از بیضه می آویزند، و این درست نیست!...

زیاده جسارت است.

___________________________________

(1) فدوی مماشات یا تقیه کرده و به این پرسش شما که وی با بقیهء مواضع یا برخوردهای حضرات آیات و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله اموالهم اجمعینريال دلخور است یا نه، پاسخ نمی دهد تا در خماری بمانید، خواهر، برادر خواننده! پس لطفاً فحش ندهید، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف وتمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای هم مسلم تراست،استفاده کند، بقول عوام ok?!

 

فصل پنجم سال!

       ..... ها ها ها... اینها خیال می کنند که فدوی به این سادگی ها گول می خورد و خبرهائی مانند خبری که در پی می آید را باور نمی کند!:

       * تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان به زمستان منتقل شد! / تجارت نیوز

       کور خواندی برادر!.. فدوی باور می کند، تا"اعدام" شود هر آنکه نتواند دید!

 

بحث شیرین ترحیم!

       خوانندگان و بینندگان محترم ضدانقلاب، برای دستگرمی، نخست خبری را که  در پی می آورد را دریابید:

       * پیشنهاد تحریم بین‌المللی فوتبال ایران به دلیل اعدام در ورزشگاه‌نیریز استان فارس./ العربیه

       و در ادامهء خبر میمنت اثر:

       * در واکنش به این رویداد‌ها، فاطما سامورا، دبیرکل فیفا در نامه‌ای نوشت: «فیفا این اقدامات را محکوم می‌کند. من قصد دارم در آینده با فدراسیون فوتبال ایران درباره این موضوع مذاکره کنم و از طریق برنامه‌های خود جلوی این اقدام را خواهیم گرفت. ماده 3 اساسنامه به فیفا این قدرت را می‌دهد که علیه این اقدامات عمل کنیم».

       یعنی چه آقا؟ این خاج پرستان دیگر دارند آن روی قوچک(1) فدوی را بالا می آورند. آخر مگر دخالت در یک کشور پیشرفته و قانون مدار، از این بیشتر هم می شود؟ همانگونه که مُخبّط الاسلام والمسلمین علم الهدی، امام جمعهء مشهد، در ارتباط با چرائی تعطیل کنسرت ها شیهه کشان فرمود که "مشهد مال مویه"! بقیهء ولایت نیز ملک مشاع سایر حضرات است و با رعیّت (مردم- م) هر طور که دل شان بخواهد رفتار می کنند، تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید!

       از اینها گذشته، شمار مردمی که اعدام شده و بعون الله خواهند شد، بستگی به استادیوم ها دارد که چند هزار نفری باشند! با احتساب اعدام های 67 و قتل های دولتی درن و برونمرزی، آمار اعدام شدگان هنوز به پنجاه هزارتن هم نرسیده است، اینهمه گرد و خاک دیگر برای چیست؟!...

__________________________________

(1) محصولی از مؤمنین که از خویشاندی سگ و گرگ پدید آوردند و البته نجس نیست!

 

حدس و گمان

       فدوی تاکنون می پنداشت که اصلاح طلبان وابسته، بلحاظ هوشی، بسیار برتر از خوانندگان محترم ضدانقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، هستند لکن با ملاحظهء فرمایشات اخیر این جریان، دریافت که آن متولی بزرگوار، حسب شیوهء مرضیه، دست به آب رفته است، شما هم با پوزش ملاحظه کنید:

       * محمد خاتمی: نمی‌گویم گذشته را فراموش کنیم ولی در گذشته نمانیم!/ بی.بی.سی

       حال فدوی از یادآوری این ذکر مصیبت می گذرد که خود ایشان،از خاطرات بسیار تلخ و فراموش نشدنی این گذشته هستند!

 

 

از دردسرهای دمکراسی!

       عجب گرفتاری شده است این آقای ترامپ، از ناحیهء عوارض دست و پاگیرِ حقوق مدنیِ نهادینه شدهء شهروندانِ ممالک محروسهء امریک! یعنی تکان بخورد درازش می کنند که فلان گوشه از حقوق شهروندی را آزرده است! برای دستگرمی، به یک مستوره  بنقل از برادر بی.بی.سی نگاه کنید:

       بنا به گفتهء یکی از کارمندان سابق کمپین ترامپ، در نقل قولی که در گزارشی توسط آکسیو منتشر شده است، آقای ترامپ می‌خواهد که مردانی که برای او کار می‌کنند کراوات بزنند و زنان لباس "مناسب" بپوشند. این نشریه گزارش کرده است که پیراهن زنانه ظاهراً ترجیح دارد، اما اگر یک کارمند زن شلوار جین می‌پوشد، شلوارش باید "مرتب و منظم" به نظر برسد.

       گفتنی ست که چون دوستان مع الاسف، از اتلاف عمر در جامعهء شکوهمند اسلامی ما و نیز درک محضر برادران، کثرالله امثالهم، محروم بوده اند، فلذا اظهارات یاد شده را زن ستیزانه تلقی کرده اند:

       * الیزابت رونی، افسر پلیسی در بوستون و سرباز سابقه‌دار ارتش، عکسی از خودش در لباس فرم منتشر کرده است. او به بی‌.بی.‌سی گفت: "من وقتی مانند یک زن لباس می‌پوشم که او مانند یک رییس‌جمهور رفتار کند. من حس می‌کنم که این اظهارات او که زنان 'باید مانند یک زن لباس بپوشند' زن ‌ستیزانه و خلاف شئون ریاست جمهوری است"! 

باری فدوی، بمنظور انتقام گرفتن از آن ضعیفهء سجّادیه،،در بدربدنبال جُرمی می گردد تا مرتکب شود،بلکه sister الیزابت او را باز داشت،و زیر مشت و لگد، کبود فرماید!..

بیکار نمی توان نشستن!

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

چهارم مارچ المزیّن سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود