خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

30 اسفند ماه 1395 ـ 20 مارس 2017

 

با آرزوی بهروزی و پیروزی، در سال پیش رو

 ________________________

حدود ترُخصّ و ترُقّص نوروزی!

       بر اهل فقه و تقليد آشکار است که مؤمنان محترم، در صورت سفر و دور شدن از مبداء سفر به حدی که «حدّ ترخصّ» خوانده می شود، حق دارند نماز را شکسته بخوانند و روزه نگيرند. و اما، به فتوای فدوی، تنها فایدهء «حدّ ترخصّ» آن است که پس از دور شدن از مبداء سفر به اندازهء 1350 متر، یعنی آنگاه که مسافر از تیر رس مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، دور شده و اطمینان حاصل کنند که به تیرغیب آنان دچار نمی شوند،«حد ترقص» آغاز می شود!

       به همين جهت فدوی اقدامات زير را به دلايل «امنيتی» فوق الذکر بسيار مفيد می داند:

       * مخبط ‌الاسلام والمسلمین، فلاح زاده، مبتکر کار زائد «نصب تابلوهای مسافت شرعی؛ نقطه عطف تاریخ اسلام!» که از آن به «پروژه» یاد کرده! در این ارتباط شیهه کشان فرموده است: «پس از بررسی‌های لازم در خصوص فتاوای مراجع عظام تقلید، پرونده علمی! در این خصوص تشکیل شد و 12 نفر از فضلای حوزه به مدت دو روز کار امتحان و آزمایش شنیدن صدا و ناپدید شدن دیوارهای مردم و مسافران را انجام دادند! و با بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد، زمانی که مسافر از محلی سفر را آغاز می‌کند 1350 متر بعد حد ترخص است و ملاک دیده نشدن خانه ‌های متعارف مردم بوده و همهء ارزیابی‌ها با دقت تمام انجام شده است!»

       فدوی لازم می داند همينجا، با ارائهء تصوير ظفرمند اين فضلا از خدمات نوروزی ايشان تقدير به عمل آورد.

قسط اسلامی!

       فدوی، و لابد هم نسلان سوختهء او، بیاد می آورند که پیش از فرود اضطراری حضرت امام(ل) از ُکرّهء(1) ماه به آن تکهء نگونبخت از کرهء زمین که نام اش گویا ایران بود، و هنوز کرامات حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، بر اآن خطه نازل نشده بود،(2) شیوهء خرید اعتباری یا قسطی، که با تبلیغ و پشتیبانی سنگین بانک ها و تسهیلات آسان فراهم و بدون شلاق به مردم ارائه می شد، عمدتاً محدود و منحصر به خریدهای کلان شهروندان بود؛ مانند املاک و مستغلات- اتومبیل- خانه- و..... باری قاصم الجبارین را شکر که رفاه و آسایش شهروندان مذکور دیری نپایید و وعده های حضرت امام(ل) یکی پس از دیگری، عبای عمل (جامهء سابق- م) بخود پوشید(3) و امروزه اُمّت (ملت سابق- م) با تهدیدات خداوند متعال، و ظلّ توجهات امام زمان ارواح العالمین له الفداء (عج)، در چنان شرایط درخشانی ست که می تواند حتا آجیل شب عید را هم، به اقساط بخرد! فدوی قاصم الجبارين را شدیداً گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل) را علاوه بر آن، و اگر باز هم باورتان نمی شود، پُرستات مقام معظم رهبری (ضپ) را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که مطلب فوق ساخته و پرداختهء کارگاه طنز او نيست و خود ِجنس است؛ اصلاً این هم سند مصوّر منگوله دارش:

       زیاده پیشرفتی نیست...

___________________________________

 (1) نخیر لغزش تایپی نیست، خواهر- برادر خواننده، در اینجا همان " ُکرّه" درست است!

(2) سرکوب مستمر زنان و دگراندیشان - بازداشت های مستمر، حبس - شکنجه اعدام های انفرادی و فله ای - قتل های زنجیره ای درون و برونمرزی - غارت فله ای دارائی های مردم و.. لیست بالا بلندی که در انقلاب بعدی(عج) تقدیم خواهد شد!

(3) علاوه بر این که زندگی مادی شما را می خواهیم مرفه باشد، زندگی معنوی شما را هم می خواهیم مرفه باشد. شما به معنویات احتیاج دارید؛ معنویات ما را بردند اینها. دلخوش نباشید که مسکن فقط می سازیم، آب و برق را مجانی می کنیم، اتوبوس را مجانی می کنیم؛ دلخوش به این مقدار نباشید.

 

تولید نوعی سوء سابقهء مزمن

       * به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایلنا، تعداد 110 نفر از نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای درباره موفقیت اخیر فیلم سینمایی «فروشنده» در کسب عنوان اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان، این پیروزی را خط بطلان بر ادعای رییس‌جمهور جدید ایالات متحده در دشمنی علیه ملت ایران دانستند. در متن این بیانیه‌ای که توسط حجت‌الاسلام احمد مازنی در اختیار ایلنا قرار گرفت، آمده: حضور ارزشمند یک فیلم سینمایی ایرانی در هشتاد و نهمین مراسم آکادمی اسکار حاکی از فرهیختگی، نجابت و ظرفیت سینمای ایران در عصر جمهوری اسلامی است.

       * واکنش حجت‌الله ایوبی به اسکار گرفتن فرهادی. حجت‌الله ایوبی موفقیت فیلم «فروشنده» در اسکار را تبریک گفت. او در این باره خطاب به فرهادی نوشت: «باسمه تعالی، جناب آقای اصغر فرهادی

سفیر توانا و زبان گویای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی. در آستانه بهار و نوروز باز هم سینمای ایران پیام‌آور شادی شد برای مردمان سرزمین خورشید و باز هم پیچید در شهرمان آواز شادمانی. این موفقیت تاریخی و بزرگ موجی از شادی و شور آفرید در همه دل‌هایی که در گوشه‌گوشه جهان زنده‌اند هنوز به عشق.

اسکاری شدن دوباره سینمای پرافتخارمان مبارک باد بر مردم ایران. و مبارک باد بر شما که شایسته این شکوه‌اید. شاد باش و همیشه شاد باش که: هم ظریفی، هم حریفی، هم چراغی، هم شراب / هم جهانی، هم نهانی، هم عیانی، شاد باش. / آخرین نیوز

 

شکرگزاری

       جوامع، بلحاظ  ساختاری، تفاوت هائی نیز با یکدیگر دارند که البته طبیعی ست؛ فی المثل، خاج پرستان مقیم ممالک محروسهء امریک، که بعلت چهار دهه «مرگ بر آمریکا»ی مؤمنین و مؤمنات ساکن ایران سابق، کثرالله امثالهم، بدرکات اسفل و السافلین اقتصادی سقوط و ارزش پول ملی شان، که دلار لعنة الله علیه باشد، تا لحظهء نگارش این سطور صعود، و از مرز 4100 تومان ناقابل مملکت امام زمان، ارواح العالمین له الفدا(عج)، گذشته است(1)، در ایام موسوم به شکرگزاری(2)، از عام تا خاص، بوقلمون مبسوطی به بدن می زنند تا آنجا که سرانجام، نماینده ای از جامعهء بوقلمون ها را، به حضور رئیس جمهور می برند تا آن جناب فرمان عفو عمومی آنان را صادر فرماید!..

       و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار از جامعهء شکوهمند اسلامی ما چنین روایت کرده اند که:

       * آنفلوانزا، تخم مرغ را ارزان کرد!/ پارسینه

       خداوند ابوی آنفلوآنزای مرغی را بیامرزد که دست برخی از هموطنان مستضعف را به تخم اين جيوان شريف رساند.

 ________________________________

(1) البته  ذغال خوب هم، که مشت هایی محکم بر دهان استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل باشد، بی تأثیر نبوده است!

(2) thanksgiving 

 

مجمع ترحیم مصلحت مردم!

       فدوی قاصم الجبارین را شدیداً شکر می کند که حضرت آقا(ضپ) دوباره مصلحت نظام را در غیبت مردم تشخیص داد و مرحوم محمد(ص) علی(ع) موحدی کرمانی را، به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب فرمود. آن مرحوم مزین به سوء پیشینه هائی به شرح زیر است:

       * از سال 1370 به مدت 14 سال نمایندهء رهبر ایران در سپاه بود. در سال 1391 آیت‌الله علی خامنه‌ای او را به عنوان یکی از امامان جمعه در تهران منصوب کرد. او همچنین از سال 1393، و پس از مرگ محمدرضا مهدوی کنی، دبیر کل جامعهء روحانیت مبارز شده است. او سابقهء عضویت در مجمع تشخیص، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را نیز دارد و از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی بوده است./بی.بی.سی

       فدوی نیز به نوبهء خود، ضمن تبریک و تسلیت به اُمّت همیشه به خاک و خل خفته، توفیق متوفی را در تحدید و تهدید تتمهء آزادی های مردم دربند ایران سابق، از خداوند آقایان، ضاعف الله اموالهم، مسئلت دارد!

 ************************************

(Regular!)

       * غلامعلی(ع) حدادعادل: «عشق به رهبری در میان مردم کشورهای داخلی و خارجی به خوبی قابل احساس است»!/ دیگربان       

 

* حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات: دشمن در کنار هر مسئولی جاسوس دارد. / تقاطع

 

       * رضایی در مسجد جامع آل یاسین تهران: آقای ترامپ! بزرگ‌تر از تو به ایران اخطار داده‌اند و نتوانسته‌اند کاری کنند./فارس

 

       * آیت الله گرگعلی(احمد خاتمی- م): آقا گفتند شما باید در آستین تان 10 رهبر داشته باشد/ ایلنا

 

       * ايضاً آیت الله گرگعلی(احمد خاتمی- م): مردم «باید» نتیجه انتخابات سال آینده را بپذیرند!/ آمد نیوز

 

       * امام جمعه موقت (مادام العمر- م) اصفهان: تا وقتی در فروشگاه ها زن های جوان کار می کنند و دانشگاه ها مختلط است و استاد زن در مقابل پسرها تدریس می کند جامعه هرگز جامعه ای پاک نمی شود.

 

       * ايضاً امام جمعه موقت (مادام العمر- م) اصفهان: كسی كه تابع رهبری نباشد شيعه و حتی مسلمان نيست!/ آمد نیوز

 

       * مقام معظم رهبری(ضپ): «مردم با کسانی که عاشورا آمدند وسط خیابان و با قساوت و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند قهرند و آشتی نمی‌کنند.»

 

       * محمد(ص) علی(ع) موسوی جزایری، نمایندهء خامنه ای و امام جماعت خوزستان: شرایط مردم خوزستان بدتر از شرایط مردم یمن نیست که در زیر بمب های آل سعود به خاک و خون کشیده می شوند!

 

کلمات حمار (مصوّر)

توصیه جالب یک مرجع تقلید به مسئولان سازمان انتقال خون

 

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * یک دادگاه استیناف در امارات عربی متحده، چهارشنبه 15 مارس، سه نفر را به قاچاق اسلحه از این کشور به ایران متهم کرد. / العربیه.

       تحشیهء فدوی: آخر این چه کاری ست؟، ما که خودمان این همه دانشمند مؤمن هسته ای و غیر هسته ای داشتیم و داریم که، دیگر چرا قاچاق؟!

 

       * وزارت کشور ایران: انتخابات ریاست جمهوری الکترونیکی برگزار نمی‌شود./ بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: زحمت نکشید، اصلاً انجام هم نشود، فرقی نمی کند؛ بقول عوام believe me!

 

       * به گزارش خبرنگار «آمدنیوز»، «محمدحسن رحیمیان» نماینده سابق ولی‌فقیه در بنیاد شهید و تولیت فعلی مسجد جمکران اظهار کرد: «در همین مدت که بنده در این مکان مقدس هستم، شاهد بوده‌ام که رهبر معظم انقلاب بیش از سیزده بار مخفیانه به این مسجد مقدس آمده و با امام خود عشق بازی کرده است.»

       تحشیهء فدوی: صلّی و جلّی، شما هم بلی، معظم له؟!

      

       * نحوهء به جماع‌ رسیدن اصلاح ‌طلبان درباره روحانی به روایت صادقی. / آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، غلط تایپی جماع را به اجماع، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

       * محمد(ص) خاتمی: نمی‌گویم گذشته را فراموش کنیم ولی در گذشته نمانیم!/ بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: شما هیچ نفرمایی سنگین تری، که خود از خاطرات شدیداً تلخ گذشته هستی، برادر سید خندان!

 

       * دویچه وله: بالی مجسمه‌های عریان اش را از دید پادشاه عربستان نمی‌پوشاند. سخنگوی دولت محلی جزیره بالی در اندونزی اعلام کرده که به دلیل حضور پادشاه عربستان در این جزیره حاضر نیست مجسمه‌های عریان را بپوشاند. ملک سلمان به همراه هزار نفر در حال گذراندن تعطیلات در جزیره بالی است.

       تحشیهء فدوی: لکن حتا مجسمه ها هم به برادران اعتماد ندارند و خودشان را از دست ایشان خواهند پوشاند!

 

       گیتی پورفاضل: به قوانین ضد زن اعتراض کردم پروانه وکالتم 14 سال لغو شد./ تقاطع

       تحشیهء فدوی: خوشبختانه عمرتان به دنیا بوده، برادران با شما مایه کاری حساب فرموده اند!

 

       * فاطمه کروبی: برخلاف واژهء حصر ماموران وزارت اطلاعات همچنان در خانه ما حضور دارند. / رادیو فردا

       تحشیهء فدوی: فقط شما که نیستید، برادران کثرالله امثالهم، با، یا بی، مجوّز در خانهء همه حضور دارند، خواهر فاطمه(س)!

 

       * آیت الله جنتی در ضیافت شام خبرگان: مردم نان شب ندارند؛ دولت مراسم 500 میلیونی می‌گیرد./ مهر

       تحشیهء فدوی: ضیافت، ضیافت مال تو حسن آقا ندارد، برادر آیت الله پینوکیو!،

 

       * 6 سال حبس براى یک پناهندهء اهوازی در هلند پس از بازگشت به ایران./  العربیه

       تحشیهء فدوی: چرا هر چه برادران زحمت کشیده و مسافران ایرانی خارج از کشور را زندانی می کنند، دوستان از رو نمی روند؟ شما می دانید؟

 

آکادمی چفیه مالی 16 / Academy award

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

       فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی که در شانزدهمین جلسه ء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشانsir در انگلستان  است، نائل شده اند را، بشرح زیر، معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری از مزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری( ضپ) (2) مُستظهرباشند:

 

دانش آموختهء ممتاز این دوره

(راهپیمائی دولتی 22 بهمن  1395)

       * سیدفضل‌الله محمدی (سید سقاء): بهار طبیعت را به تمام ملت اسلام به ویژه ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم. خداوند عمری با عزت به رهبر معظم انقلاب عطا فرماید.

 

       * طباطبائی- قم: امیدوارم کاسبان برجام بشنوند اخطار خلف صالح خمینی کبیر(ره) یعنی امام خامنه‌ای و همچنین فرزند صالح و شایسته امام خمینی(ره) یعنی سیدحسن نصرالله را، که هر دو بزرگوار فرمودند تجربه ثابت کرده است که مذاکره سراب است و هیچ فایده‌ای ندارد. بیش از این آب در هاون برجام و برجامیسم نکوبید.

 

       * شهروند شمارهء 1: رهبر معظم انقلاب فرمودند یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشتن کمتر از شهادت نیست. آیا تعلل در نامگذاری خیابان یا کوچه‌ها به نام شهدای مدافع حرم جای توجیه باقی می‌گذارد؟ در منطقهء 19 تهران تعدادی از شهدای مدافع حرم که آرامش امروز جامعه مرهون جانفدایی آنان است از اهالی این منطقه بوده‌اند. حداقل کار این است که نام این شهیدان و عاشقان دفاع از حریم ولایت را بر سر معابر نصب کنیم تا یادشان چراغ هدایت آیندگان باشد.

 

       * شهروند شمارهء 2: بزرگ 22 بهمن امسال را باشکوه‌تر از گذشته در سراسر میهن اسلامی رقم زد. از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجم. عظمت این روز اسلام با پرچمداری رهبر معظم انقلاب دیدنی بود.

 

* شهروند شمارهء 3: اکنون که شیطان بزرگ در شرایط عدم تعادل، به هذیان‌گویی و عربده‌کشی افتاده است حزب‌الله با اطاعت و پیروی از رهبر فرزانه انقلاب و مقاومت همه توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

 

        یادآوری این نکتهء باریکتر ازمو(3) نیز خالی از ضررنیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان درلیست بالا نیامده آن بوده است که آنان،بعضی امتیازات  لازم دربرخی مراحل سرنوشت ساز،بویژه "مالش قهرمانانه " (4) را،مع الاسف  نیاورده اند؛لکن آکادمی،حق بقول عوام appeal را برای ایندسته ازمؤمنین،محفوظ می دارد.

    والله الموفق والمعین

 ______________________________

1-چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2-(ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست

3-بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر) باشد- م

4-حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

17 مارچ المکلف سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود