خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

7 فروردين ماه 1395 ـ  27 مارس 2017

 

معرکه گیری

       واقعیت این است که مملکت امام زمان(عج)، هنوز وسیع است و نفوس نیز انبوه؛ و سرِ کار گذاشتن چنین طول و عرضی کار یکی دو نفر نیست!.. این است که حضرات دیگر «به اتفاق» این مهم را انجام می دهند و بقول عالیجناب حافظ:

بیت

حُسن ات، به اتفاقِ ملاحت، جهان گرفت

آری به اتفاق، جهان می توان گرفت!

غرض از این ذکر مصیبت آن است که حضرات فعلی نیز همین کار را می فرمایند. ملاحظه کنید:

       * آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، در سخنرانی نوروزی خود در مشهد در روز سه‌ شنبه اول فروردین (21 مارس) گفت که «مسئولان دولت با علاقه سیاست ‌"اقتصاد مقاومتی" را دنبال کرده‌اند اما "آنچه که برای ما مشهود است می‌بینیم که خلاء های اقتصادی ما خلاء های بزرگی است»./ بی.بی.سی

       و در ادامهء خبر میمنت اثر:

       * آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، تمرکزش را در اولین سخنرانی خود در سال جدید به اقتصاد و انتخابات داد. رهبر ایران بعد از بیان دستاوردهای اقتصادی جمهوری اسلامی پس از انقلاب سال 57، گفت ایران بدون اقتصاد قوی به امنیت نمی رسد و مشکلات اقتصادی ایران بسیار بزرگ است. او از بیکاری و رکود به عنوان مهمترین چالش های اقتصادی ایران نام برد و گفت آمارهای رسمی نشان نمی دهد که ایران در حال پیشرفت است.

       و از راه حل های کاغذی:

       * نامهء روحانی به رهبر ایران: کاستی‌ها جبران می‌شود!/ همانجا

       دیگر چه می خواهید؟!

 

واپسین لحظات

       * آخرین حضور هاشمی در اجلاس خبرگان. / آخرین نیوز

       گزارش فرستادهء عکاس و خبرنگار فدوی را در این ارتباط، در عکس زیر، ملاحظه فرمایید:

       «برادر آملی لاریجانی، فرمودند: لکن احوط آن است که  تا ما هستیم، یک چند هزار نفر دیگر را هم فله ای اعدام کنید، ثواب دارد. اگر نیرو و وقت هم کم آوردید، به دشمن اعتماد نکنید، از اخوان خودتان که امتحان شان را پس داده اند کمک بگیرید، اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)».

 

از معاملات پایاپای

       راستش فدوی هیچ ایرادی نمی بیند که با خود برخورد و در حاشیه نیز اعتراف کند که از پاسخ به این پرسش مُزمن، و در واقع ایراد ضد انقلاب، پیرامون اینکه چرا رابطهء اُمّت همیشه در خاک و خل خفتهء ما، با امامان گرامی خود (ع- س- ص- عج) که بیش ازچهارده قرن است که آنسوی مرزهای ایران سابق در خواب قیلوله هستند، رابطه ای یک طرفه است؛ یعنی، سال هاست که لوله های فشار قوی ارز و طلا، از ایران سابق به سوی عتبات عالیات (ع- س- ص- عج) جاری ست لکن در تمامی این سال ها، هیچ واکنشی از سوی آن بزرگواران (ع- س- ص- عج) دیده نشده است؛ دریغ از یک برگ سبز! باری شما لطفاً عمامه تان را قاضی کنید و بفرمایید که  فدوی چگونه می توانست در این مورد با عوامل سرسخت استکبار جهانی  و صهیونیزم یبن الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، مناظره کند، وقتی که برای تقابل با این ایراد باستانی، تا امروز هیچ سند و مدرک محکم و قابل اعتنائی در دست نداشته است؟

       و اما خبرها همیشه بد و تلخ نیست و گاهی هم، بسود ما، "دستی از غیب برون آید و کاری بکند"! باری، فدوی بعنوان خبر خوش، به خوانندگان محترم ضد انقلاب مژده می دهد که در همین راستا به سند مصوّر منگوله داری که در پی می آورد، دست یافته است که  به روشنی نشان می دهد که  سرانجام آن بزرگواران (ع- س- ص- عج) باج و خراج های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، را سخاوتمندانه پاسخ داده و معادل آن، چند کامیون "تربت"، که همان خاک و خل خودمان باشد، مرحمت فرموده اند!

       اظهار این نکته نیز اخلاقاً بر عهدهء فدوی ست که بقول عوام Credit این حرکت انقلابی، تنها از آن وی نیست بلکه ذغال خوب هم، که "رهبر بعد از این"  و توالت* محترم آستان قدس رضوی باشد، در این میان، بی تأثیر نبوده است:

       * بدستور حجت الاسلام رئیسی، مُهرهای تربت امام حسین(ع) جایگزین مهرهای تربت مشهد در حرم رضوی شد!/ پارسینه

       زیاده جسارت است.

__________________________

*خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند؛ لطفاً پیش از آنکه بی فدوی شوید، غلط تایپی توالت را به تولیت اصلاح بفرمائید، ثواب دارد، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع).

 

شلاق قیمتی!

       بنظر می رسد که این بگیر و ببندهای حضرات، که در حکم طبیعت ثانوی آنان است، گوش برادران کر!، برای برخی قربانیان چندان هم بی فایده نبوده است! نمونهء برجستهء آن "سلمان رشدی" ست که فرمان مرجع تقلید تروریست های ایران و جهان، حضرت امام(ل)، موجب پُر فروش شدن آثار وی شد! و نمونهء دیگر مورد بهجت اثری ست که نتیجهء 40 ضربه شلاق برادران است!:

       * یک طراح ایرانی - آمریکایی که مایوهای طراحی او توسط ستاره هایی چون کریستن سوارت مورد استقبال قرار گرفته است، کتابی دربارهء مد با عنوان "مد آزادی است" نوشته که در حاشیه آن سرگذشت این دختر جوان مورد توجه رسانه های آمریکا قرار گرفته است. سرگذشتی که در بخشی از آن در ایران بخاطر نوع پوشش شلاق خورده بود!

       و در ادامهء خبر شلاق اثر:

       * طلا در سال 2000، پس از آنکه برای پوشیدن یک دامن کوتاه (مینی ژوپ) 40 ضربه شلاق خورد، ایران را ترک کرد. اما دهسال گذشته هم سال های آسانی برای او نبوده است. این مدساز جوان در طول سال های زندگی در خارج از ایران، برای هر موفقیت کوچکی که به دست آورده زحمات زیادی کشیده است. سرانجام در سال 2009 مارک "در به در" را به راه انداخت؛ یک مارک مایو های لوکس که نخست آنها را سفارشی طراحی و تولید می کرد اما بعد با کمک سرمایه گذاران کارش رونق پیدا کرد./  صدای آمریکا

       و من الله الشلاق!

 

خطای دید

       فدوی در مرور خبرهای امروز، به تیتری بشرح زیر برخورد:

       * موجوداتی که نه خسته می‌شوند، نه می‌خندند!/ دویچه وله

       که نخست به نظرش آمد که ذکر خیری از سروران و ولینعمتان ما، یعنی حضرات آیات عظام و حجج اسلام، لعنة الله علیهم اجمعین، شده است، که نه با خنده و شادی رابطه و نسبتی دارند، و نه از آزار مردم خسته می شوند!؛ لکن قدری که  در ادامهء خبر باریک شد، دریافت که حسب شیوهء مرضیه  بقول عوام، error داده است؛ و منظور منبع خبر، "روبات ها" بوده اند که البته بر این پایه نیز، فدوی قیاس مع الفارق فرموده است زیرا "روبات ها"، برعکس حضرات، سراپا فایده و خدمت هستند؛ شما هم ملاحظه کنید:

       * روبات‌ها در خیلی از زمینه‌ها جایگزین نیروی انسانی شده‌اند. حال آنها بخش خدمات را هم زیر سلطهء خود درآورده‌اند. در یک هتل در تایوان روبات‌ها مسئول پذیرش مهمانان هستند. ؟ همانجا

زیاده "اروری" نیست.

 

از مجموعهء عکس های خر سواری

 

عواقب شُرب خمَر استبدادی!

       فدوی، در مرور خبرهای امروز، به خبر جالبی بشرح زیر نیز بر خورد:

       * صاحب یک میخانه در جنوب آلمان به دلیل عرضهء شرابی که روی شیشه آن عکس آدولف هیتلر، دیکتاتور نازی، نقش بسته بود به دردسر افتاد. یک مشتری با مشاهده این بطری‌ها به پلیس شکایت کرده و میخانه ‌دار محکوم به پرداخت جریمه شده است./ دویچه وله

       این ماجرا اگر در ایران اسلامی اتفاق می افتاد، به دلائلی (این همانی- م)، با برادر هیتلر کاری نداشتند! لکن طرف را فقط بخاطر شراب، حتماً جریمه می کردند (شلاق- م)، والسلام!

       محض مزید استحضار عرض می کند که:

       * در شمال ایتالیا شراب‌های "پیشوا" جزو پر فروش ‌ترین انواع شراب به شمار می‌روند. شمار زیادی از تولید کنندگان شراب بطری ‌هایشان را با عکس‌هایی از آدولف هیتلر، دیکتاتور پیشین آلمان، صلیب شکسته (علامت نازی‌ها) یا شعارهای ناسیونال ‌سوسیالیستی مزین کرده و به فروش می‌رسانند. به جز هیتلر، تصاویر موسولینی (رهبر ایتالیای فاشیست در جنگ جهانی دوم) و استالین (رهبر کمونیست شوروی) نیز روی بطری‌های شراب طرفدار دارند. این بطری‌ها در پمپ‌بنزین‌ها یا استراحتگاه ‌های بین راهی به عنوان سوغات قابل خریداری هستند.

       بر این پایه، فدوی در حیرت است که چرا حضرت امام(ل) و خلف بر حق اش، مقام معظم رهبری ما را از قلم انداخته اند؟

 

از محاسن برادران داعش!

       اگر خوانندگان محترم ضد انقلاب یکوقت دیدند که فدویِ منتظر الظهور دارد روزی چند فقره سر می بُرد، و اُسرا را در قفس آهنی کرده و به آتش کشیده، و یا به دریا می اندازد، بدانند که فدوی منظوری جز کاهش وزن ندارد! و در اين مورد، بشرح زير، دارای مرجه تقليد هم هست:

       * به گزارش  اسپوتنیک، دادگاهی در ریاض یک تبعهء سعودی را به اتهام پیوستن به گروه تروریستی داعش محاکمه کرد. در این دادگاه اسنادی در خصوص پیوستن این مرد به مراکز آموزش نظامی مخفی داعش ارائه شد که فرد متهم در دفاع از خود ادعا کرد، برای تحرک و کم کردن وزن در این برنامه ‌های آموزش نظامی شرکت کرده است!/ بهار نیوز

       سخن کوتاه؛ بقول معروف، عیب می جمله بگفتی "ضررش" نیز بگوی! یعنی، فدوی که بعلت پشت میز نشینی های طولانی، و از بام تا شام قلم صد تا یک قاز زدن، به انواع کسالت های "ارزی" و سماوی گرفتار آمده، شدیداً گوش خوابانده است  که چند پوند و کیلوئی، بهر قیمت که شده، از دست بدهد که به راهکارِ عملی فوق و نتیجهء ملموس آن رسید!

       زیاده عرضی نیست.

 

اشکال فنی

       خبرهای رسیده به دفتر فدوی حاکی ست که آش اسلامی، چندان دل مسلمینِ البته بقول عوام Original* را زده، که حتا  آیت الله آشپزباشی هم، با آن همه خرفتی ِ تاریخی، ملتفت شده است. فدوی بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز بقول عوام، at no additional charge، لذت اش را ببرند:

       * پخش ترانهء خوانندهء معروف عرب، ام کلثوم، به جای اذان در چند مسجد!

       و در ادامهء اين خبر ترقّص اثر:

       * پخش ترانه به جای اذان از مساجد شهر نابلس در کرانه باختری، خشم فلسطینی‌ها را در شبکه‌ های اجتماعی برانگیخت. به گزارش «العالم»، سایت وطن نوشت: در پی این رویداد، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین کمیتهء تحقیقی را برای روشن شدن علت آن تشکیل داد. یک مسئول در وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین گفت: این اختلال در تعدادی از مساجد منطقهء غربی شهر نابلس و به طور مشخص در چهار یا پنج مسجد روی داد. وی با این حال تأکید کرد که به سیستم یکپارچهء پخش اذان مساجد نابلس، که در مسجد الحج نمر قرار دارد، نفوذی صورت نگرفته است. این مسئول افزود: تیمی از شهرداری نابلس که مسئول پیگیری مسأله است، نقصی فنی را در منطقهء خیابان بلیبله در این شهر پیدا و آن را برطرف کرد. تا این لحظه معلوم نیست که آیا حادثه عمدی بوده است یا نه./ آخرین نیوز

       والله برادر آخرين نیوز، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... ضدانقلاب نشنود، هیچکدام این تمهیدات پلیسی لازم نیست؛ اگر می خواهید مساجدتان - که مع الاسف هیچ کاربردی در  جهان امروز ندارند - همچنان بر مدار 1400 سال پیش نچرخند، از این حُن اتفاق عمدی! استفادهء بهینه کرده و نوار کذائی را بگذارید هی تکرار شود، گناه اش هم، به گردن تبر خوردهء فدوی !

 

همه فن حریف

       یکی از تخصص های بیشمار برادران، ضاعف الله اموالهم اجمعین، دفاع سنگین از مواردِ بکلی غیر قابل دفاع است! که مشهورترین وکلای مدافع جهان حتا، از قبول آن سرباز می زنند!.. لکن حضرات البته، که از قضا خود موجب و موجد آن بوده اند و بعنوان جُرم، از جُنحه تا جنایت را در بر می گیرند، با شجاعت توائم با بلاهتی مثال زدنی، از آنها دفاع می کنند!؛ نمونه اگر خواسته باشید، مورد پخش فایل صوتی حسین(ع) علی(ع) منتظری، قائم مقام وقت حضرت امام(ل)، توسط احمد منتظری ست که هنوز مطرح و دم دست است. و اما به پاره ای از اسناد منگوله دار دفاعیات حضرات از مورد بکلی غیر قابل دفاع کشتار فله ای جوانان در تابستان 67 است، بنقل از رادیو فردا،با هم نگاه می کنیم:

       * محمد(ص) علی(ع) انصاری، عضو دفتر امام(ل): "فایل صوتی سخنان آیت‌الله حسینعلی منتظری دربارهء اعدام‌های سال 67 «مشحون از اغلاط و تحریفات» و «به دور از انصاف» بود که توسط «اطرافیان موذی» به او «القا شده است»".

       و نیز:

       * محمد(ص) موسوی بجنوردی، عضو شوراى عالى قضایى در دوران امام(ل) و پدر زن حسن(ع) خمینی: "سخنان منتشر شدهء آیت‌الله منتظری ناشی از «اطلاعات غلطی» است که «مغرضانه» به وی منتقل شده است»."

       و برای جوری جنس:

       * علی(ع) خمینی: «امروز یک عده دلسوز شدند می‌گویند چرا با اینها برخورد می‌کنید؟ چرا با منافقین برخورد کردید؟ چرا با بی‌حجاب برخورد کردید؟ چرا با کودن‌ها برخورد کردید؟ چه می‌کرد نظام با اینها؟ باید مبارزه می‌کرد، محکم هم باید برخورد می‌شد. الحمدلله شد و کشور آرامش را دید.»

       * احمد علم‌الهدی، نمایندهء آیت‌الله خامنه‌ای در خراسان رضوی، انتشار این سخنان را «گستاخانه» توصیف کرده و خواستار برخورد قاطع با احمد منتظری شده است.

       یعنی چه؟ لابد  توقع داشتید که فدوی اعتراض کند!

       زیاده دفاعی نیست...

 

راهنما

       زنده یاد ابوالحسن نجفی تألیف سودمندی دارد بنام: "غلط ننویسیم" که فدوی قصد ورود به آن را در این مختصر ندارد لکن او هم، متقابلاً رسالهء مصوری دارد بنام: "غلط بنویسیم!" که فرازهائی از آن بتدریج نقل می شود:

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

24 مارچ المفرح سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه