خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

14 فروردين ماه 1395 ـ  3 آوريل 2017

 

رابطهء مسجد و خانه!

       فدوی با تمام هوش و ذکاوت خدادادی خود!، سرانجام درنیافت که آیا - جراغی که بخانه رواست، به مسجد حرام است - یانه؟ وی چون به پاسخ درست در این پیوند هنوز نرسید ه است، فلذا نمی داند که در  برخورد با مواردی که پیش می آید،چه مواضعی باید اتخاذ کند؟، نمونهء تازه تری اگر خواسته باشید،بشرح زیر دم دست است:

       * هاروی، دختر 18 ساله خالد مسعود، عامل حمله تروریستی اخیر لندن، بر خلاف خواهرش به اسلام نگرویده و حجاب نمی‌پوشد، او کاملا به شیوه غربی زندگی می‌کند و لباس می‌پوشد./ العربیه   

       خوانندگان محترم ضدانقلاب اگر ناراحتی قلبی ندارند، نخست به تصویر برادر "خالد مسعود" نگاه کنند:

       بگزارش رسانه های غیر مکتبی، برادر مذکور صاحب دو دختر به وجه زیراست :

       که تصویر یکی را در پی، دقیقاً و  شدیداً! ملاحظه می کنید:

       باری، به فتوای مرجع تقلید فدوی، احوط آن بود که برادر مذکور، پیش از اجرای عملیات تروریستی در لندن، حمله به مردم بیگناه، قتل  چهار نفر و زخمی فرمودن  50 نفر دیگر، نخست روی صبیه محترمهء خود کار می فرمود!

زیاده عرضی نیست.

30 مارچ 017

________________________________________

مشروح خبر: خالد مسعود، شخصی که پنج‌شنبه 22 مارس در نزدیکی پارلمان بریتانیا در لندن به مردم حمله کرده 4 نفر را کشت و 50 نفر دیگر را زخمی کرد، پیشتر از دو دخترش خواسته بود تا مسلمان شوند و حجاب بر تن کنند، اما این تنها دختر 24 ساله‌اش «اندی» بود که دنباله‌رو پدر شد و پس از جدا شدن از مادر و خواهر کوچکترش با پدر زندگی کرد، او به اسلام گرویده و حجاب بر تن کرد و برای خود یک اسم عربی برگزید. اما «هاروی» دختر کوچکتر، بر خلاف خواست پدر، زندگی غربی را در پیش گرفت، به طور مثال او عکسی از خودش با لباس باز در حالی که آماده رفتن به یک پارتی در مدرسه بود را منتشر کرد. هاروی در سن 16 سالگی از سوی پدرش تحت فشار قرار گرفته بود شد تا حجاب بپوشد.

 

از پس لرزه های نوروزی!

       همگان می دانند که از نظر حضرات، فرهنگسازی یعنی فقط اعمال راهکارهای دردناکِ پوشاندن موی زن بهر قیمت!.. و گفتن ندارد که بقیهء معضلات جامعه در این میان، هیچ محلی از اعراب ندارند. رابطهء بین ملت و دولت، حسب شیوهء مرضیه همچنان قطع، و عدم احساس تعلق ملت 6 هزار ساله به وطن موجود،، برعکس بلاد کفر و زندقه، بیداد می کند به گوشه هائی از این عدم احساس تعلق ملت، نگاه کنید:

       * تصاویر زباله‌های سواحل جنوب ایران در تعطیلات نوروزی/ دویچه وله بنقل از ایسنا

       و بعنوان عواقب این رفتار:

       * زباله‌هایی که در سواحل رها می‌شوند حیات آبزیان را به خطر می‌اندازد. هر سال در روزهای تعطیل در ایام نوروزی نسبت به دیگر روزهای سال، بر حجم زباله‌های رها شده در سواحل شمال و جنوب ایران افزوده می‌شود.

       برخی از داوطلبان سعی در تمیز کردن ساحل دارند ولی تعداد این گونه داوطلبان برای زدودن ساحل از حجم عظیم زباله‌ها کافی به نظر نمی‌رسد.

       باری یکوقت تصور نشود که ملت ورجاوند،مراتب بی مهری به محیط زست را محدود به موارد فوق فرموده است، در مازندران ملاحظه کنید:

       حتا در خارج از مرز پُرگهر:

زیاده عرضی نیست .

30  مارچ 017

 

از موارد استعمال  بالا بر!

       فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه به تیتر مصوری که در پی می آید، رسید:

       * سقوط جرثقیل روی مرکز تجاری در همدان. / آخرین نیوز

       فدوی چه باید عرض کند؟ از قدیم هم فرموده اند که خود کرده را تدبیر نیست؛ فلذا برادران باید می دانستند که هر چیزی را برای کاری ساخته اند، یعنی در جامعهء شکوهمند اسلامی ما،، جرثقیل استعداد و کاربُردی جز اعدام نفوس در ملاء عام ندارد، این هم اسناد مصور منگوله دارش:

       لکن اینطورها هم نیست که برادر جرثقیل کاربُرد دیگری جز اعدام نداشته باشد، بلکه در زنگ تفریح، مسؤلیت جابجائی دیگ های نذری را هم بعهده دارد که البته، "نگهدارنده اش نیکو نگهداشت" :

       زیاده عرضی نیست.

 

شکنجهء لغوی!

      مقام معظم رهبری (ضپ)، پنداری، "با شیر اندرون شد و با جان بدر رود!

       در توضیح مطلب عرض می کند که پیش از این می گفتند: "ف / فرحزاد!" حال، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، فدوی متحول شده و تا "خ و الف " می بیند یا می شنود، بی اختیار و بی آنکه، بمنظور تکمیل واژه، منتظر حروف بعدی باشد، برایش «خامنه ای» تداعی می شود! که خوانندگان محترم ضد انقلاب، حال فدوی را در طول روز می توانند حدس بزنند!..در این پیوند، مستوره ای اگر خواسته باشید، بنقل از آخرین نیوز/ ایسنا، بشرح زیر دم دست است:

       * پنیر خامه‌ای خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد!

       حال فدوی از ذکر این مصیبت نیز می گذرد که معظم له، خود، سرطان مجسّم است!

       زیاده جسارت است!

 

استبداد مزمن

       خوانندگان محترم ضدانقلاب، لطفاً برای دستگرمی به مطلب زیر نگاه کنید:

        * رادیو فردا: مرجع تقلید نجف در دیدار با صادق لاریجانی: به کارگیری زور و اجبار در امر ترویج حجاب موثر نیست. آقای جابری انصاری، این مرجع تقلید شیعه، در دیدار یاد شده سه پیشنهاد را برای «بهبود وضعیت حجاب» در ایران مطرح کرده است: «استفاده مناسب از ظرفیت رادیو تلویزیون و رسانه‌های گروهی برای ترویج حجاب»، «پرهیز از بکارگیری زور و اجبار در امر ترویج حجاب که موثر نیست» و «بازگشت علما و وعاظ به جایگاه تأثیرگذار سابق خود در تربیت دینی جامعه و پایان دادن به میدان ‌داری دیگر اصناف به جای عالمان در مجالس و مجامع دینی».

        ملاحظه می کنید؟ حضرات پس از 37 سال تحمیل هزینه های مالی و جانی، عملیات ایذائی و بگیر و ببندهای بیحاصل، برای حل معضل اسلامسوز حجاب، تازه  تشریف برده اند به عراق داعش زده!.. خب، مخبط الاسلام! راه نزدیکرتر، ساده تر، و بی هزینه تری هم هست که همانجا بغل گوشت سنگین تان در ایران سابق است، و آن اینکه دست از سر زنان متمرد ایران بردارید، بهمین سادگی!.. اصلاً گیرم که پیرو خط مالروی امام(ل) باشید؛ مگر آن بزرگوار در باب نظام پیشین  نفرمود که آنان چه حقی داشته اند که چند دههء پیش از این برای ما تعیین تکلیف کنند،؟  خب، حال، بطریق اولی، مطابق نص صریح ایشان، عده ای که تازه ایرانی هم نبوده اند، چه حقی داشته اند که  قرن ها پیش پیرامون پوشش زنان فرهیختهء ایرانی تعیین تکلیف بفرمایند، بله؟

 

یک بام و چند هوا؟

       فدوی گاه درگیر این نکته بوده و هنوز نیز هست که چگونه است که مفاهیمی چون حجت الاسلام، آیت الله و آیت الله العظما، هر وقت که حضرات حاکم بخواهند معتبر و لازم الاتباع، و هرگاه که نخواهند، سکهء یک پول سیاه می شود! آیا بقول معروف "بازگشت همگان بسوی خداست"؟! و یا، لامحاله، به صدر اسلام عزیز بازگشته ایم و خدایان اینان با یکدیگر فرق دارند؟ در غیر این صورت آیت الله العظما شریعتمداری، منتظری، و صانعی، مقطوع النسل، و آیت الله کاظمینی بروجردی به اتهام ضرورت جدائی دین از حکومت، پس از  سپری شدن 10 سال زندان توأم با شکنجه، هنوز هم آزاد نشده است؛ دليل اش را شما می دانید؟

 

تجسم طنز

       فدوی فکر نمی کرد که برخی جوک های داعشانه ای که دوست عزیزی پیش از اینها مرحمت کرده بود، روزی نمود بیرونی و فیزیکی هم داشته باشد:

* دعای پدر و مادر داعشی سر سفره عقد: ایشاللا به پای هم منفجر بشین!

* مکالمات داعشی ها با کودکان:  منفجر شو، عمو ببینه!

* میگن داعشی ها تو شناسنامه شون یه تاریخ تولد دارن یه تاریخ انفجار!

* میگن رو دیوار کوچهء تکفیری ها نوشتن: لعنت بر پدر و مادر کسی که این جا منفجر شود!

* مکالمه بین دو دوست تکفیری: آخر هفته چیکاره ای؟  -- هیچی.  -- پس هماهنگ کن بریم منفجر بشیم!

* مکالمه دو داش مشتی داعشی:  منفجرتیم. -- اختیار داری انفجار از ماست!

و اما نمود بیرونی و فیزیکی مطایبات بالا:

       * آفتاب‌‌نیوز: مهریهء عجیب عروس داعشی. اسناد کشف شده از گروه تروریستی داعش در لیبی نشان می‌دهد که عناصر این گروه ازدواج‌های عجیب و غریبی داشته‌اند. به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از العالم، دفتر رسانه ای نیروهای موسوم به «البنیان المرصوص» که وابسته به نهاد ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی است، اعلام کرد: سندهای ازدواجی از زنان داعشی با تابعیت های مختلف در شهر سرت لیبی پیدا شده که جزئیات عجیب و جالب توجهی دارد. این اسناد از جمله نشان می دهد که قاضی دادگاه گروه تروریستی داعش برای یک زن دارای تابعیت نیجریه، کمربند انفجاری، و برای زنی دیگر یک قبضه سلاح کلاشینکف به عنوان مهریه تعیین کرده است.

       با این ترتیب، معلوم می شود که  دوستان، پُر بیراه نمی گفتند!

 

گاف مکتبی

       بنظر می رسد که تنها فدوی نیست که حساب و کتاب اش تعریفی ندارد بلکه برخی مؤمنین و مؤمنات نیز به چنین عارضه ای کم و ییش مبتلا هستند.تفاوت لکن از زمین تا پشت بام است!؛ بدین معنی که اشتباه در محاسبهء فدوی، چون در مجموع قابلی ندارد، عواقب چشمگیری هم ندارد لکن مال مؤمنین اینگونه نیست و ممکن است حتا ختم به خیر نیز نشود. بهر روی، برادران در یک گاف مکتبی، که سند منگوله دار آن در پی می آید، حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) را بقول عوام down grade فرموده اند، فدوی بی تقصیر است!

 

برآورد آرزو

       * دویچه وله: «طرح اوباما برای سفر به مریخ در سال 2030. باراک اوباما در روز سه‌شنبه 11 اکتبر از برنامه‌های بلند پروازانه خود برای اعزام انسان به کره مریخ تا سال 2030 رونمایی کرده بود. آغاز پروژهء ناسا برای پرتاب راکت به مارس در سال 2018 برنامه‌ریزی شده است. در اجرای این پروژه دولت به‌همراه شرکای تجاری‌اش برای ایجاد زیستگاه‌های جدید برای اعزام و اسکان فضانوردان به ماموریت‌های بلند‌مدت فضایی همکاری می‌کنند. این ماموریت‌های طولانی برای بررسی امکان زندگی انسان دور از کره زمین انجام می‌شوند».

       از جناب آقای اوبامای سابق تقاضا می شود که اگر زحمت نیست این برادر "روستا آزاد"  ما را هم لطفاً  با خودتان ببرید، ثواب دارد؛ اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع).

       * دیگربان/ 25 آبان 1391: رضا روستا آزاد٬ رئیس دانشگاه صنعتی شریف، گفته است بزرگ‌ترین آرزوی او «برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است. در این آرزو هم توسعهء فناوری هست و هم توسعه معنویات.»

 

به پایان آمد این جوهر، مطالب همچنان باقی

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

31 مارچ المفخم  سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود