خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

4 ارديبهشت ماه 1395 ـ  24 آوريل 2017

 

 امتحان نهائی

       ...کیست نداند،که شرکت در انتصابات دولتی، کمتر از امتحانات رانندگی نیست! یعنی، همانگونه که در آنجا افزون بر امتحان "سنگ چین"، معاینه چشم نیز می کنند، در انتصابات هم همینطور است و تازه، علاوه بر اینها، امتحان "مغز" نیز می شود؛ مغزهائی که، به اهتمام حضرت امام(ل) و توابع، اعدام یا حبس شده و یا علیرغم میل باطن! تحت نام فرار مغزها از ایران گریخته اند.

       باری بی سببی نیست که معجزهء هزارهء سوم، در امتحان "مغز" در این دوره رفوزه شده است! آنچه که اما از این عملیات محیرالعقول بجا مانده، یک فقره پرسش ناقابل، و نیز یک نتیجهء علمی ست. پرسش اینکه چگونه داوطلبی توسط کسانی که خود دچار ضربهء مغزی اند، در امتحان "مغز" رفوزه شده است!؟ و نتیجهء علمی اینکه برادر احمدی نژاد،در دو امتحان نهائی پیشین، به اهتمام مجتهدالزمان ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله وجوده، نه حتا با تبصره، که  با تقلب قبول شده است!

زیاده جسارت است..

22 اپریل 017

 

مکتبی!

       معرکه گیری انتصابات، پنداری چندان شور شده که عرّ و تیز آیت الله آشپز باشی نیز بشرح زیر، در آمده است:

       * مکارم شیرازی: روند ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران مایه آبروریزی است./ العربیه

       و در ادامهء خبر میمنت اثر، بنقل از همان منبع خبر:

       * اینکه جوان 16 ساله و پیرزن ازکارافتاده برای ثبت‌نام در انتخابات اقدام کرده‌اند مایه آبروریزی است!

       فدوی عجالتاً از ذکر این مصیبت و نیز یادآوری این نکته به آیت الله دولتی مذکور که کل قضیه مایه آبروریزی ست، درمی گذرد، لکن در حاشیه به ایشان  یاد آور می شود که: عیب می* جمله بگفتی "ضررش" نیز بگوی!.. و مراد فدوی آن است که اگر پیرزن از کار افتاده صلاحیت شرکت در اینگونه مراسم دولتی را ندارد، بطریق اولی، پیرمردی از کار افتاده ای مانند آیت الله احمد جنتی نیز، که بقول عوام already سال ها از مرگ مغزی اش گذشته، و افزون بر زوال جسم، بحمدالله والمنة، به زوال عقل نیز شدیداً مزین است، مشمول همین آیهء شریفهء سرکار می شود؛ باز هم بقول عوام Am I right?

بعدالتحرير: بمنظور انبساط خاطر آیت الله اضافه می شود:

       روز پنج‌شنبه 13 آوریل 2017 و در سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌ جمهوری در ایران، مرد جوانی به همراه دختر سه‌ساله‌اش به ستاد انتخابات رفت تا این کودک را نیز ثبت‌نام کند!..

____________________________________

* منظور از می در اینجا البته، گفتن ندارد که، می عرفانی ست که درجهء الکل اش، بسیار بیشتر از می معمولی ست، خواهر- برادر خواننده!

 

مار روسی

       ...یعنی چه؟ نکند خدای نخواسته از جان خود و بستگان درجهء یک و دو، و نیز همسایگان دست راست و چپ، گذشته اید که دارید مسخره می کنید، بله؟ اگر می خواهید که بروید در لیست ترور ما، خب بی تعارف بگویید! این تنها کاری ست که ما بلدیم!.. بهر روی تا شما تصمیم می گیرید که کی ترور شوید، فدوی خبر زیر را بقول عوام forward می کند:

       * در پی شائبهء احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران، وزارت کشور، سفر همهء مجریان انتخابات ریاست ‌جمهوری سال 96 ایران به خارج از کشور را ممنوع کرد./ العربیه

       مطلب روشن است، نه؟ معذالک فدوی بنقل از  خبرنگار پارلمانی خود انگیزهء این اقدام را چنین عنوان کرده است که چون رؤسای جمهور منتخب بیت، همگی نابغه و از معجزات هزارهء سوم و بلکه چهارم هستند، فلذا از ترس آنکه نکند خاج پرستان ايشان را سرقت و رئیس جمهور خود کنند، آنان را ممنوع الخروج فرموده اند! 

 

اوراقی از آلبوم متقاضیان انتصابات بیت

       بگزارش فرستاده پارلمانی فدوی از اُمّ القراء، بسیاری از شرکت کنندگان در مراسم دولتی انتصابات، از وجاحت لازم برخوردار، و حتا به به منتخبان بیت، پهلو می زدند که این البته حاکی از رشد تورم دمکراسی اسلامی ست. فدوی بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز، بقول عوام for free لذت اش را ببرند:

       * بزرگواری که در پی ملاحظه می کنید، ذکریا نام دارد. وی  مزین به تحصیلات ابتدائی ست و قول داده است که در صورت عبور از قیف، به خیل عظیم بیکاران، 15 میلیون حقوق بدهد!.. دوستان بشتابند که غفلت موجب پشیمانی ست!

از پیش کسوتان انتصابات:

        تصویر زیر هم که از دوستان مشترک است و نیاز به معرفی ندارد!:

        شرکت کنندهء بعدی از هموطنان یزدی و کارگر ماست و بنا دارد که در صورت توفیق، مبارزه با شیطان بزرگ را، با مسابقهء شنا با "ترامپ" آغاز کند! که بعلت تیوبی که در جلو دارد، بیگمان بر استکبار، فائق خواهد آمد:

و بالاخره فدوی، بعنوان حسن ختام، "آس" زیر را،شدیداً زمین می زند:

         و نیز می افزاید که حاضر بود روی اين کاندیدای اخير، بقول عوام full سرمایه گذاری کند زیرا بر این باور بود که کسی که تاکنون پنج زن و 18 فرزند را بقول عوام manage فرموده است، جامعهء شکوهمند اسلامی را نیز یقول عوام easily manage می کند.

        فدوی از تهران و شهرستانها، شرکای فعال می پذیرد! (ضمناً، عکس از آخرین نیوز است)

 

ماجرای لُپ!

فدوی نمی داند که که نمایندگان حکومت در مجلس بیت،

با لُپ هم چکاردارند، شما می دانید؟

 

باز هم بلای طبیعی

       خبری که در پی می آید، خشم فدوی را شدیداً برانگیخت:

       * زلزله در روستاهای خراسان رضوی. زمین لرزه 6 ریشتری در عمق 10 کیلومتری روز چهارشنبه (5 آوریل / 16 فروردین) در حوالی سفید سنگ خراسان رضوی باعث کشته و زخمی چند نفر و ایجاد خسارت در روستاهای فریمان، دو قلعه و سرچشمه شد./ دویچه وله

       بقول آن بزرگوار:

بیت

بگیرید زنجیرم ای دوستان

که فیلم کند یاد هندوستان!

       و اما موجبات خشم فدوی:

       1- فدوی حیرت می کند که پس حضرت ثامن الائمه(ع) با آن همه کرامات و نیز آن همه هزینه ای که روی دست مؤمنین گذاشته و بعون الله می گذارد، چکاره است؟!

       2- بی تعارف، فدوی با پوزش از علم و علمای خاج پرست، حوزه های علمیه را، بخاطر قراردادی که به بمنظور جلوگیری از نزول بلایای طبیعی به ملت شل و پل انداخته*، شدیداً بقول عوام "سو" می کند!

       والسلام!

________________________________________

* معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از امضای تفاهمنامه با حوزه علمیه برای کاهش بلایای طبیعی خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرحله اول با حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان و شیراز تفاهمنامه همکاری امضا کردیم تا از حوزه‌های علمیه برای به کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده شود./ تابناک

 

نتیجهء آزمایش

       فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، به تشخیص غلط زیر رسید:

       * یک منبع نزدیک به گروه پزشکی رهبر جمهوری اسلامی با وخیم گزارش کردن وضعیت عمومی آیت‌الله خامنه‌ای به «آمدنیوز» گفته  درمان‌های جدید در مداوای سرطان ایشان دیگر جوابگوی روند درمانی وی نیست و به نظر نمی‌رسد ایشان تا پایان سال جاری بتواند در برابر بیماری سرطان پروستات خود مقاومت کند.

       والله، برادر، بقول سید قاسم سلیمانی! (مش قاسم سابق ـ م )، دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، یک منبع آگاه از کلینیک فدوی که نخواست نامش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود یواشکی به فدوی گفت که بموجب نتایج آزمایش های انجام شده، قضیه برعکس است یعنی، سرطان، خامنه ای گرفته است!

 

چنین است گردیدن روزگار!

       اول اين خبر را ملاحظه فرمائيد:

       * تیم ملی فوتبال ایران توانست از سد چین بگذرد؛ در روزی که ورزشگاه آزادی پس از مدت ها حضور بانوان را به خود دید اما نه از نوع ایرانی بلکه از نوع چینی! /آخرین نیوز

       و بنظر می رسد که "ابر و باد و مه و خورشید در کارند" تا تمام معادلات بسود برادران حل و فصل شود؛ فی المثل، به نمونهء زیر نگاه کنید:

       * درمان سرپایی 47 مصدوم در بازی تیم ملی با چین! / ایسنا

       باری، این تیتر نشان می دهد که نظر حضرات آیات، در ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها درست است! اما فدوی همینطور در شک بین دو و سه، یعنی ارّه به ماتحت مانده است که اگر حضور زنان در ورزشگاه ها تولید خُسران می کند، چرا نسوان چینی موجب چنین دردسری نشدند؟ خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانند؟!*

 

گاف فدوی!

       فدوی آدم حرف شنوئی ست و به فرمایش حضرات آیات گردن نهاده بود که، علیرغم میل باطن، باید به زور و حتا چماق برادران که شده، به بهشت برود! لکن با ملاحظهء تیتر خبری که بنقل از آخرین نیوز/ایسنا در پی می آید، پنداشت که می شود جلوی عملهء بیت ایستاد و به زور به بهشت نرفت!:

       * "مرد همیشه منتقد" از ورود به "بهشت" انصراف داد!

       لکن آنگاه که در ادامهء خبر باریک شد دریافت که دوباره حسب شیوهء مرضیه، گز نکرده پاره کرده و فریب کلک ژورنالیستی همکاران مکتبی  خود را خورده است و در همچنان بر همان استبداد سابق می چرخد:

       * مرد همیشه منتقد شورای شهر چهارم که به دلیل انتقادات اش از عملکرد شهرداری تهران و بعد هم به دلیل گلایه‌هایش از همسنگران سیاسی‌اش، چندماهی بود از دایره و حلقه یاران اش بازمانده بود و حتی به جلسات‌ شان هم دعوت نمی‌شد، در انتخابات شورای شهر پنجم ثبت نام نکرد و از ورود به ساختمان خیابان بهشت انصراف داد!

       زیاده گافی نیست

 

برباد رفته*

       ...دوستان پیداست که می خواهند یک جوری از فدوی امتحان دستور زبان بگیرند! که البته نقلی نیست، لکن پیش از آن، به تیتری که در پی می آید، نگاه کنید:

       * آیا عکس‌های این مرد حلبی را دیده‌اید؟ او بار دیگر نگاه جهان را معطوف شهر حلب کرد!/ العربیه

       در پاسخ عرض می کند که بله، و اگر" یاء" موجود در حلبی، "یاء نسبت" باشد، با احتساب یک فقره  ایهام، بر می گردد به همان فلز نازک و بیجان که به حلبی معروف بود و، بر این پایه، در برابر بمب و موشک مشترک حضرت آقا(ضپ) و برادر سید پوتین، عمراً تاب نمی آورد و برآیند آن یک باب رئیس جمهور مادام العمر می شود بنام برادر بشار اسد که  ریاست جمهوری او موهبتی ست الهی که از طریق پدر(حافظ اسد) به پسر رسیده است!

       و اما بر آنچه که بر این مرد بی تقصیر رسیده، بنقل از همان منبع آمده است:

       * تصویری از یک پیرمرد اهل حلب که یادآور رمان "مردی که می‌خندد" اثر ویکتور هوگو است، نگاه جهان را بار دیگر به سمت حلب معطوف کرد. تصویر مردی که در خرابه‌های حلب و در اندوهی که هواپیماها نثار این شهر کرده و لباس عزا بر تنش پوشانده‌اند، موسیقی گوش می‌دهد. در تصویری که عکاس خبرگزاری فرانس ‌پرس از حلب مخابره کرده است، مردی 70 ساله از اهالی حلب دیده می‌شود که میان ویرانه‌ای که از خانه‌اش به جا مانده، پیپ به لب گرفته و در حال گوش دادن موسیقی است.

       و ادامهء خبر:

       * محمد محيي الدين أنيس، که از او با نام "أبو عمر" نیز یاد می‌شود، از افراد ثروتمند حلب بود و پدرش نیز از تجار بارز صنعت نساجی بود. ابوعمر در دهه هفتاد میلادی در ایتالیا پزشکی خوانده است. ابوعمر مجموعه‌دار ماشین‌های قدیمی است و پیش از جنگ سوریه، 30 دستگاه خودروی کلاسیک داشت. بمباران شدید و مستمر حلب در طی سال‌های گذشته، تعدادی از ماشین‌های مجموعه ابوعمر را نابود کرد و تعداد آنها را به 20 خودرو کاهش داد؛ تعدادی از ماشین‌هایش نیز در این مدت به سرقت رفتند. کماکان 13 دستگاه خودروی کلاسیک در خانه ابوعمر وجود دارد که غبار جنگ روی آنها نشسته و تن‌شان را زخمی کرده است. 7 دستگاه نیز توسط پلیس از مسیر عبور و مرور کنار گذاشته شدند. این مجموعه‌دار سوری گفته است که آنچه از این مجموعه باقی مانده را به فرزندانش خواهد بخشید.

زیاده ویرانه ای نیست

 

هزار دستان!

       به فدوی، به چندین زبان زنده و مردهء دنیا، حالی فرموده بودند که حضرت ابوالفضل العباس(ع)، مع الاسف دست ندارد، فلذا فدوی همینطور ارّه به ماتحت مانده است که معظم له با کجایش "ضیاء سواری" را بوجهی که در پی می آید، گرفته است؟:

       * ضیاء سواری، جوان اهوازی که به هلند پناهنده شده بود، پس از بازگشت به ایران توسط قرارگاه امنیتی سپاه ابوالفضل العباس دستگیر و طی محاکمه در دادگاه انقلاب اهواز، به 6 سال حبس محکوم شد./ العربیه

       زیاده حیرتی نیست.

  

   

    * شربتی: چرا آقای احمدی‌نژاد که با نامه‌نگاری خود به رهبری خبر از عدم نامزدی خود در انتخابات داد برعکس اقدام به ثبت‌نام برای کاندیداتوری ریاست جمهوری کرده است؟ عدم ثبات فکری ایشان ریشه در کجا دارد؟.....

       فدوی البته عریضهء شما را به مبادی ذیربط منعکس خواهد کرد، لکن بین خودمان باشد، یکوقت ضد انقلاب نشنود، آخر تصدق تان شوم، از قدیم هم فرموده اند که  العاقل یکفی بالإشاره. اگر خاطرتان باشد، حضرت آقا(ضپ) خودشان فرمودند که بلحاظ فکری به ایشان نزدیک تر است، فلذا نامبرده بی تقصیر است، برادر شربتی!

 

       * سوری از تهران: آقای احمدی‌نژاد با این حرکت جدید خود نشان داد در قدرت طلبی تفاوتی با بعضی از اصلاح ‌طلبان ندارد. از دید ما نیروهای ارزشی ایشان تمام شده است و بی‌جهت تلاش می‌کند.

       فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی ریاست پیشین آبدارخانهء بیت (معجزهء هزارهء سوم - م) مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد رسید. بعدالتحیه و السلام  و صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند این حرف ها کدام است؟ نیروهای ارزشی ایشان به حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) وصل است و لذا ته ندارد! و بر این پایه، اظهارات نایب برحق اش نیز دیگر اگر نگوید مهمل، دستکم مسموع نیست، برادر سوری، فدوی بی تقصیر است!

 

       * سوری: چرا وقتی در گوشه‌ای از کشور حادثه تلخی رخ می‌دهد آقای رئیس‌جمهور به جای رفتن به آن استان به استان و یا کشور دیگری می‌روند؟! حادثه قطار در نیشابور رخ می‌دهد رئیس‌جمهور به استان دیگری می‌روند، ریزگردها زندگی مردم خوزستان را مختل می‌کند رئیس‌ جمهور به کویت می‌رود، سیل استان‌های آذربایجان غربی و شرقی را فرا می‌گیرد رئیس‌جمهور به عسلویه می‌رود تا دستاوردهای دولت قبل را به نام خود بزند!

       فدوی: باز که پيداتان شد برادر سوری! باشد، اين مراتب هم در مجالی به آگاهی ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین روحانی رسید. بعدالتحیه و السلام  و صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند لکن تقصیرایشان نیست قطب نماشان چینی بوده است، برادر سوری!

 

       * 021-5843: زمان آن رسیده است که دولت در مناظرات زنده پاسخگوی مطالبات مردم باشد. در این چهار سال در موضوع برجام، قراردادهای نفتی و... دولت همواره سانسور کردن را اجرا کرده است و حالا قصد دارد در بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور که سرنوشت 80 میلیون ایرانی به آن گره خورده است نیز برنامه ضبط شده را در رسانه ملی به تماشا بگذارد! پس مردم در نظر دولت در کجای انتخابات قرار دارند.

       فدوی با به جریان انداختن عریضهء شما مشکلی ندارد، لکن نظر به عوالم مودّت و دوستی با مرحوم ابوی(ره)، به  جنابعالی شدیدا توصیه می کند که روی ریاضیات تان بیشتر کار کنید؛ آخر تصدق تان شوم، یک نفر با هشتاد میلیون، خیلی تفاوت دارد!.. پیرامون بخش پایانی پرسش بی پایه و اساس تان نیز عرض می کند که ولی نمعتان گرامی مان بارها به صراحت فرموده اند که مردم (منهای مرعوبین، مجذوبین، مجانین و کلاً ذوب شدگان در دیگ زود پز ولایت) در حکم دست پنجم خر، مده ظل العالی اند، برادر!

 

       * 6731---0912 : وقتی تلاش می‌کنند که مناظره‌ های نامزدهای ریاست جمهوری غیر زنده پخش شود دلیل بر آن است که دولت نمی‌خواهد ضعف‌هایش برای مردم رو شود. اگر دولتی‌ها ریگی در کفش نداشتند از مناظره‌های زنده و قضاوت مردم براساس آن نمی‌هراسیدند.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م)،کلید الاسلام والمسلمین برادر روحانی رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه و السلام فرمودند اشتباه می کنید زیرا ریگ در نعلین بند نمی شود، ریگ جای دیگری ست برادر  6731---0912!

 

       * 9590---0914 و 3949---912: فردی که قول حل مشکلات کشور را در 100 روزه داد و حال منکر آن گفتهء خود شده و اعلام می‌کند تا 100 سال آینده مشکلات کشور حل نمی‌شود با چه ایده، افکار و برنامه‌ای می‌خواهد مجدداً کاندیدا شود؟ البته این را به نظرم با صداقت گفته چرا که اگر دولتی شبیه دولت ایشان به سر کار بیاید 100 سال که هیچ در هزار سال هم درست نمی‌شود چرا که در هر 4 سال 20 تا 30 سال کشور را به عقب‌تر می‌برد!

       فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین روحانی رسید. بعدالتحیه و السلام  و صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند والله برادر فدوی بقول سید قاسم سليمانی (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، لکن اینجانب جامعهء شکوهمند اسلامی را بلحاظ تاریخی، در اصطلاح، معادل دوران قاجار تحویل گرفته است، برادر فدوی!

 

       * شمیرانی: نامزدهای پوششی اصلاح ‌طلبان با این هدف نامرد شده‌اند که بتوانند عصای کمکی رئیس ‌جمهور در مناظره‌های تلویزیونی باشند. پس معلوم می‌شود خود آقایان هم قبول کرده‌اند دولت کارنامه قابل قبولی ندارد.

       فدوی البته عریضهء شما را به مبادی ذیربط منعکس خواهد کرد، لکن پیش از آن خواهشمند است لغزش تایپی نامرد را به نامزد اصلاح بفرمائید؛ فدوی گیس و دست و پای اضافه ندارد که دست برادران بدهد؛ اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)،برادر شمیرانی!

 

       * صالحی- تهران: سه ماه است که یک دستگاه جاروبرقی کم صدا با مارک یک شرکت مشهور کره‌ای خریده‌ام. متأسفانه آنقدر پرسر و صداست که از روشن کردنش صرف‌ نظر کردیم. هرچه با شماره گارانتی تماس می‌گیریم به شماره‌های دیگر حواله می‌دهند و متأسفانه آخرین شماره هم پاسخگو نیست! چرا باید این شرکت‌ها در ایران مجوز فروش کالا داشته باشند ولی خدمات پس از فروش نداشته باشند؟!

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم  دولت ابد مدت قوی شوکت همایونی، اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام  فرمودند که شانس آوردید که جارو برقی تان به هوا نرفته است! و در توضیح بیشتر افزودند این موتور یک موشک است و از آنجا که قطعات موشک که از بازار سیاه استکبار تهیه و بطریق تقیه وارد اُمّ القراء می شود، فلذا یک فقره در جارو برقی شما، تعبیه شده است، برادر صالحی... والله مع الصابرین.

 

       * نادر نصیرزاده- ارومیه: بعد از جنگ جهانی دوم و ویرانی ژاپن، مسئولین این کشور [منظور البته امريکا است و نه ژاپن - م] تا راه‌اندازی کارخانهء شیشه‌سازی از پلاستیک برای کاخ رياست جمهوری استفاده می‌کردند حال لازم است منازل مسئولان بررسی شود که چقدر جنس ایرانی در آنها به کار رفته است. به همان میزان صداقت آنها را می‌توان محک زد که چقدر به اقتصاد مقاومتی پایبندند.

       فدوی: مراتب در مجال بین دو قیلوله که سرگرم نرمش قهرمانانه بودند، به شرف عرض مقام معظم رهبری ادامه الله ایامه و نصراعلامه و اجری بالخیر اقلامه، رسید، فرمودند کلاً  علاقه ای به نوع پلاستیک اش ندارند، برادر نادر!

 

       * 9217---0921-: ضرورت دارد سنگر مساجد برای خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه تجهیز شوند. در صدر اسلام بسیاری از امور در مساجد مدیریت و سامان‌دهی می‌شد.

       فدوی: والله برادر سید قاسم سليمانی (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، فدوی از به جریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن در صدر اسلام عزیز هنوز هیچ چیز اختراع نشده بود، برادر شهروند!

 

       * 6623---021: از شهرداری تهران گلایه دارم. در ایام نیمه شعبان تعداد تابلوهای نقاشی بی‌ارتباط با این ایام نورانی در سطح شهر بیشتر بود از احادیث و فضیلت‌های ماه شعبان. در سالروز آزادی خرمشهر نیز یاد و نام شهیدان کمتر دیده شد. ارزش‌های دینی و ملی که استکبار از آن وحشت دارد باید در جامعه انقلابی روزبه‌روز تقویت شود.

       * مرادخانی: چندی است شهردار هنردوست تهران، شهر را به گالری نقاشی‌های بی‌ارزش و زشت کشورهای خارجی تبدیل کرده است. چرا از احادیث گهربار اهل بیت، وصایای زیبای شهدا چنین بهره‌برداری را نمی‌کند؟ این قبیل رفتار نشانه بی‌سلیقگی شهرداری است!

       فدوی بعلت تشابه موضوع و نیز ضیق وقت، هر دو عریضه را یکجا بر می رسد؛ باری- مراتب در اوقات شرعی، وبا قید چندین فوریت بعرض مسؤلین محترم شهرداری، اعلی الله اموالهم اجمعین رسید، بعدالتحیه و السلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند تبدیل نمایشگاه به حسینیه(ع) مبالغی زمان می برد فلذا تا این مهم انجام می پذیرد، از مساجد و حسینه های موجود که دیگر بحمدالله والمنة، سر هر کوی و برزن برپا شده اند، استفادهء بهینه بفرمایید. و من الله التوفیق و والله مع الصّابرین!

 

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

22 اپریل المفخر سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه