خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

11 ارديبهشت ماه 1395 ـ  1 مه 2017

 

با گرامیداشت روز جهانی کارگر

 

ترازوی طنز

       ...هر چند که از قدیم هم فرموده اند: "درمثل مناقشه نیست"، لکن فدوی بنا دارد که، برای یکبار هم که شده، تمرّد کرده و دو موردی را که در پی می آیند، با هم بسنجد و از آنجا، مراتب مهر حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، به مردم/ ملت را اندازه بگیرد. خوانندگان محترم ضدانقلاب برای دستگرمی، نخست یادداشت دلیرانهء یک دختر جوان ایرانی و نتیجه گیری منطقی و دقیق او را بشرح زیر ملاحظه کنید:

       * پریروز رفتم توی توییتر و از #رئیسی راجع به اعدام پدرم سوال کردم در منشن‌ها بهم کلی حمله شد، از سمت بسیجی‌ها و توهین و تهمت و هزار حرف شنیدم و امروز هم از اطلاعات باهام تماس گرفتن تهدیدم کردن و این یعنی حق با منه عکس از توییت ‌ها و تماس اطلاعات گذاشتم:

 

      و طُرفه اینکه، قاتل الإسلام والمسلمین ،رئیسی، بجای آنکه خودش را سر به نیست و یا دستکم در هفت سوراخ تو در تو پنهان کند، بیشرمانه و شیهه کشان می فرماید:

همهء درختان باید

به پای صندوق های رأی بروند،

و به کاندیدای محبوب خود، تَبَر،

عاشقانه رأی بدهند!...(1)

       و اما راویان اخبار و طوطیان شکر شکن شیرین گفتار چنین روایت کرده اند که:

بیت

گنه کرد در "غرب" آهنگری

به "مشهد" زدند گردن مسگری!

       و در توضیح مطلب نیز آورده اند که:

       * در آئین افتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام که دو روز پیش برگزار شده بود٬ در متنی طنز‌آمیز از امام هشتم شیعیان به خاطر اینکه فقط امام «اصول ‌گرایان» است و امام «اصلاح‌ طلبان» نیست٬ «گلایه» شده بود. در این متن همچنین انتقاد‌های غیرمستقیم تندی از ابراهیم رئیسی٬ تولیت آستان قدس رضوی در «استفاده» از امکانات این آستان در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است. / رادیو فردا

       فدوی، در حاشیه، به درک این نکتهء شگفت انگیز نائل و به دانش او در طنز نیز اضافه شد که به استناد سند منگوله داری که در پی می آید، در جوامع اخلاق و عدالت محور، طنز افزون بر حبس و شکنجه و اعدام، می تواند با یک قیام و قعود برادران، به عزای عمومی هم منجر شود!:

       * طنز انتخاباتی ستاد حسن روحانی در ایلام خطاب به امام هشتم شیعیان، منجر به اعلام یک روز عزای عمومی در این استان و واکنش اعتراضی چند مرجع تقلید شد. در تازه‌ترین خبر دادگستری ایلام از بازداشت یک نفر در این رابطه خبر داده است./ رادیو فردا

       اضافه می شود که فدوی کلیپ طنرآمیز مذکور را در رجا نیوز ملاحظه و نامهء کذائی به آنحضرت را(ع) طنزمانندی بسیار مؤدبانه و غیرگزنده یافت که مستوجب هیچیک از عواقبی که عملهء بیت در تدارک برخورد با نویسندهء آن هستند، نیست.(2)

       و لکن فدوی پاره ای از پس لرزه های این معرکه گیری و نیز عرّ و تیز برخی عمله جات  بیت را، برای جوری جنس،در پی می آورد:

       - آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید در قم، با صدور بیانیه‌ای شدیدالحن فردی را که نامه را قرائت کرد "خبیث" و کار او را "توهین به مقام شامخ امام رضا خواند!/ بی.بی.سی

       - نماینده ولی فقیه ایلام: اصلاح طلبان همواره پیشینهء سیاه و ظلمانی در هتاکی و اهانت به ارزش های دینی بویژه ساحت حضرات ائمه معصومین دارند. حال چه شده در استان سراسر شیعه اثنی عشری ایلام کسی به خود اجازه می دهد به ساحت مقدس امام هشتم (ع) بعنوان ولی نعمت ملت ایران! توهین کند؟

       - امام جمعه دره شهر، حجت الاسلام "محمدجواد قنبر بیگی": شما که به توصیه کاندیدای مورد نظرتان قرار بود مرغ اخلاق را در انتخابات سر نبرید حال چه شده بر خلاف شعارتان علاوه بریدن سر مرغ اخلاق کبوتر حرم را بی اعتبار می کنید؟ /رجا نیوز

       ملاحظه کردید؟ این عرّ و تیز مبسوط و گرد و خاک عظیم و بی پایه و اساس، ظاهراً بعلت خواندن یک صفحه طنز بسیار رقیق و دست به عصاست و بناگزیر، یکی دو پرسش یا نکته را در پایان این مقال طرح می کند که:

1- چنانچه امام رضا(ع) به اصرار حضرات آیات دولتی مخبط الاسلام والمسلمین مکاّر شیرازی و علم الهدای مشهدی، در این سطح نازل است که موسیقی، تنفر خود را ازکنسرت و طنز و از این قبیل را صراحتاً و بی تعارف ابراز می دارد، پس آنحضرت(ع) خوشبختانه حضور فیزیکی دارند و امام زنده هم، که بقول معروف وکیل و وصی نمی خواهد!..

2- ولی نعمت کسی ست که برای آدم بقول عوام care می کند؛ لطفاً خیّری بیاید و بعنوان خمس و ذکات، به فدوی چموش حالی کند که حضرت اش(ع)  در این 1400 سال گذشته، جز خفقان و هزینه برای ملت یک لا قبا، چه داشته است؟(3)

3- سر به نیست کردن چندین هزار جوان در سال 67، و از آن میان عباس(ع) علی(ع) منشی رودسری که ذکر خیرش رفت، و البته قتل های زنجیره ای درون و برونمرزی، آیا نشانهء مهر این بزرگواران سفاک، به ملک و ملت است؟!

زیاده جسارت است..

29 اپریل 017

_______________________________________________

(1) بریده ای از شعر طنز "بخشنامه" – حمیدرضا رحیمی بنقل از کتاب " یک تکه از زمان"

 (2) خوانندگان محترم ضدانقلاب در طی این سالها، دیگر باید شدیداً دریافته باشند که فدوی "ز هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است" و بر این پایه، هیچگونه نسبتی، اعم از سببی و نسبی! با اصلاح طلبان گرامی ندارد و آن بزرگواران را با ارفاق، پاکنویس اصولگرایان می داند و نگارش این نقد، بمنزلهء جانبداری از آنان نیست- م.

(3) فدوی اینقدر ها هم بی انصاف نیست و در اینجا بی شکنجه و به چند زبان زنده و مردهء دنیا إقرار و اعتراف می کند که حضور حضرت(ع) در ایران سابق، اگر برای ملت آب نداشته است، برای حضرات آیات، نان خشخاشی داشته است!

 

آزادی انتخاب

       خوانندگان محترم ضدانقلاب اندکی تأمل فرمایند تا فدوی، که با ملاحظهء مطایبه ای که در پی می آید شدیداً  از خنده ریسه رفته  است، به خود بیاید:

       * حضور سعید مرتضوی، رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی و قاضی تعلیقی پروندهء کهریزک، در سخنرانی سید ابراهیم رئیسی، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، در مسجد حظیره یزد با واکنش های مختلفی؛ از جمله برائت ستاد رئیسی از مرتضوی همراه شد. به گزارش ایرنا، برخی شبکه های اجتماعی اصلاح طلبان در استان یزد با انتشار تصاویر سعید مرتضوی در سخنرانی رئیسی که سه شنبه شب صورت گرفت با درج مطالبی یادآور شدند: "رئیسی در حالی در یزد از مبارزه با فساد سخن گفت که یکی از جنجالی ترین متهمان فساد در 6 سال گذشته او را همراهی می کرد". همچنین برخی کانال های فعال در فضای مجازی استان یزد مدعی شدند که سعید مرتضوی در حاشیهء سخنرانی حجت الاسلام رئیسی در یزد به خبرنگاران گفت: "از رئیسی حمایت می کندگ. این در حالی است که بلافاصله روابط عمومی ستاد تیلیغاتی رئیسی با اعلام برائت از مرتضوی در خبری که توسط رجا نیوز انتشار یافت اعلام کرد!

       بر این پایه، خوانندگان محترم ضدانقلاب بفرمایند که با توجه به دمکراسی اسلامی، "فاسد" میل دارند یا "قاتل"؟

       زیاده گزینه ای نیست.

 

ارزش افزوده!

       فدوی در مرور خبرهای امروز، به تیتر تأسف برانگیز زیر نیز برخورد:

       * نامهء روحانی به نخست وزیر پاکستان در اعتراض به کشته شدن ده مرزبان./ رادیو فردا

فدوی ضمن تسلیت می افزاید که یک مقام دو رگه که نخواست نامش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، به خبرنگار مرزی ما گفت که در هامش نامه خاطر نشان شده است: شما که در تابستان 67 هزاران جوان ایرانی را از پای در آوردید، خب این هم روش، ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م)!..

       زیاده اقدامی نیست..

 

انتخابات ملکهء زیبائیِ نَر!

       فدوی اصلاً با ماجرا و معرکه گیری انتصابات دولتی امسال کار ندارد و برایش نیز مهم نیست که کدامیک از گزینه های مقام معظم رهبری (ضپ )، که جز مار چیزی نیست، از جعبهء مارگیری بیرون می آید. مشکل فدوی در حال حاضر، قیافه های به اصطلاح داوطلبان است که فدوی را زهره ترک کرده است! شما را بخدا کمی به عکس های رد شدگان از فيلتر شورای نگهبان دقت کنيد، آيا یک قیافهء نرمال در بین آنها می بینید؟!.. گويا شورای مزبور بساط انتخاب ملکهء زيبائی نر براه انداخته است!

 

سهمیه

       ...معلوم می شود که حق همچنان با فرخی یزدی بزرگوار است که بسیار پیش از اینها فرمود:

دو بیتی

چون عیش و غم زمانه قسمت کردند،

ما را غم بی کرانه قسمت کردند

شیخ و شه و شحنه، عیش و نوش همه را

بردند و برادرانه قسمت کردند!

       باری، این هم سهم هموطنان اهوازی، روستای "قلعه چنان"، از مخازن نفت و گاز خوزستان:

       البته جانب انصاف را هم باید نگهداشت و افزود که هنوز، بیش از 38 سال  از تشریف فرمائی حضرات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، نگذشته است!

بعدالتحریر: فدوی یادش رفت بگوید که این شاه لوله ها در شهری که ذکر خیرش رفت، ایستگاه ندارند!

       زیاده سهمیه ای نیست..

 

کلام الملوک!

اینقدر هم باشه کافیه!

 

       بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

       علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

       29 اپریل المشعشع سنهء 2017 ترسائی

       کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

       تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه