خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

18 ارديبهشت ماه 1395 ـ  8 مه 2017

 

گرامیداشت روز کارگر در ایران اسلامی:

حال تصوير با حال زير را ملاخظه فرموده و برای مشق شب بنويسيد که حضرت آقا (ضب) برای چه اشگ می ريزند.

       نخیر! اشتباه می کنيد! حضرت آقا(ضپ) برای اباعبدالله(ع) گریه می فرمایند، نه برای از دست رفتگان معدن ذغال سنگ! فدوی، شوربختانه و بر خلاف برادران، اهل تشبّث و پارتی بازی هم نیست، فلذا شدیداً رفوزه اید؛  خواهر، برادر خواننده!*

_____________________________________

*به گفتهء مقام ها، در پی وقوع انفجاری در معدن زغال سنگ یورت در آزادشهر استان گلستان در شمال ایران 21 نفر کشته و ده‌ ها کارگر مصدوم شده‌اند. با توجه به اینکه حدود 35 نفر به دام افتاده بودند بیم آن می رود شمار کشته ها افزایش یابد. / بی.بی.سی

 

هر چه بگندد...

       پنداری آش چندان شور شده که آیت الله آشپزباشی هم صدایش در آمده است! این معنا را فدوی از ملاحظهء خبر زیر دریافت:

       * محکومیت یک فرماندار به حبس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام!/ العربیه

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران ایران در این باره گزارش داده است: «فتحعلی(ع) حسین(ع)ی، فرماندار رزن، به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نفع گروه‌های معاند و مخالف با نظام به 91 روز حبس محکوم شد».

       زیاده عرضی نیست...

 

تسویه حساب!

       بنظر می رسد که بده بستان های حضرات درون و برونمرزی به حساب ملت یک لا قبا، همچنان و با سرعت 9.8  "ریش تِر"! ادامه دارد، مستورهء تازه اگر خواسته باشید، بشرح زیر و بنقل از برادر بی.بی.سی دم دست است:

       * روزنامهء نیویورک‌تایمز، چاپ آمریکا، به نقل از "منابع آگاه" گزارش کرده که در پی شکایت خانواده تعدادی از قربانیان حملات 11 سپتامبر در سال 2001 میلادی، یک قاضی در لوکزامبورگ "بدون سروصدا" حکم توقیف یک میلیارد و 600 میلیون دلار از دارایی‌های ایران در اروپا را صادر کرده است.*

       فدوی نمی داند که چرا ملاحظهء این خبر بهجت اثر، او را بیاد یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار وجه نقدی  انداخت که برادر حسین(ع) اوباما، در لحظهء خروج از کاخ سفید، در جیب دشداشهء  حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم، گذاشت، خب این به آن در!..

 

مراتب زیر زمین!

       فدوی با ادبیات یا موسیقی و این اواخر، با رستوران زیر زمینی، بقول عوام already آشنا بود و تاکنون می پنداشت که ماجراهای زیر زمینی محدود به همین یکی دو فقره می شود و برادران، کثرالله  امثالهم، دارائی های ملت یک لا قبا را فقط روی زمین تلف می فرمایند. لکن با ملاحظهء 11 فقره تصویر که یکی را، بنقل از دویچه وله در پی می آورد، دریافت که حضرات بهمین شغل شریف در زیرِ زمین هم اشتغال دارند! و در همین راستا، برادر پاسدار امیرعلی(ع) حاجی زاده، که مبالغی هم با مزه است، عرّ و تیز مبسوطی هم فرموده است که از همان منبع، نقل می شود:

       * سردار حاجی زاده گفت: «آنها که دل خوش به گزینه‌های روی میز خود هستند، تنها نگاهی به گزینه‌های زیر میز سپاهیان اسلام بیندازند.»

       که فدوی نمی داند اگر این آهن آلات قاچاق، بقول عوام Property سپاهیان اسلام عزیز است، پس در زیر زمین های ایران سابق چه می کنند؟!

       و بعنوان جوری جنس:

       * «موشک‌ها در بردهای مختلف در همهأ پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم.»

       تا اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای دامت تحریکاته، "که را خواهد و میل اش به که باشد"!

       زیاده موشکی نیست.

 

هشدار

       فدوی در پیچ و خم خبرها، گاه  چیزهائی می بیند که موجب نگرانی اش می شود و از آن میان:

       * آیت‌الله محمدرضا نکونام که در پی عوارض ناشی از اعتصاب غذا و سکته مغزی به بیمارستان منتقل شده بود، به زندان قم منتقل شد./ آمد نیوز

       باری، فدوی افزون بر تحشیه، به آیت الله مغضوب توصیه می کند که به آن فرمایش استاد سخن که فرمود:

نیم بیت

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز!

چندان هم حساب نکنید، زیرا حضرت آقا(ضپ)، خودی و غریبه سرش نمی شود، از فدوی گفتن!

 

دقت خبری

       فدویِ روزنامه نگار، چندان هم بخیل نیست و نمی خواهد در ماهیت برخی خبرهای دارالخرافه، بمنظور کندوکاو باریک بشود، لکن همینجور سرپائی و سربسته بگوید که خیلی از خبرها هم، اگر نگوید درست، دستکم دقیق نیست؛ بعنوان مستوره نگاه کنید:

* پیرترین مرد ایران درگذشت. / آخرین نیوز

و در ادامهء خبر:

       * رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نقده با تایید این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حاج عباس منائی پیرمرد 133 سالهء اهل نقده پس از آنکه نامش بعنوان پیرترین فرد در سرشماری نفوس و مسکن ثبت شد بر اثر کهولت سن درگذشت.

       خوانندگان  محترم ضدانقلاب ملاحظه می کنند که خبر، از تیتر تا متن، درست نیست! چرا که در غیر این صورت، سال ها باید، از در گذشت  آیت الله احمد جنتی گذشته باشد، بقول عوام Am I right?

 

Land of opportunity!

      از قدیم فرموده اند که تا تنور داغ است، باید چسباند!:

       همانگونه که ملاحظه می کنید، در این مدرسه هنوز جا هست؛ فدوی بخیل نیست و می گذارد که آقازادگان هم از این امکان، بقول عوام، for free، که همان «فی سبیل الله» خودمان باشد، استفاده فرمایند!

 

تکذبیه

       بازار نشر اکاذیب این روزها در جامعهء شکوهمند اسلامی، بعون الله، ادامه دارد، لکن فدوی حواس اش شدیداً جمع است و سره را از ناسره، به طُرفة العینی تشخیص می دهد! به مستوره ای در این مورد، نگاه کنید:

       * طالعی: بر کسی پوشیده نیست هوش وافر مرحوم آیت الله هاشمی موجب شد که دشمنان داخلی و خارجی که در صدر آنها شیطان بزرگ و وابستگان آنان در روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی موضع ناجوانمردانه‌ای در انتخابات مجلس ششم در مقابل ایشان بگیرند و این دشمنی بدانجا رسید که بدترین تهمت‌ها را به وی زدند و همان دهان ‌های آلوده و دست‌های چرکین، که موجب فتنه 88 شدند در چرخشی 180 درجه خود را حامی وی جا زدند، و یا منافقانه در از دست دادن  وی اشک تمساح می‌ریزند.

       باری، فدوی در مجال مغتمنی، مراتب را با آیت الله تمساح یزدی بقول عوام "چک" کرد؛ معظم الله فرمود که مسؤلیت اظهارات تمساح ضدانقلاب مذکور را نمی پذیرد!

       زیاده جسارت است..

 

آگهی

       «یک اطاق شدیداً خالی، در بهترین جای بیت،به یک آقای دانشجو، ترجیحاً تریاکی، اجاره داده می شود. اجاره: صلواتی؛ آدرس: اتاق فکر مداحان!» *

________________________________

* شرق: «مداح‌ها اتاق فکر دارند»، این را روح‌الله بهمنی از مریدان «عبدالرضا هلالی» و از طیف مداحان جوانی که زمانی به احمدی‌نژاد خیلی نزدیک بودند، گفته است. / انتخاب

اين با کيه؟

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

پنجم می المُکیف  اسنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه