خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 ارديبهشت ماه 1395 ـ  29 مه 2017

 

پلیس استکباری!

       فدوی، بنقل از حافظه ی نه چندان استوار، عرض می کند که گویا برادر سیدجمال الدین اسدآبادی، در بازگشت از سفر فرنگ، حسب شیوه ی مرضیه ی علما، ضمن مصادره ی همه چیز بسود اسلام عزیز، فرموده بوده است که در بلاد مذکوره فراوان مسلمان دیده لکن اسلام ندیده !، اما در ایران بسیار اسلام دیده لکن مسلمان ندیده است! باری، فدوی یک فقره شاهد یا سند منگوله دار را، پیرامون  نظر سید، بنقل از العربیه، در پی می آورد :

       * یک افسر پلیس که در یکی از خیابان‌های ایالت اوکلاهاما، 20 مایل بیشتر از حد مجاز سرعت داشت، با اعلام عذرخواهی رسمی در صفحهء فیس‌بوک ادارء پلیس، برای خودش یک قبض جریمه سنگین صادر کرد !

       زیاده جریمه ای نیست..

       18 می 017

 

بخیر گذشت!

       فدوی در مرور خبرها،به خبر با مزه ی زیر، که در عین حال باعث نگرانی شدید او هم شد، بشرح زیر برخورد:

       * شوخی عجیب تلویزیونی با ترامپ! /آخرین نیوز

       و در ادامه ی خبر وحشت اثر :

       * شبکه تلویزیونی CNBC آمریکا در زیرنویس پخش زنده سخنرانی ترامپ در مراسم عید پاک داخل پرانتز توضیح داده است که «رئیس‌جمهور ایالات متحده نفر "سمت چپ" است!»

 

      و اما آنچه که موجب نگرانی فدوی شد آن بود که نکند که شوخی با مقام معظم رهبری ممالک محروسه ی امریک، عواقبی مانند: «سبّ النبی» یا دستکم «سب ائمه طاهرین (از ع تا عج)»، توهین به مسؤلان نظام، مشوب کردن افکار عمومی، توطئه علیه نظام و امنیت ملی و ... رسانه ی مذکور و متولیان آن را با یک قیام و قعود، نخست اعدام و بعد ارشاد فرمایند؛ لکن تا لحظه ی نگارش این سطور، فدوی از فرستاده ی ویژه ی خود به مقر شیطان بزرگ، بحمدالله والمنة، گزارشی دریافت نکرده و بنظر می رسد که قضیه ختم بخیر شده و همه عاملین آزاد و در سلامت کامل بسر می برند!

       زیاده نگرانیی نیست..

25 می 017

 

رمز گشائی

       خوانندگان محترم ضدانقلاب اگر دل و جگرش را دارند، نخست عکس هائی که در پی می آیند ملاحظه و در پایان نیز به پرسش او پاسخ بدهند، اجرتان با گربه ی مرتضاعلی(ع)

 

      به باور مقام معظم رهبری(ضپ)، تصاویر بالا که محصول بمباران های شیمیائی برادر بشار اسد و شرکا است، کار تروریست هاست!، ممکن است که منظور معظم له(ضپ)، خودشان باشد ؟

زیاده پرسشی نیست ..

 

در انواع هراس

       فدوی با ملاحظه ی تیتر خبری بدین مضمون :

       * تصویری که هرچه بیشتر به آن نگاه می کنید ترسناک تر می شود!/ آخرین نیوز-تیتر

       نخست مانند خوانندگان محترم ضدانقلاب خوف برش داشت که منبع خبر چه می خواهد بگوید!،..

       همان منبع در ادامه می گوید :

       * احتمالا اولین چیزی که می بینید جمجمه ای است که در فنجان قهوه وجود دارد، اما این تنها نکتهء ترسناک این عکس نیست. اگر بیشتر دقت کنید، چیزهای ترسناک و دیوانه کنندهء زیادی در آن پیدا می کنید. از قسمت هایی از حیوانات مرموز گرفته تا شخص نابینایی که در حال خواندن روزنامه است. همه این ها چه معنایی می دهد؟ ما هیچ ایده ای نداریم جز اینکه تصویرگر پشت این تصویر کسی جز «جف لی جانسون» نیست که این نقاشی را برای «بازی های پرواز فانتزی» کشیده است. شما چه نکته های عجیبی در این تصویر پیدا می کنید؟

       آخر شما را بخدا، تصویری را که در پی ملاحظه می کنید، در سنجش با کابوس های 38 سال گذشته ملت شل و پل ایران سابق، عددی ست؟!:

 

     

  * آیت‌الله نوری همدانی، با بیان اینکه شورای نگهبان برای تشخیص صلاحیت افراد قانون معین کرده است، گفت: اگر کسی بخواهد در برابر آن چون و چرا بگوید و اعتراض کند گناه مرتکب شده و امام خمینی(ره) در چند بخش بیان کرده‌اند اگر کسی در برابر تصمیم شورای نگهبان اعتراض کند گناه کرده و نه تنها گناه بلکه مفسد فی الارض است./پارسینه

 

       * صادق لاریجانی: انتخابات نمایش وابستگی مردم به نظام است./ دویچه وله

 

       * علم الهدی: با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم چون کنسرت «هنر کُش» است!

نه ضد گردشگری و نه ضد هتل حرف نزده‌ام؛ گفته‌ام مشهد فضای گردشگری نیست، فضای زیارت است!

 

       * دادستان کل کشور: بازداشت های مدیران کانال های تلگرامی ربطی به جهت‌گیری سیاسی شان ندارد!

 

       * به گزارش آخرین نیوز از ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به وقوع زمین‌لرزه‌های متعدد در خراسان رضوی و مشهد، اظهار کرد: حادثه زلزله ضمن این‌که یک جریان بسیار وحشتناک برای مردم این شهر بود، نمایشگاهی از عنایت خاص پروردگار و لطف و رحمت امام هشتم(ع) بود!

 

       * حملهء آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه، برای کمک به اصلاح‌طلبان ایران بود! / حسین (ع)شریعتمداری - متولی امامزاده یکیهان دارالخرافه

 

       * رسائی: ما نمی توانیم پذیرای توریست اروپائی باشیم؛ باید بسمت توریست اسلامی برویم./ انتخاب

 

       * آيت الله خامنه ای: قرار دادن زن به‌صورت متاع و ابزار التذاذ در دنیای غرب، به احتمال زیاد جزو توطئه‌های صهیونیست ها با هدف نابود کردن جامعه بشری است؛ اما متأسفانه گاهی در داخل کشور و برخی محیط های اسلامی نیز وظایف و انتظاراتی در خصوص زن مطرح می‌شود که در حقیقت، کوچک ‌کردن و تحقیر زن است!/ آخرین نیوز

 

       * نماز جمعه محل طرح مطالبات رهبری است! / احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد- آمد نیو

 

قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون ،خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند ازحیرت، سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید!: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

       * معاون اول قوه قضاییه در مورد پرونده سعید طوسی، متهم به تجاوز به نوجوانان قرآن‌خوان، گفته است: «شکایتی انجام شده که اثبات این موضوع بسیار بسیار سخت است و با توجه به اینکه نیاز به اقرار متهم دارد و چهار نفر شاهد عادل می‌خواهد در این دو مورد چیزی رخ نداده و فقط باید بر اساس علم قاضی رآی داده شود که این، کار را سخت کرده اما چیزی که در جامعه مطرح است به هیچ عنوان صحت ندارد.»/ رادیو زمانه

 

       * ذوالفقاری- تهران: مردم بهترین حالت مناظره را پخش زنده از رسانه ملی می‌دانند. مسئولان دولتی گویا فراموش کرده‌اند، این مردم هستند که برای کشورشان تصمیم می‌گیرند و این امر تنها با شفاف ‌سازی و پخش زنده مناظرات ریاست جمهوری تحقق پیدا می‌کند والا شعارهای انتخاباتی 4 سال قبل هنوز بر زمین مانده است.

 

       * رهبر انقلاب: همه باید قدر انتخابات را بدانند! / بهار نیوز

 

       * محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین ایران، به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، نامه نوشته و از او خواسته که نظام انتخاباتی و سیاسی آمریکا را اصلاح کند، با احترام به زنان، نقش آنان را در مشارکت و رهبری در نظر بگیرد و مانع "دست‌اندازی" آمریکا به منافع کشورهای دیگر شود./ بی.بی.سی

       [فدوی استثنائاً، قافیه را چندان رعایت نکرده و عرض می کند: حرفا میزنه محمود، از کله ها بلند میشه دود!]

 

       * ظریف: سپاه بیشترین حمایت را در مقابله با تروریسم داشته است!/ بی.بی.سی

       [درست بخوانیم، فضولی از فدوی است: عامل تروریسم، بیشترین حمایت را در مقابله با تروریسم داشته است!]

 

       * در پی شائبهء احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، وزارت کشور، سفر همه مجریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 ایران به خارج از کشور را ممنوع کرد./ العربیه

       پاسخ فدوی: ها ها ها!حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

       * اسد: تجاوز آمریکا  اراده ما را برای درهم کوبیدن تروریست‌ها بیشتر کرده است. / بی بی سی

        حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر !

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی !..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

26 می المفرح سنه ی 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه