خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

15 خرداد ماه 1396 ـ  5 ژوئن 2017

 

سکتهء ناقص!...

       بنظر می رسد که زنگ تفریح این بار، بسیار زود تر از دفعات پیش، تمام شده است و عملهء بیت، بعنوان جایزه به رأی دهندگان گرامی، دوباره شلاق را از رو بسته اند، خودتان هم ملاحظه کنید:

       * دنیای اقتصاد: از ماه آینده (تیرماه) بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب توسط گروه‌های بازرسی ستاد صیانت استان آغاز می شود.

       * روزنامهء خراسان: بر اساس ابلاغیهء برخی استانداری‌های کشور به مدیران محلی اعلام شده است، حسب تقویم برنامه‌ های ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در سال 96، مقرر شده از ماه آینده (تیرماه) بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب توسط گروه‌های بازرسی ستاد صیانت استان آغاز شود که شامل اداراتی چون دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و بانک‌های دولتی و خصوصی خواهد بود.

       * اسرائیل تایمز: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آغاز طرح پلیس برای برخورد با خوردن و آشامیدن شهروندان در خودرهای خود و همچنین نوع پوشش آنها خبر داد.

       زیاده شلاقی نیست،

       تبریکات فدوی را بپذیرید.

 

مخفی نماند!

       فدوی نه اینکه بخواهد جسارت کرده بگوید که سلطان اسلام مدالله اظلاله علی رئوس الخواص والعوام، مجتهدالزمان ملاذ الانام، صاحب السّیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تحریکاته، عیب و علتی دارد، خیر، معاذالله!..  بلکه فقط می خواهد یواشکی بگوید که معظم له گاه، در برخی مقاطع سرنوشت ساز، کم تا قسمتی کم لطفی فرموده، تکلیف آدم را روشن نکرده و او را همینطور ارّه به ماتحت، به حال خود رها می فرماید. گفتن ندارد که این خسران، چندان بسود انقلاب شکوهمند نیست و برخی عناصر سست ایمان، و از آن جمله فدوی، را در شک بین دو و سه سرگردان می کند و در این رهگذر، فرصت، البته  فوت می شود. و نیز، فدوی اصلاً نمی خواهد بگوید که نستجیر بالله، خودش شخصاً عددی ست! ولی رأی اش که هست! و بقول  سادات روس، بالاخره، یک رأی هم یک رأی است! (1).

       در توضیح بیشتر، یادآور می شود که معظم له، فرمانده کل قوا در دانشگاه امام حسین(ع): در آستانهء انتصابات اخیر، شیهه کشان فرمود:

       * هر کس امنیت کشور را در انتخابات به‌هم بزند سیلی سختی خواهد خورد!/ کیهان دارالخرافه

       باری فدوی پس از ادای شهادتین، و در موضع لرزش قهرمانانه، در پاسخ عرض می کند:

بیت

سیصد گل سرخ، یک گل نصرانی

ما را ز سر بریده می ترسانی؟!

تصدق تان شود،برای ملت  ورجاوندی که چهل سال آزگار، شدیداً زیر مشت و لگد عملهء محترم بیت، ادام الله ظلکم العالی، به دعا گوئی وجود شریف مفتخر، و به الطاف خفیهء حضرت تان مسستظهر بوده و نیز، با تهدیدات خداوند متعال  و ظلّ توجهات حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج)، تاکنون بیش از چندین هزار قربانی بدرگاه مبارک، حفظه الله تعالی، تقدیم داشته، آخر یک فقره  سیلی ناقابل هم، رقمی ست؟! حال فدوی با تکرار شهادتین، از ذکر این نکته نیز می گذرد که سیلی با دست چپ، قوت و ضرب سیلی با دست راست را ندارد!... بگذریم.. و اما علتی که فدوی بابت آن تصدیع می دهد سرگردانی ای بود که در اثر بلاتکلیفی ای که شرح آن رفت، بر وی مستولی شده و آن نیز پاسخ این پرسش از جناب حضرت تان بود که: آیا آن سیلی ای که سخاوتمندانه قول اش را دادید!،از نوع سیلی سال 88 بوده است؟ چنانچه پاسخ این بوده باشد که خیر سیلی مذکور، از نوع سیلی معمولی و با دست چپ است، که خب البته مسأله ای نبود و فدوی هم مثل بچهء آدم و سایراهالی جامعهء شکوهمند اسلامی، لکن به شیوهء خود، امتثال امر می کرد؛ بدین معنی که بطریقهء فال حافظ با قناری، به کاندیدهای منتخب حضرت ات، به حکم قناری رأی می داد!؛ لکن اگر سیلی مرحمتی، از نوع سیلی ای بوده باشد که در سال 88 مرحمت فرمودید، فدوی عمراً اگر رأی می داد! زیرا، بی تعارف، افزون بر گیس، دست و پا و ماتحت اضافه نداشت که دست قزلباشان بیت، کثرالله امثالهم، بدهد!

       زیاده جسارت است.

       1 جون 017

_________________________________

(1) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند و برود شییه کشان به یکی از منتخبین بیت رأی بدهد،؛بقول عوام ok؟!

 

حسادت انتخاباتی!

       فدوی حتا به رفتاری که در برخی جوامع با حیوانات می شود، حسودی می کند!؛ وی البته گیس و دست و پای اضافه ندارد که دست برادران بدهد؛ فلذا به صلاح اش است که در باب اینکه این احساس از کجا می آید تقیه کند و بگوید نمی داند! لکن بجای ارائهء "اقاریر لازم"، مستوره ای را بنقل از برادر بی بی سی، بشرح زیر عرضه می دارد:

       * دولت محلی ایالت گجرات در غرب هند قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن هر فردی که گاوی را ذبح کند به حبس ابد محکوم خواهد شد! طبق اصلاحیهء قانون ایالتی حفظ حیوانات کسانی که ثابت شود در حمل و نقل گوشت گاو دست داشته‌اند نیز به تحمل 10 سال زندان محکوم خواهند شد. نقض کنندگان این قانون افزون بر خطر افتادن به زندان با جریمه نیز رو به رو هستند و این جریمه از 50 هزار روپیه به صد هزار روپیه (771 دلار) افزایش یافته است....

       ملاحظه کردید؟ عکس قضیه نیز ثابت است؛ یعنی فدوی اگر کلامی خلاف منویات ملوکانه بگوید، با اینکه ظاهراً گاو نیست، لکن به سرنوشت آزار دهندگان حضرت گاو، مده ظله العالی، دچار می شود!

       باری- این روزها  هنوز بحث شیرین انتصابات است و فدوی داشت چفیه و عمامه می کرد (شال و کلاه سابق- م) که سری به کاندیداهای گرامی بزند که از آن میان به شعاری مرتبط با این مختصر، برخورد. يكي از داوطلبان رياست جمهوري گفته است: "ما که هنوز حقوق حیوانات را رعایت نکرده ایم، چطور از حقوق بشر حمایت کنیم؟».

       زیاده عرضی نیست..

 

یا نصیب و یا قسمت!...

       .... از داستان یک بام و دو هوا که بگذریم، فدوی در مرور خبرها دریافت که هموطنان محبوس در جامعهء شکوهمند اسلامی، پنداری بیل مکانیکی به کمر شان خورده است!  و سهم شان از زیبائی خداداد بازیگر هموطن، نفیسه  روشن، حداکثر و با ارفاق این است که در پی ملاحظه می کنید:

و نیز به شرط آنکه بقول عوام "دیپرس" نشوید، این یکی!:

و اما سهم رسانهء ممالک محروسه sister Elizabeth را هم، از نفیسه خانم، ملاحظه کنید تا رستگار شوید:

       * تیپ نفیسه روشن بر روی جلد مجله ای در انگلیس!/ آخرین نیوز

و البته برای جوری جنس، قدری مأکول تر:

       بانو البته، احتیاطاً در حاشیه و بمنظور اینکه یک وقت حضرات زنجیر پاره نکنند، و به تیر غیب لشکر ظفر ورود مؤمنین دچار نشود، افزوده است که:

       * مجلهء پرشين در لندن با يك مصاحبه خوب از من در چهارچوب قوانين گفتگوی مطبوعاتی كشورم ايران چاپ شد. ممنونم از زحمات آقای بيات نازنين. هموطنان عزيزم در لندن و منچستر ميتونن اين مجله رو تهيه كنند.

       گفتن ندارد که هموطنان عزيز در ام القرا، احوط آن است که بهمان دو تصویر نخست بسنده، و مابقی را، تخیل فرمایند!.. لکن از قدیم فرموده اند: «چراغی که به ایران رواست، به لندن حرام است!»

       زیاده چراغی نیست...

 

يک اشتباه لپی!

       ...لکن، بر خلاف ادعا و سیاهنمائی های معاندین و ضدانقلاب، فقط حضرات ما نیستند که بقول عوام non stop دست به آب! (گاف- م) می روند؛ برای دستگرمی، نخست به یک مستوره درونمرزی نگاه کنید:

       * پارسینه: وقتی برانکو (1)، پروفسور سمیعی می شود (تيتر) باشگاه خبرنگاران جوان در اشتباهی عجیب برانکو را با پروفسور مجید سمیعی اشتباه گرفت! به گزارش پارسینه، این گاف خبری در پی پست اینستاگرام مهرداد میناوند بازیکن سابق پرسپولیس رخ داد که در پی آن برانکو را با عنوان پروفسور خطاب کرده بود. این خبرگزاری در خبر  خود نوشته است: مهرداد میناوند با انتشار یک عکس از خود در کنار پروفسور سمیعی صفحه اینستاگرام خود را به روز رسانی کرد.

       حال فدوی از ذکر این مصیبت نیز می گذرد که پروفسور ارجمندِ ساکنِ آلمانی که به سه شماره بر بالین یک ماموت ِ دولتی مُشرف به موت حاضر می شود، چگونه می تواند با "برانکو" در عکس بالا اشتباه شود؟!:

       * انتخاب: پروفسور سمیعی بر بالین آیت الله مهدوی‌کنی (تيتر) فرزند آیت الله مهدوی کنی با اعلام اینکه وضعیت مغزی ایشان بصورت لحظه به لحظه با پروفسور سمیعی چک می‌شود خاطر نشان کرد: پروفسور سمیعی نسبت به بازگشت مغز آیت‌الله مهدوی کنی ابراز امیدوری کرده‌اند. حجت الاسلام سعید مهدوی کنی در گفتگو با نسیم، ضمن اعلام اینکه حال آیت الله مهدوی کنی رو به بهبود است گفت: هر لحظه تحرکاتی از مغز صورت می گیرد و علائم مثبتی از مغز ایشان دریافت می شود که نشان دهنده فعالیت مغز ایشان است! وی با اعلام اینکه وضعیت مغزی آیت الله مهدوی کنی بصورت لحظه به لحظه با پروفسور سمیعی چک می شود خاطرنشان کرد: پروفسور سمیعی نسبت به بازگشت مغز آیت الله مهدوی کنی ابراز امیدوری کرده اند و احتمال آن را بسیار بالا دانسته اند. فرزند آیت الله مهدوی کنی با بیان اینکه تیم پزشکی دقیقه به دقیقه آخرین تحرکات مغز رئیس مجلس خبرگان را به پروفسور سمیعی اطلاع میدهند، افزود:  پروفسور سمیعی گفته اند که بدن ایشان در حال بازیابی است و نیاز به زمان است تا مغز ایشان بازگردد.

       والله برادر انتخاب، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... لکن بین خودمان باشد، حال که ضدانقلاب خواب است عرض می کند، تا آنجا که فدوی بیاد دارد آن بزرگوار در زمان حیات بیحاصل و سلامت کامل هم هیچگونه فعالیت مغزی نداشت!

       بگذریم- فدوی برای جوریِ جنس، یک فقره گاف خاج پرستانه را نیز، بقول عوام at no additional charge (که همان فی سبیل الله است) در پی می آورد:

       * بی بی سی: شباهت یک بازیگر به دونالد ترامپ یک روزنامه چاپ جمهوری دومینیکن را به اشتباه انداخت و باعث شد عکس آن بازیگر به اشتباه در یک مطلب جدی کنار عکس نخست‌وزیر اسرائیل منتشر شود. روزنامه «ال ناسیونال» از انتشار عکس الک بالدوین، هنرپیشه منتقد دونالد ترامپ، عذرخواهی کرده است. الک بالدوین در برنامه پر بینندهءَتردی نایت لایو" شخصیت آقای ترامپ را با گریم شبیه او تقلید می‌کند.

       زیاده عرضی نیست.

       بعدالتحریر و برای جوری جنس:

 _____________________________

(1) برانکو، به پرتغالی: Branco، با نام کاملِ Cláudio Ibrahim Vaz Leal، مدافع اهل کشور برزیل است که در شهر Bagé آن کشور و در تاریخ 4 آوریل 1964 به دنیا آمده‌است. برانکو در تیم‌های فوتبال اینترناسیونال، فلومیننزه، برشا، پورتو، جنوا و Grêmio سابقهٔ حضور دارد. این بازیکن همچنین در سال های 1085 تا 1985 برای 72 بار با تیم ملی فوتبال برزیل به میدان رفته ‌است و طی این مدت ۹ گل به ثمر رسانده‌ است. (ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد)

       * مجتبی ذالنور نماینده قم و رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ایران، توافق هسته‌ای ایران و غرب را فرزند دورگه ناقص ‌الخلقه‌ای توصیف کرده که حاصل رابطه باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران است./ العربیه

       تحشیه فدوی: "یا علی" اش را هم، مقام معظم رهبری(ضپ) در هنگام تولد فرمود!

 

       حجت‌الاسلام آل‌هاشم با حکم رهبر معظم انقلاب، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان ‌شرقی و امام‌ جمعه تبریز شد./ آخرین نیوز

       تحشیهء حضرت آقا(ضپ): از این لحظه شما را به جان مردم می اندازیم، قربتاً الی الله!

 

       * آیت‌الله مکارم شیرازی: 70 درصد مردم افسرده هستند/ ریشه بسیاری از بیماری ها عدم آرامش روح است/ ضعف ایمان، مهم‌ترین دلیل افزایش خودکشی است / آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: والله برادر آیت الله مکاّر شیرازی،دروغ چرا؟ تا اعدام آآاا،بین خودمان باشد،ضدانقلاب نشنود،فدوی در مجالی مراتب را از همان مردم جویا شد؛پس از ذکر عباراتی پیرامون جنابعالی که فدوی نقل آنها را جایز نمی داند گفتند که تمامی این مصائب، مرحمتی سکار عالی و سایر عملهء بیت است، فدوی بی تقصیر است!

 

       رهبر معظم انقلاب: هرگز نمی‌گویم چه کسی را انتخاب کنید. / آخرین نیوز

       تحشیه فدوی:  لکن به شورای نگهبان می فرماییم!

 

       * دویچه وله: هشدار نسبت به قراردادن سپاه هشدار پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی! یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده هشدار داده است که در صورت افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی هر گونه گفت‌وگو با ایران قطع خواهد شد. وزیر خارجه ایران نیز گفت، این گونه اقدام‌ها منفعتی برای آمریکا ندارند.

       تحشیهء فدوی: این درست شبیه هشدار به ویتامین C در مبارزه با سرما خوردگی ست!

 

       * دویچه وله: پرورش جنین گوسفند در رحم مصنوعی. دانشمندان در آمریکا موفق شده‌اند یک جنین گوسفند زودرس را در رحمی مصنوعی زنده نگه دارند. این روش نقطه عطفی برای مراقبت از نوزادان نارس در آینده به شمار می‌رود.

       تحشیه فدوی: بحمدالله والمنة که ما نیازی نداریم زیرا از نظر گوسفند در مضیقه نبوده و خودکفا هستیم!

 

       * مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح: به صورت کتبی خواسته‌ایم تا نامزدها و یا رسانه‌ها از ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه‌ای که خارج از حدود اختیارات ریاست‌ جمهوری است، خودداری کنند./ العربیه

       تحشیه فدوی: ببخشید سرکار، منظور از اختیارات چه بود؟!

 

       * روستای ایستا یا توقف در حومه طالقان، یکی از عجیب‌ترین روستاهای ایران است. آنها اجازه ورود بانوان به روستای خود را نمی‌دهند و از استفاده از هرگونه از وسایل مدرن پرهیز می‌کنند./ کجارو

       تحشیه فدوی: تکلیف بانوان موجود را تعیین نفرمودند؟ و یا نه، در آن مکان مقدس: "خر نرَ بر خر نرَ می سپوزد"؟!

 

       * بی بی سی- همهء پرونده‌های مرتضوی (تیتر) انفصال دائم از خدمات قضایی، انفصال 5 ساله از خدمات دولتی، 18 ماه زندان، 135 ضربهء شلاق و 46 میلیون تومان رد مال احکامی است که در سه پروندهء تأمین اجتماعی، بازداشتگاه کهریزک و شکایت همسر نماینده سابق کرج در مجلس ایران برای سعید مرتضوی صادر شده است.

       تحشیهء فدوی: با آن زبان بسته دیگر چکار کنند؟!.. حالا قتل زهرا کاظمی هم در این وسط، ملاخور شد، شد!

 

       * آیت‌الله مکارم شیرازی: بعضی پزشکان به بنده گفته‌اند پارازیت‌ها و امواج موبایل از علل ایجاد سرطان است/ آخرین نیوز

       تحشیه فدوی:  منظور پارازیت های دولتی بمنظور اختلال در وسائل ارتباط جمعی که نیست،آیت الله مکاّر شیرازی!

_________________________________

* خدا بگویم این تایپیست سربهوای هزل داتکام را چه کند که اینگونه آنجای فدوی را، با شاخ گاو مده ظله العالی در می اندازد؛ لطفاً تا دیر نشده،غلط تایپی "مکار" را به "مکارم"  اصلاح بفرمائید،اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

       * فرارو- شادمانی معلمان حاضر در نشست علنی امروز مجلس با واکنش و تذکر نایب رئیس دوم مجلس روبرو شدبه گزارش فرارو، در جلسه علنی امروز مجلس یک فوریت طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استحدام معلمین به تصویب نمایندگان رسید. پس از اعلام تصویب این فوریت تعدادی از معلمان که به عنوان میهمان در جلسه حضور داشتند با کف زدن در پارلمان، از این مصوبه مجلسی‌ها ابراز خوشحالی کردند. همین موضوع موجب تذکر محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، شد. باهنر پس ازتذکر به میهمانان گفت: کف زدن در صحن علنی توسط میهمانان جلسه علنی، تخلف است!؛ هر نوع اظهارنظر میهمانان پارلمان در جلسه علنی ممنوع است.!عکس های احسان نادری پور عکاس ایرنا شادمانی معلمان در صحن علنی را نشان می دهد.

       تحشیهء فدوی: بی سببی نبود که فدوی سال ها پیش از این، نام مجموعه ای از طنزهای سیاسی خود را گذاشته بود: تنفس ممنوع!

 

و اين هم...

کلید جدید کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی، در دورهء دوم ریاست آبدارخانهء بیت

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

دوّیم ژوئن المردّد سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود