خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

5 تير ماه 1396 ـ  26 ژوئن 2017

 

مژدهء آمدن فطر!

نگفتم روزه بسیاری نپاید

ریاضت بگذرد، سختی سر آید؟

پس از دشواری آسانی ست ناچار

ولیکن آدمی را صبر باید

رخ از ما تا به کی پنهان کند عید

هلال آنک به ابرو می‌نماید

سرابستان در این موسم چه بندی

درش بگشای تا دل برگشاید

غلامان را بگو تا عود سوزند

کنیزک را بگو تا مشک ساید

که پندارم نگار سرو بالا

در این دم تهنیت گویان درآید

سواران حلقه بربودند و آن شوخ

هنوز از حلقه‌ها دل می‌رباید

چو یار اندر حدیث آید به مجلس

مغنی را بگو تا کم سراید

که شعر اندر چنین مجلس نگنجد

بلی،گر گفتهء سعدی ست، شاید!

 

حرکت اعتراضی

       فدوی یکبار دیگر ُحجّت را به خوارج تمام کرده و به آگاهی خوانندگان محترم ضدانقلاب، که جز نق زدن به جان حضرات آیات کاری ندارند، می رساند که تنفر معاندین از عملهء بیت یعنی، حضرات آیات عظام و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان، مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، نباید باعث شود که چشم بر خدمات آنان نیز ببندند(1) آخر اینطوز که نمی شود:

نیم بیت

عیب می جمله بگفتی "ضررش" نیز بگوی!(2)

       ...بدیهی ست که فدوی از عمله مزبور ابداً جانبداری نمی کند(3) و حتا دندان روی جگر گذاشته و می پذیرد که بیش از 99 درصد از حرکات، سکنات و اقدامات ایشان مهمل، موافق مصالح نظام و ضد مصالح اُمّت (ملت سابق- م) است؛ لکن، بقول عوام، what about آن یک در صد؟...

       باری فدوی بنا دارد که در این مختصر، از آن یک در صد سخن بگوید. در این پیوند و بعنوان مستوره عرض می کند که برادران به قولی که پیرامون ساماندهی کولبران داده بودند، سرانجام و به وجهی خدا پسندانه و بشرح زیر عمل کردند، - تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید -:

       * به گزارش گروه‌های حقوق بشری کُرد، نیروهای انتظامی پنج‌شنبه شب، اول تیرماه به کاروانی از کولبران عازم ترکیه در منطقه مرزی «وارگه‌نم» ارومیه تیراندازی کردند و «مراد عربی»، کولبری 34 ساله، را کشتند. کولبر دیگری با نام «کاردین عرب‌پور» نیز به شدت زخمی شده است. نیروهای انتظامی در این تیراندازی دست‌کم 15 اسب کولبران را نیز کشتند. رادیو زمانه در ادامه می افزاید: مراد عربی، کولبر جان‌باخته، از اهالی روستای «انبی» ارومیه و پدر سه فرزند بود. او پس از اصابت گلوله مجروح شد و خود را به داخل خاک ترکیه رساند، اما آنجا بر اثر شدت جراحت‌ها درگذشت. مأموران مرزی ترکیه پیکر بی‌جان او را به پاسگاه مرزی ایران منتقل کردند و پس از چند ساعت پیکر او برای خاکسپاری در روستای زادگاهش به خانواده تحویل داده شد.

       حال این که چیزی نیست؛ خبر رسیده که سرانجام یکی از وابستگان حکومت نیز، دست از جان ناقابل شست و در مقام اپوزسیون، به یکی از بی شمار مشکلات مردم مُتنبّهِ ایران اسلامی، که فقر فزاینده و بیکاری باشد، شدیداً واکنش نشان داده است. فرستادهء فدوی در واپسین بند گزارش خود، که مُنظم به سندی مصور و منگوله دار نیز هست، افزوده است که برادر زادهء ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) با آنکه نیاز مالی ندارد، لکن در اعتراض به سختی کار و معیشت کولبران، در بلاد کفر و زندقه، به کولبری پرداخته است!.، ملاحظه کنید:

       ادامهء گزارش هم حاکی از آن است که عملهء بیت، پیرامون عملکرد این عضو زحمتکش خود  تاکنون اظهار نظری نفرموده اند!

       بعدالتحریر: فدویِ منتظر الظهور، سند منگوله دار زیر را نیز برای جوریِ جنس، علاوه کرده، و اجر خود را از گربهء مرتضاعلی(ع) توقع دارد؛ با التماس دعا البته!

باقر احمدی، لیسانس ریاضی محض، فوق لیسانس برنامه ریزی شهری،

کسب رتبهء 12 کشوری در آزمون دکتری سال 95،

عضو تیم کشتی شهر مریوان، در حال کولبری

_______________________________________________

(1) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد؛ از اینها گذشته، آزادی بیان و بعد از بیان در مملکت، بحمدالله والمنة بیداد می کند و فدوی هم می خواهد از حق چفیه مالی (خایه مالی سابق- م) که از انرژی هسته ای مسلم تر است، استفادهء بهینه کند، بقول عوام، OK?!

(2) این "می" عرفانی ست که الکل آن بسیار بیشتر از "می" معمولی ست!/ فرهنگستان فدوی، ص 911

(3) قرار شد که فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، آن هم از این نوع اش! در شأن شما نیست، یک وقت عمامه مان توی هم می رود ها!

 

مسئَلَتُن(2)

       فدوی اگر نگوید همیشه، دستکم گاه در فهم فرمایشات برخی برادران شدیداً دچار اشکال می شود. این نارسائی - البته گفتن ندارد که - معاذالله، در سمت  و سوی حضرات نیست، و هر عیبی که هست، از مسلمانی فدوی ست!.. در توضیح بیشتر عرض می کند که در مرور خبرها به عبارتی برخورد که بلحاظ درونی/ معنائی، از تضادی آشکار رنج می برد. مقدمتاً برای دستگرمی، خبری در پی، از برادر بی.بی.سی نقل می شود:

       * این دعا (ربنا- م) سال‌ها در ماه رمضان، پیش از اذان مغرب در رادیو و تلویزیون ایران پخش می‌شد، اما از سال 1389 پخش آن متوقف شد. محمد(ص) رضا(ع) شجریان در جریان وقایع پس از انتخابات 88 از معترضان به نتایج انتخابات حمایت کرد. او از آن زمان تا کنون کنسرتی در ایران برگزار نکرده است و صدا و تصویر او نیز از رسانه دولتی پخش نشده است.

       خب اینهائی که گفته آمد بمعنای سلب آزادی از یک شهروند است، غیر از این است؟ بسیار خوب دوستان اگر زحمت نیست بفرمایند که  این شرطی که برادران برای استاد شجریان تعیین فرموده اند که وی "به آزادی احترام بگذارد" دیگر این وسط چه صیغه ای ست؟! این هم سند منگوله دارش:

       * یک مقام تلویزیون ایران برای پخش دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران شرایطی تعیین کرده است

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * آقای میرباقری امروز چهارشنبه دهم خرداد گفت پخش نشدن ربنای شجریان از صدا و سیما منعی بوده که خودشان باعث آن شده‌اند. اگر از سوی ایشان احترام به انقلاب، احترام به آزادی،‌ امنیت و حاکمیت ابراز شود، هیچ منعی برای پخش این دعا وجود ندارد!

       یعنی احوط آن است که  ایشان به عملهء بیت که از او سلب آزادی فرموده اند، احترام بگذارد؟  جداً که: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

       لطفا راهنمائی بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

       زیاده مسأله ای نیست.

 

توهّم تاریخی

       فدوی با ملاحظهء تیتر خبری که در پی می آید، نخست دچار این توّهم شد که گویا یکی از آیت الله های دولتی، آدم شده است!، ملاحظه کنید:

       * آیت الله مکارم شیرازی: آیا سزاوار است برای 4 روز حکومت دست به دروغ و تهمت بزنید؟ / آخرین نیوز

       فدوی در ادامهء خبر البته، بشرح زیر از اشتباه در آمد:

       * بیایید انتخابات اسلامی برگزار کرده و نامزدها فقط خدمات خود را اعلام نمایند.

       زیاده گافی نیست..

از این لحظه شما را بجان مردم می اندازیم، قربتاً الی الله!

 

بصیرت مکتبی

       به نظر مب رسد که اين اصطلاح ملوکانهء «خواص بی بصیرت» حق امام جمعهء هرسین است که (به نقل از راديو زمانه) گفته است: «مردم این شهرستان هنوز از آب گل‌آلود استفاده می‌کنند و از این مشکل دلخورند».

       باری، گرچه فدوی پاسخ را کم تا قسمتی می دانست، معذالک برای محکم کاری، مراتب را در شرایطی که، در اثر افراط در نرمش قهرمانه، همه جایشان شدیداً درد می کرد، در فاصلهء بین دو قیلوله، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رساند. در بازدم، بعدالتحیه و السلام، فرمودند: «اولاً  اُمت (ملت سابق- م) سی و هشت سال است که دارد آب گل آلود می نوشد و طوری نشده و نتیجهء مکتبی اینکه، در جامعهء شکوهمند اسلامی، بحول و قوّهء الهی، آب گل آلود اش هم گوارا و مقوّی ست! و سرانجام و مهمتر اینکه، اُمت باید بداند که بی آب گل آلود، که از ابزار ماهیگیری های کلان ماست، امورمان نمی رود، برادر فدوی!..»

       خدا بگوید چکارتان کند برادر امام جمعهء بی بصیرت هرسین که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید!

 

مبادله

       فدوی می خواست خبری را که در پی می آورد، در ستون " قیصرانه ها"(1) طبقه بندی کند که به آن متعلق است، لکن مع الاسف طاقت نیاورد و فلذا آن را همینجا می آورد که بکارهای دیگرش برسد:

       * محمد(ص) جواد(س) ظریف، وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرد که از محمود نبویان نمایندهء اصولگرای مجلس به دلیل متهم کردن اش به مذاکره با آمریکایی‌ها بر سر تحویل دادن قاسم سلیمانی(1)، فرمانده سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران، شکایت می‌کند.(2)/ العربیه

       تا آنجا که فدوی می داند و با چشمان خودش دیده و می بیند، ممالک محروسهء امریک، سرشار از ساختمان ها، پل ها و بزرگ راه های شگفت انگیز و نوابغ مهندسی بیشمار است، در این صورت،چرا باید از برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف بخواهد که یک شاگرد بنا(3) بنام مش قاسم سلیمانی، را به آمریکا بفرستد؛؟ جداً که: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

____________________________________________

(1) فدوی در این ستون، خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند از حیرت، سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید!: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

(2) یک نمایندهء سابق مجلس دولت روحانی و شخص ظریف را متهم کرده که برای "برقراری روابط بانکی" تعهد داده‌ا‌ند قاسم سلیمانی را به آمریکا تحویل دهند. ظریف آن را "شرم‌آور" خوانده و بهرام قاسمی از "دروغگویی بی‌پروا" سخن گفته است./دویچه وله

(3) لازم است که فدوی یادآور شود که نه تنها با شاگرد بنا مشکل و مسأله ای ندارد بلکه، بقول حضرت امام(ل) می گوید: کاش من هم یک شاگرد بنا بودم!؟.. باری غرض اینکه، این سرعملهء بیت، اگر همان شغل خودش را انجام می داد، دو ملت ایران و سوریه، متحمل این مایه خسارات جانی و مالی نمی شدند..

 

نمکدان شکن!

       آدمی، بهر روی، به تیم خودی تعصب دارد و آنگاه که رکورد تیم اش را می شکنند، حال اش گرفته می شود! فی المثل، فدوی هیچ جور از برادر بشار اسد، فرزند خلف اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای (ضپ)، انتظار نداشت که رکور معظم له را بشرح زیر، بیرحمانه، بشکند:

       * العربیه: اسد 13 هزار سوری را در یک زندان به دار آویخت و رکورد جنایت را شکست. سازمان عفو بین‌الملل در گزارش مستندی جدید اعلام کرد که رژیم بشار اسد ظرف مدت 5 سال تنها در یک زندان 13 هزار زندانی سیاسی را به دار آویخته است. عفو بین‌الملل گفته است که اسد با به دار آویختن این تعداد از زندانیان سیاسی، آن هم تنها در زندان «صیدنایا» در 30 کیلومتری دمشق ظرف 5 سال گذشته، رکورد ارتکاب جنایت علیه بشریت را در قرن 21  شکست.

       بقول آن بزرگوار: یارب مباد کس را مخدوم بی عنایت!..

       زیاده گله ای نیست...

 

آکادمیِ چفیه مالی - 17 - Academy award

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

       فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی که در هفدهمین جلسهء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشانsir در انگلستان  است، نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری از مزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری(ضپ) (2) مُستظهر باشند:

 

       6333---0911: بعد از هر سخنرانی رهبر معظم انقلاب آرامش پیدا می‌کنم و نسبت به آینده امیدوار می‌شوم. حفظ این نعمت بزرگ در بین خود را از خداوند خواستارم. خداوند وجود ذی‌قیمت معظم‌له را از جمع بلایا محفوظ بدارد. ان‌شاءالله.

 

       محمودی: اقتدار موشکی سپاه که گوشه‌ای از این توانایی به نمایش و ظهور درآمد دوست و دشمن را به تحسین واداشت و موجب شور و شعف همگانی گردید. اگر درایت و دوراندیشی رهبری و سخت ‌کوشی سپاه پاسداران نبود چه بسا بتن‌هایی که به واسطه برجام قلب راکتور هسته‌ای را پر کرد امروز در قلب تأسیسات موشکی کشور هم ریخته شده بود و از این موشک‌ها خبری نبود. خداوند را به خاطر برخورداری از رهبری حکیم، فرزانه و دوراندیش سپاسگزاریم.

 

3097---0915: رهبر معظم انقلاب به موضوع دو قطبی‌سازی در کشور اشاره کردند و اتفاقات دوران بنی‌صدر را ناشی از همین دو قطبی‌سازی دانستند، پس بهتر است دولت دوازدهم مسیر انقلاب را طی کند نه مسیری که در سال 59 موجب شد کشور به عقب بازگردد و شکاف میان مردم ایجاد شود.

 

ش.بهارستانی: فتنه برنامه ‌ریزی شدهء شیطان بزرگ و روباه پیر استعمار انگلیس خبیث و رژیم صهیونیستی و گروهک‌های داخلی برای انتخابات ریاست ‌حکومت سال 96 چیزی کمتر از فتنهء 88 نبود که با درایت رهبر حکیم انقلاب تیرشان به سنگ خورد..!

 

 نیک‌طبا: از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌کنم که وجود بی‌بدیل امام و مقتدای عزیزمان امام‌ خامنه‌ای را تا ظهور حضرت حجت‌(عج) مستدام بدارد. بدیهی است تمام رهنمودهای ایشان نقشهء راه و منبعث از تعالیم قرآن کریم است. ایشان در سخنرانی اخیر برای مسئولان و کارگزاران نظام فرمودند: دشمنان با منابع مادی شما از نفت، انرژی و موشکی کاری ندارند (اینها بهانه است) آنها با خود ما یعنی حکومت اسلامی مخالفند و قرآن ‌کریم می‌فرماید: «...به طور مستمر با شما می‌جنگند تا شما را خسته کنند تا در نتیجه از اهداف متعالی خود دست بردارید...» بقره / 216

 

 7093---021: این ارشادهای رهبر عزیزمان هست که راهگشای مشکلات کشور است. دولت می‌تواند به جای کندن چاله و چاه، انقلابی عمل کند و مسیر خط ولایت را در پیش گیرد و به جای تمرکز روی بیگانگان به ظرفیت‌های داخلی ایران توجه بیشتری کند.

 

طباطبایی- قم: درود و رحمت خدا بر امام و مقتدای عزیزمان که همچون موسی(ع) با عصای باطل‌السحر خود همهء ترفندهای فرعونیان را نقش بر آب می‌کند. برجام فرهنگی که چراغ خاموش می‌رفت تا فرهنگ ما را نابود کند ابتر شد. فرعونیان و اذناب داخلی آنها بدانند تا امام ما هست خواب استحالهء انقلاب را به گور خواهند برد.

    

4530912-: اگر آمریکای خبیث پای میز مذاکره با ایران آمد نتیجهء رهبری شجاع و مقتدر و حکیم، صنایع موشکی قوی و ساخت 19000 سانتریفیوژ و غنی‌سازی 20 درصد بود. دولت مدعی تدبیر فقط چوب حراج به غنی‌سازی و سانتریفیوژها و آب سنگین زد! و اگر ایران چنین اقتداری نداشت بدخواهان همانند افغانستان و عراق آن را اشغال می‌کردند و نیازی به میز مذاکره نداشتند.

 

4897--0919: من از اصلاح‌طلبان مدافع و رأی جمع‌کن بودم که با اختلاس‌ها، حقوق‌های نجومی، آمارهای کذب و... دولت مدعی تدبیر از گذشتهء خویش پشیمانم و از همهء دلسوزان کشور می‌خواهم گوش به حرف رهبری بدهند تا مثل من پشیمان نشوند. سید علی دیر آمدم... ولی قسم به فرق شکافتهء علی(ع) تا آخرش در رکابت هستم. سیدعلی!

 

 1182---028: در انتخابات ریاست ‌حجمهوری آینده، دشمنان خواهند دید که مردم ولایی ایران لبیک‌گویان (شیهه کشان- م) به رهبر معظم انقلاب، پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و با بصیرتی انقلابی، یک انقلاب دیگر برپا خواهند کرد تا سایهء نفوذ بیگانه و فساد و بیکاری و... را از سر مردم ایران دفع کند و به دوره دراز کردن دست نیاز به سوی غرب پایان دهد.

 

    یادآوری این نکتهء باریکتر از مو(3) نیز خالی از ضرر نیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان در لیست بالا نیامده آن بوده است که آنان، بعضی امتیازات لازم در برخی مراحل سرنوشت ساز، بویژه "مالش قهرمانانه"(4) را، مع الاسف  نیاورده اند؛ لکن آکادمی،حق بقول عوام، حق appeal را برای این دسته ازمؤمنین محفوظ می دارد.

       والله الموفق والمعین

________________________________

1- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز، همان خایه مالی سابق است!

2- (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف «ضاعف الله پرستاته» است.

3- بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر) باشد- م

4- حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- برگرفته از تبصرهء 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

 

دانش آموختگان ممتاز این دوره

مجموعاً آن ها که در راه ‌پیمایی روز جمعه، 2 تیر، به صورت سازمان‌ یافته به حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، علی مطهری و افرادی دیگر از طرفداران و همکاران رئیس حکومت توهین کردند.

حسین(ع) ال....کرم در حمایت از "آتش به اختیار" حضرت آقا(ضپ).

در تظاهرات دولتی موسوم به قدس

 

شمارهء ويژه مصور

مخبط الاسلام والمسلمین علم الهدی

 

به پایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

24 جون المکیف سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه