تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

30 تير ماه 1396 ـ  21 جولای 2017

مهدی آقازمانی چه می گويد؟

رضا مهربانی

درود بر هم میهنان گرامی، نیک اندیشان خردمند و مبارزان در راه آزادی

به گفتهء شخص جناب مهدی آقازمانی، برنامه های «افق ایران» (در تلويزيون انديشه) مستقل عمل می کند و ارتباطی با دفتر سیاسی شاهزاده ندارد و در چند روز گذشته که بصورت مستقل توسط ایشان اجرا شده است، ما شاهد حملاتی ناجوانمردانه و بدون پشتوانه دانش تاریخی، به تمدن ایرانشهری، تاریخ و شناسه فرهنگی ایران، همچنین، حملاتی به دانشمندان میهن دوست و ایرانگرایی همچون دکترشجاع الدین شفا که در تمامی دوران زندگی خود تحقیقات تاریخی بی نظیری را در اختیار جامعه ایرانی و جهان قرار داده اند، انجام شده است. علاوه بر آن:

- حمله به هویت مشترک ملی ما ایرانیان،

- انکار اتش زدن کتابخانه های ایران،

- انکار نقش تمدن و فرهنگ ایران پیش از اسلام، بر جهان اسلام، بویژه مناطق غرب جهان اسلام، به مانند اسپانیا (اندالوز)  با حمله و غیر علمی خواندن کتاب ایران در اسپانیا از استاد دکتر شجاع الدین شفا

- توهین به پدافند کنندگان شناسه و فرهنگ و تاریخ ایران زمین،

- توهین به دانشمندان تاریخ شناس،

و در ادامهء مشخصا:

- حمله به ایرانگرایی، بدین مضمون که تاریخ و تمدن ایران، قبل از حمله اسلام نادیده گرفته شده و شکوفایی ایران را پس از حمله تازیان عنوان کردند!

- رد نابودی آثار فرهنگی و تاریخی ایران توسط تازیان پس از حمله آنان،

- همچنین، دروغ بزرگ هخامنشی زدایی توسط ساسانیان برای نخستین بار در برنامه پارسی زبانی همچون، کانال تلویزیونی اندیشه (افق) بیان شده است.

این اشخاص نااگاه (خواسته و یا ناخواسته، هدفمند و یا غیر هدفمند) بدور از هرگونه  اطلاعات علمی وتاریخی و جامعه شناسانه از تاریخ و شناسه فرهنگی ایران و ایرانیان، دست به تخریب و دروغ پردازی هایی زده اند که نمی تواند بدون پاسخ بماند.

در این راستا، مشخصا همیاران " جنبش رنسانس ایرانی، فرزندان فرودسی "  و ایرانگرایان دگر، در رسانه ها و فضای مجازی پاسخ های مناسبی به این نا آگاهان ایرانستیز خواهند داد.

براستی و درستی شرم آور است، تلویزیونی که در راستای هموار نمودن مسیرحرکت خود درخواستگاه مبارزین و شهروندان ایران می باشد، برنامهء افق ایران، که (البته آگاهی لازمه را دارید) دیگر با شاهزاده، ارتباطی ندارد، وجههء این تلویزیون را تخریب نماید و دگر باره تخم نا امیدی و سردرگمی در اذهان جامعه ایرانی بکارد. ( تکرار حملات جمهوری اشغالگر اسلامی به تمدن و تاریخ ایران پیش از حملهء تازیان نو مسلمان در افق ایران بدست مهدی اقازمانی)

- آیا سوابق روزنامه نگاری مهدی اقازمانی (اصلاح طلب اسلامی) در جمهوری اسلامی، میتواند رابطه ای با برنامه های اخیر ایشان داشته باشد؟!

- آیا رابطه خانوادگی بین اقازمانی و رئیس اسبق سپاه پاسداران " آقازمانی " (ملقب به ابوشریف) میتواند ارتباطی با برنامه های اخیر ایشان داشته باشد ؟!

- آیا دعوت از برخی ایرانستیزان اسلامگرا به مانند مهدی جلالی تهرانی که صحبتهای مطهری و دیگر ایرانستیزان را در قالب کارشناس تاریخی بیان میکنند (که به گفته وی، کارشناس امنیت بین المللی میباشد)، خواسته است یا ناخواسته و یا آگاهانه است یا ناآگاهانه؟! ( این شخص به واقع از تاریخ، اطلاعات دقیقی ندارد، و تلاشش بطور محسوس، درتحریف تاریخ و تمدن و فرهنگ ایرانشهری میباشد و بس).

این شخص ناآگاه، اگر حداقل نوشتار ابن خلدون را مورد مطالعه قرار میداد، می توانست بطور حتی ضمنی، آگاهی هایی در زمینهء جنایاتی که تازیان نومسلمان، چه در ایران و چه در اروپای جنوبی بدان مرتکب گشته اند، یا حداقل کتاب «ایران در اسپانیا» با نوشتاری از دکتر شجاع الدین شفا را مورد مطالعه قرار می داد تا اینگونه بی خردانه و ناآگاهانه دست به تناقض گویی در گفته های خود بوجود نمی آورد تا خود را مورد نکوهش تاریخدانان و جامعه شناسان و دانش آموختگان واقعی حتی در رشته امنیت بین المللی قرار نمی داد و این چنین، صدای اعتراض آنان را بر نمی خاست (طبق  گفته خود آقا زمانی در برنامهء مورد نظر).

از شما درخواست می گردد، مهر ورزیده و به این برنامه، با گوش جان، گوش فرا دهید تا کلیه تناقض گوئی ها را از شخصی که  دچار پارادوکس فکری و یا اندیشه ای می باشد، مورد توجه تان قرار گیرد.

اینگونه برنامه هایی را که محتوای آن به جز تحریف و تناقض گویی و مغلطه و در پاره ای از گفتارهایش بوی سفسطه از آن بر می خیزد، جز لکه دار نمودن و خدشه وارد آوردن به اعتبار و ارزش وجودی کانال تلویزیونی ای که مورد توجه جامعه ایرانی درون و برون مرز میباشد را بهتراست خنثی نموده و در برابر آن، میتوان برنامه هایی با آموزه های کاملا علمی، مستند و مستدل جایگزین نمود.

مبارزان راستین ایران، پس از سالیانی دراز، کانال تلویزیونی ای با کیفیت مناسب و در خور توجه را یافته اند که به درستی،  این شبکهء تلویزیونی، قادر است تریبون آزادی را در اختیار مبارزان راستین ایرانی قرار دهد و این شبکه تلویزیونی نیز همواره مورد اعتماد و اطمینان مردم ایران قرار گرفته شود.

لازم به ذکر است که روند اینچنین مسائل توسط مهدی اقازمانی محبوبیت این شبکه را نزد مردم، خصوصا درون مرز کاهش خواهد داد؛ مردمی که پس از سالیان به شکبه اندیشه اعتماد پیدا کرده اند.

این شبکه با مدیریت جناب کاردان، برنامه های مطلوب و شایسته و در خور اهمیتی را در اختیار جامعه ایرانی قرار میدهد، (هرچند که گاهی از اوقات کاستی هایی در آن وجود دارد)، اما چگونه است که پس از تلاش و زحمات بسیاری، در راستای بالا بردن سطح کیفی برنامه های این تلویزیون، اکنون میبایست اندک افرادی، چهره راستین این شبکه را خدشه دار نمایند؟!

توجه شما را به دیدن یکی از برنامه های مهدی اقازمانی در لینک زیر جلب می نمایم:

https://vimeo.com/225150699

پاینده ایران

تابنده فرهنگ پرشکوه ایران زمین.

بازگشت به خانه