خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

23 امرداد ماه 1396 ـ  14 اگوست 2017

 

کُپی کاران!

          بنظر می رسد که پس از کام گرفتن (سلفی- م) نمایندگان محترم حکومت در مجلس از ضعیفهء سجادیهء خاج پرست، خواهر فدریکا موگرینی، مسؤل سیاست خارجی ممالک محروسهء یوروپ، اُمّت همیشه در صحنه شیهه کشان گفته اند که - چه مردی بوَد کز زنی کم بَود؟-  یعنی، ضمن عرّ و تیز مبسوط افزوده اند که ضعیفهء مستورهء مذکوره،ِ ملک ِطلق برادرانی که دارای ِژن خوب اند نیست و - ما را هم ازین نمد کلاهی ست -! یک مقام آگاه که نخواست تا انقلاب بعدی (عج) نام اش فاش شود، به فرستادهء فدوی گفت که مسؤلین محلی، مراتب را بناگزیر در اوقات شرعی و با قید 72 فوریت و در شرایطی که بعلت لرزش قهرمانه و تنقیهء جام زهر، دولا دولا راه می رفتند،، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون  رهبر(ضپ) رساندند. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) دستور فرمودند که مسأله را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع نمایند؛ کوتاه سخن، مجمع مذکور نیز  بعد از شور و مجادلهء فراوان و رعایت بندهای ذیربط در یاسای اسلامی، مقرر کرد که چون ضعیفهء مستورهء مذکوره، مع الاسف، یکی بیشتر نیست و به همهء مؤمنین نمی رسد، فلذا احوط آن است که مانند حضرت امام(ل) مقوائی، ماکتی از آن ضعیفهء سجادیهء خاج پرست فراهم و در نقطهء پُر رفت و آمد اُم القراء نصب تا مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، نیز امکان برداشتن عکس سلفی با نامبرده را باشند!..

          فدوی قاصم الجبارين را شدیداً گواه می گيرد، و اگر نمی پذیرید روح پُر فتوح حضرت امام(ل) را علاوه می کند، و اگر باز هم باورتان نمی شود، پُرستات مقام معظم رهبری (ضپ) را نیز برای محکم کاری ضميمه می نمايد، که مطلب فوق ساخته و پرداختهء کارگاه طنز او نيست و خود ِجنس است؛ اصلاً این هم سند مصوّر منگوله دارش:

          * ماکت موگرینی درخیابان کریم خان تهران جهت گرفتن عکس سلفی. / مشرق

          التماس دعا!

 

مسئلتن

فدوی در این ستون نکاتی را بازتاب می دهد که عجالتاً تولید شبههء کمرنگی کرده اند و انتظار دارد که مراجع عظام تقلید رفع شبهه بفرمایند.

          بحضور خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که، تا آنجا که فدوی منتظرالظهور می داند، حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج)، در عین حال که نستجیربالله وجود خارجی ندارد، به اهتمام حضرات آیات عظام و حجج اسلام، به ترتیب ریش، همه جا حضور دارد و سربازان گمنام خویش را نیز خودشان شخصاً فرماندهی فرموده، و عنداللزوم، بجان مردم انداخته و می اندازند!.. فدوی از ذکر این مصیبت نیز عجالتاً می گذرد که حضرت(عج) با یک دختر تهرانی ازدواج فرموده و اما اختلاف بین علما که از موجبات استمرار شرع انور است تا کنون بین علمای ظاهر اتفاق می افتاد لکن فدوی با ملاحظهء خبری که در پی می آید دریافت که گویا بین علمای ظاهر و غایب نیز بروز اختلاف محتمل است؛ نمونه تازه اگر خواسته باشید بشرح زیر دم دست است:

          * به گزارش تسنیم، به نقل از اطلاعات سپاه ناحیه امام صادق (ع) اصفهان، سربازان گمنام سپاه ناحیه امام صادق (ع) اصفهان با همکاری نیروی انتظامی استان اصفهان روز گذشته با اخذ دستور مقام قضایی، طی عملیاتی اقدام به دستگیری 64 نفر از دختران و پسران نیمه عریان در استخر پارتی‌ در اطراف شهر اصفهان کردند.

          ملاحظه کردید؟ اینگونه عملیات ایذائی،معمولاً تیول سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده است، بر این پایه،ممکن است که بین علمای حاضر و غایب نیز، اختلافاتی بروز کند؟

 

https://www.youtube.com/watch?v=FlwCFBaEq8o

فیلم لو رفته استخر پارتی و دستگیری 64 دختر و پسر

 

تیتر دردسر ساز

          انتخاب تیتر مطلب، افزون بر اینکه می تواند از جاذبه های ژورنالیستی باشد،در عین حال نیز می تواند ناظر را،بویژه اگر در پیوند با  جامعهء شکوهمند اسلامی باشد، به وهم بیاندازد!. نمونه ای اگر خواسته باشید، بشرح زیر دم دست است:

          * پیاز هم به صف مرغ و گوشت پیوست!

          که فدوی می تواند نخست اساس را بر این بگذارد که وضع معیشتی مردم ناسپاس ایران سابق، بحمدالله والمنة، همچنان درخشان است و اهالی جامعه بی طبقهء توحیدی، در تدارک تهیهء خورش مبسوط و مفصلی هستند! که البته مرور ادامهء خبر بشرح زیر، شما را از رؤیای خورش کذائی، بیرحمانه بیرون می کشد!:

          * گرانی مرغ، گوشت قرمزو تخم مرغ کم نبود که این روزها افزایش یک مرتبه قیمت پیاز فشار بیشتری را بر هزینه های خانوارها تحمیل کرده است./ پارسینه

 

          که البته یادآور این نکته  نیز هست که تولید پیاز، گوشت قرمز و تخم مرغ و...، برای حکومت قدر قدرت، بسیار مشکل تر از تولید بمب و موشک است!

          باری در اینگونه موارد، حکومت برخی ملاحظات سیاسی را یکسو نهاده و به برخی راه حل ها تن در می دهد و در تحلیل نهائی می شود گفت که ورود فی المثل مرغ را از برادران دینی به ورود آن از ممالک خاج پرست ترجیح می دهد. یک منبع گوشتی آگاه که نخواست نام اش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود به فرستادهء فدوی گفت که حضرات آیات به منظور حل بحران گوشت مرغ، دندان مصنوعی روی جگر گذاشته و با ورود مرغ از عربستان موافقت فرمودند که مستوره ای را در پی ملاحظه می کنید:

          زیاده "ارزی" نیست..

 

اين هم اثبات «نابرده رنج، گنج میسّر نمی شود!»

 

گلیم قرمز

          این گلیم قرمز اسلامی هم، عجب لیز است!:

 

آقا:

منم عاشق برویت، فرش قرمز
بُدَم در آرزویت، فرش قرمز
بسی دلشاده اینجانب که امروز
گذارد پا برویت، فرش قرمز

 

فدوی:

عجب لیل و نهاری، فرش قرمز
چه روز و روزگاری، فرش قرمز
سواری می دهد ملت، تو دیگر
نده جانم سواری، فرش قرمز!
مگر تو همت و غیرت نداری
کدوئی یا خیاری، فرش قرمز؟

 

تکذیب می شود!..

          فدوی اگر نگوید همیشه، دست کم گاه، از برخوردهای ناروا و غیر منصفانهء ضدانقلاب با مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، شدیداً لج اش می گیرد. اگر نمونه خواسته باشید، بقدر کفایت هست که فدوی به نقل یکی دو مستوره، بسنده می کند.

          فی المثل، ضدانقلاب و استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، همه جا شدیداً شایع کرده است که ما مؤمنین اهل هر معامله ای هستیم مگر مطالعه! و نیز اقبال و آمار کتابخوانان ما، در سنجش با  بلاد خاج پرستان، بسیار ناچیز است و، از آن بدتر، شمار قابل اعتنائی از نویسندگان و روزنامه نگاران ما، اگر تا لحظهء نگارش این سطور اعدام نشده باشند، سال هاست که در زندان بسر می برند... که البته چنین نیست(1). لکن فدوی اسناد منگوله داری را در اختیار دارد که بروشنی نشان می دهند که بسامد روزنامه خوانان ما بسیار بالاست فقط تنها اشکال شان اینست که عقل شان نمی رسد که این روزنامه ها را قدری بالاتر بگیرند که راحت تر بخوانید!!

          تازه این چیزی نیست که، ما حتا در خواب هم، روزنامه می خوانیم!  ملاحظه کنید:

          و اگر راستش را بخواهید، ما اصلاً از کودکی اهل مطالعه بودیم!؛ برای همین است که به چنین سرنوشتی گرفتار آمده ایم! این هم سند مصور منگوله دارش:

          بر این پایه، اتهام اینکه ما روزنامه خوان نیستیم، شایعهء ضدانقلاب و کذب محض است.

          زیاده عرضی نیست...

________________________________________

1. لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و تمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تر است، استفاده کند. خلاصه اگر با فدوی منتظر الظهور،مشکلی دارید، بفرمایید تا به برادران سفارش تان را بکند!

 

تشابه

          پیشنهاد  پادشاه پیشین ایران سابق، آنگاه که گفت هرکس مملکت را بوجه فعلی دوست ندارد می تواند آن را ترک کند، گفتن ندارد که آماج حملات بسیاری از شهروندان وقت قرار گرفت که آخر این چه حرکت یا مملکتی ست؟ حال برادران فعلی که ملت زیر شلاق مقدس شان کبوده شده است، پیشنهاد مشابهی را بشرحی که در پی می آید، طرح فرموده اند:

            * مصطفی(ص) پورمحمد(ص)ی: به هر مخالف نظام که راضی به ترک کشور شود مبلغ بیست هزار دلار آمریکا و کلی تسهیلات دیگر تعلق خواهد گرفت! مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری از ارائه‌ء تسهیلات ویژه‌ء دولت تدبیر و امید به ناراضیان از حکومت خبر داد. وی که با خبرگزاری فارس گفتگو می‌نمود ادعا کرد که دولت اعتدال به ناراضیان از حکومت ایران کمک خواهد کرد تا به کشور مورد علاقه‌ء خویش سفر کرده و باقی عمر خویش را در آن جا سپری کنند. سخنگوی دولت یازدهم اضافه کرد: ما می دانیم که تعداد بسیاری در کشور هستند که مخالف نظام می‌باشند و سیاست‌های ما را قبول ندارند، خوب از آن جایی که سیاست‌های حکومت وحی منزل هستند و هرگز تغییر نخواهند کرد ما فکر کردیم که بهتر است افراد مخالف برای آینده‌ی خود و خانواده‌اشان هم که شده کشور را ترک کنند زیرا عدم ترک کشور شاید برای آنان عاقبت خوشی به همراه نداشته باشد لذا ما به آنان کمک خواهیم کرد تا به کشور مورد علاقه‌ء خویش سفر کنند، همچنین تلاش خواهیم کرد تا اقامت دائم آنان را کسب کرده و برایشان کار و خانه نیز مهیا کنیم. گفتنی است پورمحمدی در پایان اعلام کرد که علاوه بر تمامی این تسهیلات به افراد مخالف که البته مخالفت آنان بایستی توسط یک شورای مخصوص اثبات نیز شده باشد مبلغ بیست هزار دلار آمریکا تعلق خواهد گرفت و در صورت متأهل بودن به همسر ده هزار دلار و به هر یک از فرزندان نیز دو هزار دلار تعلق خواهد گرفت البته به شرطی که افراد خانواده نیز از کشور خارج شوند./ فارس- با مدیریت جدید!

          باری صرفنظر از اینکه مراتب فوق به حد یا طنز عنوان شده باشد، در پاسخ عرض می کند که والله برادر مصطفی(ص) پورمحمد(ص)ی، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... لکن بین خودمان باشد، حال که ضدانقلاب خواب است عرض می کند که ملت خوف آن دارد که اگرخودش را بعنوان " مخالف نظام" به برادران معرفی کند، بجای جهان آزاد، سر از هتل شش ستارهء اوین در بیاورد!

          زیاده خوفی نیست..

 

نعلین زرد

        فدوی در کلیپی از صدای امریکا  دید که طراحی کفش هایی با طلای 24 عیار در ایتالیا توسط البرتو موریتی، طراح معروف، به تولید و عرضه رسیده است. گفتن ندارد که سیندرلا و فدوی از استفاده از این محصول بقول عوام already محروم اند!

          باری مراتب البته، چندان هم مستبعد نیست زیرا بموجب سند منگوله دار دیگری که در پی می آید،، دوستان گویا مدت هاست که به این شغل پر رونق،اشتغال دارند:

          * اگر پول کافی برای خرج کردن دارید، می‌توانید این کفش های  طلای 18 عیاری را در کلکسیون کفش‌های خود داشته باشید. تمامی سطح و لبه‌های این کفش به صورت دستی با روکش طلای 18 عیار پوشیده شده و کف کفش و تمامی درزها در رنگ طلایی حرارت داده شده و لازم نیست تا نگران این باشید که رنگ طلایی با پوشیدن محو شده و از بین خواهد رفت اما قیمت واقعی این کفش طلا 20 میلیون تومان است./میزان آنلاین

          و اما فدوی فکر می کند که دارندگان این نوع کفش ها جرأت نکنند هیچ جا، بویژه در مسجد، کفش شان را درآورند! ضمنا با اغتنام فرصت از تولید کنندهء گرامی می پرسد که آیا عقل اش رسیده که نعلین طلائی را هم، برای حضرات و برادران ما که پس از انقلاب شکوهمند شدیداً استطاعت اش را دارند، تولید کند؟

 

راه حل کم خرج!

          فدوی مدتهاست که در جراید شریفهء دارالخرافه می بیند که بیکار و بی در آمد، بدلائل گوناگون [و از آن میان، مدیریت درخشان مدیران بیت، اختلاس های میلیاردی، غیب شدن دکل ها و کشتی های نفتی و سرازیر شدن آن به حساب، بدمستی های(1)حضرت آقا(ضپ) در خاور دور و نزدیک، و هزینه های سرسام آور میهمانان بیت و از آن میان، برادر سید حسن(ع) نصرالله و سایر ماجراجویان خاورمیانه که از طریق دشداشهء مقام معظم رهبری(ضپ) به چاهِ امام غایب، حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و...] قادر به ازدواج و تحمل هزینه های آن نیستند و  فلذا از خیر آن گذشته اند.

          بسیار خوب، لکن بقول سوئدی ها، مشکلی نیست که آسان نشود، پس نقطه سرِ سطر:

          * العربیه:  ازدواج یک مرد با یک پیتزا در روسیه. به گزارش پایگاه اینترنی "ایزی‌جیست" یک مرد 22 ساله روسی با یک پیتزا ازدواج کرد. جشن عروسی داماد و عروس پیتزایی در شهر تومسک و در میان بهت و حیرت دوستان و آشنایان این جوان برگزار شد.برای زیباتر کردن عروس، مقدار بیشتری ادویه‌جات به پیتزای خوشبخت زده شده و یک تور زیبا دور کارتن پیتزا نصب شد. این عروسی به دلیل اینکه نهادهای رسمی روسیه از ثبت رسمی آن خودداری کردند، به جای برگزاری در کلیسا و یا مسجد، در یک پیتزا فروشی برگزار شد و آشپزها و پیشخدمتان رستوران به عنوان شاهد، در این مراسم شرکت کردند.

          باری، خوانندهء قلميات فدوی اگر بخواهد زیر بار همین مختصر هزینه هم نرود، می تواند که بعنوان یک نویسندهء ضدانقلاب، اما مسلمان، پیتزا خانم را صیغه فرماید؟!، وکیلم بنده؟

__________________________________

(1) گفتن ندارد که این می، می عرفانی ست که الکل آن بسیار بیشتر از می خیامانه و حتا حافظه است!، محض اطلاع عر ض شد.

 

نامگذاری

          فدوی با تخم دو زرده ای که معمولاً حضرات آیات برای ملت گذاشته و می گذارند، کم تا قسمتی آشناست؛ لکن اخیراً با نوع تازه ای آشنا شده است که محصول یک مرغ استکباری ست (آمریکائی- م). منبع خبر در ادامه مقدمه ای مشبع افزوده است:

          * این خانواده ابتدا از این تعجب کردند که تخمی که مرغ شان گذاشته است از اندازه طبیعی تخم‌های دیگر مرغان بزرگتر است، اما زمانی که تخم را در کاسه شکستند، دیدند که یک تخم مرغ به اندازه عادی هم درون این تخم مرغ غیر طبیعی و بزرگ، است./ پارسینه

          شما هم نگاه کنید:

 

         حال فدوی نمی داند که نام این پدیدهء استکباری را می شود مرغ دو تخمه گذاشت یا نه؟!

          زیاده تشکیکی نیست.

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

12 اوت المکلف سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه