خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

30 امرداد ماه 1396 ـ  21 اگوست 2017

 

دورنما

منظرهء برادران، از دور، بگونه ای ست که بیننده می پندارد که حضرات دور هم دارند آدامس می جوند! لکن فدوی چون می دانست که آدامس یک پدیدهء استکباری ست و بمانند سایر چیزها به دشداشهء ایشان نمی چسبد، قدری به منظره نزدیک و بلکه باریک تر شد و دریافت که حق با او بوده و چیزهائی که حضرات دارند می جوند، آدامس نیست بلکه بزرگواران دارند خرخرهء یکدیگر می جوند!؛ یک فقره سند مصور منگوله دار در پیوند با اعتصاب غذای برادر مهدی(عج) کروبی و انتقال وی به بیمارستان از دسترنج های جناح رقیب، بوجه زیر پیوست می شود:

و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار در پیوند با این جستار، چنین روایت کرده اند که مرور آزمایشات مربوطه در بیمارستان حاکی ست که  میزان چلوکباب سلطانی، لعنة الله علیه، با کوبیدهء اضافی، دوغ آب علی، سلام الله علیه، و همزمان یک شیشه عسل، ماست خیار، ماست موسیر و ترشی در خون بیمار بسیار بالا بوده و موجب اختلالاتی شده است..

الله العالم...

 

آسمان ریسمان

زبانزد مشهور "چه ربطی گوز دارد با شقیقه"؟، که جّد اعلای فدوی آن را در بیتی که در پی می آید به تصویر کشیده است، مصداق یا نوع مکتبی هم دارد که فدوی برای نخستین بار در فرهنگ جامع برادران ملاحظه می کند که البته، بقول عوام، کردیت آن بیگمان به برادر محمد(ص) علی(ع) جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، تعلق می گیرد که در پیوند با یکی از قربانیان بیت که در بازگشت به ایران سابق، سرش را(1) در حرم(س) جا گذاشت، شیهه کشان فرمود:

* شهادت محسن حججی حرکت سخیف نماینده‌ها را خنثی کرد.

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* "شهادت شهید حججی در همان روزهایی اتفاق افتاد که ایران اسلامی شاهد حرکت سخیف نمایندگان بود(2)، که این شهید به داد عزت ملی ما رسید و آن حرکت سخیفانه را خنثی کرد"! / بی.بی.سی

خب، حاج آقا فرمانده، مسئلتن!:

بیت

به "مجلس" نیست مربوط این طریقه

چه ربطی گوز دارد با شقیقه!؟

بعدالتحریر: از برادر محمد(ص) علی(ع) جعفری فرمایش دیگری هم به این شرح زیر در شده است!:

* محسن حججی برای تأمین امنیت مرز سوریه و عراق که نقطهء بسیار استراتژیکی برای آمریکا بود به شهادت رسید!

که فدویِ گیج را بقول عوام confused نموده و او را ناگزیر کرد که دوباره بگوید: «حاج آقا فرمانده، مسئلتن!: فدوی سرانجام درنیافت که شادروان قربانی، مدافع کی بوده است؟

______________________________________

1.    محسن حججی، بسیجی 26 سالهء ایرانی، کم‌تر از یک ماه قبل به سوریه اعزام شده بود. همسرش، سه‌شنبهء این هفته تصویر لحظهء اسارت او را به طور اتفاقی در یک گروه تلگرامی دید. دو روز بعد، فیلم جسد بدون سر او منتشر شد./بی.بی.سی

2.    هجوم نمایندگان حکومت در مجلس برای عکس سلفی با ضعیفهء سجادیه فدریکو موگرینی مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا

 

آگهی

فدوی دیگر نه وقت دارد و نه حوصله، فلذا خواهشمند است که تکلیف اش را در پیوند با مهملات خردمندانهء زیر، در اسرع وقت، معلوم بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

1- آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران گفته است کسانی که می‌گویند دنیای فردا دنیای مذاکره است و دنیای موشک نیست، ناآگاه یا خائن هستند. / بی.بی.سی

2-کاظم صدیقی از کسانی که می‌گویند "فرداها، فردای گفتمان است نه فردای موشک" به شدت انتقاد کرد. این عبارت منسوب به رفسنجانی است و پیش تر رهبر جمهوری اسلامی هم به آن تاخته بود. / دویچه وله

3- علیرضا پناهیان، عضو قرارگاه عمار، به طور تلویحی اکبر هاشمی رفسنجانی را «ساده ‌لوح» نامیده و افزوده این نوع افراد از آن رو که «شیرفهم» نمی‌شوند، نباید به عرصهء سیاست ورود کنند. آقای پناهیان «سادگی» را «درد بی‌درمانی» معرفی کرده که حسینعلی منتظری هم دچار آن بود و افزوده «در ادبیات سیاسی ایران خائنین و ساده لوحان در کنار هم قرار گرفتند.» پناهیان ادامه داده «ما به سمت آخر الزمان پیش می‌رویم و قرار است امام زمان با کفار بجنگد. جهان آینده، یک جنگ جهانی علیه ظلم است تا ریشه کن شود؛ زیرا ظلم با منطق کنار نمی‌رود و هر کس این را بگوید ساده لوح است.»/ دیگربان

پرسش فدوی با صدای بلند: آهای! برادر دیگری نبود که مهملات حصرت  آقا(ضپ) را نشخوار کند؟ بریم؟

******************************

 

 

صدور انقلاب به داخل!

فدوی تاکنون در جهل مرکب خود شدیداً دست و پا می زد و می پنداشت که نگاهِ «صدور انقلاب»، که ماترک حضرت امام(ل) است، فقط  رو به خارج است و اهالی شکوهمند داخل در امان اند؛ لکن با مرور خبری که در پی می آید، دریافت که خلف آن حضرت، که همین حضرت آقای خودمان(ضپ) باشد، آن را بشرحی که گفته می آید، بقول عوام up grade فرموده و مقولهء ماکیاولیستی "آتش به اختیار" دیگری صادر هم  شده و اینک ما، تحت توجهات حضرت بقیة الله الاعظم، امام زمان، ارواحنا روحی فداه(عج)، و بحمدالله والمنة، افراد صاحب آتش به اختیار افغان هم داريم. این هم سند منگوله دارش، بنقل از بهار نیوز:

* او را کشتم چون مهدورالدم بود!

و در ادامهء خبر وحشت اثر:

* چند وقتی بود که می‌دیدم دوستانم به خانهء این زن و مرد شیطان صفت می‌روند. آنجا خانهء فساد بود. برای همین تصمیم گرفتم برای اینکه از موضوع مطمئن شوم.  اول به خانهء آنها رفتم. 50هزار تومن دادم و داخل اتاقی رفتم که دیدم زن عریانی نشسته است. اما از او فاصله گرفتم وخیلی زود بیرون رفتم وخودم را به کرج رساندم. بعد هم چکشی خریدم و این بار با دوستم به خانهء مورد نظر رفتیم. چکش را داخل ساک به اتاق خواب بردم و از دوستم خواستم آهنگ گوشی‌اش را زیاد کند تا صدای فریاد این زن بیرون نیاید. همچنین خواستم به بهانه‌ای سر مرد شیطان صفت را گرم کند. وقتی داخل اتاق شدم با چکش چند ضربه به سر زن زدم و از اتاق بیرون آمدم. بعد هم با همان چکش ضربه‌هایی به سر مرد جوان زدم و با دوستم از خانه بیرون آمدیم. من به افغانستان رفتم و ازدواج کردم. اما وقتی با زنم بعد از هفت ماه وارد ایران شدیم پلیس مرا دستگیر کرد و همسرم که از این اتفاق ترسیده بود فرزندم را سقط کرد.

فدوی بخشی از گفتگوی "آتش به اختیار" افغان را که تصادفاً همکار برادر مش قاسم سلیمانی نیز هست، برای جوری جنس در پی می آورد تا رستگار شود:

*پرسش: چرا سعی نکردی به پلیس خبر بدهی و خودت وارد ماجرا شدی؟

پاسخ: نمی‌دانم. آنقدر ناراحت و عصبانی بودم و خونم به جوش آمده بود که تصمیم گرفتم خودم این کار را انجام بدهم. آنها مهدورالدم بودند.

پرسش: شغلت قبلاً چه بود؟

پاسخ: من بنا بودم.

پرسش: سابقه کیفری داری؟

پاسخ: نه، هرگز، من همیشه سعی کردم درست زندگی کنم!

پرسش: از اینکه این مرد را کشتی پشیمان هستی؟

پاسخ: از اینکه صبر نکردم و به پلیس خبر ندادم و خودم مستقیم وارد شدم پشیمانم. اما از اینکه یک موجود شیطان صفت را از بین بردم اصلاً پشیمان نیستم.

 

فدوی در انتظار سایر دست پروردگان حضرت آقا (آتش به اختیاران - م) گرامی، می ماند!

و من الله التوفیق

 

اختلاف فتوا

«...آخر شما دیگرچرا؟ شما که از جنس و جنم برادران ما نیسیتد که بخاطر چند تار مو، قیصریه را آتش می زنند!»

در پرسش بالا اشاره فدوی به خبری ست که از برادر بی.بی.سی در پی نقل می شود:

* انتقاد از ستاره هندی به خاطر 'نپوشاندن پا' در دیدار با نخست‌وزیر!

و در ادامهء خبرِ تهدید اثر:

* پریانکا چوپرا، هنرپیشه سرشناس هندی به دلیل پوشیدن لباسی که پاهایش را در دیدار با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، نشان می‌داد مورد انتقاد شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. شماری از کاربران فیسبوک به خانم چوپرا گفته‌اند که با این کار به نخست‌وزیر هند 'بی‌احترامی ' کرده است.

باری، ظاهراً بین علمای هندی و ایرانی شدیداً اختلاف افتاده است زیرا مرجع تقلید فدوی، این حرکت خواهر "پریانکا " را لطفی در حق نخست وزیر هند تلقی کرده است!:

بهر روی، مرور ادامهء خبر حاکی ست که خواهر "پریانکا "، مخالف خوانی های برادران هندی را نه تنها به چیزی نگرفته بلکه، با انتشار تصویر دیگری به اتفاق مادر، که چیزی کم از دختر ندارد! اعصاب برادران هندی را، یکبار دیگر،بهم ریخته است:

که فدوی هم از قول زنده یاد سپهری، کامنتی به این شرح می گذارد که:

"پای" زیبا دوبرابر شده است!...

 

آزمون هوش

برادران زیرعکسی نوشته بودند:

* بانوی ایرانی با حجاب چادر بروی سکوی قهرمانی رقابت های جهانی کشتی در قرقیزستان حاضر شد.

والله، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، فدوی ساعتی می شود که دارد تصویر ترسناکی را که در پی می آورد، شدیداً می کاود، بلکه اثری از ایران و یا ایرانی یا هر دو در آن بیابد، نشد لکن!.. ببینید شما می توانید؟ اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

زیاده آزمونی نیست..

 

ملتجی

فدوی فکر می کند که می شود با برادران، یکجوری، عجالتاً کنار آمد!، لکن توّابان نر و ماده ای چون برادر امیر تتلو و خواهر الهام چرخنده را، که در امر ترویج حجاب برتر مقام معظم (چادر مشکی- م) دست معظم له را از پشت بسته اند، کجای دل اش بگذارد؟!

باری به برخی اشتغالات جراید شریفهء دارالخرافه در این پیوند نگاه کنید، تا رستگار شوید:

* تدبیر: پست عجیب تتلو برای حمایت از حجاب! امیر تتلو از زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و موضع‌گیری عجیب اش همچنان سوژهء داغ فضای مجازی است و به جنجال های خود ادامه می دهد. او در پستی که در روز گذشته منتشر کرده است نوشت: "قابل توجه مسيحيان عزيز: اگه حتى رو گوگل هم سرچ كنيد مي بينيد كه مريم مقدس در همهء عكس هايش حجاب دارد! اگر بى حجابى تمدن است قطعا حيوانات از ما متمدن ترند..!"

همچنين:

* عصرخبر: امیر تتلو با انتشار پستی خودش را طیب حاج رضایی مقایسه کرد.

گفتن ندارد که اینگونه تظاهرات مکتبی مزایائی را نیز در پی دارد:

* پارس بنقل از افکار نیوز: به بهانهء حضور دوبارهء تتلو در جبههء انقلاب/ با «تتلو» چه کنیم؟ همه پاکند و انقلابی و فقط تتلو مشکل دارد؟ ما موظف به کار فرهنگی و جذب مخالفان و منتقدان جبههء انقلاب هستیم چه رسد به کسی که با پای خود و اصرار خود به این جبهه آمده است! در روزگاری که حرف انقلابی و رفتار انقلابی شاید به مذاق بسیاری خوش نیاید، «تتلو» خیلی مرد است که از راه انتخاب کرده خود کوتاه نمی آید... خط کش یک انقلابی رهبرش است. راه امام و منش رهبر انقلاب در تعامل با «متفاوت ها» مشخص است. کسی حق ندارد منویات درونی و قلبی دل خود را به نام «انقلابی گری» سند بزند.

خوانندگان محترم ضدانقلاب،بد نیست که برادر تتلو را پیش از شیرجه درمنابع نور نیز زیارت کنند!:

و نیز نمائی از خواهر الهام چرخنده، پیش و پس از عمل:

فدوی، برای جوری جنس، پیام این قدّیسهء مکرمه به بانوان را که در جشنواره فیلم فجر قرائت شده در پی می آورد تا شدیداً رستگار شود:

* چادر مشکی آمد تا در شبهای روشن،”کاخ” برج میلاد میلاد انقلاب را جشن بگیرد …. چادر مشکی آمد تا از دور های دور ریخته شده؛ غبار کنار زند و پرچم «لبیک یا زهرا» را برافراشته بر قلهء هنر ایران بی آراید. چادر مشکی پوشان در راهند تا سربازان به حق و به خط فرهنگ ساز ملت با غیرت و عفت باشند …در صدر در اوج با افتخار ... خدایا، تو را شاکرم که بودم و به دیده دیدم که دختران پاک سرشت و با شرف کشورم هنرمندان واقعی و مزین به بی رنگی و بی آلایشی و بی آرایشی قامت بلند و استوار پا بر فرش های قرمز رنگ به نقش و تار و پود ایرانی نه خون شهدا می گذارند... الهی الحمدالله… بیرق هنر برای پیشبرد تعالی فرهنگ بر دست دختران زهرایی و پسران حیدری ده؛ تا الگویی صحیح بر پیکرهء رنگ پریدهء این کهن بوم و بر باشند... آمین یا رب العالمین …

فدوی زیاده گیسی ندارد که بِکنَد!

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

19 اوت اللایموت سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه