خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

6 شهريور ماه 1396 ـ  28 اگوست 2017

 

شرايط استخدام در کارخانهء جسب هل!

          فدوی هم مانند بسیاری دیگر تاکنون می پنداشت که اختلالات شدید ِدماغی و  روانی، در انحصار حضرات مسؤلان جامعهء شکوهمند اسلامی، از صدر تا ذیل، است و لاغیر!  لکن با ملاحظهء گزارشی  که فرازهائی از آن در پی می آیند، تغییر عقیده داد و دریافت که برخی دیگر از مؤمنین نیز از این عارضهء نگران کننده، خوشبختانه، بی بهره نیستند! گفتن ندارد که نه تنها فدوی، که حتا شهروندان سر براه نیز به زبان خوش (بی شلاق- م) پذیرفته اند که در جامعهء شکوهمند اسلامیِ ما، اشتغالی در کار نیست (منهای آقازادگان- م) و اگر هم هست فضائی ست!

          فدوی در تبیین این بحث شدیداً علمی، که قرار است آخرین دست آوردهای علوم انسانی، و از آن میان روانشناسیِ خاج پرستان را خاکستر کند، عرض می کند که نیاز جامعهء شکوهمند اسلامی ما به چسب، انکار نشدنی ست؛ چرا؟ پاسخ  بسیارساده است؛ زیرا بسیاری از اتهامات واهی و از آن میان: قتل های زنجیره ای درون و برونمرزی- کشتار تابستان 67 و... به دشداشهء حضرات نمی چسبد، مگر با چسب ِهل! که کارخانهء آن را سرمایه دار مخبطی بنام خلیل نظری دایر فرموده است. گفتنی ست که واحد اقتصادی مذکور، "یاسا"ی(1) خودش را دارد.

        و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتاردر پیوند با این جستار،چنین روایت کرده اند که در واحد مذکور که پاکنویس جامعهء شکوهمند کرهء شمالی ست:

شعر

همه چیز باید

مثل هم باشد،

مهر و ماهی و ماه

ذهن و زباله و ظهر

آب و آتش و آه…

همه چیز باید

مثل شمول ماه باشد،

بر آحاد صامت شب.

آسمان یادش باشد

که اجتماع بیش از دو ستاره

در شبهای مهتابی،

ممنوع است؛

ستاره گان خاطی

بشدت از سقف آسمان،

آونگ می شوند…(2)

اين بزرگوار، فقط زنانی را که مجرد باشند، استخدام می فرماید، این هم سند مصور و منگوله دار:

برادر نظری، رئيس کارخانهء «چسب هل»، چندان هم  که می گویند خشن نیست و در این باب، تبصره ای به یاسای خود افزوده است:

          * «بر اساس آموزه‌های دینی و به منظور حفظ استحکام کانون گرم خانواد‌ه‌ها، انتخاب نیروی کار جدید از بین خانم‌های متاهل برای کارخانه ممنوع می‌باشد. در صورت ازدواج کارکنان خانم، آنان موظف هستند در اسرع وقت موضوع را به مدیریت اطلاع دهند. در صورت تمایل کارفرما، ادامهء همکاری خانم‌ها از تاریخ تاهل، آن هم فقط در دوران نامزدی حداکثر یک سال می‌باشد»!

          بزرگوار مزبور آقایان را هم از قلم نیانداخته و با استخدام شان آنگاه موافقت می فرماید که متأهل باشند!..

          البته اینگونه هم نیست که نامبرده بکلی زنجیر پاره کرده و از یاسای داعش درونمرزی (جمهوری اسلامی- م) تبعیت نکند، بلکه حتا در مواردی، آن را بقول عوام up grade هم فرموده است. ملاحظه کنید:

 

         جهت مزید اطلاع خوانندگان محترم ضدانقلاب می افزاید که در بخش داخل دایره گزیده ای از یاسای خلیل نظری ست که می گوید:

          * "خواندن نماز از مورخه /25/5/1393 برای تمامی آقایان اجباری شد. در غیر این صورت مشمول عکس العمل خواهد شد که حداقل آن جریمه 120 هزار تومانی است یا اخراج می شوند."

          رهبر ایرانیِ کرهء شمالی، علاقه ای به پول ندارد و بعنوان عذر بدتر از گناه، در پاسخ به انتقادها از جریمه 120 هزار تومانی برای نماز نخواندن، در حساب توییتر خود نوشت:

          و افزون بر پول، لابد به اشتهار نیز اشتهائی ندارد:

 

         فدوی چند بند دیگر از یاسای نظری را در پی می آورد، تا رستگار شود:

* در حین گرفتن وضو صحبت کردن با یکدیگر ممنوع می باشد.

          * با توجه به این که ورود و خروج به سرویس بهداشتی توسط دوربین کنترل می شود، اگر بیش از 10 دقیقه به طول انجامد، شامل عکس العمل خواهد شد.

          * اگر در کارخانه به هر دلیلی چیزی سرقت و یا مفقود شود، در صورت پیدا نشدن فرد خاطی، کلیهء کارکنان جریمه شده و حداقل عذر یک نفر نیز خواسته می شود.

          * استفاده از کلمه 'این دفعه ' ممنوع می باشد.

          * ورود کارگران به دفتر مدیریت مصداق «جابه‌جایی بی‌مورد است و موجب واکنش خواهد شد.

          باری فدوی در پیوند با این قسمت از مهملات این مُکلای مُخّبط، آنجا که فرمود: «اصلاً برای اقامهء نماز این کارخانه را زده‌ام!»، عرض می کند که قاصم الجبارین ابوی ایشان را با شهدای صدر اسلام عزیز محشور بدارد که مانند برادر "روستا آزاد" دنبال برگزاری نماز جماعت در ُکرات دیگر نیست!(3 )

          و اما تنها چیزهائی که فدوی در کارخانهء مذکور پسندید، یکی  " به آینده خوش آمدید" در عبارت زیر است:

          * از سقف کارخانه "چسب هل" در تبریز، بنری بزرگ آویزان است که روی آن نوشته شده "به آینده خوش آمدید"/ روزنامه شرق

          که فدوی آن را لغزش چاپی تلقی و آن را به "به گذشته خوش آمدید" اصلاح می کند! و دیگری، تصديق نام کارخانه (هل) است و که معادل فرنگی آن بقول عوام می شود Hell (جهنم- م)!

بعدالتحریر: و اما طنز تلخ مستتر در این گزارش، برخی کاربران آن را نیز سر ذوق آورده، که  برای جوری جنس علاوه می شود:

زیاده عرضی نیست..

26 اوت 017

_____________________________

(1) قانون اساسی چنگیز خان مغول!

(2) بخش آغازین شعر طنز "بخشنامه" از کتاب "یک تکه از زمان" کلیات آثار حمیدرضا رحیمی در شعر مدرن

(3) روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به سوالی که از وی در خصوص بزرگترین آرزوهایش در هفته هوافضا پرسیده شد، خاطر نشان کرد: در پاسخ به این پرسش پاسخ دادم که از بزرگترین آرزوهای من برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است. در این آرزو هم توسعه فناوری هست و هم توسعه معنویات!/ چهارشنبه 24 آبان 1391

 

خوش شانسی

          خدایش بیامرزاد، لکن چه شانسی آورد ملتِ شل و پَل که آیت الله "چهاردولی" درگذشت؛ چرا که آن بزرگوار بمراتب خطرناک تراز آیت الله هائی بود که فقط یک "دول" داشتند و با ملت چنین کردند!...

 

         مورد دیگری نیز مورد نگرانی بود که ذیلاً به آن اشاره می کند:

          * به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های کیک بوکسینک قهرمانی سازمان ISKA ایران تحت نظارت فدراسیون ورزشهای رزمی با حضور هشت مبارز برتر وزن 70 کیلوگرم، و با شکل و شمایل حرفه ای در مجموعه ورزشی سبز تهران برگزار شد. که در نهایت سعید چهاردولی با برتری مقابل کلیهء رقبا عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

          فکرش را بکنید، اگر یکوقت در آنجا متوجه می شدند که برادر چهار دولی، دو دول اضافه بر حریف دارد، بیگمان وزن او از 70 کیلو افزون و اسباب دردسر می شد!

          بقول عوام by the way، آيا ممکن است که این محل، زادگاه بلال حبشی بوده باشد؟!

 

خروجی

          شما را بخدا، به تشابه بیرونی دو مرکز (یکی علمی- و دیگری ضدعلمی)، و اینکه از هر کدام چه بیرون می آید، افزون برنگاه، اندیشه کنید!؛ نخست کتابخانهء شهر اشتوتگارت از بلاد کفر را ببینید؛ اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

          حال، برای حالگیری!، مرکز مشابهی را ببینید که عبارت بی محتوای حوزهء علمیه را نیز، هنّ و هنّ، یدک می کشد و هدف اش اخته کردن دانشگاه ها است و محصولات اش نیز، در بهترین حالت، موجوداتی چون آیت الله تمساح یزدی و مکّارم شیرازی، خاتمی و دیگران اند…

          زیاده جسارت است.

فدویِ منصف!

برای فدوی، بعنوان شهروندی متعادل، دمکرات و جانبدار انصاف و عدالت، تاکنون پیش نیامده است که از سر خشم و تنفر تاریخی ای که از برادران دارد، دست آوردهای درخشان حضرات آیات عظام و حجج اسلام، لعنة الله علیهم اجمعین، را نادیده گرفته و بقول عوام  ignore کرده باشد. فدوی برای اثبات مدعای خود، موردی را که در پی می آید مثال می زند:

            * سال 95، در هر ساعت 6 تهرانی از دنیا رفت. افزایش دو برابری خودکشی. / بهار نیوز- تیتر

          تحشیهء فدوی: تبریکات فدوی را بپذیرید، ای خاک کاهو بر عمامه ات، معظم له!

 

مجبوری مگر، برادر جان؟!

          یکی از جراید شریفهء دارالخرافه، عکس هائی از پلیس های زن در کرهء شمالی، زیر عنوان دختران ترافیک در کرهء شمالی،  را منتشر فرموده است.(1) برادران حتا طاقت رؤیت زانوی خواهران آن دیار را، که تازه خواهر خواندهء داعش درونمرزی ست، برنتافته و بی اجازهء آنان، آن موضع شهوت انگیز را شدیداً سانسور فرموده اند. یکی نیست که به بزرگترهای اینان بگوید که این بار اولتان نیست که با عکس های سر و سینه و پای زن و بچهء مردم ور می روید!(2)شما که در این حد حالتان بد است، خب نکنید، مگر، مجبورید، برادر جان، هان؟!

 

         در تصویر زیر حوصلهء برادران بکلی سر رفته و پای ضعیفهء سجادیه را، از زانو قلم فرموده اند!:

______________________________

(1) آخرین نیوز

(2) قربانیان برادران در این ارتباط، خواهر کاترین اشتن، شکیلا در اجرای برنامه در سازمان ملل، نخست وزیر فعلی انگلیس و هر زن دیگر که سر و سینه، یا زانو داشته باشد!.../ فدوی به شماری از اینها پیش از این پرداخته  و اینجا مکرر نمی کند. دوستان در صورت تمایل به آرشیو هزل داتکام یا سامانهء اینترنتی سکولار دمکراسی مراجعه بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

نقد فیلم!

          فدوی در تبیین برخی خبرها، بویژه اگر هنری باشد، همینطور ارّه به ماتحت می ماند، که از دست برادران آتش به اختیار، چه موضعی اتخاذ کند؟ و در بسیاری از اوقات حتا، به این بهانه که دیگر تاریخ مصرف اش گذشته، از خیر  بررسی ماهوی آن می گذرد. به یک مستوره در این پیوند نگاه کنید:

          * اکران یک فیلم پس از 10 سال توقیف/ بهار نیوز- تیتر

          تحشیهء فدوی: آخر آن که دیگر فیلم نیست، سیر ترشی ست، قربانت گردم!

 

پرسش

یعنی حاج آقا رئیسی، کجای حاج آقا مش قاسم سلیمانی را گرفته است؟!

 

مسئلتن!

          پاسخ به نزدیک به تمامی پرسش های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، براستی کار یک نفر دو نفر نیست، حتا اگر علامه باشید؛ فلذا احوط آنست که گلچینی از آنها به «ناسا» منعکس شوند:

          سینه ‌زنی برای شهدا

          سؤال: در برخی از هیئت ها، مراسم عزاداری برای مدافعان حرم یا مسائلی از این قبیل شکل می گیرد حال سؤال این است که آیا سینه زدن برای این شهدای بزرگوار جایز است یا فقط می توانیم برای ائمه(ع) سینه زنی کنیم؟!

          پاسخ: اشکالی ندارد، یاد شهدا، یاد ائمه (علیهم السلام) و یاد خدا محسوب می شود.

          حکم انگشتر در دست چپ

          پرسش: حکم دست کردن انگشتر در دست چپ چیست؟

          فضولی فدوی: ملاحظه کردید؟ مؤمن بزرگوار حتا از دست کردن انگشترش شخصاً عاجز است و ماموت ها را از خواب قیلوله می پراند که خودِ این، موضوع استفتاء دیگری ست!

          پاسخ: مانعی ‌ندارد؛ ولی بر طبق روایت انگشتر در دست راست از علائم مؤمن شمرده شده است.

          پرسش فدوی: انگشتر کردن در انگشت بیست و یکم،چه حکمی دارد؟

          پاسخ:چنانچه سنت شده باشد (ختنه- م)مانعی ندارد، در مورد خواهران چون انگشت بیست و یکمی  را مع الاسف ندارند، جایز نیست، برادر فدوی!

          و این بلاهت، ادامه دارد!

          زیاده جسارت است...

 

تحول

          به گزارش جراید شریفهء دارالخرافه، برادران بی دخالت «دست» (ضدانقلاب- م) سیفون را کشیدند و برادر قالیباف را، آب ُبرد! به امید نصب قالباف دیگری، گلیم باف هم باشد، بقول عوام that's ok.  

          ضمناً فدوی با ملاحظه عکس های زیر دستگیرش شد که مقوا، محدود و منحصربه حضرت امام (ل) نیست:

بچه به این کوچکی، برادر قالیباف را بلند کرده است!

 

اشاره:

          * کیهان دارالخرافه: پای میز مذاکره نمی‌توان آرمان شهید کوروش باباپور را محقق کرد که گفت «ما نمی‌خواهیم فقط کربلا و قدس را آزاد کنیم، بلکه هدف ما این است که کاخ سفید را به حسینیه تبدیل کنیم.» 

         

          * آیت‌الله سید محمد(ص) سعیدی - امام‌ جمعهء قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

ییر زنی عشوه‌گر (فدریکا موگرینی- م) درخور تکریم نیست!/ «انتخاب»

 

          * امام جمعه کرج: عیادت کنندگان کروبی باید مجازات شوند. / انصاف

 

* نماینده خامنه ای در خراسان رضوی: مشروعیت سیاسی بدون مشروعیت دینی «کفر» است./ ایران وایر

 

          * علی(ع) سعیدی، نمایندهء علی خامنه‌ای در سپاه:  «اختیارات» ولی فقیه با توجه به نوع نصب وی، با پیامبر یکسان است./ دیگربان

 

          * محمد(ص) علی(ع) موحدی‌ کرمانی، امام جمعه موقت تهران: مسئلهء حجاب با «سیاست و استقلال» کشور مرتبط است! در صورت رواج بدحجابی و کشف حجاب، «دشمنان» به کشور «چشم» خواهند داشت./ دیگربان

 

          * امام جمعه اصفهان: خیر ما در تحریم است!/ بهار نیوز

 

          * احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران ادعا کرد که اعتراضات مردمی پس از انتخابات 1388 به «جنگ سخت» تبدیل شده بود و حتی قرار بوده او هم ترور شود./ رادیو زمانه

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

28 اوت اللایموت سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

          تا درودی دیگر، بدرود