خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

13 شهريور ماه 1396 ـ  4 سپتامبر 2017

 

بررسی فقهی سيل اخير تکزاس!

مقدمتاً  و برای دستگرمی یادآور می شود که رابطهء حجاب برتر ِ مقام معظم رهبری (چادر پر کلاغی- م) در جلوگيری از نزول بلایای طبیعی، از سوی علما، رابطه ای تعریف شده است که هم خودِ حضرات آیات و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، و هم این فقیر کمتر از قطمیر، پیش تر به آن پرداخته و اینجا دیگر مکرر نمی کند(1). همینقدر بگوید که حجم بلایای مرحمتیِ "خداوند بخشندهء مهربان" با میزان معصیت بندگان در ارتباط مستقیم و البته عادلانه است؛ آخر اینطورکه  نمی شود که فی المثل میزان خرابی های ناشی از "بیکنی" نرم تنان در بلاد کفر و زندقه، با خرابی منبعث از لاک ناخن یا رؤیت چند تار مو آن هم  از زیر روسری در ایران سابق، برابر باشد! گفتن ندارد که این، نستجیر بالله، از عدل الهی شدیداً به دور است... و بر این پایه، فدوی تردید ندارد که سیل اخیر تکزاس، عواقب چیزی بیش از مایوی دو تکه یا بیکنی بوده است!، نگاه کنید:

با آنکه در واقع ابا عبدالله (ع) خاج پرستان در صحرای تگزاس کشته شده است، لکن نه تنها از ضجّه و زاری و گِل مالی و از این قبیل خبری نیست، بلکه لبخندی هر چند کمرنگ، که از لابلای مصائب شان نیز پیداست به فدوی فهماند که اینان، بر خلاف فرمایش حضرت امام(ل)، هر چه دارند، از گرَیه ندارند!

جداً که خدا قوت!

_____________________________

(1) امام جمعه تهران: گسترش زنا عامل افزایش زلزله است/ دویچه وله

(2) بی حجابی و زنا خطر وقوع زلزله را افزایش می دهد / بی بی سی(همان بوفالو)  

تابناک / حجت الاسلام ابراهيم بهاري - مشاور فرهنگي و امور ايثارگران سازمان هواشناسي!                           

- هر كجا كه بستر گناه فراهم شود، مردم آن جامعه بايد آماده نزول بلاياي طبيعي باشند؛همان‌گونه كه رئيس‌جمهوري نيز در اين رابطه گفته‌اند، افزايش گناه با افزايش بلاياي طبيعي ارتباط مستقيم دارد.

- حجت الاسلام ابراهيم بهاري معتقد است پديده‌هايي مانند قحطي، خشكسالي، زلزله، سيل، بارش باران و برف فراوان در زماني غير از موقع طبيعي كه موجبات ضرر و زيان را فراهم مي‌كند از آثار گناه در جامعه است.

- مشاور فرهنگي و امور ايثارگران سازمان هواشناسي اظهار كرد: چند سال پيش كه زلزله مهيبي در تركيه اتفاق افتاد به دليل افزايش گناه در اين كشور بود.

 

جنس مان جور شد! 

فدوی تا کنون می پنداشت که تمام تأسیسات داعش درونمرزی (حکومت اسلامی- م) مردانه است، حتا تیم های اختلاس! لکن امروز این افتخار را دارد که اعلام کند که، با تهدیدات خداوند متعال و ظلّ توجهات حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج)، و نایب البته بر حق اش، حضرت آقا(ضپ)، سرانجام  در پیوند با نهاد اختلاس هم، جنس مان، بحمدالله والمنة، جور شد؛ این هم سند منگوله دارش:

* اختلاس یک خانم از تیم لیگ برتری تهرانی!.. گفته می‌شود ‌خانم فراری اختلاس کننده با مبلغی حدود 384 میلیون تومان از ایران فرار کرده و ما بقی این پول به حسابی بانکی منتقل شده که مسئولان باشگاه در حال ردیابی اطلاعات مربوط به صاحب حساب و ارتباط آن با کسانی هستند که این فاجعه مالی را رقم زده‌اند./ پارسینه

 

الگو

فدوی، در مرور خبرهای دارالخرافه، موفق به کشف نکتهء ظریف(1) و در عین حال مهمی شد که آن را با خوانندگان محترم ضدانقلاب، بقول عوام share می کند؛ و آن اینکه در یافت «کودکان کار» در امر تولید اشتغال از هر یک از دولت های منتخب بیت، از آغاز تاکنون، بسیار موفق تر بوده اند! و بهمین دلیل می افزاید که بعلت این همانی های بین دولتمردان و کودکان(2)، پیروی از آنان هیچ ننگ و عاری هم ندارد. در اين زمينه به یک مستوره نگاه کنید:

* آب‌فروشان کوچک گورستان هر روز در گورستان زنجان هر دبه آب را به قیمت هزار تومان می‌فروشند.

ایهامی که به طنزی تلخ می گراید نیز، در تیتر منبع خبر، جریان دارد:

* گزارش «شهروند» درباره کودکانی که «از آب، نان در می‌آورند».

و اما، مصرع: «عیب می(3) جمله بگفتی، "ضررش" نیز بگوی!»

یعنی، این بدان معنا نیست که دولت ابد مدت، در امر تولید اشتغال برای شهروندان ناسپاس ایران سابق، هیچگونه قدمی بر نداشته و اشتغالی بقول عوام Create نفرموده باشد، معاذالله!.. اصلاً تنها یک فقره، که افتتاح فروشگاه های زنجیره ای فروش لوازم یدکی بدن باشد، کفایت می کند که فدوی پیش از این به آن بطور مبسوط پرداخته و دیگر مکرّر نمی کند(4) مگر افزودن یک نکته و آن اینکه، این فروشگاه ها، افزون بر گسترش، رفته رفته مبتکر نیز می شوند، که  مستوره ای بشرح زیر دم دست است:

* پایگاه خبری مشرق‌نیوز تصویری از یک آگهی فروش منتشر کرد که در آن یک زوج ایرانی به دلیل آنچه "مشکلات مالی" ذکر کرده‌اند، برای فروش کلیه‌ها و مغز استخوان خود اعلام آمادگی کرده‌اند/ العربیه

«یک زوج، بعلت مشکلات، مجبور بفروش کلیه و مغز استخوان هستند.

آزمایش آماده است. A+ و O

البته بیش از یک جفت، دستجمعی هم داریم، اگر خواسته باشید!:

این عملِ، بقول برادر وزیر بهداشت، "زشت"، همینطور، بقول سوئدی ها، الکی نیست و مجوز شرعی هم دارد، این هم سند منگوله دارش، بنقل از همان منبع:

* حسین (ع) علی(ع) شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیت: « چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر به سر می‌برد و با دریافت 20 الی 30 میلیون زندگی‌اش متحول می‌شود، این کار را انجام دهد؟»

زیاده عرضی نیست..

25 اوت 017

___________________________________________

1. منظور محمد(ص) جواد(ع)نیست،خواهر- برادر خواننده!

2. مغز برادران - مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم،مانند پای دختران چینی بعلت کفش های کوچک و تنگ،از کودکی تا بزرگسالی، کوچک مانده است!

3. گفتن ندارد که این می، می عرفانی ست که الکل آن بسیار بیشتر از می خیامانه و حتا حافظه است!،

4. نگاه کنید به آرشیو هزل داتکام «برخی نمودارهای رشد»، پست 31 دسامبر 2016

 

توقع زیادی!

فدوی در مرور خبرها به تیتری رسید که خشم او را شدیداً برانگیخت:

* قاتل قاسملو، میزبان مراسم تحلیف روحانی و خیر مقدم ‌گو به میهمانان خارجی.

http://www.rojikurd.net

گفتن ندارد که فدوی این مطلب را از مقولهء دخالت در امور داخلی کشورش تلقی و از آن به مراجع قانونی شکایت می برد و به معترض نیز همین جا و بی تعارف عرض می کند که ما، در بین برادران خودمان، غیر از قاتل نداریم، همین است که هست؛ والسلام!

این هم یکی دو سند منگوله دار، برای رو کم کنی منبع خبر:

* اسدالله بادامچیان: اسلحهء ترور حسنعلی منصور را آیت‌الله هاشمی داده بود./ قرارمان نبود این راز را فاش کنیم./ایلنا

و نیز این داستان کوتاه واقعی:

* محسن رفیقدوست: غروبی داشتم می‌رفتم توی خیابان صاحب جم، هوا تازه تاریک شده بود. دیدم این ساواکی دارد از بالا می‌آید طرف پایین. معلوم هم هست که مست است. خلاصه دنبال او رفتیم و خانه اش را توی آن خیابان، که معروف بود به چهارراه سوسکی یاد گرفتیم. یکی دو بار دیگر من او را دیدم بعد دیگر اصلاً تصمیم گرفتم که یک بلایی سر این بیاورم. البته خیلی هم نامنظم می‌آمد. معمولا شب‌ها ساعت 30/9-10 می‌آمد می‌رفت خانه‌اش‌. یک جلسه رفته بودم مشهد خدمت حضرت آیت‌الله العظمی میلانی‌. داستان را به صورت کلی برای ایشان [گفتم] که یک همچین شخصی این جوری کرده و اگر که مثلاً این دست حاکم اسلام بیفتد، با این چکار می‌کنند؟ ایشان فرمودند: این‌جور اشخاص مهدورالدم هستند، اینها ظلمه هستند، اینها عمله ظلم هستند. بعد از چند وقت موضوع را به صورت بازتری خدمت مرحوم آیت ا... مطهری عرض کردم. بعد به طریق دیگری این جریان را خدمت حضرت آیت ا... مهدوی کنی – که الحمدالله در قید حیات هستند و خدا ایشان را طول عمر بدهد – عرض کردم. از حرف‌های هر سه‌تای اینها دریافتم که این آدم، کشتنی است!.. یک شبی که به‌شدت باران می‌آمد، شاید یکی از شب‌هایی بود که توی تهران کمتر آن جور باران می‌آید. البته من چند شبی کشیک او را کشیدم با یک چماق حسابی و چون کمتر شبی بود که این مست نباشد. بالاخره او، از ماشین پیاده شد، می‌خواست برود خانه‌اش. من مخفی شده بودم و با چماق زدم توی سر این، او افتاد و یک هفت هشت تا چماق دیگر هم زدم توی سر و کله این و هلش دادم افتاد توی جوی آب و رفتم. فردای آن روز شایع شد که یک جنازه‌ای توی میدان شوش توی آبها پیدا شده و ان شاء ا... خدا قبول کند! / آفتاب

این فقره را هم برای تنوع ملاحظه کنید:!

حالا دیدید چارهء دیگری نداشتیم؟

عجالتاً قتلی نیست..

 

شلتاق انگشت بیست و یکم!

چرخ پنجم درشکهء سابق، آیت الله محمد(ص) خاتمی، سرانجام، پس از چند دهه، دورخیز کرده و شیهه کشان بر اساس خبر زير فرموده است:

* محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین در جمع گروهی از "جوانان یزد" سخنرانی کرده و گفته "مگر در دموکراسی این نیست که حکومت باید حدی داشته باشد و در مقابل مردم مسوول باشد؟ و اگر حکومت به تکلیف اش عمل نکند، مردم حق دارند بدون توسل به زور، او را کنار بگذارند و یکی دیگر را جایش بیاورند. روح دموکراسی و مردم سالاری همین است"./ بی.بی.سی

بزرگوار اما نفرمود که "بدون توسل به زور " در مصاف با حکومتی که به هزینهء ملت،تا پیشانی مسلح شده است،یعنی چه؟ و اساساً بقول زنده یاد صادق هدایت:

بیت

در کفِ خرسِ نرِ "کون پاره ای"

غیر تسلیم و رضا کو چاره ای؟!

باری، اگر زحمت نیست، نخست تکلیف تان را با  فرمایشات «یابو»ئی که در حکومت داعش درونمرزی (حکومت اسلامی- م) به او «علامه» می گویند معلوم کرده و دوباره مزاحم شوید، بقول عوام،  ok؟

* آيت الله مصباح یزدی: «در حکومت اسلامی رآی مردم هیچ اعتبار شرعی و قانونی ندارد نه در اصل انتخاب نوع نظام سیاسی کشورشان و نه در اعتبار قانون اساسی و نه در انتخاب ریاست حکومت و انتخاب خبرگان و رهبری. ملاک اعتبار قانونی تنها یک چیز است و آن “رضایت ولایت فقیه” است. اگر در حکومت اسلامی تا کنون سخن از انتخابات بوده است، صرفا به این دلیل است که ولی فقیه مصلحت دیده است فعلاً انتخابات باشد و نظر مردم هم گرفته شود. ولی فقیه حق دارد و می تواند هر زمان که اراده کند و مصلحت بداند نوع دیگری از حکومت را که در آن چه بسا اصلا به رای مردم مراجعه نشود انتخاب کند. مشروعیت حکومت نه تنها تابع رای و رضایت ملت نیست،بلکه رای ملت هیچ تاثیر و دخالتی در اعتبار آن ندارد.»/ رجا نیوز-  

شیرفهم شد؟

 

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

31 اوت اللایموت سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود