خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

20 شهريور ماه 1396 ـ  11 سپتامبر 2017

 

تعارف نفرمایید!

نمایش رومنبری (روحوضی سابق- م)

پردهء اول

          فدوی نمی داند که حضرات آیات و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، چرا اینقدر خجالتی هستند و بجای قرمساق، هی قرُم قرُم می فرمایند!.. فدوی با نقل خبری از برادر بی.بی.سی، مطلب را پی می گیرد:

          * فدراسیون فوتبال ایران تکذیب کرد؛ زنان اشتباهی بلیت خریدند!

          و در ادامهء خبر حیرت اثر:

          * در وب‌ سایت فروش الکترونیکی بلیت، ابتدا گزینهء انتخاب جنسیت زن یا مرد وجود داشت که بر اساس آن زنان توانستند با انتخاب گزینهء "بانوان" بلیت بخرند. شماری از زنان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند که توانسته‌اند بلیت مسابقهء فوتبال ایران و سوریه در استادیوم آزادی تهران را بخرند…..

          اما بقول جدّ اعلای فدوی:

بیت

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت که مؤمنین رسیدند!:

          * کم‌تر از یک ساعت بعد از ابراز خوشحالی زنانی که برای اولین بار توانسته بودند بلیت فوتبال بخرند، مدیر حراست فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که چیزی تغییر نکرده و زنان همچنان حق دیدن بازی فوتبال را ندارند! /  محمد(ص) حسین(ع) حمیسی

          و باز هم فدوی نمی داند که چرا برادران حجت را بر خوارج تمام نمی کنند؟ یعنی،چرا نمی فرمایند که زنان اشتباهی بلیط نخریده اند بلکه اصلاً اشتباهی متولد شده اند؟

 

پردهء دوم

          فدوی، با ملاحظهء تیتری، نخست پنداشت که کسی روی دست ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م)، کلید الاسلام والمسلمین، حسن(ع) روحانی بلند شده است. در ادامه، و آنگاه که دریافت طرف زن بوده است،خیال اش راحت شد! لکن بنظر می رسد که شاه بخشیده ولی شیخ علی(ع) خان نمی بخشد. مراد فدوی آن است که، بموجب سند منگوله داری که در پی می آورد، دکتر امام صادق(ع) در پیوند با نسوان کوتاه آمده و حتا آنان را بقول عوام up grade هم فرموده است:

          * زنانی که کلیددار شهر بهشتی می‌شوند.(1)/ افکار نیوز

          لکن حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، زیر بار نرفته و کلیدی را که آن امام همام(ع) به نسوان مرحمت فرموده بود مصادره، و از ورود خواهران! نه تنها به دولت بیت، که به ورزشگاه آزادی نیز جلوگیری فرموده اند؛ حال فدوی از ذکر این مصیبت نیز عجالتاً می گذرد که... مسئلتن!: جایگاهی که در آن آزادی بیش از نیمی از شهروندان ایران بیرحمانه سلب می شود، چرا آزادی نام دارد؟!


 

پردهء سوم

          در این پرده آش چندان شور می شود که آیت الله آشپز باشی هم صدایش بشرح زیر در می آید!

فدوی اسناد مصور منگوله دار ذیربط را نیز، برای جوری جنس، علاوه می کند:

  

        * مادران و دختران ایرانی روز گذشته نیز - علیرغم حاشیه‌های ایجاد شده در موضوع فروش بلیت این دیدار - با در دست داشتن بلیت بازی با درهای بسته آزادی مواجه شدند: این اتفاق در حالی رخ داد که مانند گذشته زنان تیم مهمان با هر پوششی برای ورود به استادیوم منعی نداشتند.

          پرسش بی ربط میان پرده:

          * آیا مسوولان به تبعات اجتماعی ناشی از این سرخوردگی اندیشیده‌اند؟/ همان منبع

          پاسخ سرپائی: بسمه تعالی، نع!، لازم نبود!

          و در ادامهء خبر حیرت اثر:

          * بخش مصیبت‌ بار تر این ماجرا جایی است که بگفته‌ء برخی از دختران ایرانی حاضر در بیرون استادیوم، ظاهراً به زنان ایرانی گفته شده با در دست داشتن پرچم سوریه می‌توانستند در ورزشگاه حاضر شوند!:

 

         پرسش بیربط میان پرده:

          * اگر این اظهارات درست باشد باید پرسید آیا در کشور ایران اسلامی عزیزمان برای ورود به یک مکان باید پرچم یک کشور دیگر را بر گردن انداخت؟ /همان منبع

          پاسخ سرپائی: بسمه تعالی، به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، چنانچه پرچم روسیه، سوریه، چین، لبنان، داعش، طالبان، یمن، میانمار و... باشد، نه تنها بلامانع، بلکه واجب عینی ست!

 

پرده چهارم: عذر بد تر از گناه

          * تاج (رئیس فدارسیون فوتبال): ما که در ورزشگاه حاضر می‌شویم در جریان واقعیت‌های موجود درون ورزشگاه هستیم. در حال حاضر از لحاظ ساختاری و فیزیکی آمادگی ورود بانوان را نداریم!

 

پرده پنجم: حق السّکوت اسلامی

          در این پرده، آیت الله آشپز باشی حس می کند که افزون بر تتمهء آبرو، قافیه را نیزشدیداً  باخته است؛ فلذا اساس را بر این می گذارد که برخی از نمایندگان مادَهء حکومت در مجلس بیت، نر هستند!:

          * البته وزارت ورزش و جوانان برای این بازی با دعوت گزینشی از برخی مسئولان زنِ کشور شرایط حضور برخی از مدیران زن ایرانی را در استادیوم آزادی فراهم کرد اما  ذوالقدر[2] (نایب رییس فراکسیون زنان) و سلحشوری[3] (نمایندهء مجلس) این دعوت را نپذیرفتند و تنها نایب رئیس فوتبال بانوان و طیبه سیاووشی (نماینده مجلس) در "آزادی" به همراه زنان سوری به تماشای فوتبال ایران و سوریه پرداختند.!

 

پرده آخر: پناه بردن از افعی به مار غاشیه

          * نمایندهء مردم تهران از طرح سوال خود از وزیر ورزش درباره حضور زنان در ورزشگاه ها خبر داد و گفت: که پس از تعطیلات مجلس آن را تقدیم هیات رئیسه خواهد کرد!

          زیاده پرده ای نیست.

          8 سپتامبر 017

_______________________________________________

(1). وسائل‌الشیعه، ج14، ص123

(2). پروانه سلحشوری نماینده مجلس که علیرغم دعوت رسمی برای تماشای دیدار ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی حضور نیافت در این باره گفت: تا زمانی که دختران این کشور برای دیدن یک بازی مجبورند با پوشش پسرانه و هزار مشکل خود را به ورزشگاه‌ها برسانند، من به عنوان نماینده این مردم دوست ندارم با یک مجوز خاص در ورزشگاه حاضر شوم و شخصا این نوع برخورد وزارت ورزش با موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را نمی پسندم.

(3). فاطمه ذوالقدر نایب رئیس فراکسیون زنان نیز ابراز امیدواری کرد تا با تلاش فراکسیون و وزارت ورزش و دیگر مسئولین امکان حضور دختران، زنان و خانواده های مشتاق برای دیدن رویداد های ورزشی فراهم شود چرا که زیبنده نیست زنان و دختران ایرانی در کشور خود اجازه حضور در ورزشگاه ها را نداشته باشند ولی زنان بیگانه، بدون کوچک ترین مشکلی وارد ورزشگاه های ایران اسلامی شوند

 

بلاتکلیف

          فدوی نمی داند که از دست حضرات، بویژه  برادران لاریجانی، ضاعف الله اموالهم اجمعین، که مملکت را بالمناصفه بین هم تقسیم فرموده اند چه کند؟ فدوی بقول عوام already گیج هست و حرکات ایشان نیز مزید بر علت شده است! موضوع راجع است به ازدواج آقازادهء برادر علی(ع) لاریجانی ریاست محترم مجلس بیت، که خبرگزاری پارس جزئیاتی از آن را بشرح زیر منتشر کرده است:

          * دو ماه پیش، مراسم عقد فرزند وی در قم برگزار شده بود و دو هفته پیش مراسم عروسی نیز در همان شهر برگزار شد. اما مراسم هفتهء گذشته در تهران و در مجموعهء طلائیه بوده است. این مراسم کاملاً مردانه بوده است.

            مسئلتن: یعنی عروس هم مرد بوده است؟!

 

قیاس مع الفارق

          فدوی در لابلای خبرها دید که خواهر، فائزه ‌هاشمي نیز برای خالی نبودن عریضه فرمود:

          * آبروريزي است، افغانستان وزير زن دارد ما نداريم!/ قانون

          فدوی از خواهر فائزه  خواهشمند است که، با یک تناسب ساده، پیدا کند میزان "آبروریزی" و شرمندگی ملت سابق  را که مقامات شان، از صدر تا ذیل آخوند اند! …

          و نیز، برای جوری جنس و تکمیل کلکسیون اسلامی، بفرمایید:

          - محرومیت بازیکنان و ورزشکاران تیم ملی بی تقصیر ایرانی در رقابت های جهانی به بهانهء قرار گرفتن در مقابل تیم کشور دیگر (اسرائیل) و فراهم کردن حذف تیم ایران بدلیل نقض مقرارات فیفا، آبرو ریزی نیست؟

          - محرومیت زنان ایرانی از ورود به ورزشگاه ها  بمنظور حمایت از تیم های کشورشان، و همزمان، ورود زنان غیر ایرانی بهمان محل، آبرو ریزی نیست؟

          - محرومیت بخش قابل اعتنائی از دگرباوران عقیدتی از حق زندگی، تحصیل و کار در ایران سابق، آبرو ریزی نیست؟

          - چهار دهه توهین و تحقیر ملت عموماً، و زنان خصوصاً، تحمیل حجاب اجباری، و اعمال انواع عملیات ایذائی، از تیغ کشی و اسید پاشی تا جریمه و حبس و شکنجه، آبرو ریزی نیست؟

          - اعمال تضییقات و خشونت و اجرای شلاق بابت جرعه ای آب، در ماه طولانی و نامبارک رمضان، آبرو ریزی نیست؟

          و این فهرست الی ماشاءالله همچنان ادامه دارد!..

بعدالتحریر: بقول عوام down grade افغانستان از چه بابت است؟ آگر آنان طالبان دارند، ما هم داعش درونمرزی داریم، خب این به آن در!

 

از انواع طنز تلخ

          طنز هم، مانند هر پدیدهء دیگری در جهان امروز، طبقاتی ست! که البته طعم تلخ اش، به طبقات فرو دست می رسد. گرچه ذائقهء فدوی در این پیوند، با عنایت به خبری که در پی می آید، تلخ شده است، لکن بد جنسی کرده و آن را با خوانندگان محترم ضدانقلاب خود، بقول عوام share می کند تا رستگار شود:

          * اکران یک فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» در سینما بهمن زنجان، موجب ازدحام کارگران جویای کار در مقابل این سالن سینما شد./ کیهان لندن

          زیاده اشکی نیست …

پی نوشت

          * نرخ بیکاری در استان زنجان در بهار 96، معادل 1/11 درصد اعلام شده که نسبت به سال گذشته 3 دهم افزایش داشته است.

 

رفع شبهه

          بجان خوانندگان محترم ضد انقلاب نباشد، بجان حضرت آقا(ضپ) که می خواهد در دنیا نباشد!، فدوی منتظرالظهور این روزها چیزهائی می خواند و می بیند که لامحاله سرِ همه جایش شدیداً اسفناج اُرگانیک سبز می شود! بعضی از آنها تصویری اند و برخی تزریقی و بقیه تحمیلی و تخیلی!..

          باری به مستوره ای در این پیوند نگاه کنید:

          * رادیو زمانه - به گفته یک عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، احتمال ریزش یا کج شدن برج میلاد به دلیل فقدان ایمنی در گودی مجاور وجود دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد(ص) مهدی(عج) تندگویان، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، گفته است از سال 92 تاکنون گودی کنار برج میلاد به حال خود رها شده است.

          در این مورد عرض می کند که، بقول عوام! It depends، یعنی اگر میلاد مستتر در برج، میلاد مسیح(ع) باشد، البته که احتمال ریزش یا کج شدن قطعی ست! لکن  اگر میلاد مستتر در برج، میلاد پیامبر اکرم خودمان باشد(ص) عمراً نه کج می شود و نه می ریزد!..-  تا اعدام شود هر آنکه نتواند دید-           والسلام!..

          ضمناً به آن شعر ضدانقلاب که  بر برج میلاد نقش بست نیز، توجه نفرمایید که عواقب دارد:

بیت

نان مفت و آب مفت و برق مفت،

اين ستون در مقعد آنكس كه گفت!...

          زیاده عرضی نیست..

 

مسئلتن!

فدوی در این ستون نکاتی را بازتاب می دهد که تولید شبهه کرده اند و انتظار دارد که مراجع عظام تقلید، پس از خواب قیلوله و فراغت از بازی با انگشت بیست ویکم، رفع شبهه بفرمایند.

          مگر بهانهء مقام معظم رهبری، دامت تحریکاته، در دخالت در نسل کشی سوریه و اعزام مدافعان حرم و دود کردن دارائی های ملت پاپتی، متوقف کردن برادران حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م) پشت مرزهای ایران سابق نبود؟ پس انتشار خبرهائی(1) که مستوره ای از آن  در پی می آید دیگر، چه صیغه ای ست؟:

          *متن اطلاعیهء وزارت اطلاعات دربارهء بازداشت داعشی ها در ایران: به استحضار ملت شریف ایران می رساند؛ تحت عنایات حضرت ولیعصر(عج) و همزمان با دههء مبارک کرامت و در آستانهء  تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، سربازان گمنان امام زمان (عج) موفق شدند، یک گروه تروریستی وابسته به داعش را،که قصد انجام اقدامات تروریستی در استان‌های عمقی و شهرهای مذهبی کشور داشت؛ طی سلسله عملیات ترکیبی اطلاعاتی شناسایی و قبل از هرگونه اقدام به همراه سلاح و مهمات بازداشت نمایند. / آفتاب

          یعنی می خواهيد بگوئيد که حضرت آقا(ضپ) مُهمل فرموده است؟

پی نوشت

          * وزارت اطلاعات ایران از دستگیری «41 عضو داعش» در استان‌های مختلف خبر داد. / رادیو فردا

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

8 سپتامبر الموَرب سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه