خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

27 شهريور ماه 1396 ـ  18 سپتامبر 2017

 

آزاده و اشتباه تاکتیکی

            احوط آنست که فدوی نخست، برای دستگرمی و یکبار دیگر تکلیف اش را با خواهر سابق، "آزاده"ی نامداری، معلوم و عرض کند که این طنز نوشته بر له ایشان نیست زیرا فدوی در مجموع بر این باور است که:

بیت

یک تن آزاده در جهان دیدم

کان هم آزاده اش، تخلص بود!

          این خواهر، که نمود و نماد زندگی دوگانه ای ست که حضرت امام(ل) پس از فرود اضطرای از کرهء ماه به زمین، بنیان گزارد، چه کرده بود مگر جز سالوس و ریا؟! که لازمهء کار و زندگی در جامعهء شکوهمند اسلامی ست؟! و اما فدوی، با ملاحظهء تصویری که در پی می آید، دریافت که خواهر آزاده نامداری، چقدر مفت باخته است!:

 

          بعرض فدوی رسیدید؟ اینان همگی، المثنای خواهر آزاده خودمان هستند ولی، برعکس آزاده، عقل شان رسیده که  مشروب و سیگار را، با مقنعه میل فرمایند و ملاحظه می کنید که جنجال و عرّ و تیزی هم پدید نیامده است!

 

         زیاده راهکاری نیست.

 

مکتوبات 9 سپتامبر 2017

چاپ دوم با افزوده ها!

          در طنز نوشتهء پیش، فدوی به یک فقرهء آبرو ریزی از منظر خواهر فائزه ‌هاشمي پرداخت که از این قرار بود:

          در مطلب حاضر، فدوی، بمنظور مزید تنبه ایشان، به یک فقره  آبرو ریزی دیگر می پردازد که برگردان آن به لسان وی چنین می شود:

            * آبرو ریزی ست، افغانستان کنسرت زن دارد، ما نداریم!

            و اما… راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّر شکن شیرین گفتار، در پیوند با این جستار، چنین روایت کرده اند:  

 

1

           فدویِ منتظرالظهور، که این روزها بمنظور خود سازی در اعتکاف به سر می برد، دیگر انتظار نداشت که همزمان با اين که  شاهد عملیات ایذائی خداپسندانهء حضرات آیات در ذبح اسلامی موسیقی و تعطیل کنسرت ها ست، زحمات و سعی بلیغ شان در، بقول عوام، next door بشرح زیر شدیداً به باد رود:

          * برغم مخالفت‌ عالمان دین، کنسرت آریانا سعید، آوازخوان افغانستان برگزار شد/العربیه

          طرفه اینکه نیروی محترم انتظامی افغان، بجای آنکه، مانند برادرانِ دینی خود در نیروی محترم انتظامی ایران اسلامی، خواننده و همکاران و مدعوین را شل و پل روانه کهریزک کنند، آن ضعیفهء سجّادیه:

          * ...توانست با کمک نیروهای امنیتی این کشور کنسرت اش را در فضای امن برگزار کند و بیشتر اشتراک کننده‌گان در این کنسرت زنان و دختران جوان بودند.

          فدوی نمی داند پس عزای عمومی را برای کی گذاشته اند؟!

          باری، فدوی مصیبت وارده را، بحضور حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب البته بر حق اش، مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله وجوده، و سایر حضرات آیات عظام و حجج اسلام، به ترتیب ریش، تسلیت عرض کرده، بقای عمر بازماندگان را از درگاه احدیت مسئلت دارد!

          زیاده مصیبتی نیست

          بر این پایه، دوستان افغان در این مرحله نیز بر عکس شمایان، حفظ آبرو کردند،خواهر فائزه!

 

2

خوانندگان محترم ضدانقلاب لابد خبر دارند که:

          * رضا شهابی، فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، ۱۷ مرداد ماه، بار دیگر بازداشت و به زندان گوهردشت (رجایی شهر کرج) منتقل شد. او از حدود یک ماه پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد و مطابق گزارش‌ها در وضعیت جسمی نامناسبی قرار دارد. به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی سندیکای کارگران شرکت واحد، به رغم دخالت ماموران امنیتی، شماری از رانندگان خطوط تندرو  (در اعتراض به وضعيت نامبرده) روز چهارشنبه با چراغ روشن و سرعت کم در حرکت بوده‌اند./ دویچه وله

          و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جستار نیز، چنین روایت کرده اند که دوستان افغان در این فقره نیز، خواهر فائزه و توابع را بشرح زیر، شرمنده کرده اند:

          * تظاهرات در افغانستان در حمایت از زندانیان سیاسی ایران. به دعوت "حزب همبستگی افغانستان"، جمعی از اهالی جلال‌آباد افغانستان در حمایت از "رضا شهابی، کارگر مبارز ایرانی و دیگر دگراندیشان ایرانی" مقابل کنسولگری ایران در این شهر تحصن کردند.

          زیاده آبرو ریزیی نیست.

 

توزیع مشاغل

          فدوی که با اندوه بسیار پیگیر ماجرای سانحهء اتوبوس حامل دانش آموزان تیز هوش(1) بود، امروز ملتفت شد که بررسی های لازم انجام و نتیجه بشرح زیر گزارش شده است:

          * وزارت آموزش و پرورش ایران [به وزارت محمد(ص) بطحایی] گزارش اولیهء خود را از حادثه مرگبار تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان منتشر کرده و رانندهء اتوبوس را "مقصر اصلی" حادثه معرفی کرده است..."شغل اصلی راننده خاطی، آهنگری است و بعضاً به رانندگی اشتغال دارد!" / بی.بی.سی

          آخر این چه فرمایش پرتی ست؟ مگر رانندهء مذکور تنها کسی ست که در جامعهء شکوهمند اسلامی ما سر جای خودش نیست؟ نزدیک به تمامی حضرات آیات عظام و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان، ضاعف االله اموالهم اجمعین، مناصبی را اشغال فرموده اند که شرایط احرازش را عمراً ندارند؛ فی المثل، همین برادر مش قاسم سلیمانی خودمان هم که پیش از این به شغل شریف بنائی اشتغال داشته، دیری ست که شغل مألوف را وا نهاده و به اذن مقام معظم رهبری(ضپ)، در سوریهء معلی، مشغول دود کردن تتمهء دارائی های ملت یک لاقبا و تولید خسارات جانی و مالی ست. خب، بقول عوام so what؟

_____________________________

(1) به گزارش «تابناک»، حوالی ساعت پنج بامداد، یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر اهل رودان (استان هرمزگان) در حومه داراب (استان فارس) واژگون شد که بر اثر این رویداد، متاسفانه شمار زیادی از دانش آموزان جان باخته و دیگر دانش آموزان که مجروح شده بودند، روانه بیمارستان شدند

(2) وی در 12 سالگی، پس از پایان تحصیـلات دوره ابتدائی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنائی در کرمان شد./ همشهری آنلاین.

 

سرویس ورزشی فدوی

          فدوی در بررسی خبرهای دارالخرافهء امروز، به تیتر نگران کنندهء زیر رسید و لامحاله زنجیر پاره کرد:

          * جنگ سوئد و ایران به خاطر سامان! /یلنا

          فدوی خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند، لکن پس از درک محضر جنگ حضرت امام (ل) و صدام حسین(ع) و نیز جبهه های جنگ جدیدی که مقام معظم رهبری (ضپ) از سوریه و عراق تا یمن و غیره گشوده است، عمراً زیر بار جنگ تازه ای حتا با کشور متمدنی مانند سوئد نمی رود!... لکن  مرور ادامهء خبر قدری او را آرام تر کرد که جنگ از نوع جنگ امام راحل(ل) و امام حاضر(ضپ) نیست بلکه از عواقب گریز نخبگان است که فتوای آن را نیز حضرت امام (ل) سال ها پیش از این و زیر عنوان فرار مغزها، صادر فرموده است:

          * اما جدیدترین بازیکنی که نامش به نام تیم ملی ایران گره خورده کسی نیست جز سامان قدوس. بازیکن دو رگه ای که پدر و مادری ایرانی دارد اما خودش متولد مالموی سوئد است. این بازیکن متولد 23 سپتامبر 1993 میلادی است و هنوز 24 سالش نشده است. پدر و مادر قدوس سال های قبل از اهواز، ایران را ترک کردند.

 

بعد التحریر: یک مقام آگاه که نخواست نام اش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، به فرستادهء فدوی گفت که از زمانی که مُخبّط الاسلام والمسلمین، علم الهدی، نمایندهء آتش به اختیار حضرت آقا(ضپ)، مشهد را ملک طلق خود اعلام فرموده و گفته است که مشهد "مالِ مویه"، فلذا "مالمو" نیز به گویش مشهدی همان "مالِ مویه"! است که در اثر مرور زمان به "مالمو" تبدیل شده است! و براین پایه، "مالمو" نیز از از مستملکات آن بوفالوی گرامی ست، و جنگی واقع نخواهد شد..

 

فرهنگی

          پس از فروشگاه های زنجیره ای لوازم یدکی بدن، فروش بچه، پایین آمدن سن تن فروشی، اعتیاد، بلع نفتکش و دکل نفتی  و... لطفاً این محصول تازه را نیز به فرهنگ لغات حضرات آیات اضافه بفرمایید، اجرتان با گربه مرتضاعلی(ع):

          * کودک مُطلقه! (1)

          زیاده واژه ای نیست …

___________________________________

(1) دو هزار کودک مطلقه در کشور وجود دارد. / آمد نیوز
 

آکادمی چفیه مالی/ 19 /Academy award

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

          فدوی شدیداً مباهی ست که امروز مؤمنینی که، در هفدهمین جلسه ء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشانsir در انگلستان  است، نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری از مزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری(ضپ) (2) مُستظهر باشند:

 

          * به گزارش خبرگزاری فارس شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع مردم این شهر اظهار کرد: موضوع ولایت بسیار با اهمیت است و اگر ولی امر مسلمین، امر کند جای هیچ چون و چرایی نیست؛ همه در برابر ولی باید مطیع باشیم زیرا خداوند با رسالت، امامت و هدایت که برترین و عظیم‌ترین نعمت‌ها هستند بر مردم منت گذاشته است.

 

          * 1261 ---- 0916: سلام بر حسین(ع) بی‌ سر و سلام بر سرباز وفادار و سرباخته‌اش محسن حججی. حسین جان! ما سال هاست عهد بسته‌ایم گوش به فرمان فرزند زهرا(س)، امام خامنه‌ای (مد ظله ‌العالی) سر را فدای اسلام و کشور کنیم. خدایا شهادت را نصیب ما بگردان.

 

          * طباطبائی قمی: دولت یازدهم با کارنامهء غیرقابل قبول در عرصهء سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خاطرات تلخ و فراموش نشدنی از بی‌حرمتی به منتقدین پایان یافت. ملت شریف هرگز فراموش نمی‌کند که دستاوردهای هسته‌ای را که ثمرهء خون شهدا بود به ثمن بخس از دست داد. اوامر رهبری در گرفتن تضمین از شیطان بزرگ و اروپا و نیز اقدامات متوازن در اجرای برجام را نادیده گرفت. اینها بزرگ‌ترین حق‌الناس بود که به عهدهء دولت یازدهم باقی ماند. تنها هنر دولت توافق هسته‌ای به هر قیمت بود و امروز نیز حفظ برجام بدفرجام به هر قیمت مدنظر است.

 

          * 8712---0912: اگر مسئولین نیز شهامت و جسارت امام خامنه‌ای را داشتند شیطان بزرگ و اروپائی‌ها و هم‌پالگی‌هایشان با ترس توأم با احترام و کرنش در مقابل ملت ایران سخن می‌گفتند و رفتار می‌کردند.

 

          * 0563---0915: از آقای عراقچی درخواست می‌شود از رهبری هزینه نکنند و به توجیه ناچسب تصویب «مادر تحریم‌ها» توسط نمایندگان مجلس آمریکا نپردازند، چرا که رهبری در خلال مذاکرات و اجرای برجام نکات ضروری را به مسئولین امر متذکر شدند ولی متأسفانه گوش شنوائی نبود. اگر توجه می‌شد امروز نیازی به توجیه‌های امثال شما نبود.

 

          * عبدالحسین شاهین: رهبر دوراندیش انقلاب، بر اساس شناخت عمیق از دشمن و استدلال محکم عقلی، فرمودند: «من به این مذاکرات خوشبین نیستم» ولی متأسفانه فرزندان خام‌اندیش ولی پرمدعا در برابر پدر خانواده گفتند «ما به این مذاکرات خوشبین هستیم»... و حالا با این همه خسارت برای فرار از قبول مسئولیت خسارت به وجود آمده اظهار می‌دارند تمام مذاکرات با نظر رهبری بوده است! آیا دستگاه ‌های نظارتی در قبال این خسارت سنگین مسئولیتی ندارند؟

 

          * 1202---0911: به کسانی که به تضعیف سپاه مشغولند عرض می‌کنم اگر سپاه نبود شماها امروز این پست و مسئولیت‌ها را نمی‌توانستید اشغال کنید! ولی بدانید سپاه تاج سر ماست! و ما تا جان در بدن داریم پشت سر ولایت و رهبری و سپاه ایستاده‌ایم!

 

          * 7941---0912: قلب ما مردم مسلمان ایران از ستم بزرگی که بر مسلمانان دیگر کشورها مثل میانمار روا داشته می‌شود مجروح است. سران خائن و مرتجع عرب روسیاهان عالم هستند که سکوت کرده‌اند و واکنشی نشان نمی‌دهند.

 

          * 7594---0910: چندین سال است که در دانشگاه آزاد اسلامی علیه دین اسلام و نظام تبلیغ سوء صورت می‌گیرد. آقای دکتر ولایتی اگرچه خیلی دیر با این هجمه سنگین از داخل نظام مواجه شده‌اند ولی جلوی خسارت را از هر جایی که بگیرند غنیمت است و خدمت بزرگی به کشور و انقلاب انجام داده‌اند.

دانش آموختهء ممتاز این دوره

دست‌بوسی حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی

          فدوی: یادآوری این نکتهء باریکتر از مو(3) نیز خالی از ضرر نیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان در لیست بالا نیامده آن بوده است که آنان بعضی امتیازات لازم در برخی مراحل سرنوشت ساز، بویژه "مالش قهرمانانه"(4) را، مع الاسف  نیاورده اند؛ لکن آکادمی حق بقول عوام appeal را برای این دسته از مؤمنین محفوظ می دارد.

 

والله الموفق والمعین

هیئت داوران آکادمی چفیه مالی

 __________________________

1- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) بر این پایه، چفیه مالی نیز، همان خایه مالی سابق است!

2- (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست.

3- بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر) باشد- م

4- حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

5- حسام‌الدین آشنا٬ مشاور فرهنگی حسن روحانی٬ در مراسم ختم همسر احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهدريال دست احمد جنتی را بوسید. آشنا پس از انتقادهای بسیار به این حرکت وی، مدعی شده که برای «وحدت و اتحاد و همبستگی و آرامش» چنین کاری انجام داده است! / دیگربان

  

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

فدوی دراین ستون،نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خود جنس اند! و جز گزینش تیتری مناسب و همسو با محتوا،و احیاناً یکی دو انگولک جزئی،نیاز چندانی به دخالت او ندارند!

        * ایران خطوط و نیروگاه‌های برق سوریه را بازسازی می‌کند. ایران از امضای چند تفاهم‌نامه با سوریه جهت بازسازی نیروگاه‌ها و خطوط برق سوریه خبر داد. بازسازی و توسعه ظرفیت زیرساخت‌های اصلی سوریه، همچون آب و فاضلاب در حیطه این تفاهم‌نامه‌ها قرار دارد.
          تحشیهء فدوی: کوری که عصاکش کور دگر شود!
 
          * کمیتهء دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران دربارهء وضعیت مسلمانان روهینگیا تشکیل جلسه داده؛ جلسه‌ای که از نتایج آن چیزی منتشر نشده./ بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: فدوی می داند که مسلمانان ایران سابق، خیلی هم مسلمان نیستند لکن به حضرت آقا(ضپ) یادآور می شود که سری هم به مسلمانانی بزنند که زیر چماق دولت مؤمن و ملحد چینی قرار دارند، ثواب دارد؛ ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

            * هشدار وزارت بهداشت نسبت به سوداگری با نام دین: چیزی به اسم"طب اسلامی" نداریم!/ ایسنا

          تحشیهء فدوی: بله؟ یعنی "طب الّصادق" اثر دکتر امام جعفر صادق(ع) معاذالله، مهمل است؟

 

  م        * مجتبی عبداللهی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، می‌گوید ۱۵میلیارد تومان برای مراسم اربعین در کربلا هزینه شده است. این در حالی است که بودجهء تصویب شده شورای شهر برای این کار ۵ میلیارد تومان است./ بی.بی.سی

          ت          تحشیهء فدوی: به فتوای مرجع تقلید فدوی، همان  ۵ میلیارد تومان هم اضافه و بی اجازهء ملت بوده و در حکم سرقت است، تکلیف 15  میلیارد معلوم است، برادر بی.بی.سی!ه

 

            * سیاست، عرف یا شرع؛ مانع اصلی ورود زنان 'ایرانی' به ورزشگاه ها چيست؟ / بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: هیچکدام! سفاهت و بلاهت سنگین حضرات آیات عظام و حجج اسلام،  لعنة الله علیهم اجمعین،only برادر بی.بی.سی!

 

            * منابعی در حوزهء علمیهء نجف اعلام کردند که آیت‌الله علی سیستانی، مرجع عالی شیعیان عراق، محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرستاده علی خامنه‌ای رهبر ایران به بغداد، را به حضور نپذیرفت./ العربیه.

          تحشيهء فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، معظم له!، لکن برادر سیستانی از جناب شما ماموت تر است؛ فلذا احوط آن است که چفیه و کلاه (شال و کلاه سابق- م) فرموده شرفیاب شوید، نگران بازداشت هم نباشید زیرا عراق جزو دنیای آزاد نیست، برادر رهبر!

 

          * مقام‌های تاجیکستان قوانینی را تحت عنوان "پایبندی به لباس‌ و فرهنگ سنتی ملی" در این کشور به اجرا درآورند که عملاً پوشش حجاب کامل اسلامی برای زنان را در این کشور ممنوع می‌کند. / العالم

          تحشیهء فدوی: ایکاش ما هم تاجیکی بودیم، امام خمینی(ل).

 

          * محسن قرائتی 1:-دکتر و مهندس را می توان از دنیا آورد اما روحانیت و آیت‌الله شیعه را نمی‌توان از اروپا وارد کرد (شفقنا)

          تحشیهء فدوی 1: والله برادر بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، اروپا جنس بنجل تولید نمی کند که صادر کند، برادر قرائتی!

 

          * محسن قرائتی 2: ما باید مزهء شیرین قرآن را به جامعه بچشانیم.

          تحشیهء فدوی 2: ممنون، صرف شده حاج آقا!

 

          * در یکی از محلات اهواز هنگام بدرقه حجاج بیت الله الحرام و تکرار رسم غلط تیر اندازی در مراسم، دختر بچه‌ای یازده ساله از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله اسلحه کلاش قرار گرفت و قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرد./آنا

          تحشیهء فدوی: حاج آقا عید قربان را جلو انداخته، قبول باشه!

 

            * احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نمایندهء ولی فقیه در آستان خراسان رضوی، در سخنانی ادعا کرد که حتی جربان‌های دینی هم امروزه در پی نابودی روحانیت‌اند. / رادیو زمانه

          تحشیهء فدوی: روحانیت اگر با یک قدم فاصله به خودش نگاه کند، اسهال می گیرد، برادر مخبط الاسلام!

 

          * تقدیر حسن نصرالله از حمایت‌های ایران از لبنان. / بولتن نیوز،
          تحشیهء فدوی: فدوی هم اگر لبنانی بود، همین کار را می کرد!

 

          * پارلمان ایران صلاحیت حبیب‌الله بیطرف، یکی از وزیران پیشنهادی حسن روحانی، را رد کرد. /العربیه

          تحشیهء فدوی: خود کرده را تدبیر نیست؛ آخر مقام حکومت اسلامی که نمی تواند "بیطرف" باشد!

 

          * مصوبهء ضد آمریکایی در مجلس ایران؛ نیروی قدس سپاه هزار میلیارد تومان بودجهء تازه می‌گیرد. نمایندگان مجلس ایران طرحی را با عنوان "مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا" د رمنطقه تصویب کرده‌اند که دولت را به اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای تقویت توان دفاعی و اطلاعاتی ایران و حمایت از سپاه پاسداران موظف می‌کند. بر اساس این طرح که کلیات آن بدون رأی مخالف و جزییات آن با تنها یک رای مخالف تصویب شد، هزار میلیارد تومان دیگر از بودجه دولت هم برای "مبارزه با تروریسم در منطقه" در اختیار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.
          تحشیهء فدوی: اینکه ضد ایرانی ست، برادر بی بی سی!
 

          * شيرين عبادی و 9 برندهء نوبل صلح خواستار عفو 14 شيعه در عربستان شئنئ. / د.ويچه وله

          تحشیهء فدوی: از اینها در ایران سابق هم فراوان داریم ها، این را به آن 9 نفر دیگر هم بگو؛ اجرت با گربهء مرتضاعلی(ع)، خواهر عبادی!

 

          * مصوبهء ضد آمریکایی در مجلس ایران؛ نیروی قدس سپاه هزار میلیارد تومان بودجهء تازه می‌گیرد. نمایندگان مجلس ایران طرحی را با عنوان "مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا" د رمنطقه تصویب کرده‌اند که دولت را به اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای تقویت توان دفاعی و اطلاعاتی ایران و حمایت از سپاه پاسداران موظف می‌کند. بر اساس این طرح که کلیات آن بدون رأی مخالف و جزییات آن با تنها یک رای مخالف تصویب شد، هزار میلیارد تومان دیگر از بودجه دولت هم برای "مبارزه با تروریسم در منطقه" در اختیار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.
          تحشیهء فدوی:اینکه ضد ایرانی ست، برادر بی بی سی!

 

          * مصوبهء ضد آمریکایی در مجلس ایران؛ نیروی قدس سپاه هزار میلیارد تومان بودجهء تازه می‌گیرد. نمایندگان مجلس ایران طرحی را با عنوان "مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا" د رمنطقه تصویب کرده‌اند که دولت را به اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای تقویت توان دفاعی و اطلاعاتی ایران و حمایت از سپاه پاسداران موظف می‌کند. بر اساس این طرح که کلیات آن بدون رأی مخالف و جزییات آن با تنها یک رای مخالف تصویب شد، هزار میلیارد تومان دیگر از بودجه دولت هم برای "مبارزه با تروریسم در منطقه" در اختیار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.
          تحشیهء فدوی:اینکه ضد ایرانی ست، برادر بی بی سی!

 

          * آیا مسئول فاجعهء کمبود آب، وزیر نیرو خواهد شد؟ / شکوه میزادگی- مقاله

          تحشیهء فدوی: نخیر! مسئول فاجعهء کمبود آب، همچنان بد حجابی زنان است و لاغیر!

 

          * ژنرال اسرائیلی از نابودی 100 محموله تسلیحات ارسالی ایران برای حزب‌الله و ارتش سوریه خبر داد /سايت روژی کرد
          تحشیهء فدوی: سرِخمّ می سلامت، شَکند اگر سبوئی!
 

 

          * 1261 ---- 0916 (يکی از برندگان چفيه مالی): سلام بر حسین(ع) بی‌ سر و سلام بر سرباز وفادار و سر باخته ‌اش محسن حججی. حسین جان! ما سال هاست عهد بسته‌ایم گوش به فرمان فرزند زهرا(س) امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سر را فدای اسلام و کشور کنیم. خدایا شهادت را نصیب ما بگردان.

            فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط در نرمش قهرمانه و تنقیهء جام زهر، همه جایشان شدیداً درد می کرد، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ، بعدالتحیه والسلام و ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، امر و مقرر فرمودند یک فقره نشان درجهء سهء چماق همایون بجهت شما ارسال شود، تا به عنایات خاصهء حضرت شان مفتخر و به الطاف خفیهء ایشان، مُستظهر باشید. ضمناً بعنوان خبر خوب می افزاید که معظم له با اعزام شما دستکم به میانمار موافقت کرده فرمودند سر راه بقول عوام stop by کرده و مقادیری اسلحه و مهمات به انضمام مبالغی دلار، لعنة الله علیه، بار زده و عازم شوید، و در پایان نیز بجهت شما بشرح زیر، دست به دعا شدند:

شراب شهادت بکامش رسان

به جدِّ علیه السلامش رسان!

          شیرینی زیر میزی فدوی فراموش نشود، برادر 1261 ---- 0916!

 

          طباطبائی قمی (ايضاً يکی ازبرندگان چفيه مالی): دولت یازدهم با کارنامه غیرقابل قبول در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خاطرات تلخ و فراموش نشدنی از بی‌حرمتی به منتقدین پایان یافت. ملت شریف هرگز فراموش نمی‌کند که دستاوردهای هسته‌ای را که ثمره خون شهدا بود به ثمن بخس از دست داد. اوامر رهبری در گرفتن تضمین از شیطان بزرگ و اروپا و نیز اقدامات متوازن در اجرای برجام را نادیده گرفت. اینها بزرگ‌ترین حق‌الناس بود که به عهده دولت یازدهم باقی ماند. تنها هنر دولت توافق هسته‌ای به هر قیمت بود و امروز نیز حفظ برجام بدفرجام به هر قیمت مدنظر است.

          فدوی از بحریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد؛ لکن پیش از آن، یاد آوری یکی دو نکته، بشرط آنکه بین خودمان باشد و ضدانقلاب هم نشنود، خالی از ضرر نیست و آن اینکه یک جوری حرف می زنید که انگار صاحب السیف و القلم، مقتدی الرجال و الامم، آصف الامجد الافخم الاجل الاکرم الاعظم، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای صمه الله تعالی، نستجیربالله! در قضیهء برجام

چرخ پنجم درشکه بوده است. و جهت مزید استحضار عرض می کند که معظم له، کاپیتان تیم هسته ای بوده و اساساً پشهء مکتبی هم، بی اذن مقام معظم رهبری(ضپ)(1) در آسمان جامعهء شکوهمند اسلامی ما، نمی پرد، برادر طباطبائی!

 

          * 0129---021: کردستان عراق به مرکز یک فتنهء تازه و توطئه علیه کشورهای همسایه بدل شده است. آتش زیر خاکستر در این منطقه بایستی مهار شود و الا دست ‌ساخته ‌های صهیونیسم مثل داعش در قالب جدید قومیت ‌گرایی ایفای نقش خواهند کرد و منطقه را به آشوب می‌کشانند.

          فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، حال که ضدانقلاب خواب است عرض می کند که  حضرت آقا(ضپ) بقول عوام already قبول زحمت فرموده و منطقه را به آشوب کشانده است، برادر 0129---021!

 

          * 2470 ---- 0919: سران فتنه بدترین مجرمان هستند چراکه در یک پروژهء براندازی نظام مدت 8‌ ماه کشور و نظام را معطل گذاشتند.

          فدوی: عرض می کند که آخر این چه فرمایشی ست،؟ سران فتنه که "کشور و نظام را معطل نگذاشتند؟" تقصیر حضرت آقا(ضپ) بود که دستور "آتش به اختیار" را صادر، و مردم را شل و پل فرمود، برادر 2470 -!0919

 

          * اخوان: نباید گذاشت فاجعهء کشتار مردم تهران در 17 شهریور سال 57 توسط رژیم منفور پهلوی از اذهان پاک شود. خود بنده با چند نفر در یک گروه در طول سه روز حدود 400 نفر از این شهدا را در قطعه ‌های  دهم تا هجدهم بهشت‌زهرا دفن کردیم. اکنون پس از 39 سال در این ستون ز مساعدت و همکاری کارمندان وقت بهشت‌زهرا در دفن این شهدا تشکر می‌کنم. اگر این همکاری نبود مشکلات زیادی به‌وجود می‌آمد.

فدوی: ممنون از یادآوری، اتفاقاً مردم هم علیرغم تلاش آن سید [نخیر،  محمد(ص) خاتمی نه، آن یکی! (ابراهیم نبوی- م)] در باب کشتار تابستان 67 می کوشند که آن را تا انقلاب بعدی(عج) زنده نگهدارند، برادر اخوان!

 

          * گیلانی: آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در مجلس در دفاع از کابینه معرفی شده برای کسب رای اعتماد گفته است در تشکیل کابینه به جوانگرایی رو آورده‌ایم. تو را به قرآن در کجای دنیا کابینه 17 نفره‌ای را که یک وزیر آن جوان باشد کابینه جوان گفته می‌شود؟!

          فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی ریاست محترم  آبدارخانهء بیت(رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند از آنجا که متوسط سن حضرات 90 سال است، فلذا برادران زیر 90 سال، جوان حساب می شوند، برادر گیلانی!

 

          * 4003 - 031:در سبزه ‌میدان قدیم شهر اصفهان میدان جدیدی به نام میدان امام علی(ع) افتتاح کرده‌اند اما مشکلاتی که میدان جدید برای کسبه به وجود آورده موجب کسادی بازار و افت قیمت مغازه‌ها و بی‌رونقی در بازار شده است. از مسئولان شهرداری اصفهان تقاضای رسیدگی داریم.

          فدوی: مراتب در مجالی که ریاست محترم آبدارخانهء بیت، کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی، شدیداً مشغول مالش قهرمانانه بودند، به استحضار ایشان رسید؛ بعدالتحیه والسلام بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، فرمودند: به صاحب عله، امام علی(ع) مراجعه فرمایید؛ و من الله التوفیق.

 

          * 1687---0911:در شهرستان نوشهر بیشتر خیابان‌ها و کوچه‌ها خاکی هستند متأسفانه شهرداری شهر توجهی به خدمات شهری به شهروندان ندارد. چرا؟

          فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، در فاصلهء دو قیلوله، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام و صدور چندین آروغ ستاره دار فرمودند:بسمه تعالی، ها ها ها.. مراتب را جوری  بعرض حضرت ما رسانده بودند که گویا مردم آنجا مردمی خاکی بوده اند پس  خیابان‌ها و کوچه‌ها خاکی هستند، نه مردم شان، برادر فدوی!

 

          * 9655---0935: به حجاج عزیز بیت‌ا... توصیه می‌شود در دسته‌های کوچک به اعمال حج بپردازند و از تردد انفرادی برای خرید و... نیز به جد پرهیز کنند.

          فدوی از بحریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد لکن پیش از آن بفرمایید که منظور بیت 1 یا 2 یا چندم است؟ ضمناً.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود لطفاً، توصیه های شما کار نمی کند، راهکار های مؤثر و عملی می طلبد، مانند بیمه کردن ماتحت و یا نصب کمربند آهنی و …

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

16 سپتامبر المورّب ر سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود  

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه