خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

3 مهر ماه 1396 ـ  25 سپتامبر 2017

 

حسن آقا در نيويورک

          .. راست اش از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که فدوی به درستی نمی داند که در اثر استماع فرمایشات ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م)، برادر کلید الاسلام والمسلمین، حسن(ع) روحانی، سر ِهمه جای حضار محترم در جلسهء اخیر سازمان ملل، از حیرت، چه چیزهائی سبز شده است! لکن در مورد خودش صراحتاً می تواند عرض کند که این فرمایشات بی در و پیکر و بی پایه و اساس، موجب شد که سرِ همه جای فدوی  بدفعات، اسفناج اُرگانیک سبز شود!.. فی المثل، وی بعنوان نمایندهء محترم تروریسم درون و برونمرزی، ناگهان و در یک قیام و قعود، مدعی مبارزه با تروریسم و تندروی مذهبی می شود!:

          * ما امروز در صف مقدم مبارزه با تروریسم و تندرو مذهبی در خاورمیانه قرار داریم..! / اطلاعات

          (حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!)

          حسن آقا در نیویورک (اسمال آقا در نیویورک سابق -م)، که مانند سایر حضرات آیات و حجج اسلام، ضاعف االله اموالهم اجمعین، طی چهار دههء گذشته نشان دادند که در امر مصادرهء اموال، اعم از منقول و غیر منقول، معنوی و غیر معنوی، دارای نعلین مشکی (کمربند مشکی سابق- م) هستند، کورش کبیر را [که تا کنون بر این باور بوده اند که جز افسانه]، و تخت جمشید [که بفتوای حضرت آقا(ضپ) خرابه ای بیش نیست] را عند الاقتضا بسود مؤمنین، بشرحی که در پی می آید، مصادره فرمود:

          * ایران از گذشته پرچم دار تسامح در حق ادیان و اقوام مختلف بوده است. ما همان ملتی هستیم که یهودیان را از رنج اسارت بابلی نجات دادیم؛ ارمنیان مسیحی را با آغوش باز در میان خویش، پذیرفتیم و در میان خود یک “قارهء فرهنگی” و تنوعی کم نظیر از اقوام و ادیان را جای داده‌ایم!

          نامبرده موقتاً دچار آلزایمر آخوندی می شود و عمداً یادش می رود که شمار قابل ملاحظه ای از دگرباشان عقیدتی از سنی و  مسیحی گرفته تا  بهائی، زیر شدیدترین تضییقات واقع، و حقوق مدنی و اجتماعی آنان بطور پیوسته نقض و بلکه سلب می شود.

          باری-  تیر خلاص حسن آقا اما حُسن ختام این مختصر است آنجا که مشاهیر ایران را که دیری  ست از تقویم ایران سابق حذف فرموده اند غبار روبی، و مجدداً  مصادره می فرماید:

          * ما برای ترویج فرهنگ و تمدن و مذهب و انقلاب مان، به قلب‌ها وارد می‌شویم و با عقل‌ها سخن می‌گوییم. شعر می‌خوانیم و با حکمت سخن می‌گوییم. سفیران ما، شاعران، عارفان و حکیمان ‌مان هستند. ما با مولوی تا این سوی اقیانوس اطلس را در نوردیده‌ایم. ما با سعدی در دل آسیا نفوذ کرده‌ایم. ما با حافظ جهان را فتح کرده ایم پس چه نیازی، به فتح جدید داریم؟!

          احوط آن است که حسن آقا، بمنظور یادآوری، به مهملات یکی از همپالگی های خود در این پیوند نگاه کند:

https://www.youtube.com/watch?v=xW9V3DsYYSY

          و اما راویان اخبار و ناقلان آثارو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتاردر پیوند با این جستار، چنین روایت کرده اند که:

          * رئیس‌جمهور در بدو ورود به تهران: آمریکا منزوی‌ترین کشور در سازمان ملل بود!

          راست می فرماید! این هم سند منگوله دارش:

آمریکا:

این هم احمدی نژاد و حسن آقای غیر منزوی!:

          زیاده عرضی نیست.

 

تر دستی!

            فدوی نمی داند که ملت یک لاقبا هنوز هم چیزی برای باختن دارد یا نه؟ ولی در خبرها دید که برای چندمین بار برادران، به اهتمام حضرات آیات، به تتمهء دسترنج او بشرح زیر شبیخون زده اند:

          * دو سردار ارشد سپاه در سوریه، مبلغ ارسالی بیت رهبری را به سرقت بردند!/ آمد نیوز

          باری فدوی، در تبیین این معادله ،میان بُر زده و به اجمال و اختصارعرض می کند که خود رهبر معظم (ضپ) نیز مبلغ مذکور را از ملت سرقت فرموده بوده است، خب این به آن در!

دو بیتی

دو نفر دزد، زری دزدیدند

سر تقسیم به هم جنگیدند،

آن دو بودند چو گرم زد و خورد،

دزد سوم زرشان را زد!

زیاده عرضی نیست …

 

خبری از دارالخرافه

          در خبرهای حیرت اثر آمده بود که آیت الله احمد جنتی، که فقط 92 بهار ناقابل از عمر شریف اش گذشته و به انواع زوال، از عقلی گرفته تا جسمی افتخار می کند، نردبان گذاشته و ازدوج فرموده است!.           گرچه مشخصات عروس خانم تاکنون اعلام  نشده، لکن گزارش فرستادهء فدوی از محل حادثه حاکی ست که منابع حقوق بشری، این پدیده را در هر حال، از مصادیق بارز کودک آزاری ارزیابی کرده اند!

          زیاده گزارشی نیست.

 

این-همانیِ طبیعی

          علیرغم اختلافات ظاهری بین شیطان بزرگ و شیطان کوچک (حکومت اسلامی- م)، اینهمانی ها کم نیستند. فدوی بعنوان مستوره، در پی، به یک فقره اشاره می کند و مقدمتاً و برای دستگرمی، اساس را بر این می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب، در جریان طوفان سهمگینی بنام "خواهر ایرما" که بخشی از شرق آمریکا و از آن میان فلوریدا را جارو فرمود هستند. به گزارش خبرگزاری ها، موجود زیر ازسوغات های سونامی مذکور است:

          * موجود عجیب‌‌الخلقه‌ای که طوفان ایرما با خود آورد./ العربیه

          منبع این خبر حیرت اثر،در ادامهء گزارش آورده است:

          * «طوفان ایرما علاوه بر همه خساراتی که از خود بر جای گذاشت، یک موجود دریایی عجیب‌الخلقه نیز بر جای گذاشت که نه کسی می‌داند چیست و نه کسی می‌داند از کجا آمده است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی سان، با فروکش کردن طوفان ایرما، دانشمندان آمریکایی موجود ترسناک و عجیب‌الخلقه‌ای در سواحل تگزاس یافته‌اند، که هیچ اطلاعی درباره آن ندارند. این موجود عجیب و غریب که هنوز نامی نیز برای آن انتخاب نشده را یک فعال محیط زیست در سواحل تگزاس پیدا کرد. بریتی دسای در این‌باره گفت: «به ساحل آمده بودم تا حجم خسارات ناشی از طوفان را بررسی کنم. ناگهان موجود عجیب و غریبی دیدم و برای کسب اطلاعات بیشتر به آن نزدیک شدم.» این فعال محیط زیست تاکید کرد که علیرغم همه تجاربش در زمینه محیط زیست دریاها و آشنایی عمیق اش نسبت به موجوداتی که در دریاها و اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند، هیچ چیزی درباره این موجود عجیب و غریب نمی‌داند و انتظار نداشته، چنین موجودی را در مناطق ساحلی ببیند».

          و اما وجه تشبيه، یا اینهمانی، از این قرار است که، در جریان نزول سونامیِ حضرت امام(ل) در بهمن 57، معظم له نيز موجوداتی را با خود همراه یا پدید آورد که ملت حیران قرار نبود که آنان را ببیند!

          باری، برخلاف خاج پرستان که هنوز نامی برای آن موجود عجیب و غول آسا اما بی آزار فراهم نکرده اند، ما سال هاست که مال خودمان را نامگزاری، و حتا با آنان که شدیداً گزنده و سمی نیز هستند، زندگی کرده و می کنیم؛ مانند آیت الله تمساح یزدی که نامش را علامه گذاشته ایم!..

          می دانید که... آخر ما به مهمان نوازی معروف هستیم، حتا اگر مهمان، مهاجم باشد!

زیاده عرضی نیست..

 

سرگذشت

          فدوی نخستین خانه ای که در تهران خرید، در دوران دانشجوئی اش بود بمبلغ صد و بيست هزار تومان، البته پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی و با وام. امروز که سال ها از این مقدمه می گذرد فدوی دریافت که آن خانه، چقدر بی ارزش بوده و حتا  به اندازهء یک نصفه همبرگر اسلامی هم  نمی ارزیده است!؛ و این هم ، سند مصور و منگوله دارش:

          * یک رستوران دار که با لهجهء آمریکایی صحبت می کند، در لواسان اقدام به سرو همبرگری به گفتهء خودش "لاکچری" نموده که 250 هزار تومان قیمت دارد و جایی هم برای تخفیف نگذاشته. نکتهء جالب تر اینکه برای خوردن این همبرگر، مشتریان باید از یک روز قبل وقت بگیرند و سفارش بدهند!.. ضرورت وقت گرفتن از یک روز قبل برای سفارش این همبرگر، بررسی میزان رشد جوانه های شبدر و برش های خاصی که روی پنیر می خورد و تازه بودن خاویار و تخم بلدرچین است!/باشگاه خبرنگاران

          زیاده حیرتی نیست.

 

مسئلتُن

          فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه به خبر حیرت اثر زیر رسید که چیزی نمانده بود که سر همه جایش گلابی ارگانیک سبز شود!:

          * شنیده‌ها از تهران حاکی از آن است که عبدالرضا هلالی و روح الله بهمنی، دو مداح مشهور تهران، به اتهام ارتباط به عوامل موساد (سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل) توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده‌اند./ دماوند نیوز

          مسئلتن: آيا مداحی به زبان عبری اشکال دارد؟!

          زیاده سؤالی نیست...

 

 

          * قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس سپاه): امروز، جوانان ما فرهنگ ایثار و شهادت را با قلب و جان خود درک کرده‌اند و همه آمادهء شهادت و دفاع از حرم هستند. 

 

          * رئیس مجلس خبرگان (احمد جنتی) در سخنرانی افتتاحیهء این مجلس، با اشاره به نزدیک شدن سالگرد شروع جنگ ایران و عراق، این جنگ را "سرتا پا خوبی" و موجب "باقی ماندن نظام" دانسته است / بی.بی.سی

 

          * به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی، از مراجع تقلید، در دیدار مشاور رئیس حکومت در حقوق شهروندی گفت: «اخیرا مطلع شدیم که مسئولان کشور یواش یواش زمزمه می کنند که در صورت امکان زمینهء حضور خانم ها در مسابقه های کشتی و مسائلی که مربوط به ورزشگاه ها است فراهم شود». وی با انتقاد از برخی تلاش های در حال انجام برای فراهم کردن زمینه حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: «باید حتما جلوی این کار گرفته شود». آیت الله علوی گرگانی گفت: «حضور بانوان در ورزشگاه ها مشکلات زیادی را به بار خواهد آورد». و «این گونه اقدامات بی احترامی به خون هزاران شهید گلگون کفن است»...

         

          * رییس فدراسیون فوتبال: همان‌طور که قبلاً نیز گفته‌ام ساختار ورزشگاه ‌های ما مناسب پذیرش بانوان نیست. ضمن اینکه این امر در حال حاضر اولویت بانوان و جامعه هم نیست./ انتخاب

 

          * 7564---0938  رفتن یا نرفتن زنان به ورزشگاه برای تماشای مسابقات مردان اولویتی ساختگی است که غربزدگان برای مغفول ماندن مطالبات ساخته‌اند.

 

          * دفاع علنی مولوی عبدالحمید، روحانی سرشناس، از چند همسری:  از لحاظ عقلی هم اگر بخواهیم به این مسأله نگاه کنیم، عقل هم می‌گوید که درست است. درست است که برای زنان سخت است ولی الان در جامعهء ما جمعیت زنان بیشتر از مردان است./ فردا

 

          * حجت الاسلام رئیسی: آتش به اختیار ترجمهء امر به معروف و نهی از منکر است/.

 

          * ايضاً حجت الاسلام رئیسی: موضوع ولایت بسیار با اهمیت است و اگر ولی امر مسلمین، امر کند جای هیچ چون و چرایی نیست؛ همه در برابر ولی باید مطیع باشیم زیرا خداوند با رسالت، امامت و هدایت که برترین و عظیم‌ترین نعمت‌ها هستند بر مردم منت گذاشته است... به برکت ولایت فقیه بن‌بستی در کشور وجود ندارد.

 

          * امان‌الله پیمان، نمایندهء مردم بدخشان در پارلمان افغانستان، گفت که با ارزش‌ترین کاری که طالبان در دوران حکومت ‌شان کردند نابود کردن مجسمه‌های بودا در بامیان بود./ العربیه،

 

قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون،خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند از حیرت، سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید!: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

          * رهبر انقلاب: سخنان رئیس جمهور امریکا، برای ملت امریکا افتخارآمیز نبود و باید نخبگان امریکا از این سخنان و داشتن چنین رئیس حکومت احساس شرم کنند که این احساس شرم را نیز بیان کرده‌اند./ آفتاب

          حرفا میزنه رهبر، چشا میرن مغز سر!

 

          * ايضاً رهبر انقلاب در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری: نخبگان آمریکا از داشتن چنین رئیس‌ حکومت احساس شرم می‌کنند. / بولتن نیوز

          حرفا میزنه رهبر، چشا میرن مغز سر!

 

* آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی ایران خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کرده و ضمن دعوت از کشورهای اسلامی برای فشار به دولت میانمار گفته است که "در رأس این کشور زنی بی‌رحم قرار دارد"! / بی.بی.سی

حرفا میزنه قیصر، چشا میرن مغز سر!

 

* محمد(ص) جواد(ع) ظریف در دیدار با "اماساهیکو کومورا"، فرستادهء ویژهء نخست وزیر ژاپن: «ایران امن ترین، باثبات ‌ترین و دمکراتیک‌ ترین کشور منطقه است!» / خبرگزاری صدا و سیما

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* مصطفی پورمحمدی، که در دولت یازدهم وزیر دادگستری بود، در مراسم تودیع خود از کم رنگ شدن رعایت حقوق مردم خبر داد./ رادیو زمانه

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* روزنامه جوان نوشت: «حصر این افراد از خاستگاه نظام نه صرفاً برای پیشگیری از تکرار ماجراهای تلخ است، بلکه به دلیل پیشگیری از اعدام است.»/ عصر ایران

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* اعتراض مالباختگان "پدیده" در مشهد: ای رهبر آزاده!- دزدی چرا آزاده! / پیک نت

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای این شایعه را تکذیب کرده است که "تک‌تک اعضای کابینه" با نظر رهبر ایران انتخاب می‌شوند!/ بی.بی.سی

حرفا میزنه رهبر، چشا میره مغز سر! 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

22 سپتامبر المؤذب سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه