خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

17 مهر ماه 1396 ـ  9 اکتبر 2017

 

 

خانه از پای بست...

          فدوی بارها به این نکته اندیشیده است که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، براستی برعکس فدوی چقدر مراقب سلامتی خودشان هستند!؛ فی المثل، چون نیک بنگری، مغز اُمّت از قرن هشتم تا کنون حتا یک گرم اضافه وزن نداشته است!، جالب نیست؟ و لذا فضای معنوی ِ هراس انگیز، و نیز ظل الله گرامی، عیناً باز تولید شده اند. براین پایه، فدوی از رؤیت برخی تصاویری که در پی می آیند، بدلائل روشن، چندان حیرت نمی کند:

سفرهء 350 متری حضرت رقیه در تهرانسر!

صف شله زرد است در مشهد:

صف شله زرد است در مشهد

          حال فدوی از ذکر مصیبت مشروح تلفات نذری می گذرد. بله؟ مطلب را درنیافتید؟ می پرسید مگر نذری هم تلفات دارد؟ البته که دارد:

شعر

گل شبدر  چه کم از لالهء قرمز دارد؟

          اضافه می کند که در تفسیر فدوی، منظور از "لالهء قرمز" چهارشنبه سوری ست و بلوائی که حضرات هر ساله بابت آن بر پا می کردند؛ بویژه اگر در آتش بازی ها انگشتی می سوخت. لکن در این مورد، البته که قابل ذکر نیست حتا اگر بجای گوشت بچه در دیگ نذری بجوشد!..

            فدوی قاصم الجبارين را شدیداً  گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل) و پُرستات مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که مطلب فوق ساخته و پرداختهء کارگاه او نيست و خود جنس است؛ اصلاً این هم سند مصوّر منگوله دارش:

          * خبر آنلاین: آخرین وضعیت کودکی که در دیگ خورش نذری افتاد و 80 درصد سوخت. واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز در مورد آخرین وضعیت، بتول احمدی دختر سه ساله ای که با سقوط در دیگ خورش نذری دچار سوختگی شده بود، گفت: هم اکنون علائم حیاتی بیمار پایدار است و اقدامات درمانی و مراقبتی همچنان ادامه دارد. دکتر زهرا بزرگ زاده افزود: بیمار ساعت 17:30 دقیقه روز پنجم مهرماه از آبادان به بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز منتقل شد که بنا بر اظهارات و اصرار اطرافیان به دلیل سقوط در دیگ خورش دچار سوختگی شده بود.

          و نیز:

            * تسنیم: دختربچه اروندکناری در دیگ نذری سوخت. معاون درمان علوم پزشکی آبادان گفت: دختربچه 3 ساله ساکن اروندکنار عصر روز پنجشنبه در دیگ غذای نذری سقوط کرد با 95 درصد سوختگی به اهواز اعزام شد.

          و در ادامهء خبر اندوه اثر:

          * حجت‌الله جانبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آبادان اظهار داشت: حدود ساعت 13 پنجم مهرماه یک دختربچه سه‌ساله در اروندکنار به علت سقوط در دیگ غذای نذری توسط فوریت‌های پزشکی این شهر به بیمارستان شهید بهشتی آبادان منتقل شد. وی افزود: ساعت 15:15 همان روز به علت شدت صدمات وارده این کودک که متأسفانه دچار سوختگی 95 درصدی شده بود، به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز اعزام و در بخش آی سی یو این بیمارستان بستری شد.

 

         بهر روی برادران قدری صبر نکردند که بچه بزرگ شود تا بصورت اش اسید بپاشند!

          بگذریم ….

بیت

شرح اين هجران و اين خون جگر

اين زمان بگذار، تا وقت دگر

          باری آنچه که اما حیرت فدوی را  شدیداً برانگیخته است، ازدحام گریختگان از داعش درونمرزی (جمهوری اسلامی- م) در سفرهء حکومتی (صف نذری- م) در عتبات عالیات کانادا (ع- س- ص- عج) است.

من شرمنده از مسلمانی

شدم آنجا به گوشه ای پنهان

          ای خاک کاهو بر سرتان، که از قطاع الطریق گرامی، برادرخاوری *  کمترید که در صف نذری حکومتی، غایب بود!

        حسن ختام این نوشته، کلیپ شیرینکاری نذری بگیران درعتبات عالیات کانادا (ع- س- ص- عج) است.

https://www.youtube.com/watch?v=X2YfVaM0Uyg

پی نوشت:  جای برادر خاوری در صف نذری خالی بود!

          در ادامه عکس‌هایی جدید از محمود رضا خاوری، متهم فراری اختلاس بزرگ در دولت احمدی‌نژاد در کانادا را می‌بینید. خاوری که مدیر عامل بانک ملی ایران بود در هفته اول مهر 1390 به بهانه «مشکلات عصبی حادث ‌شده و بیماری مزمن» از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود گریخت. خاوری در پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی مه‌آفرید خسروی دست دارد.

بعدالتحریر: بقول عوام additional info در مورد (نذری)

نرخ: یک پرس قیمه نذری به گفته رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس قیمتی بین 9000 تا چهارده هزار تومان دارد. به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر مرسوم شده است که رستوران‌های مختلف در ایام عزاداری نسبت به پخت غذاهای نذری اقدام کرده و برای هیات‌ها و تکایای مختلف مسئولیت این بخش را بر عهده می‌گیرند. بر همین اساس کم نیستند نذری‌هایی که با اسم و تبلیغات رستوران‌های مختلف توزیع می‌شوند./ خبرلند

 

تبلیغات اباعبدالله(ع): محمد(ص) علی(ع) زاده: به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، محمد علیزاده خواننده پاپ! کشورمان با انتشار پستی تصویری از پخش نذری و ابراز اردات خود به ساحت مقدس امام حسین (ع) را به تصویر کشید!

خشت اول!: لند خبر - اولین کسی که برای امام حسین (ع) غذای نذری داد. روایت شده که پس از شهادت امام حسین علیه السلام، زنان بنی هاشم برای سیدالشهدا (ع) به عزاداری پرداختند و امام سجاد برای آن‌ها غذا تهیه می‌کردند. متن حدیث به شرح زیر است: عُمَرَ بْنِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ قَال: ‏لَمَّا قُتِلَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ (ع) لَبِسْنَ نِسَاءَ بَنِی هَاشِمٍ السَّوَادَ وَ الْمُسُوحَ وَ کُنَّ لَا یَشْتَکِینَ مِنْ حَرٍّ وَ لَا بَرْدٍ وَ کَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع. یَعْمَلُ لَهُنَّ الطَّعَامَ لِلْمَأْتَمِ. (عمر بن علی بن حسین می‌گوید: هنگامی که حسین بن علی علیه السلام کشته شد، زنان بنی هاشم لباس سیاه عزا پوشیدند و [هنگام عزاداری] اعتنایی به سرما و گرما نداشتند و علی بن حسین (ع) برای آن‌ها غذا آماده می‌کرد تا عزاداری کنند./ محاسن برقی، ج. 2، ص. 4)

          خوانندگان محترم ضدانقلاب یکوقت تصور نفرمایید که دوستان فقط امسال زنجیر پاره فرموده اند، خیر، سال پیش هم کم از امسال نگذاشته بودند:

تجمع ایرانیان مقیم تورنتو برای بدست آوردن نذری عاشورا 1395

https://www.youtube.com/watch?v=cT1aJfN6Bp8

 

مسئلتن! (1)

          پرسش: من باردار هستم و سوالی در  ارتباط با نذری هایی که برایم می آورند و غذاهایی که از افراد ناشناس و همسایگانی که شناخت کافی ندارم به دستم میرسد از شما دارم که آیا شبهه دارند و نخورم بهتر است یا اینکه مشکلی ندارند؟ من خیلی به لقمهء حلالی که فرزندم ازش تغذیه می کند اهمیت می دهم. ممنون می شم پاسخ بنده را بدهید. با تشکر.

          پاسخ: دوست محترم! اشکالی ندارد و خوردن آن جایز و حلال است؛ مگر این که از جای دیگری یقین به حرام بودن آن داشته باشید. تفحص هم لازم نیست. پیروز باشید. (تبیان)

 

مسئلتن!  (2)

فدوی همینطور ارّه به ماتحت مانده است که وقتی که قرار است وجوه کذائی مستقیم به جیب دشداشهء حضرات آیات منتهی شود، دیگر چرا آنها را سوا کرده ه اند؟! خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانند؟

          زیاده مسأله ای نیست.

 

وسعت مشرب

          فدوی در میان خبرهای بدِ این روزها، به خبر بهجت اثر زیر نیز بنقل از سايت تقاطع برخورد:

          * یک زن ایرانی‌-امریکایی معاون وزارت بازرگانی امریکا می‌شود.

          و در ادامهء خبر میمنت اثر:

          * "نازَک نیک‌اختر" که در صورت تایید مجلس سنا، "معاون صنعت و تحلیل و بررسی" وزارت بازرگانی امریکا خواهد شد، 44 ساله و حقوق‌دان است. او دوره‌ی دبیرستان و لیسانس را در ایالت کالیفرنیای امریکا گذرانده و بعدتر، مدرک حقوق و فوق‌لیسانس اقتصاد خود را از دانشگاه سیراکیوز در نیویورک دریافت کرده است. خانم نیک‌اختر، سال‌ها به عنوان متخصص حقوق تجارت بین‌الملل برای چند شرکت حقوقی در واشینگتن پایتخت امریکا کار کرده، و در دور‌ه‌ای نیز "استادراهنما"ی دانشکده حقوق دانشگاه جورج‌تاون در همین شهر بوده است.او به سه زبان انگلیسی، فارسی و فرانسوی تسلط دارد.

          راست اش، از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که فدوی در شک بین دو سه، همینطور ارّه به ماتحت مانده بود که آیا مراتب را بعرض برساند یا نه؟، یعنی،خوف آن را داشت که نکند یکوقت خدای نخواسته برای خواهر"نازک" بد بشود. بهر روی، همانطور که خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانند، فدوی هفته ای یکبار بمنظور تقدیم عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، شرفیاب می شود. باری فدوی پس از استخاره، که خوشبختانه خوب آمد، مراتب بناگزیر و در شرایطی که، پس از نرمش قهرمانانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند ابداً مخالفتی ندارند لکن افزودند احوط آن است که، به حسب ظاهر هم شده، آن ضعیفهء سجادیه اول بیاید تا ما نخست وی را ارشاد، و بعد تعزیز، و سپس اعدامش کنیم، بعد بعون الله برود هرچه که می خواهد بشود!

          زیاده ریسکی نیست …

          5 اکتبر 017

 

خسر الدنیا والآخره

          خواهر الهام چرخنده، که کاتولیک تر از پاپ و موزّع حجاب برتر مقام معظم رهبری ست (چادر پرکلاغی-م)، پرسش سختی مطرح فرموده که فدوی بنا داشت که نخست آنرا به همه پرسی بگذارد

لکن چون:

مصرع

هم قافیه تنگ است و هم راهِ تنفس*،

          فلذا از تعارف کم کرده و بشرح زیر به مبلغ می افزاید:

          * الهام چرخنده: نمی‌دانم چرا در حوزه بازیگری هیچ پیشنهادی به من نمی‌شود؟!/ گویا نیوز

          در پاسخ به اجمال و اختصار عرض کند که والله، خواهر چرخ دنده، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، خواهر بهر روی، اختلاط با حضرت آقا (ضپ) عواقبی هم دارد، فدوی بی تقصیر است!

مقام رهبری:

باور بفرمائيد با این وضعیت، حال غسل نداریم، خواهر چرخ دنده (چرخنده- م)!.. 

 

شتاب

          فدوی شوربختانه الان وقت ندارد، فلذا عجالتا از خلبان آن هواپیمای 747 نیروی هوایی وطن سابق* که حامل دومین محموله کمکی حضرت آقا(ضپ) به میانمار است، و نیز آن کمک های زمینی که هر دو در پی می آیند، تمنا دارد اندکی تامل فرمایند تا آن بانوی نیازمند و معلول ایرانی هم سوار شود بلکه در میانمار، چیزی گیرش بیاید!، اینجا که امیدی نیست! اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)!

   

       همچنین 28 شهریور ماه اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران هزار تُن کمک به دیرالزور در سوریه ارسال کرده است

  

        این هم مسافر فدوی به مقصد میانمار:

     

     28 سپتامبر 017

پی نوشت

* سخنگوی ارتش در ایران از ارسال دومین محموله کمکی به میانمار توسط هواپیمای 747 نیروی هوایی خبر داد. او گفت «اولین محموله کمک‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی که بالغ بر 40 تن از نیازمندی‌های مسلمانان مظلوم میانمار بود جمعه 24 شهریور توسط یک فروند هواپیمای 747 نیروی هوایی ارتش ارسال شد و توسط هلال احمر به دست آوارگان میانمار رسید». دومین محموله صبح جمعه 31 شهریور با حجمی بالغ بر 30 تُن به مقصد فرودگاه بنگلادش ارسال شده تا بین مسلمانان میانمار تقسیم شود.

 

دستور زبان اسلامی (فارسی سابق-م)

          فدوی در ملاحظهء برخی اعتراضات شهروندان که البته با توجه به اشتغالات برونمرزی برادران، راه بجائی نبرده و  نمی برد، به تصویری که در پی می آورد، رسید:

 

 جهت مزید اطلاع ملت سابق یادآور می شود که شما به انواع صفت توجه نکرده اید که عبارت بودند از:  مطلق- تفضیلی و عالی؛….شما سومی هستید، اتفاقی نیفتاده است، برادر مستضعف!

 

ایهام آموزشی!

          ایهامِ چموش، همه جا هست، حتا در خبر زیر:

          * بهار نیوز: 140مدرسه چادری در خوزستان وجود دارد!  مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به بیشترین مدارس غیراستاندارد و خطرآفرین در مناطق عشایرخوزستان، گفت: ساختمان‌های مدارس عشایر بیش از 30 سال قدمت دارند همچنین بیش از 85 مدرسه کانکسی و 140 مدرسه چادری در این مناطق وجود دارد.

          ربط اش را دیگرخودتان پیدا کنید!

          زیاده ایهامی نیست.

 

باز هم خاور میانه

          خدا بگوید که این برادران حکومت اسلامی برونمرزی (داعش-م) را چه کند که نبش قبر کرده، بشریت را بعون الله به صدر اسلام عزیز برگردانده، با تهدیدات خداوند متعال و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب البته بر حق اش، افزون بر قتل و غارت، برده فروشی را نیز احیا فرمودند. فدوی اما تاکنون می پنداشت که حوزهء استحفاظی انواع برادران، منطقهء امام و پیامبرخیزخاورمیانه (ع- س- ص- عج) است، لکن با مرور خبری دریافت که برادران در اروپا نیز حرفی برای گفتن  و شعبه دارند؛ این هم سند مصور منگوله دارش:

          * مدل بریتانیایی که در ایتالیا ربوده شده بود نجات یافته است. ربایندگان قصد داشتند کلوئه ایلینگ 20 ساله را با هدف "تن فروشی" در یک حراجی اینترنتی در خاورمیانه بفروشند!/ دویچه وله

          و قیمت آن ضعیفهء سجادیه به وجه رایج ممالک محروسهء امریک:

          * گفته می‌شود آدم ربایان قصد داشته‌اند او را "به قیمت حدود 300 هزار دلار آمریکا /1,143,300,000 تومان بفروشند و از آژانس هماهنگ کننده برنامه‌های تبلیغاتی این مدل باج خواسته بودند." به گفتهء پلیس، این زن به مدت شش روز با دستان بسته در اتاق خوابی حبس شده بود و پس از آزاد شدن به کنسولگری بریتانیا در میلان برده شد.

          زیاده "ارزی" نیست!...

 

توهمّ

          این مقام معظم رهبری ما هم(ضپ)، باورش شده که چیزی بیش از یک آخوند است! نمونه که فراوان است و تورّقی کوتاه در جراید شریفهء دارالخرافه، شماری از از این دست توَهمات را به آسانی بدست می دهد؛ لکن مورد تازه تری اگر خواسته باشید، بشرح زیر دم دست است بعنوان دستگرمی عرض می کند که معظم له را چندان وسیلهء نقلیهء سابق (یابو- م) برداشته، که پاسخ آخوند دیگری را که از قضا همریش او نیز هست، مستقیماً نمی دهد، و این مهم را به محمد(ص) محمدی(ص) گلپایگانی وا می گذارد:

          * آقای گلپایگانی در این نامه خطاب به مولوی عبدالحمید گفته که نامه اش به دست آیت الله خامنه‌ای رسیده و او در پاسخ گفته است که "همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید کنار هم و در صفوف فشرده و واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به این و آن در این صفوف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند"./ بی.بی.سی

          و نیز یادآور می شود که:

          * حدود یک هفته پیش از تاریخ این نامه، مراسم تعلیف(1) دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مجلس برگزار شد اما مولوی عبدالحمید که صبح آن روز هم در تهران بود٬ به مراسم تحلیف دعوت نشد./ همانجا

          فدوی رجاء واثق دارد  که خوانندگان محترم ضدانقلاب،معنای عدم تبعیض و نابرابری را دریافته باشند! آمین رب العالمین

پی نوشت

1. خدا بگویم این تایپیست سر بهوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو مد ظله العالی، در می اندازد لطفاً لغزش تایپی "تعلیف" را به" تحلیف" اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

شیوهء نو

          ملت ورجاوند، که الهی فدوی قربان اش برود، وقتی هم که بخواهند "فاسدی" را دفع فرمایند، به "افسد" ملتجی می شوند! نمونه ها که فراوانند و از آن میان:

          * مالباختگان “پدیدهء شاندیز" در مشهد با شعار «ای رهبر آزاده!، دزدی چرا آزاده؟» دست به تجمع زدند. گفته می شود دادستان مشهد با حمایت علم‌الهدی امام جمعه و رئیسی تولیت آستان قدس و بازنده انتخابات 96، «پدیده» را نابود و اموال اش را به نفع بانک‌ها در خراسان مصادره کرده اند./ پیک نت

          ملاحظه کردید؟ ملت ورجاوند، به بختکی که دیریست نفس شان را در سینه حبس فرموده و هستی شان را نیز در آنسوی مرزها بر باد داده، "آزاده" می گوید! و از این قطاع الطریق گرامی انتظار دارد که حق اش را از سایر همکاران اش بگیرد ! بقول عوام ? can you believe that.در این باب چه عرض کند جز اینکه:

بیت

یک تن آزاده در جهان دیدم

کان هم آزاده اش تخلص بود!

          زیاده عرضی نیست.

 

فدوی رجاء واثق دارد که منظور مالباختهء گرامی، فقط رعایت قافیه بوده باشد!

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

7 اکتبر المشرف  سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه