خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

15 آبان ماه 1396 ـ  6 نوامبر 2017

 

 

با اندوه فقدان علی اشرف درویشیان، نویسنده و پژوهشگر قدَرَ کرمانشاهی..

 

اتاق شیشه ای خبر

          به خبرهائی از دارالخرافه توجه فرمایید:

          1- بگزارش خبرنگار جغرافیائی ما، اعتراض حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، به ترتیب ریش، به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ممالک محروسهء امریک، که در آن خلیج فارس عمدًا یا سهواً خلیج عربی ذکر شده بود، همچنان و با قدرت 9.8 ریش ِتر، ادامه دارد. داعش درونمرزی (جمهوری اسلامی- م) در تازه ترین اقدام خود در این پیوند، ضمن کوبیدن مشت های محکم به دهان و فک آمریکا، بعنوان دهن کجی به ترامپ، تغییراتی را بشرح زیر اعمال فرمود:

          * با صدور یک دستور تازه، کلمه‎‎ی «ایران» از مراسم دعای ارتش ملّی حذف شد و «اسلام» و «انقلاب» جای آن را گرفت. / کیهان لندن- تیتر

          * - با فشار سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دو واژه فارسی از متن دعا و احترامات نظامی حذف شد.

          * - فرماندهان باید به جای استفاده از درود در احترامات نظامی از «سلام علیکم» استفاده کنند.

          * - به جای عبارت «سربازان ایران» باید از «سربازان انقلاب» استفاده شود.

          * - تقدیر از مدافعان امنیت و جبهه مقاومت نیز به متن نیایش افزوده شده است.

          * - این «اصلاحیه»‌ با هدف تغییر زبان و بیان رایج در «ارتش ملی» برای تبدیل آن به «ارتش انقلابی و اسلامی» صادر شده است.

            تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید!

2- مخبر ما در ادامه افزوده است که دامنهء این اعتراضات حتا به کودکان انقلابی نیز سرایت کرده است. به یک فقره اعتراض از ایندست که لحظاتی پیش بدست ما رسیده، توجه فرمایید:

        3 - جدید ترین گروگان داعش درونمرزی (جمهوری اسلامی- م) دکتر احمدرضا جلالی ست(1) که بقول عوام already به جرائم نابخشودنی زیر اعتراف کرده است:

          * اینجانب استاد و پژوهش‌گر معتبرترین مرکز تحقیقات مدیریت بحران اروپا هستم که جزء 5 مرکز برتر دنیاست و نیز پژوهش‌گر دانشگاه کارولینسکا‌ (مرکز نوبل پزشکی و جزء 10 دانشگاه برتر علوم پزشکی دنیاست) داری بیش از 40 مقاله انگلیسی و 5 کتاب مرجع انگلیسی، مجری و همکار بیش از 30 پروژه‌های تحقیقاتی خارجی، دارای بیش از صد سخن‌رانی و سمینار و کارگاه داخلی، بیش از دویست سخن‌رانی و سمینار و کارگاه داخلی، بیش از 50 پروژه تحقیقاتی داخلی، استاد راهنمای بیست دانشجوی دکترا و فوق‌لیسانس خارجی، برنده جایزه برتر مدیریتی بحران پزشکی از انجمن اتحادیه اروپا هستم.

          باری برادر قاضی صلواتی، بموجب قانون مجازات اسلامی، و نیز به مصداق:

مصرع

تو اهل دانش و فضلی، همین گناهت بس؛

جرائم فوق را برای اعدام نامبرده، کافی دانسته است:

          * به گزارش شبتاب نیوز؛ وکیل پروفسور احمد رضا جلالی در گفتگو با خبرنگار شبکه جهانی «در تی وی» از صدور حکم اعدام برای آقای جلالی در  شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی خبر داد.

          ضمناً از آنجا که دادگاه عدل اسلامی فرصت نداشت که به پرسش بیربط همسر متهم پاسخ گوید، که گفت: اگر شوهرم از موساد پول گرفته چرا ما یک خانه نداریم؟ فدوی بر حسب وظیفهء شرعی و به اجمال و اختصار، چنین پاسخ داد:

الف- بقول عوام، first of all، ژن شما به ضرس قاطع، نامرغوب بوده است!

ب- به فرض محال، اگر حتا خانه ای هم می داشتید، برادران، بعون الله، و با یک قیام و قعود، آن را مصادره می فرمودند!

4- بگزارش خبرنگار فضائی ما، یک فروند هواپیمای مسافربری که ربوده شده بود، توسط هواپیما ربا، سرانجام در خرمشهر بر زمین نشست. گزارش ویژه مأمورین امنیتی اما حاکی ست که گروگانگیر گرامی خودی، و نیت او نیزخیر بوده است.مخبر ما در ادامهء گزارش آورده است که چون هواپیمای مذکور حاضر نشده که برای انجام فریضهء نماز در فضا توقف کند. حاج آقا با گروگان گرفتن خدمهء پرواز، اقدام به فرود آوردن طیاره کرده است. وی  پیرامون چرائی این حرکت انقلابی به مخبر ما گفت که: سایز بیضهء ایشان، به قاعدهء بیضهء مقام معظم رهبری(ضپ) نبوده است که بهمان علت پیش از انقلاب شکوهمند، از قطار بیرون پریده است!

          زیاده گزارشی نیست.

نماز صبح امام جمعه خرمشهر و خلبان بعلت تقارن با اذان صبح!

_________________________________

پی نوشت: احمدرضا جلالی (زاده 24 دی 1349) پزشک و پژوهش‌گر ایرانی مقیم سوئد است. او پژوهشگر مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه است. در دانشگاه‌های بلژیک، ایتالیا و سوئد تدریس کرده ‌است. او در سال 2009 برای ادامه تحصیل ایران را ترک کرد. احمدرضا جلالی در آوریل 2016 به دعوت دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز، به منظور شرکت در کارگاه «مدیریت بحران» به ایران سفر کرد و در تاریخ 5 اردیبهشت 1395 دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. اتهام جلالی ارتباط با دولت متخاصم و هم‌چنین جاسوسی عنوان شده‌است. جلالی در تاریخ 26 دسامبر 2016 در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زد. (ويکی پديا)

 

توزیع فراوانی حمله

فدوی در مرور خبرهای اخير دارالخرافه ملتفت شد که یک روحانی دیگر، مورد حمله قرار گرفته و درگذشته است. اینکه می گوید: "یک روحانی دیگر" البته بی معنا نیست و مسبوق به سوابقی ست!

* یک روحانی بعدازظهر دوم آبان ماه در خروجی مترو امام خمینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود به دلیل شدت جراحات وارده جان سپرد./ میزان

پیش از این البته، چند روحانی دیگر نیز به افتخار تخلیهء چشم از ناحیهء ملت بجان آمده نائل شده اند که ذکر خیرشان پیش از این رفته است. و اما منبع خبر در ادامه افزوده است که ضارب  دچار اختلالات روانی است. که این فتوا البته فدوی را متعجب نکرده است. یکی دو نکته اما در این راستا ذهن فدوی را بخود مشغول کرده است که به اجمال و اختصارعرض می کند که:

مسئلتن:

1 - چرا تعداد شهروندانی که حجج اسلام را دارند شل و پل می کنند، رو به افزایش است؟!

2- در ادامهء خبر آمده است:

* این فرد چند روز پیش به تهران آمده بود و اعلام کرده است که روحانی را نمی‌شناخته و برخلاف مصاحبه‌هایی که انجام شده، موضوع شخصی نیست، این فرد مدعی است که به او الهام شده و حکم الهی را اجرا کرده است.

بر این پایه،:

بیت

گر حکم شود که مست گیرند،(1)

در شهر هر آنچه هست گیرند

          یعنی سایر حضرات نیز که نزدیک به چهار دهه است که مشغول اعمال حکم الهی بر علیه شهروندان بی تقصیر هستند نیز دچار اختلالات روانی اند!، بقول عوام make sense؟

          زیاده مسأله ای نیست …

_________________________________

(1) گفتن ندارد که این می، می عرفانی ست که الکل آن بسیار بیشتر از می خیامانه و حتا حافظانه است! محض اطلاع عرض شد؛ التماس دعا!

 

تغییر عقیده

            فدوی اگر موقتاً هم که شده، می خواهد نظرش را در مورد مُخّبط الاسلام والمسلمین علم الهدی عوض کند و پی اش را نیز به تن اش میمالد!(1)... وی در تازه ترین اظهارات خود چنین مویه فرموده است:

          * به گزارش«محبت نیوز» احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده علی خامنه ای در استان خراسان رضوی در سخنانی ادعا کرد که حتی جریان‌های دینی هم امروزه در پی نابودی روحانیت‌اند. نشانه‌های آن؟ شبکه‌های اجتماعی و کنسرت موسیقی. پیامد آن برای روحانیت؟ دشمنان با اره آن‌ها را به دو نیم می‌کنند!

          اولاً: آمین یا رب العالمین! ثانیاً به حساب فدوی، این نخستین باری ست که رابطهء بین تفکر و تکلم این بوفالوی گرامی، برقرار است!؛ انصاف داشته باشیم!

          زیاده عرضی نیست..

______________________________________

(1) لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و تمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای هم مسلم تراست،استفاده کند، با فدوی منتظر الظهور،مشکلی دارید؟

 

سرها بریده بینی…

          فدوی در مرور خبری داشت به این نتیجه می رسید که کسی داشته جای بدی می رفته فلذا به تیرغیب برادران، که آن را از امام غایب(عج) وام گرفته اند، گرفتار آمده است. ولی ادامهء خبر می گوید که:

          * این سه تن از مسجد به سوی‌ خانه‌های‌شان می‌رفتند!

          پرسش فدوی، و لابد خوانندگان محترم ضدانقلاب، همچنان بر جا بود که پس این نگونبختان، چرا به تیرغیب برادران، کثرالله امثالهم، دچار شده اند؟. علت را در بخش دیگری از خبر ملاحظه کنید:

          * گروه طالبان 3 تن را در ولایت غزنی افغانستان، به اتهام تراشیدن ریش تیرباران کردند!/ العربیه

          قاصم الجبارین اسلام عزیز را بسود برادران برکت بدهد. آمین یا رب العالمین!

          زیاده اعدامی نیست.

 

مژده، مژده!

 

قبولی با تضمین!

        خوانندگان محترم ضدانقلاب، برای دستگرمی نخست به خبر حیرت اثری که در پی می آید نگاه کنند:

          * با حضور نیروهای امنیتی مقابل منزل محمد خاتمی اجازهء خروج به او ندادند! / العربیه

          باری، فدوی در این پیوند، سال هاست که در شک بین دو و سه، همینطور شدیداً ارّه به ماتحت مانده است که چرا مقام معظم رهبری(ضپ) و توابع سببی و نسبی، ضاعف الله اموالهم اجمعین، نکتهء به این  آسانی را هیچ جور نمی فهمند که ریاست محترم آبدارخانهء اسبق بیت (رئیس جمهور-م) برادر سید خندان، محمد(ص) خاتمی، هیچ منظوری ندارد جز بقای  داعش درونمرزی (جمهوری اسلامی - م) با تضمین! بزرگوار حتا حاضر است که نظام داعش موجود را، بی هیچ هزینه ای، بیمهء عمر کند. ناخن هایش را هم که بفرموده، بقول عوام including انگشت بیست و یکم را تا ته گرفته است، خب دیگر چه می خواهید از جان این آخوندی که، رنگ عمامه اش هم، همرنگ مال شماست، هان!

 

یک پیشنهاد عملی!

          … باور بفرمایید که فدوی دست خودش نیست؛ یعنی مانند خاج پرستان عادت  کرده است که همواره بخشی از راه حل باشد نه مشکل!.. باری برای دستگرمی، دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید و به خبر میمنت اثر زیر نگاه کنید:

          * امیر تتلو: در کنسرت من، چادر برای خانم‌ها اجباری است!/ تیتر

          و در ادامهء خبر بهجت اثر:

          * به گزارش رسانه نوا، امیر تتلو با انتشار مطلبی در صفحهء شخصی خود، با ادبیات خاص خودش از خانم‌ها خواست در کنسرت اش با چادر حاضر شوند. این خواننده با انتشار این مطلب نوشت: چادر نمی‌تونی سر کنی؟ کنسرتم نیا! اصلاً کاری به مذهب و قانون کشور ندارم! قانون کنسرته! وقتی نمی‌تونی بخاطر یک کنسرت یک ساعت چادر تحمل کنی چطور من یک ساعت بپرم بالا پایین؟ اصلاً این یک نشونس واسه اینه که بفهمم کی واقعیه! اگر روزی کنسرتی بذارم تو اون چادر برای خانم‌ها اجباری خواهد بود!/ انتخاب

          و اما خود امیرحسین(ع) مقصودلو، متخلص به تتلو، می داند که این کارعملی نیست مگر به راهکار فدوی توجه و عمل کند و آن اینکه، کنسرت اش را در حسینیه اجرا کند!

          و من الله التوفیق.

 

برادر تتلو قبل از عمل

 

بعدالتحریر: یک یادآوری دوستانه

          هموطنان گرامی گریخته از حکومت داعش درونمرزی (جمهوری اسلامی - م)، لطفاً یادشان نرود که وقتی برادرتتلو، بعون الله و با تهدیدات خداوند متعال و ظلّ توجهات حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و سربازان گمنام برونمرزی اش، کنسرت اش را در آمریکا و کانادا برگزار فرمود، سالن هایش را، مانند سالن های برادر بنیامین بهادری، بقول عوام sold out بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

پی نوشت

          * حرف‌های تازه در آستانه سفر به آمریکا:

          * بنیامین: عشقِ بی‌قیدوشرط در مجلس روضه است، پامنبری حاج منصورم / تسنیم

          * سعید حدادیان: بنیامین تا آخر عمر فرزند من است / خوانندگی اش یک سمت، از روضه خانگی اش در محرم هم خبر دارید؟

 

          * 5364---0912: از دستگاه قضایی درخواست می‌شود که ضاربان دو روحانی در تهران که یکی از آنها به شهادت رسید را در اسرع وقت محاکمه و به اشد مجازات محکوم کنند، تا این باب جسارت و تعرض بسته شود.

          فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی ریاست محترم  آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند که چشم و چار اضافه ندارند که دست مردم به ستوه آمده بدهند و در پایان نیز فرمود گر تو شلاق بهتر می زنی، بستان بزن، برادر 5364---0912

 

          * عباسی: ما ملت با تقدیم بالای 200 هزار شهید آمریکا را از کشور بیرون انداختیم و پای آمریکایی‌ها قطع شد. ولی در برجام بدون هزینه دوباره وارد شدند و ما را درگیر ساختند با این تفاوت که قوه مجریه یعنی دولت در برجام راه پس و پیش ندارد. حالا که این‌طور است اجازه بدهند ملت یک بار دیگر قدرت خود را در کنار زدن آمریکا به رخ بکشد و بیش از این متضرر نشویم.

          فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر نوشیدن جام زهرِقند پهلو، گلاب برویتان دل پیچه  داشتند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، موافقت فرمودند که یکی از سفارتخانه های خاج پرستان در تهران را اشغال و کارکنان آنرا به گروگان بگیرید برادر، عباسی   و من الله التوفیق.

 

          *حاج آقایی:  70 میلیون وام مسکن گرفتم تا در طی 12 سال و اقساط ماهانه یک میلیون تومان باید بازپرداخت کنم که 140 میلیون تومان می‌شود! آیا دریافت این سود هنگفت از کارگر بی‌رحمی نیست؟!

فدوی: مراتب با قید 72 فوریت،  بمنظور اطلاع و اقدام لازم، در اوقات شرعی به مسؤلان مؤمن و معتقد، که نسب شان با 5 واسطه به  آل ساندیس سلام الله علیهم اجمعین می رسد،ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام  و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج)در پاسخ فرمودند:

بسمه تعالی- بله!

 

          * 3885---021: عده‌ای با هماهنگی اقدام به نواختن موسیقی و آواز غربی جلوی درب مترو و دیگر اماکن پر تردد می‌کنند و جالب که این عده توسط چند محافظ شخصی پوشش و حفاظت می‌شوند! در ابتدای ماه صفر قرار داریم. آیا این اقدام برخلاف ارزش‌های دینی و اخلاقی نیست؟

          فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت  ابتلا به لرزش قهرمانانه،بحال ترقّص در آمده بودند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، فرمودند: مانعی ندارد لکن احوط آنست که که بجای آواز نوحه، و بجای ترقّص سینه بزنند، برادر 3885---021!

 

          * 1348---0913: تبلیغ کالاهای ایرانی در صداوسیما باید هنرمندانه باشد و خریدار اجناس ایرانی احساس افتخار کند. موضوع فقط درآمدزایی برای صداوسیما نباید باشد، آگهی‌ها درعین حال باید در جهت فرهنگ‌سازی در این زمینه باشد.

          فدوی چفیه و عمامه (شال و کلاه سابق- م)کرد تا مراتب را آژیرکشان در اوقات شرعی، و با قید 72 فوریت،  بمنظور اطلاع و اقدام عاجل، به مسؤلان مؤمن و معتقد، که نسب شان با 5 واسطه به  آل ساندیس، سلام الله علیهم، اجمعین می رسد، ابلاغ کند؛ لکن آن بزرگواران بیست و یک انگشت را دراز فرموده و در اعتکاف بودند. دوباره مزاحم شوید، برادر 1348---0913!

 

          * 0685---0916: یکی از علل بدپوششی‌ها در جامعه باز بودن دروازه واردات بی‌رویه به کشور است که علاوه بر تعطیلی تولیدات داخلی، سبک زندگی مردم را هم تغییر می‌دهند و متأسفانه برخی‌ها بدون لحظه‌ای تفکر و تعقل چنین لباس‌هایی را می‌پوشند!

          فدوی: فرمایش کاملاً منظقی و در عین حال بی پایه و اساس است!بی سببی نیست که عملهء نر و مادّه بیت (برادر تتلو و خواهر چرخنده- م) بنا دارند که با پاشنه کش اسلامی هم که شده، زنان را زیرحجاب برتر مقام معظم رهبری (چادر پرکلاغی- م) ببرند، برادر 6263---0938!

 

          * علیمردانی: زمانی در خیابان‌های شهرها خبری از قلیان نبود ولی متأسفانه امروز خیابانی نیست که از این وسیله مزخرف و سرطانزا برخوردار نباشد. اخیراً نیز سگ ‌گردانی توسط دختران و پسران، بزرگ و کوچک، زن و مرد نه‌تنها در معابر و خیابان‌ها بلکه در مجتمع‌های مسکونی به معضل بزرگی تبدیل شده است. مگر سگ نجس‌العین نیست؟! هر کس هر رفتار ناروایی را مرتکب می‌شود و آن وقت برخی روشنفکران غربزده از نبود آزادی دم می‌زنند؟! چه کسانی باید با این معضل برخورد اساسی بکنند؟!

          فدوی: والله برادرعلی(ع) مردانی، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، فدوی می خواهد بعنوان یک شخصیت فی مابین، یعنی مستقل و البته غیر وابسته!، از آزادی مفصل خود که انتخاب مرجع باشد سوء استفاده بهینه کند؛ فلذا مراتب را از مرجع تقلید مترقی خود، حضرت آیت الله سید کامبیز آذرخشی، ادامه الله وجوده، استفتاء کرد. معظم له بعدالتحیه والسلام و بدون دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ع- س - عج و...) فرمودند هرچه در باب "سگ نجس‌العین" تحقیق و تتبع کرده اند ندیدند که آن حیوان مفید افزون بر ستم، اختلاس های میلیونی هم کرده باشد، فلذا ایراد شما وارد نیست لکن این حق را برای شما محفوظ می دارد که مراتب را از طریق تشخیص مصلحت نظام، پیگیری فرمایید. و من الله التوفیق

 

          * 7472---021 از عید فطر تاکنون بلندگوی مسجد خداداد واقع در بزرگراه شهید محلاتی- خیابان مخبر شمالی اذان صبح پخش نمی‌کند! پیگیری اهالی تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

          فدوی: مراتب را در مکث بین دو قیلوله، به استحضار سلطان اسلام مدالله اظلاله علی رئوس الخواص  والعوام، مجتهدالزمان ملاذ الانام، صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تحریکاته رساند.بعدالتحیه والسلام و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، در پاسخ فرمودند:

بیت

چو عَرّت خوب و تیزت آزموده ست

صدایت هم اگر بد بود، بوده ست!*

فلذا احوط آنست که خودتان بلال حبشی بشوید، فدوی بی تقصیر است، برادر 7472---021!

___________________________________________

*نقیضه ای از فدوی،بر آن بیت ایرج در عارفنامه

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

28 اکتبر المورّب سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه