خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيم

6 آذر ماه 1396 ـ  27 نوامبر 2017

 

 

ترقی معکوس!

          یکی از دلائل عقب ماندگی کفار و خاج پرستانی مانند آلمان، در همهء زمینه ها، از اقتصاد و صنعت و کشاورزی گرفته تا مسائل معنوی و کرامت انسانی، همانا عدم آشنائی آنان با عوالمی مانند اینهاست:

          دغدغهء ظهور، بی اطلاعی از مهارت هائی چون چشم بندی در غیب کردن شمش های طلا، دکل های نفتی و کشتی نفتکش، اختلاس های میلیاردی و غیره ... فلذا نتیجهء کارشان هم صفر است، نگاه کنید:

          * چهارصد نفر از كارمندان وزارت دارايی آلمان به عنوان خداحافظی با وزيری كه بودجهء بدون كسری تحويل اقتصاد داد، اينطوری عكس گرفتن: صفر!

 

بر این پایه، خود کرده را تدبیر نیست!

 

برگی دیگر از کارنامه

          از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که دیری ست که هر خشونت و قتلی که در هر گوشه از جهان اتفاق می افتد، فدوی ضمن اینکه تن اش شدیداً می لرزد، دست به دعا نیز بر می دارد که: انشاء الله گربه است!، که البته تاکنون شوربختانه همه چیز بوده است جز گربه! این هم واپسین ماجرا که باز حسب شیوهء مرضیه، و از اسم تا قیافه و بلکه قافیه، کار خودمان است:

          * مهاجم محلهء منهتن نیویورک خود را یک "داعشی" می‌داند./ دویچه وله- تیتر

          و در ادامهء خبر وحشت اثر:

          * مهاجم محله منهتن نیویورک خود را هوادار باورمند گروه "دولت اسلامی" معرفی و به اینکه توانسته جان تعدادی را بگیرد "افتخار کرده است". او گفته در برنامه‌ریزی حملهء منهتن از ویدیوهای حملات گروه داعش الهام گرفته است. به گفتهء یکی از دادستان‌ها، سایپف در نخستین بازجویی‌ها اعتراف کرده در برنامه‌ریزی حمله روز سه‌شنبه منهتن از ویدیوهای حملات تروریستی گروه داعش الهام گرفته است. او چندین بار از بازجویان خواسته است که به او اجازه دهند پرچم گروه داعش را در اتاقش در بیمارستان آویزان کند. پلیس در کیسه‌ای در محل حادثه، چندین تلفن همراه پیدا کرده که در آنها هزاران عکس و فیلم مرتبط با گروه داعش ذخیره شده بود. علاوه بر آن در محل حادثه یادداشتی به زبان عربی پیدا شده که در آن از گروه داعش یاد شده است.

          و از منبعی دیگر:

          * مهاجم اواسط روز سه شنبه با اتومبیل در ناحیهء منهتن نیویورک وارد خط ویژهء دوچرخه سواری شد و عده ای را زیر گرفت. شش نفر از قربانیان در محل حادثه جان باختند و دو نفر دیگر در بیمارستان. دوازده نفر هم زخمی شدند که نه نفر آنها همچنان در بیمارستان بستری هستند. براساس اسناد دادگاه آقای ساییپوف گفت که حمله را دو ماه پیش برنامه ریزی کرده بود و اینکه عمداً روز جشن ارواح "هالووین" را انتخاب کرد تا خیابان ها شلوغ باشد. سیف الله ساییپوف که 29 سال دارد همچنین به ارائه حمایت مادی و منابع دیگر به گروه دولت اسلامی (داعش) متهم است. او که پس از حمله سه شنبه به ضرب گلوله پلیس زخمی و دستگیر شد، هم اکنون در بیمارستان تحت معالجه است./ العربیه

          عرض نکردم؟!

 

از خاطرات دارالمجانین (1)

          گفتن ندارد که فدوی شدیداً اهل کارهای خداپسندانه و عام المنفعه است. وی نه تنها به بیمارستان ها، بلکه به تیمارستان ها هم سر می زند و از چیزهای عمدتاً مُستبعد و حیرت آوری که بیماران و روان پریشان گرامی می گویند یا می بینند، یادداشت بر می دارد تا در مجالی، برای انبساط خاطر خوانندگان محترم ضد انقلاب، منتشر کند؛ باری برای دستگرمی، به برخی که در پی می آیند، بقول عوام for free نگاه کنید و لذت اش را برید!:

          * سوال: آیا بانوان با لباس مناسب می‌توانند در ملأ عام دوچرخه سواری کنند؟ / تبیان

          و اما پاسخ مراجع عظام تقلید،به ترتیب ریش:

          * 1- حضرت آیة الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): دوچرخه‌سواری برای دختران و بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی با عفت بانوان است و لازم است ترک شود و در صورتی که در منظر نامحرم نباشد فی نفسه اشکال ندارد.

          * 2- حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): این کارها در محیط های مخصوص بانوان اشکالی ندارد. مشروط بر اینکه سبب ضرر و زیانی نگردد.

          * 3- حضرت آیة الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): اگر عادتاً تحریک آمیز باشد جایز نیست.

          * 4- حضرت آیة الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی): در فرض سوال، باید طبق مقررات کشور عمل شود.

          * 5- حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): دوچرخه سواری برای بانوان در منظر نامحرم حتی اگر با حجاب شرعی باشد دور از شخصیت زن مسلمان و متدینه است.

          بهمین سادگی نیست، ادامه دارد!

 

بعدالتحریر: پرسشگران نیز از بیمارانی هستند که ظاهراً معالجه و مرخص شده اند!

 

 

چراغی که به خانه رواست…

          از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که فدوی هم در محضر برادران چهل سالی تلّمُذ کرده، از ایشان اموخته است که، عنداللزوم، الاهم و فی الاهم کند. نمونه اگر خواسته باشید، اگر چه باورش قدری سخت، لکن بشرح زیر در دسترس است:(1)

و اما راویان اخبار و ناقلان آثارو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتاردر پیوند با این جستار،چنین روایت کرده اند که:

          خب، نقطه سر سطر، که پرداختن به ماجرای "الاهم و فی الاهم  "، از منظر فدوی باشد.

          بموجب آیه ای که نزول آن منسوب به  آن بوفالوی مشهدی، یعنی مُخبّط الاسلام والمسلمین، علم الهدی، امام جمعه و نمایندهء حضرت آقا(ضپ) (2) در خراسان سابق است، احوط آن است که ایشان نسوان خاندان محترم خود و توابع را  نخست وقف عراقیان مقیم مرکز و، از آن میان، حضرات آقایان: برادران لاریجانی، لعنة الله علیهم اجمعین، و البته سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی بفرمایند که همان بو را می دهند! و اگر چیزی ماند، به عراقیان مقیم عراق، مرحمت کنند!

          زیاده جسارت است.

_________________________________

(1)فدوی پیرامون صحت و سقم محتوای پیام فوق نظری ندارد لکن از آنجا که حضرات از صدر تا ذیل و از آغاز تا اکنون، عملکرد چوپان دروغگو داشته اند، فلذا باور آن مستحب است! ضمنا برای جوری جنس:

https://www.youtube.com/watch?v=kLn36rE07d0

کلیپ تکمیلی صحبت های علم الهدی در مورد زوار عراقی و بحث صیغه

(2) "ضپ" مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرُستاته ست!

 

قربون برم خدا را!

          ...بعنوان دستگرمی عرض کند که خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانند که فدوی، بلاتشبیه، مانند انوری از نظر شانس همواره در مضیقه بوده است؛ و اما آن دو رباعی  انوری فقط شامل ملت بقول عوام including فدوی ست و ربطی به حکومت ابد مدت ندارد:

هر بلایی کز آسمان آید

گرچه بر دیگری قضا باشد

بر زمین نارسیده می گوید

خانهء انوری کجا باشد؟!

***

اگر انوري خواهد از روزگار

که يک لحظه بي زاء زحمت زيَد

مگس را پديد آورد روزگار

که تا بر سر راء رحمت ريَد!

          رباعی نخست مصداق زلزلهء کرمانشاه است. فلذا آن بلای آسمانی گرامی حق مسلم ملت و مسؤل اش هم خودش است و، بفرمودهء علمای حکومتی، "می خواست کمتر گناه بکند!" لکن حکومت مظلوم و معصوم نه تنها در مقابل زلزله جاخالی می دهد، و بموجب خبر زیر در یک فقره معامله آب و نان دار، کلی هم کاسب می شود:

 

          * دولت بریتانیا برای آزادی نازنین زاغری "پول پرداخت می‌‌کند". روزنامهء تلگراف فاش کرده که دولت بریتانیا در تلاش برای پرداخت 400 میلیون پوند به ایران در قبال آزادی نازنین زاغری است. این پول قرار است به عنوان بدهی بریتانیا به ایران در یک معامله اسلحه در دههء 70 میلادی پرداخت شود. منابعی در دولت بریتانیا که نام شان فاش نشده به روزنامه تلگراف گفته‌اند که این دولت در حال آماده‌ سازی انتقال 400 میلیون پوند (527 میلیون دلار) به ایران برای آزادی نازنین زاغری است.

          خدا بده برکت!

          رونوشت: سید حسن نصرالله و سایر مالکین ملک  مشاع ایران سابق 

 

بعدالتحریر: کار سخت!

فدوی داشت مطلب را می بست که خبر زیر از تنور درآمد که برای جوری جنس، پیوست می کند:

          * اِما تامسون، بازیگر هالیوود، خطاب به وزیر خارجه بریتانیا: سوار هواپیما شو و نازنین را بازگردان! (1)/ بی بی سی- تیتر

            بانوی بزرگوار مذکور، گویا مطلب، هیچ جور دستگیرش نیست و نمی داند که برادران، خودی و غریبه سرشان نمی شود و وکلای محبوسینی که بی احتیاطی کرده و از موکلان خود دفاع کرده اند، برای رفع تنهائی زندانی، به زندانیان سیاسی ملحق کرده اند! (2) و حتا مهمانانی که خود دعوت فرموده اند هم اکنون در اوین به سر می برند!(3)

زیاده ذکر مصیبتی نیست

25 نوامبر

_________________________

1. ادامهء خبر: خانم تامسونِما تامسون، فیلمنامه‌نویس و بازیگر بریتانیایی برنده اسکار- م) امروز در جمع شماری از مادران هم‌محله‌ای‌ نازنین زاغری در شمال لندن حاضر شد و گفت: "اگر من با وجود مریضی و ذات‌الریه می‌توانم از بستر بیماری بلند شوم و برای حمایت از یکی از اعضای جامعه‌ام که به شدت آزار دیده، اینجا بیایم، حتما بوریس جانسون، وزیر خارجه هم می‌تواند سوار هواپیما شود و برای حل این مشکل به ایران برود."

2. نمونه: عبدالفتاح سلطانی

3. ویدا مهراننیا، همسر احمدرضا جلالی، دربارهء نحوهء بازداشت همسرش به کمپین گفت: «احمدرضا اواخر فروردین ماه سال جاری(۹۵) به دعوت دانشگاه تهران به ایران سفر کرد. من فعلا اجازه ندارم جزییات بیشتری از این دعوت بگویم اما همیشه احمدرضا با دعوت مراکز تحقیقاتی و دانشگاههای تهران و حتی هلال احمر برای شرکت در سمینارها و ورک شاپها به ایران سفر میکرد و هیچ وقت برایش مشکلی پیش نیامده بود. او اواخر فروردین ماه امسال هم به ایران رفت اما روز 5 اردبیهشت ماه 1395 حین رانندگی در جاده تهران-کرج از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. او پنج روز بعد قرار بود به سوئد و پیش ما برگردد.»/ کمپین حقوق بشر

 

بهانه

          فدویِ ظاهراً خندان، هرگاه که مجال داشته باشد، چیزی برای گریستن، دست و پا می کند!؛ این بار، "دو چیتا در حال تعقیب آهوی مادر و بچه‌هایش بودند که ناگهان آهوی مادر ایستاد و خود را فدا کرد تا بچه‌هایش فرصت فرار داشته باشند." /tik

        بگزارش منبع خبر، حال عکاس، بهتر از فدوی نیست...

          زیاده اشکی نیست..

 

از داعشانه ها:

          تغییر رفتار و خلقیات ملت سابق، که نتیجهء بلافاصل تصرف عُدوانی وطن سابق است، نمود و نمادهای گوناگونی دارد به برخی نگاه کنید:

          نخیر! درست حدس نزدید!، این خودرو از جبهه های حق علیه باطل برنگشته، از تزئیناتی ست که شهروندان به خودروی خود، چسبانده اند!

          و بعدی که نیاز به دخالت فدوی ندارد!:

فقط خودتان مقایسه کنید با:

 

 

آکادمی چفیه مالی 21 /Academy award

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

          فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی که در بیستمین جلسه ء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشانsir در انگلستان  است،نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری از مزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری( ضپ) مُستظهرباشند:

 

          * 4190---: سلام بر سردار بزرگ و محبوب قلوب مستضعفین، خارچشم مستکبرین، مالک ‌اشتر علی ‌زمان، سلام بر همرزمان بی‌ادعایش، سلام بر شهدا و خانواده معززشان از هر نژاد و سرزمینی که هستند، جانم فدایت ای سردار سلیمانی که شادی و افتخار را برای مسلمین و مستضعفین به ارمغان آوردی!

  

          * ص. جعفری: به رهبر عزیز انقلاب، تمام خانواده شهدای مدافع حرم، سربازان گمنام امام زمان (عج)، سربازان حریم ولایت و سردار قاسم سلیمانی خدا قوت می‌گوییم و به فرزندان مان درس ‌های بزرگی را که از مقاومت آموختیم خواهیم آموخت تا ادامه‌دهنده راه این دلیران باشند.

 

          * طباطبائی- زرندیه ساوه: تمام زحمات پیروزی جبههء مقاومت بر جبههء کفر و الحاد و شرک در عراق و سوریه مرهون هدایت‌های امامت و ولایت و دلاورمردی‌های سرباز ولایت سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی و سربازان جان بر کف او از پاکستان، افغانستان، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی و پاسداران و بسیجیان دلاور سپاه اسلام و... بوده است آن وقت برخی حضرات از دیپلمات‌هایی که هیچ نقشی در این پیروزی‌ها نداشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنند!

 

          * فرخی و طاهری- تهران و علیان- گرگان و قاسم شیخی- آران و بیدگل : مبارک باد بر امام خامنه‌ای، سرلشکر سلیمانی، سیدحسن نصرالله و دلیرمردان حشدالشعبی و لشکرهای حیدری، فاطمی، زینبی و حزب‌الله لبنان و شهدای گرانقدری که این پیروزی جبهه مقاومت را بر آمریکا و ایادی‌اش رقم زدند و خدا نگذرد از کسانی که در لباس دوست به جای همراهی با این جبهه بر طبل سازش کوبیدند و با دشمنان ملت همراهی کردند.

          * شکیبا: ضمن تبریک پیروزی مدافعان حرم بر جنایتکاران تکفیری دست ساخته آمریکا به تمام کسانی که به دنبال عاقبت‌بخیری و سرافرازی هستند عرض می‌کنم همچون سردار سلیمانی خود را سرباز ولایت بدانید و در حرف و عمل به آموزه‌ها و فرمایش‌های ولایت توجه کنید تا پیروزی‌ها یکی پس از دیگری حاصل و بدخواهان به سزای اعمال خویش برسند راه مستقیم و پیروزی‌ها مرهون تبعیت از ولایت است و لاغیر!

 

          * سلطان‌ویس:  حضور رهبری در میان زلزله‌زدگان کرمانشاه، التیام‌بخش دل‌های رنج دیدگان در این مصیبت بود، وجود ایشان گرمای خاصی به سرپل ذهاب داد و قدم‌های مبارک‌شان چشم‌های منطقه را امیدوار کرد.

 

          * عزیزیان- پدر شهید، آزاده و جانباز: خدا را شاکریم که رهبری قهرمان، شجاع، زاهد و عزیزی داریم که به فکر مردم است، شعار نمی‌دهد و به مشکلات واقعی مصیبت‌زدگان توجه می‌کند. فرمایشش مرهمی بر زخم‌های مصیبت‌دیدگان است. از خداوند متعال درخواست می‌کنم به حق این ماه مبارک ربیع‌الاول که ماه ولادت رحمت‌للعالمین و آغاز امامت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه است، رهبر حکیم و فرزانه‌مان این خلف صالح امام راحل(ره) یعنی امام خامنه‌ای را تا ظهور دولت حضرت حجت پاینده و پایدار و به سلامت بدارد. ما تا آخرین قطره خون می‌ایستیم و از رهبر عزیزمان دفاع می‌کنیم.

         

          * قربانی: رهبری به میان مردم زلزله‌زده کرمانشاه رفتند و هم‌قدم با آنان شدند و مشکلات را از نزدیک داخل چادرهای مردم و نه از داخل خودرو، مشاهده کردند. از ایشان که پدری دلسوز برای همه مردم ایران است تشکر و برایشان آرزوی سلامتی می‌کنم.

دانش آموختگان ممتاز این دوره

          یادآوری این نکتهء باریکتر از مو(2) نیز خالی از ضررنیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان در لیست بالا نیامده آن بوده است که آنان، بعضی امتیازات  لازم در برخی مراحل سرنوشت ساز، بویژه "مالش قهرمانانه "(3) را، مع الاسف  نیاورده اند؛ لکن آکادمی،حق بقول عوام appeal را برای ای ندسته از مؤمنین، محفوظ می دارد.

          والله الموفق والمعین

____________________________________

1- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2-بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر) باشد- م

3-حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

 


 

          * رهبر معظم انقلاب، با اشاره به اهداف انقلاب در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی تأکید کردند: به لطف پروردگار ایران عزیز در آینده ای نه چندان دور به همه این اهداف خواهد رسید.

  

          * آيت الله مصباح یزدی اظهار داشت: باید یک بار برای همیشه حساب خود را صاف کنیم. بالاخره امام (ره) درست می‌گفت یا شاه؟ چنین نباشد که طرفدار انقلاب باشیم و وقتی گرانی شد و کمی فشار آمد، بگوییم زمان شاه بهتر بود! /انتخاب

 

          * محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران: پاکسازی اطراف حرم امام حسین تا شعاع دو کیلومتری برعهده شهرداری تهران است‌. امسال حدود 1200 نیروی عملیاتی شهرداری در سه شهر نجف، کربلا و کوفه مستقر هستند که بر این اساس 500 نیرو در نجف، 600 کارگر در کربلا و 90 نفر از نیروهای خدماتی نیز در شهر کوفه مشغول به ارائه خدمات به زائران هستند.

 

          * مکارم شیرازی: دولت باید بودجه ویژه به «قم» اختصاص دهد؛ هیچ کس حق اعتراض ندارد/ العربیه  

         

          * مکارم شیرازی: برای قم باید یک ردیف بودجه حسابی در نظر بگیرند/ هیچ کدام از شهرها هم نباید معترض شوند!/ آهاد

 

          * محمد(ص) یزدی: لغو عضویت عضو زرتشتی شورای شهر یزد «غیرقابل برگشت» است./رادیو فردا

 

          * عباس (ع) علی(ع) کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان: تبدیل‌ شدن رفاه به مسئلهء اول کشور، انحراف در اولویت ‌های انقلاب اسلامی است، چرا ‌که رفاه اقتصادی هدف انقلاب نیست بلکه ابزار انقلاب است./ انتخاب

 

          * مصباح یزدی: زنان ایران برای عزتی که در حکومت اسلامی یافتند شکرگزاری کنند./ محبت نیوز

 

          * شهردار اصلاح طلب تهران: شهرداری سازمانی است که دو سوم آن بسیجی هستند، بنابراین باید بهترین سازمان باشد! /نما امروز

  

          حجت الاسلام محمد(ص)ی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: جاده یک طرفه به سمت غرب باید برگشت پیدا کند و ان‌شاءالله روزی می‌رسد که همه در دنیا به جای انگلیسی، فارسی یاد بگیرند.

 

          بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

25 نوامبر المورّب سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه