خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيم

13 آذر ماه 1396 ـ  4 دسامبر 2017

 

باز هم بحران مدیریت*

          فدوی نمی داند که خوانندگان محترم ضدانقلاب، کفار، زنادقه و معاندین، چرا اینقدر اذیت می کنند؟ و بقول مادر فدوی که یادش بخیر باد، چرا اینقدر زیانکارند؟! آخر مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، چند بار و به چند زبان زنده و مردهء جهان، به نیابت از  حضرت احدیت، جله اسمه، بفرمایند که آنچه را که بشر از زمان غار نشینی، تا اینترنت و فضا، لازم داشته و نیز در چند هزار سال آینده ممکن است لازم داشته باشد، حضرت اش در قرآن کریم مرقوم فرموده است؟! گفتن ندارد که عکس قضیه نیز شدیداً  ثابت است؛ یعنی، چیزهائی که در  قرآن کریم نیامده، غیر ضروری و بشر خاک بر سر، بویژه از نوع مسلمان اش، لازم  ندارد و، نابود باید گردد!

          باری فدوی اگر بخواهد که حتا یک فهرست اجمالی  از ضروریاتی فراهم کند که در قرآن کریم نیست و البته بشر هم لازم ندارد، مثنوی هفتاد من کاغذ شود! فلذا، بعنوان مستوره،  بیکی از این موارد زائد که ورزش باشد به اجمال و اختصار، در پی، اشاره و بلکه استناد  می کند:

          * هنوز چند روز از باخت اجباري و دستوري! كشتي گير ايراني در مسابقات جهاني، نمي‌گذرد كه اين بار در مسابقات آسيايي رشتهء كبدي زنان در گرگان، مربی تیم دختران کبدی تایلند که مرد بود، در اقدامي خجالت‌آور و مايهء آبروریزی، برای اینکه او را به سالن مسابقات راه بدهند، توسط مسوولان روسری بر سرش کردند! / بهار نیوز

          و این هم سند مصور منگوله دارش:

          خب، بقول عوام، so what؟ یعنی همین که هر جنبنده ای در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، دستکم لچک و یا ترجیحاً پوشش برتر مقام معظم رهبری (چادر پر کلاغی - م) بر سر داشته باشد، کفایت می کند و برادران البته، به ماجراهای زیر چادرش، اصلاً  کاری ندارند!

          والسلام…..

بعدالتحریر

ویژهء حضرات آیات عظام و حجج اسلام ضاعف الله اموالهم اجمعین،به ترتیب ریش،

لطفا ً ضدانقلاب نخواند:

          خب برادران مسئلتن!...

          آخر این چه حرکتی ست؟ چرا همه چیزتان بر عکس است؟ فدوی نگران آبرو نیست چرا که در این باب، بحمدالله والمنة، آه در بساط نداریم. لکن حال که به اهتمام حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب البته بر حق اش، مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ضاعف الله پُرستاته، جامعه را به اوایل قاجاریه برگردانده ایم، پس چرا دیگر مختصات اش را رعایت نمی کنید؟ یعنی احوط آن بود که مانند مطربان اندرونی،که از نوازندگان نابینا و یا با عینک تیره انتخاب می شدند، شما نیز بجای آنکه سر آن مرد بینوا لچک کنید، باید با عینک تیره و یک عصای سفید  او را بداخل سالن هدایت می کردید، این هم آخر کاری داشت؟  

          زیاده راهکاری نیست.

          2 دسامبر 017

تو و بابا چرا بی مامان رفتید، بی تربیت ها، هان؟!

 

رسیده بود بلائی!..

          ...باور بفرمایید که چیزی نمانده بود که فدویِ سست بنیاد، در اثر مجاهدت های عملهء بیت، سرانجام متقاعد شود که حجاب برتر مقام معظم رهبری (چادر پرکلاغی- م) به فتوای خواهر الهام چرخنده(1)، نه تنها برای نسوان که، به فتوای برادر تتلو، برای نفوس ذکور هم از نان نداشتهء شب هم، واجب تر است. این هم اسناد مصور و منگوله دارش:

          در این میان ذغال خوب، که تابلو زیر باشد، در متقاعد کردن فدوی، البته بی تأثیر نبود:

          که ناگاه "دستی از غیب" بشرح زیر برون آمد و فدوی را سر عقل آورد:

          * ماجرا از این قرار بود که  یکی از دوستان نیکوکار فدوی، که توسط حضرات به زور به بهشت فرستاده شده بود، ضمن تماس با فدوی، مراتب شعار فوق را شدیداً تکذیب و سند منگوله دار زیر را نیز بعنوان شاهد، بطریقهء کرایه در مقصد، از بهشت، بجهت فدوی ارسال کرده است؛..

          باری-  فدوی که شدیداً قانع شد؛ خوانندگان محترم ضدانقلاب را، نمی داند!

          28 اوت 017

بعدالتحریر:

          همانطور که ملاحظه می کنید، حوریان برخلاف فرمایشات حضرات آیات، به اندازهء طبیعی هستند و از مزایای ویژه ای نیز، البته بسود مؤمنین، به وجهی که در پی می آید، برخوردارند:

          * حضرت علی(ع): هر یک از آن حوریان، هفتاد حلّه پوشیده اند و سفیدی ساق ایشان از زیر هفتاد حلّه معلوم است. از جماع با هر یک از آن حوریان لذّت صد مرد را می یابد که هر یک چهل سال خواهش مجامعت و آمیزش داشته باشند و برایشان میسّر نشده باشد. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)

          * این زنان بهشتی که هرگز عادت ماهانه نمی شوند زنانی هستند که به متقین داده می شوند. (دخان آیه 15 تا 45 و طور آیه 71 تا 02) / همانجا

 

اختلاف زنانه

          ...راست اش از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان، که مطالعهء خبری موجب شد که سر همهء جای فدوی از حیرت، اسفناج اُرگانیک سبز شود!، شما هم ملاحظه کنید تا بعرض او برسید:

          * دختر علم الهدی: حجاب در تربیت اسلامی اختیاری است!

          و در ادامهء خبر حیرت اثر:

          * انصاف نیوز: در حالی که این روزها اظهار نظرات متفاوتی از سوی کارشناسان مذهبی و روشنفکران دینی درباره‌ی اجباری بودن «حجاب» مطرح می‌شود، جمیله علم الهدی در گفت‌وگو با «فرهنگ رضوی»، مقوله‌ی حجاب در تربیت اسلامی را اختیاری دانست و تأکید کرد: بر اساس تربیت دینی ارزش‌ها به صورت فطری در افراد وجود دارند و افراد بر اساس انتخاب و ارادهء شخصی خود به آنها معتقد و پایبند می مانند که در این امر وظیفه خانواده و جامعه تنها صیانت از آنها است.

          فدوی، ضمن اینکه واژهء مرکب و لایتچسبک "روشنفکر دینی" را اصلاً بجا نمی آورد، در پیوند با خبر مذکورعرض می کند که تاکنون اختلاف، بین علمای نَر بوده و فدوی نحوهء تعامل با علمای مادّه را بلد نیست؛ فلذا بقول عوام شدیداً confused شده و نمی داند چه کند، جز اینکه علی الحساب بگوید:

          مسئلتن! خواهر جمیله! اگر چنین است، پس ابوی بوفالوی شما و سایر مخبط الاسلام ها به ترتیب ریش،چه می گویند؟!

          زیاده مسأله ای نیست..

 

اشتباه لپی

          مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، پنداری از بسکه ذهن شان درگیر مسائل اخروی و کفن و دفن است، گاه دست به آب های شدید هم می روند! و در این رهگذر، فدوی را که خود فی نفسه گیج است، بقول عوام confused تر هم می فرمایند تا، فی المثل، دنبال معنای " پاول مُرده"  برود!.. فدوی البته نمی خواهد که همان بلا را بر سرخوانندگان محترم بیاورد، فلذا از تعارف کم می کند و بشرح زیر بر مبلغ می افزاید:

          * هتلی در عراق غذای «پاول مرده است» به مشتریان اش ارائه می‌دهد./ العربیه تیتر

          و در ادامهء خبر حیرت اثر:

          * هتل بین‌المللی(!) اربیل در همین راستا نام غذای "meat ball" که نوعی گلوله‌های گوشتی است، را «پاول مرده است» ترجمه کرد. هند عمری، یکی از مسافران این هتل با انتشار تصویری از این ترجمه خنده‌دار در توئیتر توجه همگان را به این موضوع جلب کرد. البته خانم عمری توضیح داد که تلفظ meat ball در زبان عربی به صورت "میت بال"* ادا می‌شود و مترجم آن را «پاول مرده است» ترجمه کرده است. توئیت هند عمری تا کنون 16 هزار و 700 بار ریتوئیت شده و صدها کامنت طنز در این‌باره نوشته شده است. یکی از کاربران توئیر خطاب به خانم عمری نوشته: «راست اش خیلی گرسنه‌ام. باید نصف پرس "پاول مرده است" رو به دست بیارم».

کاربر دیگری نوشته: « لووول. می‌خوام ساندویج "پاول مرده است" رو با پنیر امتحان کنم».

          این هم سند مصور منگوله دارش:

پی نوشت: 

«میت بال»، یا کله‌گنجشکی، یا گوشت قلقلی، نوعی غذاست که در آن گلوله‌های کوچکی از گوشت درست شده و در روغن سرخ می‌شود. در برخی کشورها این گلوله‌های گوشتی را در نوعی سس ساخته شده از رب‌گوجه فرنگی و پیاز و ادویه قرار می‌دهند.

 

مسئلتن!

          فدوی داشت ماجرای ادعای "یلار آبل مارتینز"، زن 61 سالهء اهل ایالت خیرونای اسپانیا، دائر بر اینکه فرزند "سالوادر دالی"* و محصول روابط استاد با مادرش که از خدمتکاران استاد بوده، را برمی رسید که دریافت بقول عوام  Case، البته پس از لرزندان تن آن بزرگوار در قبر، بشرح زیر بسته شده است:

          * خبرگزاری آلمان به نقل از بنیاد گالا - سالوادور دالی در اسپانیا اعلام کرد که آزمایش دی‌ان‌ای سوالوادور دالی، هنرمند بنام قرن بیستم، نشان داده ادعای زنی که در دادگاه گفته است دالی پدرش است، صحت ندارد. نبش قبر و آزمایش نمونه‌های دی‌ان‌ای از مو، استخوان و ناخن این هنرمند نامدار این امر را ثابت کرد.

          و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار در پیوند با این جستار، چنین روایت کرده اند که:

          * دالی همواره ادعا می‌کرد که از رابطه جنسی بدش می‌آید و از آلت تناسلی زنان می‌ترسد!.

          باری بر این پایه، برای فدوی اما این پرسش همچنان باقی ست که استاد بد سلیقهء ما! چگونه 38 سال با این هراسِ دل انگیز زیسته است؟! خودتان ملاحظه کنید:

          * سالوادور دالی و همسرش گالا به مدت 48 سال به زندگی مشترک با یکدیگر ادامه دادند!

          و سرانجام اینکه:

          * دالی در وصیت‌نامه‌ای تمامی دارایی‌اش را به دولت اسپانیا و بنیادی با نام بنیاد گالا- دالی بخشید!

          و چنین بود که سر خواهر "یلار آبل مارتینز" بی روسری ماند!؛ فلذا  احوط آن است که نامبرده حرفهء فعلی خود را که فالگیری با کارت‌های تاروت است، ادامه دهد!

          و من الله التوفیق

          پنداری گذر عمر، بر فرم سبیل معروف دالی، بی تأثیر بوده است!

پی نوشت

دالی یکی از مهم‌ترین نقاشان و مجسمه‌سازان قرن بیستم میلادی و نماینده برجسته سبک سوررئالیسم به شمار می‌آید. همچنین همکاری او با لوئیس بونوئل، فیلمساز اسپانیایی، مشهور است. ثمرهء همکاری این دو هنرمند فیلم‌های سوررئالیستی "سگ اندلسی" و "عصر طلایی" بودند. دالی در سال 1989 در فیگرس درگذشت.

 

از خاطرات دارالمجانین (2)

          فدوی، گفتن ندارد که، شدیداً اهل کارهای خداپسندانه و عام المنفعه است. وی نه تنها به بیمارستان ها، بلکه به تیمارستان ها نيز سر می زند و از چیزهای عمدتاً مُستبعد و حیرت آوری که بیماران و روان پریشان می گویند یا می بینند یادداشت بر می دارد تا، در مجالی، برای انبساط خاطر خوانندگان محترم ضدانقلاب منتشر کند؛ باری برای دستگرمی، به برخی که در پی می آیند، بقول عوام for free نگاه کنید و لذت اش را ببرید، در پی، گفتگوی چند روان پریش را با یکدیگر می خوانید!:

          * پرسش: مویی که از زن جدا شده و روی فرش افتاده اگر نامحرم ببیند و دست بزند چه حکمی دارد؟!

          پاسخ: در این زمینه بین فقها اختلاف نظر است، برخی از فقها (حضرات آیات خامنه‌ای و نوری همدانی مد ظلهما) می‌گویند بنا بر احتیاط واجب باید از نگاه و لمس موی جدا شده از نامحرم اجتناب شود و برخی (حضرات آیات سیستانی و هادوی تهرانی. مدظلهما) نیز معتقدند اگر به قصد لذت نباشد، اشکال ندارد.

          و اما پاسخ روان پریشان ديگر، به ترتیب ریش:

          حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): احتیاط واجب آن است که به موى جدا شده نگاه نشود.

          حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): حرام نیست.

          حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی (مد ظله العالی): در فرض سوال، دست زدن خلاف احتیاط است.

          بهمین سادگی ها نیست،ادامه دارد!.... 

بعدالتحریر

پرسشگران نیز البته از بیمارانی هستند که ظاهراً معالجه و مرخص شده اند!

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

دویّم دسامبر المنور سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود!..

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه