خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيم

27 آذر ماه 1396 ـ  18 دسامبر 2017

 

هشدار جّدی

فدوی در میان خبرهای دارالخرافه، به نقل قول نگران کننده ای از یکی از لات های رده بالای حکومت اسلامی (داعش درونمرزی- م) که سوت بلبلی وی از میکرفن دانشگاه شریف معروف است، بشرح زیر برخورد که موجب نگرانی شد: 

* اژه‌ای در واکنش به انتقادات تند محمود احمدی‌نژاد از قوهء قضاییه ایران، او را لاتی از چشم‌ افتاده خواند که زبان اش هرز شده است…/ دویچه وله

کلب آستان حسین(ع) البته، به چندین هنر آراسته است(1) یعنی هنرش، آنگونه که ضدانقلاب می گوید، محدود و منحصر به سوت بلبلی  نیست بلکه نامبرده در مسابقات قهرمان کشوری پرتاب قندان (پرتاب دیسک سابق- م) سال 87 و نیز گاز گرفتن(2)، دارای نعلین مشکی ست! (کمربند مشکی سابق- م)(3)؛ این هم اسناد مصور و منگوله دارش:

https://www.youtube.com/watch?v=Iln3iKokOHs

فلذا، فدوی به سایر لات های محترم و شاغل در مقامات بالای حکومت اسلامی (داعش درونمرزی- م) قویاً توصیه می کند که کاری نکنند که با یک قیام و قعود، از چشم لات اعظم، حضرت آقا(ضپ) بیفتند، چرا که در غیر این صورت، "بنده مسؤل آن نخواهم بود"!

_______________________________________

 (1) عاشق و رند و نظربازم و می‌گویم فاش/ تا بدانی که به چندین هنر آراسته‌ام/ حافظ

(2) عیسا سحرخیز؛ بعون الله و بعلت مراجعهء فوری به بیمارستان و تزریق آمپول کُزاز، از مرض مُسری هاری، نجات یافت!

(3) در سال ۸۷ زمانی که اژه‌ای رئیس دادگاه ویژه روحانیت بود، در جلسه هفتگی هیات نظارت بر مطبوعات اختیار از کف داد و به سوی عیسی سحرخیز، نمایندهء مدیران مطبوعات، قندان پرت کرد و شانه چپ این روزنامه‌ نگار را هم گاز گرفت!/ همانجا

 

 

ترفند تازه

اگرچه، بقول عوام، sister Elizabeth از خودمان است، لکن  فدوی گاه یادش می رود که ام القراء با "هاید پارک" لندن کم تا قسمتی فرق دارد! فلذا خبر زیر را با نگرانی ملاحظه می کند:

* ایدهء ایجاد پارک مخصوص تجمعات و اعتراضات در تهران!/ دویچه وله - تیتر

و در ادامه ی خبر بهجت اثر:

* آزادی تجمعات و اعتراضات در ایران عملاً وجود ندارد. آشکارترین نمونه آن، سرکوب خشن شرکت کنندگان در تظاهرات ۸۸ است. اکنون فرماندار تهران ایدهء ایجاد یک پارک مخصوص برای تجمعات و اعتراضات را مطرح کرده است. عیسی فرهادی (فرماندار) از عبارت "تخلیهء اعتراضات مردمی" سخن می‌گوید. مدعی است که چنین پارکی به مردم معترض امکان می‌دهد، بیایند و خشم و اعتراض خود را "تخلیه" کنند.

والله برادر فرماندار، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، ملت خوف آن دارد که برادران حوصله شان در ارتباط با بازداشت و انتقال یکی یکی روزنامه نگاران، نویسندگان، فعالان مدنی و کارگری به هتل 5 ستارهء اوین سر رفته و بنا دارند که همه را فله ای دستگیر و به هتل چند ستارهأ اوین منتقل فرمایند!

العهدة علی الراوی..

 

گروگانگیری از را دور!

گمان فدوی تاکنون بر این باور  بود و هست که گروگانگیری، که از اهمّ تخصص برادران گرامی از آغاز تا اکنون  بوده و هست(1)، محدود و منحصربه حوزه ی استحفاظی ایشان است؛ لکن با ملاحظهء اخبار مرتبط با مراسم قرعه‌‌کشی جام جهانی 2018 روسیهء معلی، دریافت که برادران و شبه برادران، قلمرو خود را مبالغی گسترش داده اند؛ این هم اسناد مصور و منگوله دارش:

* درخواست کاربران ایرانی از مجری زن مراسم قرعه‌‌کشی جام جهانی 2018 روسیه !/ بی.بی.سی - تیتر

و در ادامه ی خبر حیرت اثر:

* از زمان انتخاب ماریا کوماندنایا به عنوان یکی از مجری‌های مراسم قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه از سوی فیفا، کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی از خود نشان داده‌اند. قرار بوده است که خانم کوماندنایا، به همراه گری لینه‌کر، فوتبالیست سابق و مجری سرشناس ‌بی‌بی‌سی، مراسم قرعه کشی جام جهانی را که روز جمعه اول دسامبر (۱۰ آذر) در مسکو برگزار شد، اجرا کند. طرفداران فوتبال در ایران در پیام‌هایی به این مجری روس توصیه کرده‌اند که در زمان اجرای این مراسم به نوعی لباس بپوشد تا بینندگان ایرانی بتوانند بدون سانسور مراسم قرعه کشی جام جهانی را از تلویزیون ببینند.

برخی کاربران همیشه در صحنه هم، که بسیجیان و عمله ی بیت را بیاد می آورند، دستور فرموده اند:

"خواهرم !، لطفاً در مورد حجابت دقت کن! ما می‌خواهیم که مراسم قرعه کشی جام جهانی را بدون سانسور از تلویزیون تماشا کنیم"!

یکی از کاربران در واکنش به انتخاب این مجری روس در اینستاگرام گفته: "من یک ایرانی هستم. مقامات تلویزیون ما خیلی سختگیر هستند و تصاویر شما را سانسور می‌کنند. در صورت امکان، آیا می‌توانید برای این مراسم، لباس مناسبی! انتخاب کنید که ما بتوانیم این برنامه را تماشا کنیم؟"

و طُرفه اینکه:

* ماریا کوماندانیا مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی گفت: سردار آزمون شرایط را توضیح داد و من نیز به او قول یک سورپرایز را دادم. می خواهیم همهء کشورهای اسلامی شاهد مراسم باشند!/ تیک

و از منبع دیگر:

* ماریا مجری زن روس به ایرانی‌ها قول داد در قرعه‌کشی جام جهانی لباس «مناسب» بپوشد!

باری، فدوی اگر جای آن بانو بود، با همان هیئت همیشگی، که تصویر زیر باشد، به صحنه می آمد حال اگر سردار آزمون و توابع، ظاهراً! خوششا ن نمی آمد، به درک اسفل السّافلین! و مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، هم بروند مشکل شان را، با حضرت آقا یشان(ضپ) حل بفرمایند؛ سخن کوتاه، فدوی این موضع را، جز گسترش فرهنگ بیابانی حضرات، معنی نمی کند و در پایان می پرسد:

خواهر ماریا!، صلی و جلی، شما هم بلی ؟

_________________________________________

(1) از گرونگانگیری کارمندان سفارت آمریکا تا گرونگانگیری ایرانیان عمدتاً متخصص مقیم خارج از کشور، بهنگام مسافرت به وطن سابق!

 

جسارت

فدوی گمان نمی کرد که مقام معظم رهبری(ضپ) اهل بعضی بی ناموسی ها باشد، استناد فدوی در این باب، به خبر زیر و نتیجهء آنست:

* ماه نوامبر ماه اطلاع‌رسانی دربارهء سرطان پروستات است. سرطان پروستات، اولین سرطان شایع در بین مردان و دومین سرطان کُشنده (بعد از سرطان ریه) است. تکرر ادرار، دفع ادرار همراه با فشار و درد و عدم تخلیه کامل ادرار از علائم ابتلا به سرطان پروستات است. این سرطان معمولاً در افراد بالای پنجاه سال بروز می‌یابد. یکی از اولین راه‌های تشخیص سرطان پروس تات معاینه انگشتی مقعد است. برخی بیماران اجازه این معاینه را به پزشک نمی‌دهند./ ایران وایر

 در پاسخ یواشکی عرض می کند که والله برادر ایران وایر، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... مقام معظم رهبری(ضپ) اجازه دادند و بموجب سند منگوله دار زیر، پنداری چندان هم بدشان نیامده است!

زیاده جسارت است...

 

از خاطرات دارالمجانین (4)

فدوی گفتن ندارد که شدیداً اهل کارهای خداپسندانه و عام المنفعه است. وی نه تنها به بیمارستان ها، بلکه به تیمارستان ها هم سر می زند و از چیزهای عمدتاً مُستبعد و حیرت آوری که بیماران و روان پریشان می گویند یا می بینند، یادداشت بر می دارد تا در مجالی، برای انبساط خاطر خوانندگان محترم ضد انقلاب، منتشر کند؛ باری برای دستگرمی، به برخی از اين مشاهدات که در پی می آیند، بقول عوام for free نگاه کنید و لذت اش را برید!:

سوال: اختلاط زن با مرد نامحرم تا چه حدّی جایز می باشد؟

جواب: در گفتگوها باید نكات زیر را مراعات نمایند:

1ـ از صحبت كردن به نحوی كه موجب تلذذ و ریبه شود خودداری گردد.

2 ـ از شوخی كردن پرهیز شود.

3 ـ از حرف هایی كه موجب تهییج شهوت است باید خودداری شود.

4 ـ رعایت حجاب كامل بشود و از نگاه كردن حرام خودداری گردد.

5 ـ زن و مرد در یك محیط خلوت تنها نباشند.

(مسائل جدید از دیدگاه علماء و مراجع، ج1، ص137)


راه حل اوگاندائی

فدوی، بر اساس عکس های زير به اين نتيجه رسيده که احوط آنست که مصدومین و مجروحین زلزله ی کرمانشاه، پیاده روی اربعین را، به مقصد اوگاندا، طی کنند ! و من الله التوفیق

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

فدوی دراین ستون،نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خود جنس اند! و جز گزینش تیتری مناسب و همسو با محتوا،و احیاناً یکی دو انگولک جزئی،نیاز چندانی به دخالت او ندارند!

* فائزه هاشمی دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی در گفتگو با اعتمادآنلاین: شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد در بدن پدر 10 برابر حد مجاز رادیو اکتیو بوده است/ شورای عالی امنیت ملی از منشأ رادیواکتیو بی‌اطلاع بود / به نظر می‌رسد پرونده در شورای عالی امنیت ملی مختومه شده است.

تحشیه ی فدوی: یعنی اورانیوم حاج آقا را زیادی غنی کرده بودند؟!

 

* رهبر ایران: پوتین مرد تصمیم و عمل است./ بی.بی.سی

تحشیه ی فدوی: خب تصدقتان، پُرستات مبارک را هم می دادید ایشان عمل کند!

 

* رادیو فردا: بدنبال طرح اتهام «تبلیغ علیه نظام» برای سه مدیر ارشد دولت محمود احمدی‌نژاد از سوی قوه قضائیه، حمید بقایی، صادق لاریجانی را به «دینامیت» گذاشتن «زیر نظام» متهم کرد.

تحشیه ی فدوی: نظام که قابلی ندارد، برادران، و از آن میان حضرتعالی، قصد جان مملکت را دارند، برادر بقائی!

 

* ايران آسمان خود را به روی هواپيمای نخست وزير بلغارستان بست. / دويچه وله

تحشیه ی فدوی: ممکن است به پنیر بلغار مربوط بوده باشد؟!

 

* فرمانده سپاه پاسداران می گوید در کشورهای منطقه هسته های مقاومت مسلحانه ایجاد شده ‌است. سرلشکر محمدعلی جعفری چند روز پیش هم گفته بود ایران در یمن حضور مستشاری دارد./ بی.بی.سی

تحشیه ی فدوی: در مورد سوریه هم همین را می گفتید که !

 

* اردوغان: سناریوی شومی علیه آیندهء جهان اسلام در حال اجرا است. /آهاد

تحشیه ی فدوی: خوش خبر باشی برادر اردوغان!؛ جان فدوی راست میگی؟! انشاءالله که مثل کودتای شما نافرجام نباشد!

 

* سولهء مدیریت بحران تهران، که توسط قالیباف به حسن کرد میهن، عامل حمله به سفارت عربستان، واگذار شده بود پس گرفته شد./نگام نیوز

تحشیه ی فدوی: برعکس نهند نام زنگی کافور !

 

    * جاسازی 9 کیلوگرام مواد مخدر در شکم 5 گوسفند./ العربیه

تحشیه فدوی : نداشتیم ها! ، قرار نشد که گوسپندان کارهای خطرناک انجام دهند، قرار بود که فقط به حضرات رأی بدهند!

 

* آمریکا با "مادر همهء بمب‌ها" مواضع داعش را در افغانستان هدف قرار داد. / العربیه

تحشیه فدوی: از برادر امريکا خواهش می شود از دادن فحش های ناموسی حين حملات هوائی خودداری فرمايند.

 

* ایرانیان و عرب‌ها در بزرگ‌ترین رژه همجنسگرایان اروپا: مایلی سایرس‌، خواننده جنجالی آمریکایی، قصد دارد از طریق مؤسسه خیریه‌اش به همجنسگرایان، دوجنس‌گرایان و تراجنسیتی‌های مسلمان کمک کند. او اعلام کرده که این مؤسسه برنامه‌هایی حمایتی در دست تدوین دارد و خواهد کوشید تا گام‌هایی برای بالا بردن آگاهی و درک عموم نسبت به جنسیت، جنس و دین بردارد. / دویچه وله

تحشیه ی فدوی: به فتوای مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته، ما از اين رقم موارد نداشتیم که!

 

ما نبودیم بخدا، اونا بودن!..

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی !..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

16دسامبر المورّب سنه ی 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه