تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

29 آذر ماه 1396 ـ  20 دسامبر 2017

کنفرانس جديد شورای ملی مقاومت در پاریس

گزارش تحریریه تایمز اسرائیل

          تحریریه تایمز اسرائیل -  یکشنبه 17 دسامبر 2017 - پاريس - يک کنفرانس موسوم به «رژیم ملاها در بحران، وضعیت انفجاری در ایران، دخالت در کشورهای دیگر» که برگزار کنندهء آن نهاد موسوم به «شورای ملی مقاومت ایران» بود، اقدامات بی‌ثبات کننده و خصمانهء رژیم اسلامی در منطقه، همزمان با سرکوب گری سپاه پاسداران برای حفظ رژیم در داخل ایران، را مورد اصلی و کانونی سخنرانی‌ها قرار داده بود. در این کنفرانس چهره‌هایی سرشناس از آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا و خاورمیانه حضور داشتند.

مریم رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت، در سخنرانی خود سپاه پاسداران را متهم کرد که با توسل به سرکوب مطلق، ضمن محافظت از یک دیکتاتوری قرون وسطایی مذهبی اقتصاد کشور را قبضه کرده است. خانم رجوی گفت که سپاه بجای سرمایه گذاری در کشور، ثروت و درآمدهای ایران را خرج سرکوب و تروریسم می‌کند .

اکثر سخنرانان خارجی نيز تاکید داشتند که اقدامات بی‌‌ثبات کننده و خصمانه جمهوری اسلامی در منطقه معرف قدرت رژیم نیست، بلکه گویای ضعف آن در مواجهه بابحران‌ها، بخصوص در مواجهه با مشکلات اجتماعی و اقتصادی در داخل کشور است.

ژنرال جیمز کانوی، فرمانده «پیشین» در ارتش آمریکا و لینکلن بلو مفیلد، سفیر و مدیرکل «پیشین» وزارت خارجه آمریکا از جمله چهره‌های سرشناس آمریکایی بودند که در این کنفرانس بین‌المللی سخنرانی کردند.

آقای بلومفیلد در بخشی از سخنرانی خود گفت وقتی که سرانجام دیوار دروغ و فریبکاری برداشته شود، رژیم ضعیف، فاسد و مستاصلی را در ایران خواهیم دید که علیه ارادهء مردم در سوریه و عراق عمل می کند و چهره پرافتخار تمدن ایرانی را لکه دار می‌سازد و به سرکوبی حقوق مردم خود ادامه می‌دهد.

برگرفته از سايت راديو اسرائيل

بازگشت به خانه