خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيم

4 دی ماه 1396 ـ  25 دسامبر 2017

 

با اجازهء برادران!

با گرامیداشت شب یلدائی که گذشت!

و نیز، با آرزوی بهروزی و پیروزی برای همگان، در سال نو میلادی



آش شور

          فدوی باز هم درخبرهای جراید شریفهء دارالخرافه خواند که آش دوباره چندان شور شده است که آیت الله آشپز باشی هم عرّ و تیزش، بشرح زیر، در آمده است:

          * کارکرد روحانيت ورود شرم‌آور به جزییات روابط زناشویی، برگزاری همایش چندهمسری، «روحانی درمانی» و استقرار در مترو نيست / برخی منبری ها سنگین ترین ضربه ها را به شیعه وارد می کنند / روزنامه جمهوری اسلامی- تیتر                

          و قدری باز تر:   

          * ...ورود به مقولهء روابط زناشوئي توسط يک فرد ملبس به لباس روحانيت، همراه با بيان جزئياتي که شرم آور است، برپائي همايش ترويج چند همسري در اسلام توسط يک فرد معمم، طرح گماشتن افراد روحاني در بيمارستان‌ها تحت عناويني از قبيل روحاني درماني بيماران، استفاده از بعضي روحانيون فاقد معيارهاي لازم در تلويزيون و راديو به عنوان کارشناس مسائل ديني که مطالب آنها از طريق فضاي مجازي براي تمسخر دين و مذهب دست به دست مي‌شوند، و دخالت مداحان و منبري‌هاي کم سواد در موضوعات سياسي و اجتماعي و اقتصادي و نظامي و بين المللي، از اموري هستند که مشکلات زيادي پديد آورده‌اند؛ در حالي که اصولاً نيازي به ورود روحانيون به چنين مقولاتي نيست. وقتي عده‌اي فکر مي‌کنند روحانيون بايد در مترو مستقر شوند و به سؤالات مذهبي مردم پاسخ بدهند، اين روند غلط به تدريج تا استقرار در اتوبوس و تاکسي و هواپيما به پيش مي‌رود! اينها به معناي ورود فيزيکي روحانيون به تمام شئون زندگي مردم است در حالي که نه تنها در ساختار روحانيت چنين وظيفه‌اي تعريف نشده و هرگز وجود نداشت بلکه اقدامي زيانبار و همراه با عوارض سوء است./ روزنامهء جمهوری اسلامی

          و یا:

          * ایسنا: هشدار وزارت بهداشت نسبت به سوداگری با نام دین. وزارت‌ بهداشت: چیزی به اسم "طب اسلامی" نداریم!

          پس اگر زحمت نیست، بفرمایید که  طب الصادق(1) دیگر چه صیغه ای ست؟

          باری، آنچه که آیت الله آشپز باشی به اجمال و اختصار فوقاً بیان فرمود، برش مختصر، یا بهتر بگوید، بقول حضرت امام(ل)، تنها نسیمی از اسلام عزیز، یعنی حکومت  اسلامی (داعش درونمرزی- م) ست و ناگفته پیداست  که این حکومت شتر گاو پلنگ، دوالپائی ست که تا مادامی که نفس می کشد، وبال ملت است، و عرّ و تیزهائی از این نوع راه بجائی نمی برد، والسلام!

____________________________________

1. نگاه کنيد به کتاب مسطاب «طب الصادق، یا طب و بهداشت از نظر امام جعفر صادق(ع)» / محمد(ص)خلیلی/ ترجمه صادقی تهرانی، مؤسسه مطبوعاتی عطائی - تهران - بدون تاریخ.

 

مابه التفاوت

          خدا لعنت* کند حضرت امام(ل) را، آنگاه که داشت خُدعه می فرمود و گفت: «میزان رأی ملت است!» حال فدوی نمی داند که مقیاس و میزان خبرگزاری وابستهء مهر چه بوده است که از  زلزلهء امروز تهران، که  بقدرت 5.2 "ریش" ِتر، اتفاق افتاده است، چنین یاد کرده است،:

          * حضور مردم تهران در سطح شهر در پی احساس زلزله!

_______________________________________

* خدا بگویم این تایپیست سربهوای هزل داتکام را چه کند که پیوسته آنجای فدوی را با شاخ گاو ُمدّ ظله العالی در می اندازد؛ لطفاً پس از مطالعه، لغزش تایپی لعنت را به رحمت اصلاح بفرمائید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

پرسش بیربط!

          برادران، کثرالله امثالهم، گاه پرسش هائی می کنند که سر همه جای فدوی از حیرت اسفناج اُرگانیک سبز می شود! نمونه تازه اگر خواسته باشید،بشرح زیر دم دست است:

          * چرا زلزله هشت ریشتری ژاپن تنها یک کشته داشت؟!/ خبرگزاری وابسته مهر

            در پاسخ، برای دستگرمی، نخست  عرض می کند که مقیاس مان با هم، تفاوت داشت؛ یعنی مقیاس آنان "ریشتر" بود و مال ما: "ریش تِر" است!:

بیت

بغرید بر من که عقل ات کجاست؟

چو دانی و پرسی، سوال ات خطاست! *

          بر این پایه، پاسخ بسیار ساده و بدیهی است:  چون ژاپن مملکت امام زمان(عج) نیست!

          این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر مهر؟!

          23 دسامبر 017

______________________________________________________             

سعدی (باب اول، در عدل و تدبیر و رای) / چنان قحط شد سالی اندر دمشق ….

 

لذت انتقام!

          فدوی با ماجرای ناخوشایند "انتقام"، کم تا قسمتی  آشناست و حتا طول و عرض اش را نیز می داند! لکن مورد زیر را دیگر حدس نزده بود!:

          * مرد گرجستانی که از همسر خود طلاق گرفته بود برای اینکه حرص او را درآورد با یک الاغ ازدواج کرد!

 

         هیچ جور صرف نمیکند؛ بقول عوام !no comment

 

از خاطرات دارالمجانین (5)

پيشگفتار: فدوی گفتن ندارد که شدیداً اهل کارهای خداپسندانه و عام المنفعه است. وی نه تنها به بیمارستانها، بلکه به تیمارستانها هم سر می زند و از چیزهای عمدتاً مُستبعد و حیرت آوری که بیماران می گویند یا می بینند، یادداشت بر می دارد تا در مجالی، برای انبساط خاطر خوانندگان محترم ضدانقلاب، منتشر کند؛ باری برای دستگرمی، به برخی که در پی می آیند، بقول عوام for free نگاه کنید و لذت اش را ببرید!:

          * سوال: حکم شوخی با نامحرم از طریق پیام کوتاه چیست؟

          * 1. یکی از غرایز قوی در انسان شهوات جنسی است که اگر طغیان و سرکشی کند، کنترل آن ناممکن یا مشکل خواهد بود.

          * 2. بروز و ظهور و غلبه غریزهء شهوانی در انسان به صورت پلکانی و تدریجی است، و به تعبیر قرآن کریم شیطان از طریق سیاست گام به گام به هدف خود می رسد.[1] چنان که بررسی و ریشه یابی بسیاری از گناهان و جنایات که هر روز در جوامع مختلف رخ می دهد نشان دهندهء همین موضوع است که از مسائل ناچیز و عادی آغاز شده اند. به همین جهت جلوگیری از وسوسه های شیطانی در ابتدای امر و قدم اوّل آسان است چون هنوز موقعیت شیطان و غرایز شهوانی ضعیف است، ولی اگر فردی در قدم اول از شیطان و هوی و هوس تبعیت کند، موقعیت خود را در مقابله با آنها تضعیف نموده و باعث تقویت نیروهای شیطانی و غرایز شهوانی خواهد شد. و در آن صورت مقاومت مشکل تر خواهد شد. به عبارتی همیشه پیش گیری راحت تر از درمان است.

          * 3. شکی نیست که شوخی با جنس مخالف اگر چه رکیک هم نباشد زمینه را برای انحراف و تسلط شیطان فراهم می کند. به همین جهات اسلام در مبارزه با انحراف از زمینه های آن نیز جلوگیری به عمل آورد، مثلاً مردها را از نشستن در جای زن قبل از سرد شدن، نهی نمود.[2] و یا به زن ها دستور داده در برخورد با نامحرم نرمی و ملاطفت نشان ندهند.[3] آن چه بیان شد یک حکم کلی است و از این جهت فرقی بین انواع شوخی (شوخی از طریق چت و پیام کوتاه و...) و بین انواع نامحرم ها (هم کلاسی ها و غیر آن) وجود ندارد. یعنی، اگر شوخی با نامحرم به قصد لذت باشد یا خوف فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته باشد، از حکم حرمت برخوردار است اگر چه آن نامحرم هم کلاسی باشد و این شوخی هم از طریق پیام کوتاه، انجام شده باشد. نتیجه این که بهتر است از شوخی با نامحرم اگر چه رکیک هم نباشد اجتناب کرد.

          استفتایی که از دفتر مراجع عظام در این زمینه شده، به شرح ذیل است:

          * 1. چت کردن با جنس مخالف و رد و بدل کردن صحبت های معمولی چه حکمی دارد؟

          همهء مراجع: در صورتی که خوف فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته باشد جایز نیست.

          * 2. شوخی کردن با نا محرم چه حکمی دارد؟

          *همهء مراجع: اگر با قصد لذت (جنسی) باشد و یا بترسد به گناه بیفتد، جایز نیست.[4]

          و بعنوان حسن ختام(تیر خلاص- م):

          * تذکر نکته ای در پایان ضروری است: آن چه بیان شد یک حکم کلی است و از این جهت فرقی بین انواع شوخی (شوخی از طریق چت و پیام کوتاه و...) و بین انواع نامحرم ها (هم کلاسی ها و غیر آن)، وجود ندارد یعنی؛ اگر شوخی با نامحرم، به قصد لذت باشد یا خوف فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته باشد، از حکم حرمت برخوردار است اگر چه آن نامحرم همکلاسی باشد و این شوخی هم از طریق پیام کوتاه، انجام شده باشد.

          بهمین سادگی نیست، ادامه دارد!

بعدالتحریر: پرسشگران نیز از بیمارانی هستند که ظاهراً معالجه و مرخص شده اند!

 

میان دو تن جنگ چون آتش است!

          فدوی اساس را بر این می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب، در جریان عرّ و تیزهای لُمپن الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، ریاست سابق آبدارخانهء بیت ( رئیس جمهور- م ) و برگزیدهء حضرت آقا(ضپ)، که در قالب، بقول عوام، کلیپ هائی در بستر مصادیق بارز تهاجم فرهنگی کفار منتشر شده، هستند.

بیت

چو عرّت خوب و تیزت آزموده ست

سوادت هم اگر کم بود، بوده ست(1)

          وی در کلیپ اخیر خود چنین فرموده است:

          * ساعاتی پیش از انتشار خبر ابلاغ حکم حمید بقایی، محمود احمدی‌نژاد در پیامی تصویری اعلام کرده بود که رئیس قوه قضائیه به دلیل «نقض مکرر قانون اساسی»، «از عدالت ساقط شده است» و «فاقد صلاحیت»، «فاقد مشروعیت» و «غاصب» است و باید استعفا دهد./رادیو فردا

          در پاسخ عرض می کند که: والله، برادر"مموتی"،  بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ..بین خودمان باشد،ضدانقلاب نشنود، گویا شما از نظر بیضه،شدیداً در مضیقه هستید!  بقول عوام what about اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای دامت تحریکاته، که موجب و موجد کلیهء فجایع اتفاقیه در وطن سابق است؟، هان؟

          زیاده جسارت است.

بعدالتحریر: اشاره ای گذرا به ریشهء مشکلات  برادران: همگان و بویژه خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانند که فدوی اهل کارهای خداپسندانه، عام المنفعة و  بقول عوام for free است فلذا حسب شیوهء مرضیه، خودش را در این یادداشت نیز شدیداً هزینه می کند و آن اینکه: اشکال رؤسای جمهور (با پوزش از اهل اندیشه!) از آغاز (برادر بنی صدر) تا اکنون (برادر کلید الاسلام والمسلمین روحانی) و نیز آینده ( برادر….)* آن است که این دانشمندان تصور می فرمایند که حکومت شتر گاو پلنگ فعلی جمهوری ست، و اینان جسارت است، رویمان به دیوار، رئیس جمهورند!

          و چنین است که فصل الخطاب (مقام معظم رهبری- م) عنداللزوم، با یک تشر آخوندی، آنان را سر منبر خودشان می نشاند!.. فدوی منظوری نداشت و  بقول آن بزرگوار:

دو بیتی

قصد شهرت نبود جامی را

کاین همه نظم آبدار نوشت!

بهر احباب بر صحیفهء دهر

نکته ای چند به یادگار نوشت

          19 دسامبر 017

 _________________________________________

(1) نقیضه ای بر آن بیت معروف ایرج میرزای نازنین که فرمود: چو ذوقت خوب و آوازت ستوده ست/ سوادت هم اگر کم بود، بوده ست!

(2) اگر زحمت نیست، نقطه چین را خودتان، با حجت الاسلامی، چیزی، پُر بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

تفاوت

          فدوی در بررسی خبرهای ممالک محروسهء خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین،به گزارشی رسید که از آن به  "جنجال‌برانگیز" یاد شده بود. فدوی هرچه خبر را زیر و رو، و حتا بالا و پائین کرد، اثری از جنجال چیزی در آن نیافت که البته، در پی، خوانندگان محترم ضد انقلاب را بابت آن به داوری خواهد خواند. عجالتا و برای دست گرمی،به تیتر خبر نگاه کنید:  

          * گاو آویزان در رستوران جنجال‌برانگیز شد!/ خنیا

          در ادامهء خبر حیرت اثر:

          * اقدام یک رستوران استرالیایی که برای برانگیختن بحث دربارهء خوردن گوشت حیوانات، یک گاو تاکسیدرمی شده را از سقف آویخته، باعث جنجال شده است. به گزارش بی بی سی فارسی، لاشهء این گاو شیری از پاهای عقبش بالای یک میز ناهارخوری در رستوران اتیکا در شهر آدلاید آویزان شده است. آویختن این گاو خشک شده واکنش‌های شدیدی را در اینترنت برانگیخته و بسیاری این کار را نامطلوب و منزجر کننده خوانده‌اند. صاحبان این پیتزافروشی می گویند که نمایش این گاو باعث می شود مشتریان در مورد “واقعیت‌های” مصرف گوشت فکر کنند./ آهاد

          تصویر را هم ملاحظه بفرمایید:

  

        و اما علت اینکه فدوی با ملاحظهء این خبر، کک اش هم نگزید، ممکن است به اخلاق منطقه ای او برگردد! که در کوچه، خیابان و میادین آن، آدم آویزان می کنند و اُمّت (ملت سابق- م) هم بعنوان تفریحات سالم به تماشا می روند!، خوانندگان محترم ضد انقلاب در این باب چه می فرمایند؟

 

کلمات حمار(مصوّر)

اشاره: کلمات حمار،مستخرج از فرهنگستان فدوی، و ضد کلمات قصار است!

مفتی عربستانی: زمین نمی چرخد گردش زمین غیر ممکن است! اگر کره زمین می چرخید لازم نبود به چین سفر کنیم کافی بود هواپیمایمان در آسمان ثابت بماند تا چین به طرف ما بیاید.

 

* 9234---0922: مبادا کیهان از کاستی‌ها در رسیدگی به وضعیت هموطنان عزیز زلزله‌زده مطلبی بنویسد چون احتمالاً از نظر برخی خلاف مصالح امنیت ملی باشد.

          فدوی: مراتب دراوقات شرعی به آگاهی برادر حسین(ع) شریعتمداری- که سرِ بریده می دارد دوست- رسید. در باب سانسور و تحریف اخبار و آمار، قول مساعد دادند!؛ شیرینی زیرمیزی فدوی فراموش نشود، برادر 9234---0922!

 

          * دکتر طوسی‌زاده: در شأن ریاست جمهوری کشوری مثل ایران نیست که شخص رئیس‌جمهور در منطقه زلزله‌ زده کرمانشاه داخل ماشین و با چند لایه محافظ و گارد با مردم مصیبت‌دیده صحبت بکند.

* ذوالفقاری- تهران: حضور رئیس‌جمهور در این بحبوحه مشکلات استان کرمانشاه که یک کار صرفا تبلیغاتی بود چه باری را از دوش مردم این منطقه برداشت؟ وقتی می‌گویند نباید از ماشین پیاده شوند اصلاً برای چه به میان مردم مصیبت‌دیده این مناطق رفته‌اند؟

          فدوی بعلت ضیق وقت و تشابه موضوع، هر دو عریضه را یکجا پاسخ می دهد: مراتب دراوقات شرعی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) گفنتد: «والله برادر فدوی، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا تهران آ آ آآ... لکن بین خودمان باشد، حال که ضد انقلاب خواب است عرض می کند که خوف آن داشتیم که یکوقت خدای نخواسته برق خشم ملت غارت شده، خاکسترمان کند، برادر فدوی!»

 

          * دهها پیام تلفنی: درگذشت پدر گرامی سردار سرافراز ایران اسلامی فرمانده جبهه مقاومت سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی را تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند برای آن مرحوم علو درجات و حشر با اولیای الهی و برای سردار، سرافرازی و پیروزی نهایی در جبهه‌های حق علیه باطل به ویژه در عراق، سوریه، یمن، بحرین و... خواستاریم.

          فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر نوشیدن جام زهرِ قند پهلو، گلاب برویتان، دل پیچه  داشتند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، شدیداً متغیر شده و فرمودند مگر ما نفرموده بودیم که در کشورهای منطقه دخالت و حضور نداریم، حالا دیگر روی فرمایش ما هم غلط های اضافه می کنید؟... فدوی پیش از آنکه معظم له به عملیه بیت فرمان آتش به اختیار عنایت فرماید، گریخت؛ خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر اهالی!

 

        * 5411---0971: آقای روحانی گفته مردم آثار برجام را در زندگی لمس می‌کنند اما نگفتند که منظورشان از این لمس کردن دقیقا چیست،.. رکود، تورم، فشارهای اقتصادی و مشکلات اقتصادی و رها کردن آن به حال خود، ورشکستگی تولیدی‌ها به خاطر واردات ‌بی‌رویه که دولت در پیش گرفته و تهدید غربی‌ها به سرکردگی آمریکا علیه امنیت ملی و اتهام‌زنی به ایران از سوی آمریکا در مورد نقض حقوق بشر و ادامه تحریم‌ها علیه کشور، آیا این‌ها همان دستاوردهای درخشان همان برجام است که رئیس‌ جمهور با افتخار آن را مطرح کردند.

          فدوی: مراتب در اوقات شرعی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) گفتند منظور از لمس کردن، در همان حدود لمس حاج آقا سعید طوسی خواهد بود، برادر 5411---0971

 

          * رضوی: چرا هیچ مسئول و رسانه‌ای نسبت به آلودگی کلانشهر مشهد مقدس تدبیری نمی‌اندیشد؟

          فدوی: مراتب در مجالی که ریاست محترم  آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی، شدیداً مشغول مالش قهرمانانه بودند، به استحضار ایشان رسید؛ بعدالتحیه والسلام و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) گفتند:

بیت

"بدولت" نیست مربوط این طریقه

چه ربطی گوز دارد با شقیقه؟!

فدوی عرض کرد که منظورشان را در نیافته است. وی  افزود جمهوری مشهد و بقول عوام including ثامن الائمه(ع) ملک طلق مخبط الاسلام والمسلمین علم الهدی است، فلذا تصفیه هوای جمهوری مشهد را نخست از آن امام همام(ع) و سپس از بوفالو علم الهدی، توقع نمایند.

          و من الله التوفیق. خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر رضوی!

 

          * 8132---0936: قطرهء «بویموگان» که مخصوص بیماران آب‌سیاه چشم (گلوکوم) است علی‌رغم اینکه در داروخانه‌ها با دفترچه بیمه محاسبه می‌شود ولی در داروخانه بیمارستان فارابی به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بیمارستان چشمی کشور به‌طور آزاد تحویل بیماران می‌شود! دلیل این تفاوت چیست؟ چرا برای دارندگان دفترچه که حق‌بیمه پرداخت می‌کنند این دارو باید آزاد محاسبه شود؟!

          فدوی: مراتب  در اوقات شرعی و پس از سینه زنی و اجرای مراسم بلع چلوکباب سلطانی با کوبیدهء اضافه در صحن مجلس بیت، و با قید چندین فوریت بعرض نمایندگان محترم حکومت در مجلس رسید؛ ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) در بازدم دستجمعی فرمودند: اسسسسب!.. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمودند "اسسسب" به تکرارِ "س" ضمیمهء آروغ است! و مخفف آن زبانزد است که می گوید: اسب حیوان نجیبی ست! فدوی مجدداً پاسخ مراتب فوق را جویا شد؛ این بار دستجمعی فرمودند:در این صورت احوط آنست که برای معالجهء آب سیاه، از آب سنگین استفاده کنند که خودمان زیاد داریم، برادر 8132---0936!

 

          *8895---0919: در دولت کسی که شعار می‌دهد بهشت زوری نیست کاری می‌کنند که سفر هم وطنان به سواحل ترکیه و شهرهای مسئله‌دار این کشور و نیز ارمنستان، گرجستان، روسیه و... به مراتب ارزان‌تر از سفر زیارتی به عراق تمام شود. دیدیم که بخشنامه کردند بلیت اتوبوس‌ها به مقصد مرزهای غربی کشور در ایام اربعین امام حسین(ع) دو برابر محاسبه شود.

          فدوی: مراتب در مکث بین دو قیلوله، به استحضار سلطان اسلام مدالله اظلاله علی رئوس الخواص والعوام،مجتهدالزمان، ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای دامت تحریکاته رسید. بعدالتحیه والسلام و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، در پاسخ مقرر فرمودند که از محل تتمهء بیت المال، در ارمنستان، گرجستان، روسیه و... هر جای دیگری که مصالح اسلام و انقلاب اقتضا کند، تعدادی امامزاده دایر و مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم نیز با جمع آوری طلاجات نسبت به تزیین آن بقاع متبرکهء جدیدالاحداث اقدام و اجر خود را نیز از اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین، توقع نمایند.   

 

ا       * رجایی: به علت سرطان معده توان خرید داروی «زلودا» را ندارم. قبلا یک بسته 84 عددی این قرص را به صورت دولتی 126 هزار تومان می‌خریدم ولی اکنون به بالای 800 هزار تومان رسیده است!  متاسفانه تنها نوع سوئیسی آن با بدنم سازگاری دارد. از مسئولان وزارت بهداشت درخواست می‌شود نسبت به داروهای بیماری‌های خاص که این سرطان معده نیز قطعا جزو آنهاست مساعدت نمایند. با حقوق یک میلیون و هفت هزار تومان چگونه قدرت خرید ماهانه بیش از هشتصد هزار تومان دارو برای بیمار وجود دارد؟!ه

          فدوی: معلوم می شود که معدهأ شما بر عکس آن مرحوم(ره)، رفاه طلب است، برادر رجائی!

 

          * عباسی: همان‌گونه که در عرصهء دفاع نظامی سردارانی چون سلیمانی درخشیدند و عرصه را بر دشمنان تنگ کردیم و پیروز شدیم در عرصه مدیریتی کشور هم باید مدیرانی از این جنس یعنی مدیران انقلابی وارد میدان بشوند و مشکلات را از سر راه بردارند.

          فدوی از به جریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد؛ لکن بین خودمان باشد، گوش استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل کر، ضدانقلاب هم نشنود، وضعیت غم انگیز فعلی، نتیجهء عرّ و تیز مدیران انقلابی در میدان گاوبازی جامعهء شکوهمند اسلامی ست، برادرعباس(ع)ی!

 

* 3499---0911: چند سال قبل برای تهیه هزینه جراحی گوشم مجبور شدم وام 5 میلیون تومانی با بهره زیاد بگیرم. چون نتوانستم اقساط آن را بپردازم کلیه‌ام را به فروش گذاشته‌ام. دولت به بدهکاران میلیاردی بانک‌ها مهلت داده و می‌دهد. چرا به ما افراد جزء فرصت پرداخت و تسویه حساب نمی‌دهد؟

          فدوی: آخر عقل هم چیز خوبی ست، این دیگر به مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین مربوط نمی شود. خب برای صرفه جوئی در وقت و کلیه، بهتر نبود که از همان اول،گوش تان را حراج می کردید، برادر3499---0911؟!

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

23 دسامبر المنورّ سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه