تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

11 دی ماه 1396 ـ  1 ژانويهء 2018

حکم تاريخ!

وحيد آبان

       آیت الله ها مشغول آماده سازی برای کشتار های احتمالی مردم و نیرو های معترض اند. در غیر این صورت اعزام پاسدار و مهمات به مشهد به چکار می آید؟

       می توان تصور کرد که همین فعل و انفعالات، و مجهز کردن شهرهای بویژه مهم با نیرو های تربیت شده برای سرکوب خیزش مردم، در همه جا صورت می گیرد.

       البته این امر چندان عجیب نیست. چرا که محاسبات رژیم درست است. نشانه ها حاکی از آن است که جامعه آبستن خیزش های وسیع تر آزادیخواهانه، عدالت جویانه و خواهان پایان دادن به حکومت اسلامی است.

       اما این سرکوب ها و کشتار های فرضی ديگر نمی توانند این خشم گسترده و عمیق نسبت به ملایان زرنگ دروغ پرداز خیانتکار را خاموش کنند. بر عکس، این همان زلزلهء واقعی است که اسلامیون تیغ بدست ديگر نمی توانند مانع از بروزش شوند. وردهاشان و آلت های قتاله شان تاثیر خود را در مقابله با گستردگی و عمق این جنبش های اعتراضی از دست داده است. در این شرایط، اعمال خشونت و شروع هر کشتاری می تواند به یک انفجار بیانجامد. اکنون زمان آن است که رژیم نیروی سربازان گمنام آزادی و عدالت و برابری، سربازان سکولار دمکراسی و حقوق بشر در سراسر ایران و جهان، را دست کم نگیرد.

       يعنی، اکنون شعور و وجدان هر ایرانی با خرد و انساندوست حکم می کند که این رژیم باید برود و خواهد رفت و، متقابلاً، اکنون تنها یک راه عاقلانه برای رژیم اسلامی وجود دارد: تن دادن به رأی آزادانهء مردم، پایان دادن به جمهوری من در آوردی اسلامی، و پذیرش نظمی سکولار دمکراتیک. این مطمئناً بهترین راه و مسالمت آمیز ترین و کم درد ترین راه، هم برای کل اپوزسیون و هم کل اهل بیت جمهوری اسلامی، و هم برای آیندهء صلح آمیز و شکوفای ایران است. اما آيا درک اين مطلب برای دست اندرکاران اين رژيم ممکن است؟

       تجربه های تاريخی به ما می گويند که در شرايط کنونی این آیت الله ها - و در رأس شان آیت الله خامنه ای - هستند که چگونگی پایان نظام تقلبی و خونریز و بیمار و زندانساز ولایت مطلقهء فقیه را تعیین خواهند کرد.

 

بازگشت به خانه