تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

  13 دی ماه 1396 ـ  3 ماه ژانويه 2018

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

سود و زیان اعتراضات اخیر!

          اين روزها اصلاح طلبان عقيده دارند که:

          - اعتراضات خیابانی اخیر در چند روز گذشته در حقیقت یک "شورش بی سر" است که مانند طفلی ِ یتیم، رهبریتی ندارد و هیچ کس هم حاضر به پذیرش کفالت ِ آن نشده است! این واقعه هم برای جکومت اسلامی موجب خیر و سود بود و هم مایهء خسران و شر!

          - از این جهت خیر داشته که بی رهبر بودن می تواند باعث تسلط سریع مدیریت امنیتی و نظامی شده و سریعاً با کمترین هزینه و برخی اقدامات موقتی و تسکین دهنده، آن را مدیریت کنند.

          - شر و زیان آن هم از این جهت است که نداشتن رهبریت واحد در این اعتراضات موجب ورود بیگانگان و تلاش برای سوار شدن آنها بر ماجرا می شود؛ بطوری که از فرزند شاه سابق گرفته تا مریم سعودی (ببخشيد رجوی يا قجر) و ولیعهد عربستان و سید محمد حسینی می کوشند از طریق فضای مجازی و موبایلی اعتراضات بخشی از مردم به ناهنجاری هار اقتصادی و بی کفاينب مستبدانه را به طرف آنارشیسم و آشوب کور، توسط لمپن ها، منحرف نمایند!

          به نظر آنها اکنون بر عهدهء مسئولان و مدیران کشور است تا با جدی گرفتن «پیام این تظاهرات» از خواب غفلت چهل سال گذشته بیدار شوند و:

          - مدیران و مسئولان مفت بر و مفتخور و کاهل از خواب سنگین زمستانی خود بیدار شوند و بفهمند که آستانه تحمل مردم کاهش یافته و اگر مردم نجابت به خرج می دهند دلیل بی اطلاعی آنها از شرایط موجود نیست و ممکن است این امواج کوچک کم ارتفاع در آینده به چنان سونامی ویرانگری تبدیل شود که نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان!!

          - دست به یک خانه تکانی وسیع در دستگاه بی در و پیکر بوروکراسی فاسد دولتی بزنند و شایسته سالاری را جانشین فامیل سالاری و آقازاده سالاری کرده و اصل را در درجه اول بر زدودن فساد اداری و اقتصادی سازمان یافته بگذارند.

          - سازمان اطلاعات سپاه و دستگاه قضائی هم به سراغ غارتگران بیت المال در دو دهه اخیر رفته و به استناد قانون از کجا آورده ای گریبان مدیران دزد و غارتگری را که اول انقلاب کارگر ساده روز مزد بوده اند و حالیه مالک ده ها کارخانه و بانک و شرکت و هولدینگ های عظیم هستند را بگیرد و اموال غارت شده را به بیت المال برگرداند.

          -  نمایندگان مجلس بجای تلاش برای افزایش حقوق و مزایای نجومی خود اندکی هم به فکر معیشت موکلین خود باشند!

          - رئیس جمهور و معاون اش بجای سیاسی دانستن دستگیری برادرانشان به اتهام مفاسد اقتصادی، از آنها تبری جسته و از قوه قضائیه خواستار برخورد جدی با این مفسدین اقتصادی شوند!

          - همانطوری که سراغ داعش و تروریست های خارجی رفتند و آنها را سرکوب و منکوب کردند سراغ غارتگران گردن کلفت و باندهای زر و زور و تزویر رفته و ضمن پاکسازی نظام مدیریتی کشور از باندهای فامیلی - گانگستری، اموال ربوده شده مردم در دو دهه اخیر را از وزرایی که فرزند کوچک آنها سوار اتومبیل 2 میلیارد دلاری است پس بگیرند!

          توجه فرمائيد که حضرت سليمان هم نمی تواند (نمی توانست) اين همه عمليات اصلاحی را در فاصلهء خيزش بی رهبری کنونی مردم و سرکوب نهائی آن انجام داد و لذا اين پيشنتهادات بزودی حکم نوشداروی بعد از مرگ خامنه ای را خواهند داشت (نميرالمؤمنين معافی الهی دارد!)

 

حمایت هنرپیشه های تلویزیون و سینما از تظاهرات

          در ادامه اعتراض‌ها در شهرهای مختلف ایران، شماری از هنرمندان داخل کشور از حق شهروندان برای انجام اعتراضات مسالمت‌آمیز حمایت کرده و خواستار پرهیز از سرکوب و خشونت شده‌اند. گروهی از هنرپیشه ها و خوانندگان قبل از انقلاب ساکن لوس آنجلس نظیر بهروز وثوقی، جمیله، نوش آفرین، شهناز تهرانی نیز حمایت خود از معترضان را ابراز کرده‌ و گفته اند نترسید ما از شما حمایت می کنیم!

          ترانه علیدوستی، بازیگر ایرانی، از نیروهای امنیتی و انتظامی خواسته از «برخورد فیزیکی» با معترضان خودداری کنند. او خطاب به نیروهای انتظامی گفت: «به نوبهM خود خواهش می‌کنم این رویه را همین‌جا متوقف کنید با مردم معترض برخورد فیزیکی نکنید؛ خشم آن‌ها را درک کرده و آرام شان کنید».

          مهناز افشار، بازیگر، نیز توئیت کرده است: این صدای مردم معترض است و جواب صدای اعتراض شان باتوم و گاز اشک آور نیست.

          تهمینه میلانی، نویسنده و کارگردان سینما هم تاکید کرده که «باور دارم بی‌شک این صحنه حاصل دخالت و نقشه دشمن نیست».

          حمید فرخ‌نژاد، بازیگر، در صفحه اینستاگرام خود جمله‌ای از پیامبر اسلام نقل کرده که: «حکومت با کفر باقی می‌ماند، اما با ظلم دوامی نخواهد داشت!»

 

یکی از یکی بی کفایت تر!

          اسحاق معاون اول چندی قبل حرفی زد که اول از همه به خودش و رئیسش بر می گردد!

          اسحاق گفت: " یک عده به پست های مدیریتی دولت آویزان هستند! "

          همین اسحاق از همه آویزان تر است!

          از اول انقلاب که زنده یاد آشیخ اکبر بهرمانی نوقی (غریق استخر شهبانو فرح) یک عده از همشهریان کرمانی و رفسنجانی و دهاتی های نوق را بار کرد و به تهران آورد همین کربلایی اسحاق در پست های مدیریتی بوده و اگر برای رعیت کاری نکرده حداقل برادرش را صاحب بانک و ارگ جدید بم و شرکت هواپیمایی، و خودش را سهامدار جاهای نان و آبدار و کارخانه دار و مولتی میلیاردر کرده است!

          رئیس اش هم از اول انقلاب آویزان بوده است و چهل سال می شود که پانسیونر تمام پست های نظامی و امنیتی و سیاسی و مدیریتی بوده و توانسته است از خانه روستایی سرخه خود را به کاخ پنجاه میلیارد تومانی شمال تهران ارتقا و برادرش را به جرگه مفسدین مالی در بیاورد!

          مملکت ایران مملو از استعدادهای درخشان و تحصیلکرده های نخبه و مغزهای متفکر و مردمان دلسوز و ایراندوست است که جایی در مدیریت کشور ندارند و بجای آنها یک عده آوبزان آلزایمری - پارکینسونی پیر و پاتال که فاقد مغز هستند چهل سال است علیرغم نابینایی و کهولت سن آویزان پست های مدیریتی شده و مملکت را تیول شخصی خود و آقازاده ها و خواهر زاده ها و دامادها و شوهر ننه هایشان کرده اند!

          سیاست های غلط اقتصادی و اجتماعی و زیر پا گذاشتن قانون و نادیده گرفتن حداقل حقوق انسانی و اجتماعی مردم و نگاه ارباب - رعیتی، منجر به شکسته شدن حریم ها شده و طی چند روز اخیر خیل عظیم جوانان بیکار و مردم گرسنه و گرفتار و غارت شدگان توسط سیستم بانکی و خم شدگان زیر بار زندگی گران و خفه شدگان توسط هوای آلوده و سمی شهرها و خسته شدگان از وعده های پوچ و توخالی اربابان (!) و مشاهده کنندگان غارت کشور توسط آقازاده ها و سایر اقشار مصیبت زده به خیابان ها ریخته و علیه دولت دست به تظاهرات زده اند!

          در این فضاحتی که ببار آمده است قبل از همه روسای دولت های سابق و لاحق و وزرا و مدیران دولت مقصر هستند و باید دستگیر و محاکمه و مجازات شده و اموالی را که در دوران مدیریت غارت کرده اند به اضافه حقوق های نجومی که گرفته اند و خساراتی که به مردم و کشور زده اند برگردانند و برای کار اجباری به نقاط بد آب و هوا فرستاده شوند!

          آنقدر این ها پررو هستند که در برابر اعتراض مردم فرافکنی کرده و با وقاحت می گویند پشت پرده اعتراض مردم به مصیبت مدیریتی کشور و بدبختی اقتصادی روزافزون افراد و مقاصد دیگری وجود دارد!

          متاسفانه مجلس وجود احضار رئیس جمهور و خلع ید از او را ندارد، قوه قضائیه هم مماشات خود را به وجود حکمت تفسیر می کند و دنبال دستگیری چهارتا وزیر بی وجود نیست. فقط یک امیدواری وجود دارد کسانی که موفق به سرکوب داعش شده اند این مدیران آویزان را هم که چهل سال است مثل دوالپا به پست های نان و آبدار چسبیده اند سرکوب و شر آنها را از سر مردم کم کنند!

 

اگر این جماعت غارتگر در راس امور نباشند مملکت سامان می گیرد!

          حقوق های نجومی، خاتمی آخوندی که تکرار می کند، لیست امید، دختر ارز فروش فلانی، مهدی جهانگیری متهم اقتصادی، داداش حاج حسن (حسین رانت خوار!) خانم رئیس سفارتی سبز و پسر آمریکا نشینش و شوهر وارداتچی بنزین سرطان زایش، وزرای کارخانه دار و صاحب پتروشیم و حساب ملیارد دلاریدر خارج، وزرای کاخ نشین، دختر وزیر وارد کننده قاچاق از ایتالیا، وزیر پورشه سوار، درآمد روزی یک میلیارد تومان، حقوق و پاداش نجومی نمایندگان مجلس، حذف نیروهای مردمی و ساده زیست و میهن دوست، سپردن امور به دست آقازاده ها و دامادها و برادران و شوهر ننه ها، برجام و شکست ایده گفتگو با کدخدا، سیاست های اقتصادی ناعادلانه به نفع طبقه مرفه جامعه، حذف یارانه ها، رانت خواری و در دست گرفتن منابع اقتصادی کشور توسط عده ای خاص، ژن خوب، آی کیوی برتر، خانواده هاشمی، سید حسن خمینی و یادگار یادگار یادگار امام، بودجه بی حساب و کتاب مشاورین نام آشنا، بیکاری و فقر، برخوردهای خشن با دستفروشان، حقوق های معوقه، شرایط کاری غیر انسانی در معادن و کشته شدن کارگران، شکاف عظیم طبقاتی، سلبریتی های لکارته سگ باز بالا شهری، پتیاره های تازه به دوران رسیده تهرانی، دور دور کردن ماشین های چند میلیاردی در خیابان های بالاشهر برای جنس به تور زدن، 4 درصد بزرگتر از 96 درصد خیابان ولی عصر، دختران پولدار دیسکو باز، آب معدنی بطری 120 هزارتومانی، گوشت گوساله کیلویی 900 هزار تومان، قاچاق انبوه از مبادی رسمی گمرگ، چپاول سپرده های مردم توسط موسسات مال و اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی و و و...

          تا کجا بشماریم و بخوانیم از وضعیت شگفت آور و پررنج تبعیض و اختلاف طبقاتی در کشور؟ آیا شورش و نارضایتی در آینه چنین تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در کشور چیز عجیب و حیرت آوری است؟ مردم تنها شعارهای اقتصادی نمی دهند. درد آنها تنها نان نیست. آن ها اگرچه غم نان هم دارند، اما اندوه تبعیض و شکاف #اجتماعی و مصادره هولناک #سیاسی به نفع دولتمردان فاسد در خدمت منافع استعمار و سرمایه، هم آنها را سخت برآشفته کرده است...

 

 به امید روزی که هر رعیت یک شانه تخم مرغ داشته باشد!

          سال 1347 قیمت یک دستگاه اتومبیل پیکان (هانتر انگلیسی مونتاژ شده در کارخانه ناسیونال ایران) چهارده هزار و سیصد تومان بود! (کمتر از قیمت یک شانه تخم مرغ در ایران امروز! )

          امیر عباس هویدا نخست وزیر در یکی از بازدیدهایش از کارخانه ایران ناسیونال شعاری را ابداع کرد و خطاب به خبرنگاران گفت بنویسید:

          "به امید روزی که هر ایرانی یک پیکان داشته باشد!"

          خودش هم بدون تیم محافظ پشت فرمان پیکان می نشست و از میدان تجریش (خانه اش اول خیابان پهلوی روبروی باغ فردوس بود) که به طرف نخست وزیری سرازیر می شد یکی دو نفر را هم سر راهش سوار می کرد و می رساند!

          شعار: "به امید روزی که هر ایرانی یک پیکان داشته باشد!" توسط مدیران ایران خودرو پسندیده شد و مرتب در آگهی های پیکان در جراید چاپ می شد!

          در ماه های اول پیروزی انقلاب مقدس هم که قیمت پیکان به اوج رسیده بود صفر کیلومتر آن بین 38 و حداکثر چهل هزار تومان معامله می شد! (پول دو تا شانه تخم مرغ در حال حاضر! )

          در آن دوران شوم طاغوتی اکثریت مردم قدرت خرید یک دستگاه پیکان را داشتند ولی امروزه بخاطر مدیریت تخمی یک عده نادان و بی عرضه و کاهل و جاده صاف کن خارجی (!) که فقط فکر پر کردن جیب خود و برادر خود و خواهرزاده و آقازاده و شوهر ننه اشان هستند، رعایا قدرت خرید یک شانه تخم مرغ را ندارند!

          بنا بر این جا دارد بگوئیم و دعا کنیم:

          "به امید روزی که هر ایرانی یک شانه تخم مرغ داشته باشد!"

 

با یک ماه حقوق فقط می توانید املت بخورید!

          در صورت ادامه خدمات دولت بزودی رعیت همیشه در صحنه محتاج کمک های بشر دوستانه خواهند شد!

          قیمت کالاهای مصرفی رعیت در هفته‌های اخیر به شکل افسارگسیخته ای رو به گرانی بوده و هزینه تامین سبد غذایی رعایا را بالا برده است.

          ستاد تخریب بازار (!) با وجود اینکه با افزایش قیمت نان موافقت کرده بود، اما در زمان اجرا با دستور مستقیم رئیس جمهور از ترس بیرون ریختن رعیت و فحاشی در خیابان ها متوقف شد، ولی در عوض رعیت را گاگول فرض کرده و وزن چانه‌های نان را کمتر از وزن مصوب به خیک رعیت می اندازند، و در واقع کم‌فروشی می‌ کنند.

          قیمت هر عدد تخم‌مرغ نیز در این مدت با افزایش در حدود دو برابری به 600 تا 700 تومان رسید و قیمت شیر و لبنیات نیز در حدود 10 درصد و در مواردی بیشتر افزایش یافته است. انجمن روغن نباتی نیز درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به سازمان خیانت به مصرف کننده ارائه داده است!

          بنابراین گزارش با بررسی همین چند قلم و هزینه‌ای که برای تهیه آن باید پرداخت کرد و مقایسه آن با حداقل حقوق کارگری (930 هزار تومان) آمار نگران‌کننده‌ای را در ارتباط با وضعیت تامین معیشت مردم ترسیم می‌کند.

          یک خانواده 4 نفره درصورتی‌ که بخواهد در سه وعده غذایی خود تنها املت بخورد و از تمام دیگر غذاها و میوه ها صرفنظر کند، در ماه باید مبلغی نزدیک به حداقل حقوق کارگری پرداخت کند یا به عبارتی حداقل حقوق کارگری به هزینه تهیه املت به‌عنوان جایگزین تمام وعده‌های غذایی نزدیک شده است.

          قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی در بازار مصرف به حدود 4 هزار تومان رسیده است و درصورتی‌که برای یک تهیه وعده املت برای 4 نفر یک کیلوگرم گوجه، 4 عددتخم‌مرغ، 4 عدد نان تافتون 400 تا 600 تومان، به میزان مورد نیاز روغن، نمک و ادویه استفاده شود، باید 9 هزار تومان پرداخت کرد که با محاسبه 30 روز و هر روز 3 وعده، یک خانوار چهار نفره باید 810 هزار تومان فقط برای خوردن املت در سه وعده پرداخت کند.

ا          بر این اساس هزینه املت یک خانوار 4 نفره به جای وعده‌های غذایی تنها 120هزار تومان از حداقل حقوق کارگری کمتر است و خانوار باید با مبلغ یاد شده (120 هزار تومان) روزگار طی کند و نیازهای اولیه‌ای مانند دیگر نیازهای غذایی، مسکن، پوشاک، آموزش، حمل و نقل و غیره را تامین کند.

 

رقابت مشهد مقدس با اسکاتلند بریتانیا!

          در عملیات پلیس آگاهی خراسان رضوی و ماموران مبارزه با قاچاق کالا، روز دوشنبه 4 دی ماه جاری یک کارگاه مجهز تولید مشروبات الکلی با برندهای معروف جهان در منطقه هاشمیه مشهد مقدس کشف و کارآفرینان و تولید کنندگان مشروبات تقلبی بازداشت شدند!

          گفته می شود اقدام کارآفرینان در مشهد مقدس برای تولید مشروبات تقلبی با برندهای معتبر جهانی توسط برادران زائر عراقی صیغه کار لو رفته است، زیرا برادران عراقی پس از نوشیدن ویسکی و ودکای فیک و تقلبی بجای نشئه شدن و بهره وری کامل از اقامت خود در هتل های مشهد مقدس وسط کار خوابشان می برده و یا در سربالایی کم می آورده اند!

 

پرداخت هزبنه ختنه سوران نمایندگان مجلس شلم شوربا!

          گفته می شود در لایحه بودجه رقمی هم برای پرداخت هزینه نمایندگان ختنه نشده مجلس شلم شوربا در نظر گرفته شده است تا علاوه بر افزایش 70% حقوق و مزایا به این زبان بسته ها داده شود!

          در این عکس یکی از نمایندگان با لباس مخصوصی که پس از ختنه کردن تن بچه می کنند به همراه استاد سلمانی که اضافات او را قطع کرده، دیده می شود!

          مدیون هستید فکر کنید شکم و شکمبه این نماینده بر اثر خوردن مال مردم یا مال من و شما و یا رانت نمایندگی بالا آمده و یا کار استاد طوسی است!!

 

علت همهء بدبختی ها کشور

          مم باقر بدبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کش ور اخیرا گفته است که در هر خانواده سه نفر بیکار داریم!

          با توجه به آمار رسمی مرکز آمار، و همین سازمان بی برنامه و بدون بودجه که تعداد خانوارها را بیست و چهار میلیون خانواده اعلام کرده است اگر تعداد سه بیکار در هر خانواده را در تعداد خانوارها ضرب کنیم هفتاد و دو میلیون نفر در حکومت اسلامی بیکار هستند!

          یعنی بجز هیئت دولت و مسئولان و مدیران و فرزندان و دامادهای آنها کل جمعیت کشور بیکار می باشند!

          این اظهارات نشان می دهد مسئول بزرگترین نهاد تصمیم گیری و برنامه ریزی مملکت سواد ریاضی ندارد و چهار عمل اصلی را که هر دانش آموز ابتدایی بلد است نمی داند تا چه برسد به برنامه ریزی (!) و علت همه بدبختی ها و ادبار ملک و ملت وجود امثال این مدیران در راس امور است!

 

حسن روحانی تخم دوزرده گذاشت!

          تا سال 1357 (چند ماه قبل از انقلاب شکوهمند) ریال ايران برخلاف امروز در ردیف پولهای معتبر جهان بود!

          مردم ایران (که امروزه امت نامیده می شوند!) با دلار زیر 7تومان به اروپا و آمریکا سفر می کردند و علاوه بر اینکه پول ایران ارزش خرید بالايى داشت ایرانیان برای سفر به کلیه کشورهای آمریکایی و اروپایی نیازی به ویزا نداشتند، اما امروزه هندوستان هم برای دادن ویزا به ایرانیان از آنها انگشت نگاری می کند!

 

 مقایسهء رئیس جمهور آمریکا با مقامات در پیتی نظام مقدس!

          باراک حسین اوباما حاصل ازدواج پدری آفریقایی تبار (مسلمان) با مادری آمریکایی است که به ریاست حکومت قدرتمند ترین کشور جهان رسید.

          موقعی که باراک اوباما از سوی حزب دموکرات آمریکا کاندیدای ریاست حکومت شد اوس محمود احمدی نژاد چند بار در سخنرانی هایی که از تلویزیون هم پخش شد شعور سیاسی و درک خود از واقعیات جامعه آمریکا را به رخ مردم کشید و به ضرس قاطع اعلام کرد که کاندیداتوری حاج حسین اوباما یک بازی تبلیغاتی است و دست های پنهان و پشت پرده سیاست در آمریکا هرگز اجازه نخواهند داد اوبامای سیاه پوست رئیس جمهور شود!

          اما دست های پشت پرده (!) بی معرفتی کرده و اجازه دادند اوباما رئیس جمهور و احمدی نژاد اوسکول شود!!

          تفاوت ریاست حکومت در آمریکا با ریاست حکومت در ایران مثل فاصله زمین تا خورشید است!

          کاندیداهای ریاست حکومت در آمریکا چون نماز خوان و متدین نیستند دروغ نمی گویند و بجای وعده دروغ آوردن پول نفت سر سفره مردم از برنامه های تدوین شده (توسط حزب قدرتمند خود - دولت سایه) سخن می گویند و مردم هم به برنامه ها رای می دهند نه به شخصی که از فیلتر شورای نگهبان آمریکا گذشته و از قبل از برگزاری انتخابات پیروزی اش تعیین شده است!

          بعد هم که رئیس جمهور آمریکا می شود برادرش را از ده نمی آورد و به عنوان مترجم زبان روستایی در هیئت مذاکره کننده دفن نیروگاه های هسته ای آمریکا (!) قرار نمی دهد تا آقا داداش با استفاده از رانت برادر و تقلید صدا دست به کلاهبرداری بزند و پول های بانک ملت آمریکا در دوبی را به صرافی خصوصی خود در خیابان منوچهری واشنگتن منتقل نماید!

          اوباما یک برادر و یک مادر بزرگ در اوگاندا دارد که همچنان در فقر و فلاکت در روستایی بی آب و علف روزگار می گذرانند و اوباما پس از رسیدن به ریاست حکومت برخلاف همتایان خود در بعضی کشورهای جهان اسلام و خاورمیانه (!) مادر بزرگش را شوهر نداد و وکیل مجلس نکرد و برادرش را هم به ریاست دفتر و بازرس ویژه ریاست حکومت منصوب ننمود!!

            درود هر مسلمان / بر اوبامای بی ایمان!

بازگشت به خانه