خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيم

25 دی ماه 1396 ـ  15 ژانويه 2018

 

گرد و خاک بيهوده!

          از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که فدوی هنوز نمی داند که انگیزهء بحث و جدل های این یکی دو روزه، بابت انتشار کلیپی که حاوی معرکه گیری انتخاب حضرت آقا(ضپ)  به رهبریِ دارالمؤمنین است، و طبق معمول با تأخیر سی چهل ساله به آگاهی مردم رسیده، از چه بابت است؟(1) اصلاً  گیرم حضرت آقا(ضپ) مثلاً انتخاب نمی شد، در این صورت، یک رأس آخوند دیگر و یا در حالت شورائی، گله ای دیگر از آخوندها  را بر مردم حیران مسلط می فرمودند. خب، پس از چهل سال، این گرد و خاک ها(2) دیگر برای چیست؟ بقول عوام so what؟

______________________________

(1) https://www.youtube.com/watch?v=Q-nvpCU-v7U

فیلم کامل جلسه خبرگان برای انتخاب خامنه‌ای به عنوان رهبر موقت تا زمان رفراندومی که هیچگاه برگزار نشد.

(2) یک مستوره:

            * اشکوری: ویدیوی رهبر شدن آقای خامنه‌ای مثل یک بمب ساعتی است. حسن یوسفی اشکوری، محقق و دین‌پژوه، انتشار فیلم کوتاهی از جلسهء مجلس خبرگان هنگام انتخاب آیت‌‌الله خامنه‌ای برای رهبری حکومت اسلامی را مانند یک "بمب ساعتی" می‌داند. او در گفت‌وگو با دویچه‌وله فارسی تصریح می‌کند که این ویدئو مشروعیت رهبر جمهوری اسلامی را زیر سوال می‌برد.

 

          از آنجا که فدوی در شماره پیشین مکتوبات خود، در طنز نوشته ای(1)، به ماجرای سفر زیارتی یک تن از پنج تن آل عبای اُمّت(2) به عتبات عالیات آلمان، بطور مبسوط پرداخته، فلذا امروزخود را از ورود مشروح به آن بی نیاز می بیند مگر آنکه بخواهد برای خوانندگان محترم ضدانقلاب، حامل این خبر بهجت اثر باشد که علیرغم اصرار هموطنان متوطن در آلمان، آیت الله خرمگس، از قفس پرید!

          زیاده " ارزی" نیست!

_________________________________________

 (1) جدال خبری- 8 ژانویه 018

(2) پنج تن آل عبای ما یعنی عراقیان همه کارهء ایران سابق عبارتند از: شاهرودی و برادران لاریجانی، لعنة الله علیهم اجمعین، که به اذن حضرت آقا(ضپ)، مملکت را بالمناصفه بین خود، تقسیم فرموده اند

 

انگشت مکن!..

        فدوی نمی داند که آیا خواهر عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژهء حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، با آن زبانزد ایرانی آشناست که می گوید: «نخست یک سوزن به خودت بزن و بعد یک جوالدوز به دیگران؟» بقول عوام I don't think so؛ چرا که در غیر این صورت، چنین آیهء مبارکه ای را صادر نمی فرمود:

          * گزارشگر ویژه حقوق بشر: حکومت ایران مجبور است با مردم به سازش برسد/ بی.بی.سی

          و در ادامهء خبر حیرت اثر:

          * عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران در گفتگویی با بی بی سی فارسی در اشاره به اعتراضات اخیر ضد دولتی در ایران گفته است حکومت این کشور در نهایت مجبور خواهد بود با مردم خود به سازش برسد و اوضاع در شکل فعلی دوام نخواهد داشت. او در حالی اظهار نظر می کند که نگرانی های زیادی در مورد وضعیت بازداشتی ها پس از اعتراضات اخیر ایران وجود دارد.

          در پاسخ عرض می کند که والله، خواهر عاصمه، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، حال که حضرت آقا(ضپ) و عملهء بیت خواب اند عرض می کند، آخر ملت شل و پل ایران سابق چه گناهی کرده است که باید با چنین هیولائی کنار بیاید؟!....

باری فدوی بابت جوالدوز مرحمتی،یک  باب سوزن مرغوب، خدمت تان تقديم کند، خواهرعاصمه؟!

بیت

انگشت مکن رنجه به در کوفتن کس

تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت!

ناصر خسرو

زیاده سوزنی نیست!...

 

توهّم

          فدوی با ملاحظهء خبری که در پی می آید نخست پنداشت که انقلاب شده است، ملاحظه کنید:

          * رئیس پلیس تهران: بدحجاب‌ها دیگر بازداشت نمی‌شوند! فرمانده پلیس تهران بزرگ گفته است که نیروی انتظامی دیگر کسانی را که "شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند" بازداشت نمی‌کند و برایشان پرونده تشکیل نمی‌دهد./ بی.بی.سی.

          لکن مرور ادامهء خبر به فدوی فهماند که خیر، حسب شیوهء مرضیه، دوباره گز نکرده پاره کرده است، نگاه کنید:

          * سرتیپ حسین(ع) رحیمی گفت که پلیس در چارچوب "اقدامات و نگاه ‌های جدید خود" در جرایم غیر امنیتی، از جمله در ارتباط با کسانی که به گفتهء او شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، رویکرد آموزشی و ایجابی در پیش می‌گیرد!

          باری تا آنجا که فدوی به یاد می آورد، تمهیدات خدا پسندانهء برادران، و از آن میان: تیغ، اسید، جریمهء نقدی، بازداشت، عملیات ایذائی، ادارهء اماکن و کهریزک، به اذعان و اعتراف حضرات، دیگر اثر ندارد! و حالا آموزش دورهء حجاب برتر مقام معظم رهبری(چادر پر کلاغی- م). ما بعدش چه می کنند؟

          زیاده پرسشی نیست..

 

اسباب شرمندگی!

          فدوی با آنکه قویاً می داند که حضرات با برخی واژگان مانند شرم، حیا و آزرم بکلی بیگانه و در فرهنگ لغات شان یافت  می نمی شود معذالک، تا یافتن واژه ای که بتواند برخی حرکات و سکنات شگفت انگیز ایشان را تنیین کند، عجالتاً در تیتر این مختصر، از آن سود جست.

          باری  تخصص برادران فقط روضه خوانی، نوحه خوانی و زیارت اهل قبور و مسائل علمی بول و غایط  و از این قبیل نیست بلکه بزرگواران در زمینه های دیگر، و از آن میان سلب حقوق غیر قابل سلب شهروندان، مهارتی مثال زدنی دارند. فی المثل، اینکه شما شهروندی را 38 سال آزگار مجبور کنید که پیوسته کسی غیر از آنکه هست باشد، هنر کمی نیست! و نمونه های آن جز در دوران سیاه انگیزیسیون و رایش سوم دیده نشده و باز اين برادران ما هستند که همت نموده نبش قبر کرده و این مفاهیم مومیائی را ازاعماق مندرس تاریخ بیرون کشیده و بعون الله به خلق الله تنقیه فرموده اند.

          فدوی برای بقول عوام support این مختصر، پس از یکی دو ذکر مصیبت ولائی، خوانندگان محترم ضدانقلاب را به قاصم الجبارین سپرده و اجر خود را نیز از گربهء مرتضاعلی(ع) توقع دارد:

          * دختر اهوازی، که با لباس مردانه به ورزشگاه اهواز رفته بود، نوشت: «یک هفته تمرین پسر بودن می‌کردم. از ظاهرم گرفته تا راه رفتن و حتی حرف زدنم را شبیه پسرها کرده بودم. با زینب چند کلیپ برای تمرین گریم تماشا کرده بودیم. برای همین یک ‌بار دیگر کلاه‌گیس مردانه گذاشتم و به خیابان رفتم اما متوجه نگاه سنگین مردم می‌شدم. روز بازی دو مرحله با رنگ مو روی صورتم ریش کشیدم. باز هم چهره‌ام مصنوعی بود برای همین کمی رنگ قرمز هم روی آن زدم تا طبیعی‌تر به نظر بیاید. کلاه آفتابی گذاشتم تا صورتم را بیشتر بپوشاند. همهء این کارها را به اجبار کرده بودم اما باید همهء این کارها را می‌کردم تا نگذارم مطالبه ورود به ورزشگاه فراموش شود. اولین‌بار بود که با لباس پسرانه به ورزشگاه می‌رفتم. از کنار سربازهای زیادی رد شدم و کسی نگاه سنگینی نداشت. پسرانه راه می‌رفتم و موفق بودم. شاید هیچ چیز به اندازهء تمرین‌ پسرانه رفتار کردن دردناک نبود. ناخن‌هایم را هم دو روز قبل از بازی از ته گرفتم. ازدحام در گیت‌های ورودی زیاد شده بود. دالان وحشت تا زمین بازی را با لرزش شدید پا طی کردم. نزدیک جایگاه صدای تشویق می‌آمد. 50 نفر اطرافم آشنا بودند. جز آنها شاید حدود 20 نفر از اطراف وقتی دست‌هایم را بالا می‌بردم می‌فهمیدند که زن هستم. البته آنها هم با تکان دادن سر اطمینان ‌می‌دادند که قرار نیست تو را لو بدهیم. من فقط امنیت را حس می‌کردم. خبری از حتی یک نگاه اشاره یا آزار نبود. هیچ چیزی من را "منقلب" نکرد. شاید این نگاه‌های آزار دهنده وقتی برای استقبال از تیم به هتل و فرودگاه رفته بودم وجود داشت اما در استادیوم احساس امنیت می‌کردم. چند دقیقه با بغض به زمین چمن خیره شدم. چقدر تنها بودم. دختران زیادی دل شان می‌خواست جای من باشند. اگر باز هم موقعیتی پیش بیاید لباس مردانه می‌پوشم و باز به استادیوم می‌روم تا زمانی که ورود زنان به استادیوم آزاد شود.»/ عصر ایران

دختر پرسپولیسیِ اهوازی که با این گریم تماشاگر دیدار تیمش برابر فولاد بود!

          و نیز:

تغییر شکل و جنسیت به انگیزهء بازى پرسپوليس تراكتور!

          و همان ترفند، در دیار اسلامزدهء دیگر (عربستان- م )، اندکی پیش از دورخیز پادشاه، در لغو ممنوعیت رانندگی زنان:

رحيمی 8 

زیاده عرضی نیست …

 

آکادمی چفیه مالی / 22 / Academy award

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

          فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی که در بیستمین جلسه ء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشانsir در انگلستان  است، نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری از مزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری( ضپ) (2) مُستظهرباشند: 

         

          * 3872---0930: به همهء مردم در سراسر میهن اسلامی، به دلیل خنثی کردن توطئه جدید دشمنان، خدا قوت و دست مریزاد عرض می‌کنم. این ملت شایستگی زمینه ‌سازی ظهور امام زمان(عج) را دارد و چه افتخاری بالاتر از این که همه با هم مقدمات ظهور منجی عالم بشریت، آخرین ذخیرهء الهی، را برای پیاده کردن و گسترش عدالت فراهم بکنیم.

 

* وحیدی - گرمسار : پیشنهاد می‌کنم پرچم مقدس جمهوری اسلامی و تصویر سردار دلاور و مالک اشتر سردار سلیمانی در ورودی‌های شهرها نصب شود تا مزدوران و خودفروخته‌ها بدانند سردارانی چون سلیمانی‌ها در قلب ملت جا دارند و کمی هم به حال خودشان گریه کنند که اکنون پس از شکست، حتی در نزد اربابان شان هم ارزش ندارند.
 

          * 0114---0915 و 7250---0919 و 3949---0912: مردم اگر با وجود نارضایتی شدید از عملکرد دولت، به خیابان‌ها آمدند و فتنه را خاموش کردند علتش عشق به ولایت و حضرت آقاست. این ملت با بصیرت و انقلابی حاضر نیست لحظه‌ای غم بر چهره مقتدایشان بنشیند.

 

          * نیک‌نام از قم: بار دیگر مردم ایران در ماه‌های پایانی سال 96 کاری کارستان کردند و با حضور به موقع خود در میدان دشمنان را ناکام گذاشتند. دولتمردان بدانند شاه‌بیت غزلی که مردم با راهپیمایی‌های باشکوه خود در سراسر کشور سرودند حمایت از رهبری بود در حالی ‌که از عملکرد دولت و دولتی‌ها گلایه دارند ولی با این حال انقلاب، نظام و رهبر خودشان را دوست دارند. خواهش ما این است که مسئولان مواظب تناقض گفتار با رفتار خود باشند.

 

          * طاهر طاهری - ملایر:حضرت آقا فرمودند حرف‌هایی دارم که به وقت اش در مورد آشوب‌ های اخیر می‌زنم. ما بی‌صبرانه منتظر نفس مسیحایی حضرت ایشان هستیم. جانم فدای یک نفس شما باد آقاجان.

 

          * 1114---021: مردم ایران منتظر فرمان ولی‌فقیه‌ شان هستند، اگر حکم و دستوری از سوی آن بزرگوار صادر شود، این بار چنان بر ریشه این جماعت فتنه‌گر خواهند زد که توان رشد دوباره نداشته باشند.

 

          * میرشمسی- گلستان: یادمان نرود که امام راحل(ره) و خلف صالح اش فرمودند "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند"، فرمایش ولایت الگوی ما بوده، هست و خواهد بود.

 

          * آب‌پیکر 80 ساله از لاهیجان: آرزو دارم رهبر معظم انقلاب و نیز مالک اشتر زمان سردار سلیمانی را از نزدیک ملاقات نمایم.

 

* 2470 ---- 0919: درود به شرف و غیرت و ولایتمداری سردار عاشورایی سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی. حاکمان فرعون سیرت کاخ سیاه، حاضر بودند خبر مرگ صدها تفنگدار آمریکایی در افغانستان و یا سایر پایگاه‌های نظامی دیگر خود را می‌شنیدند، لیکن اینچنین با برگشت نامه باز نشده ارسالی خود به سردار سلیمانی فرمانده مقتدر و ولایی مواجه نشوند! بنازم به این غیرت! دولتمردان یاد بگیرند.

 

          * 0358---0913:

صد شکر که فتنه گشت خاموش

شد فتنه به شر خود هم‌آغوش

ملت چو به پای خاست در دم

افتاد بساط فتنه از جوش

از فتنه‌گران دگر خبر نیست

سوراخ گزیده‌اند چون موش

کردند شرارتی به ذلت

گشتند چو خار و خس فراموش

هر کس کند این جنایت پست

مست است و بدون عقل و بیهوش

با همت ملت سلحشور

شد ذلت شان به دهر منقوش

و آن نقش به زیر پای مردم

بنمود زمین شهر مفروش

همچون مگسان زدند بالی

کردند فضای شهر مخدوش

صد شکر ولی، صنیع‌‌زاده

رسوا همگی شدند و سم نوش

بفرست به شکر آن درودی

بر احمد و در ره خدا کوش

 

          یادآوری این نکتهء باریکتر ازمو(3) نیز خالی از ضررنیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان درلیست بالا نیامده آن بوده است که آنان،بعضی امتیازات  لازم دربرخی مراحل سرنوشت ساز،بویژه "مالش قهرمانانه " (4) را،مع الاسف  نیاورده اند؛لکن آکادمی،حق بقول عوام appeal را برای این دسته ازمؤمنین،محفوظ می دارد.

          والله الموفق والمعین

هیئت داوران آکادمی چفیه مالی 

* ضمناً نتیجهء انتخابات هیئت داوران آکادمی چفیه مالی:  بموجب تبصرهء 3 ماده 35 آئین نامهء مصوب بیت، هیئت داوران آکادمی چفیه مالی، هر چهل سال یکبار، بحکم قناری! انتخاب، و پس از توشیح مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ،اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله پُرستاته، به قیلوله مشغول می شوند. ذیلاً تصویر زمان جوانی برخی از اعضاء هیئت داوران آکادمی منتخب بیت را، ملاحظه می فرمایید. و من الله التوفیق.

_________________________________

1-چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2-(ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست

3-بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر) باشد- م

4-حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

سیزدهم ژانویة  المفرح سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه