خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

16 بهمن ماه 1396 ـ  5 فوريه 2018

 

عاشقانهء مکتبی

 

گروگانگير تبديل به احسن شده

          فدوی، در این مختصر، اساس را بر این می گذارد که برادر عباس(ع) عبدی، بویژه در پیوند با اشغال سفارت آمریکا در تهران، معرف حضور خوانندگان محترم ضد انقلاب هست. نامبرده در مقالهء مبسوطی به ماجرای "نه به حجاب اجباری" پرداخته که نقل همهء آن،در حوصلهء این مختصر نیست فلذا برای خالی نبودن عریضه، تنها مقدمه و مؤخرهء آن را در پی، می آورد تا رستگار شود:

          * اعتماد ـ عباس عبدی ـ اتفاقات روزهای گذشته که چند تن از دختران جوان به نشانهء اعتراض در خیابان انقلاب و روی سکویی ایستاده و روسری خود را بر چوبی تکان می‌دهند، بحث دربارهء حجاب را ضروری ساخته است؛ موضوعی که برای سال‌ها امکان بحث و گفت‌وگو درباره آن وجود نداشت و به شکل یک تابو در آمده بود.

          و در پایان:

          * منصفانه باید داوری کرد. در حالی که بخش بزرگی از علما، سودهای دریافتی بانک‌ها را مصداق ربا می‌دانند و طبق حکم صریح قرآن، ربا جنگ با خداست و در عین حال به هر دلیلی چهل سال است که ادامه دارد، چرا باید بر اموری پافشاری کرد که نه چنین صراحتی در قرآن دارد و نه حتی چنین شدتی در زشتی آن. به قول یکی از اصول گرایان، اسلام یک بستهء تجزیه‌ ناپذیر است و نمی‌توان «نُومن ببعض و نکفر ببعض» بود؛ یا بعضی را اجرا کرد و بعضی را اجرا نکرد. این سیاست تجربه‌ای شکست خورده است. پس بهتر است آن را تکرار نکنیم.

          فدوی البته این پرسش که چرا دو ملیونی (دوزاری سابق- م) این گروگانگیر گرامی، نزدیک به چهار دهه دیر افتاده است را طرح نمی کند؛ لکن از طرح این پرسش ناگزیر است که نوشتهء وی در این باب که مسؤل این شکنجهء چهل سالهء بیش از نیمی از شهروندان کشور، هزینه، عوارض، تلفات مالی، جانی*، و نیروی انسانی (آل ساندیس- م) و… کیست و کی به سزای اعمال نابخردانه و ضد بشری خویش می رسد، چرا ساکت است؟!

            زیاده مطالباتی نیست...

          بعدالتحریر: خبر بد، برای برادر عبدی! حضرات بد شانسی آوردند و سقف مطالبات مردم دیگر حجاب نیست!

          3 فوریه 018

پی نوشت: بعنوان نمونه: «زهرا بنی یعقوب، پزشک 27 ساله، که در حال انجام داوطلبانه طرح خدمات پزشکی در یکی از روستاهای دورافتاده کشور بود، روز جمعه بیستم مهرماه سال گذشته ساعت 10 صبح در محوطه پارک همدان به همراه نامزد خود توسط ماموران ستاد امر به معروف به دلیل نامشخص بودن وضعیت تاهل، بازداشت و به ستاد منکرات منتقل شد.دو روز بعد ماموران بازداشتگاه اعلام کردند زهرا خود را در راهروی طبقهء دوم بازداشتگاه، با استفاده از پارچه پلاکارد تبلیغاتی، حلق آویز کرده و جان باخته است! اما خانواده زهرا با تاکید بر اینکه فرزندشان خودکشی نکرده از مسوولان ستاد امر به معروف همدان شکایت کرده اند. / عصر ایران  تير 1387

 

برق گرفتگی

          فدوی سرانجام در نیافت که علت عصیان و سرکشی بانوان و بویژه دختران جوان ایرانی چیست و چرا در مقابل چماق های خداپسندانه ای که بویژه توسط  عملهء مادّهء بیت بسوی شان پرتاب می شود، نه تنها جاخالی داده بلکه آن چماق مقدس را، بطریقهء کرایه در مقصد، به فرستنده، برمی گردانند؟!

مستوره اگر می خواهید، بشرح زیر دم دست است:

 

         و حالا، با احتیاط، حرکت این دختر جوان را ببنید:

          ملاحظه کردید؟ آخر لجبازی از این هم بیشتر هم می شود؟ براین پایه، دخترک ما، یک رشته سیم که چه عرض کند، اصلاً یک کابل برق فشار قوی را، در خیابان ام القرا، به جریان انداخته است!

          باری، فدوی به خواهران شدیداً توصیه می کند که به دخترک نزدیک نشوند که خاکستر خواهند شد! و، در غیر این صورت، فدوی مسؤل آن نخواهد بود!

 

جمعی بتو مشغول و تو غایب ز میانه!

          خوانندگان محترم ضد انقلاب بیگمان در جریان خبر میمنت اثر زیر هستند:

          * دنیای اقتصاد: ده پارک ویژهء بانوان در کشور افتتاح می‌شود.

* فارس: ابتکار از افتتاح ده پارک ویژه بانوان در شهرهای مختلف خبر داد و گفت: برخی معتقدند افتتاح پارک های ویژه بانوان در راستای تفکیک جنسیتی است اما زنان در این می‌توانند در فضایی امن و راحت از فضای ورزشی استفاده کنند.

          لکن همانگونه که ملاحظه می شود، از صاحب عله که زنان باشند، هیچ جا خبری نیست!


 

خدمات دينی جرثقيل!

          …بله، داشتم عرض می کردم که، یادش بخیر، زمانی وسائلی مانند جرثقیل و لودر و از این قبیل، نشانهء کار، فعالیت، و لامحاله آبادانی بود. این وسایل هرگز گمان نمی کردند که روزی تبدیل به ابزار شکنجه و اعدام بشوند. مشرق نیوز در گزارش مصوری بشرح زیر، از اعدام توسط جرثقیل، بعنوان عملی وحشیانه یاد کرده، که حتماً هست:

          * اعدام وحشیانه در عربستان به گزارش مشرق، به نقل از شیعه آنلاین، وزارت کشور سعودي روز گذشته پنج شهروند یمنی را به اتهام ارتکاب جرائم متعدد به شکلي وحشيانه اعدام کرد.پس از اعدام اين پنج نفر،‌ وزارت کشور سعودي با صدور بیانیه‌ای  رسمي اعلام کرد که اعدام اين افراد منطقه در «الجازان» در جنوب عربستان صورت گرفته است. (خرداد ۱۳۹۲)

     

          باری، فدوی از عربستان هرگز انتظاری نداشته و ندارد؛ لکن تعلق به جائی از جهان، که از قضا خاستگاه حقوق بشر و اندیشه های متعالی و جهانی بوده است، این حق و انگیزه را به  وی می دهد که  بگوید: «برادر مشرق، مسئلتنُ!: آیا ارتکاب عمل مشابه توسط داعش درونمرزی، (حکومت اسلامی- م ) وحشیانه نیست؟!.

          (اظهار نظر طنز آمیز یک کاربر: مثل ایران خودمونه. ما با یه جرثقیل اعدام می کنیم اینا با دوتا جرثقیل که ضریب اطمینانش بالاتره!)

          باری، بر این پایه، هیچ استبعادی ندارد که برادرانی که از آزمون آویختن با انسان سر بلند بیرون آمده اند، با حیوانات بی زبان و بی پناه نیز بطریق اولی، چنین کنند، آن هم به انگیزهء استقبال از معاون وزیر نفت در تربت حیدریه!

          باز قاصم الجبارین ما ابویِ شرکت چشم بادامیان را با شهدای صدر اسلام عزیز محشور بدارد که از حیثیت محصول خود بشرح زیر دفاع، و اعادهء حیثیت کرده است:

          * شرکت ژاپنی “تادانو” که از معدود فروشندگان جرثقیل به ایران بود، معامله با حکومت اسلامی را متوقف کرده است. این شرکت، دلیل توقف معاملات خود را استفاده از جرثقیل‌های تادانو برای اعدام در ملاعام، توسط ایران اعلام کرده است. روزنامهء نیویورک تایمز خبر از توقف فروش جرثقیل‌های ساخت شرکت “تادانو” به ایران می‌دهد. به نقل از این روزنامه شرکت تادانو معامله با ایران را متوقف کرده است. این شرکت اعلام کرده است گزارش‌های تصویری مختلفی دریافت کرده که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی برای اعدام در ملاعام از چرثیقل‌های تادانو استفاده کرده است.

           زیاده " ارزی" نیست!

 

اعلام برائت

والله برادران، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق - م) دروغ چرا،

تا اعدام، آآآآ… بخدا ما نبودیم!

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

سوم فوریة المؤدب سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه