خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

23 بهمن ماه 1396 ـ  12 فوريه 2018

 

سخن روز زنده ياد فردوسی!

 

سوء استفادهء بهینه!

          فدوی پیش از اینها بر این باور بود که  زنجیر جز در گردن بند و یا حداکثر در شعر کلاسیک خودمان،مصرف دیگری ندارد:

 بیت

پریشان کن سرزلف سياهت، شانه اش با من

                 سیه زنجیر گیسو باز کن، دیوانه اش با من!/ حمید نقوی

          بعدها اما ملتفت یک فقره مصرف دیگر زنجیرشد لکن پنداشت که انشاءالله گربه است و علاقه و ارادت مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم به زنجیر، بخاطر اباعبدالله(ع) است و لاغیر!؛لکن اندکی که باریک شد دریافت که خیر مصرف  زنجیر، تنها محدود و منحصر به "خود آزاری" در ماه مبارک مُحرّم نیست و بکارِ "دیگر آزاری" نیز می آید!.. فدوی در این باب که انسانِ متعهد، اختیار "خودش" را دارد و می تواند زنجیر و حتا قمه و سایر ابزار و ادوات شکنجه را الی ماشاءالله نوش جان فرماید، مخالفتی ندارد، لکن بفتوای مرجع تقلید خود، تجویزش را برای "دیگری" جایز نمی داند و در همین جاست  که مرجع تقلید وی با سایر مراجع عظام تقلید، ادام الله ظلکم العالی، گلاویز می شود زیرا آن بزرگواران، در باب اینکه احوط آنست که قربانی، از فعالین مدنی یا علمی و یا هر دو باشد، به جماع رسیده اند*! این هم اسناد مصور و منگوله دارش:

هاشم خواستار نماینده معلمان کشور

امید کوکبی نخبه فوق دکتری فیزیک اتمی در دانشگاه تگزاس

          زیاده نگران کرامت انسانی نیست..

__________________________________

*خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، لغزش تایپی جماع را به اجماع، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

باز هم، مسئلتن!

          فدوی نمی داند آیا عملی که پیوسته و به یک سبک و سیاق در حال تکرار است، کارش سرانجام  به «عادت» می کشد یا تبدیل به یک «راهکار» می شود؟ و نیز، در هر دو صورت، تا چه میزان شانس ورود به باور عمومی را پیدا می کند؟ شما خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانید؟

          باری، اشارهء فدوی در این مختصر،به نحوهء پذیرائی برادران از شهروندانی ست که بی احتیاطی نموده و اندکی، بلند فکر کرده اند! و فلذا نخست برای  دستگرمی، بجرم دگراندیشی برای ارائهء پاره ای توضیحات(!) به هتل های پنج ستارهء ایشان (زندان/ دانشگاه- م) دعوت، و پس از تعارف یک فقره قهوهء قجر(1) مرخص می شوند.

          حال، جسارت است، رویمان بدیوار، برادر دادستان! مسئلتن:

          چرا مهمانان شما پیش از خروج از هتل اوین، یا در اثر اصابت جسمی سخت در دفتر سعید مرتضوی، مانند زهرا کاظمی در می گذرند (به قتل می رسند- م)، و یا مانند سعیدی سیرجانی دچار "ایست قلبی" می شوند و یا  مانند پزشک جوان زهرا بنی یعقوب، در ادرهء اماکن همدان، "خودکشی" می کنند؟

          برای فهم بیشتر مطلب، فقرهء تازه تری اگر لازم است، بشرح زیر دم است:

          * همزمان با اعلام دادستان عمومی و انقلاب تهران مبنی بر بازداشت چند متهم مرتبط با یک پروندهء «جاسوسی در حوزهء محیط‌‌ زیست»!، گزارش‌ها حاکی است که کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست، دو هفته پس از دستگیری در زندان درگذشته است. به نوشتهء فرزند آقای سیدامامی، در تماسی که مسئولان زندان به خانواده این استاد دانشگاه گرفته‌اند، گفته شده که او در زندان «خودکشی» کرده است./ رادیو فردا

          زیاده عرضی نیست

________________________________________________    

(1) نوعی قهوه‏ء مخصوص، آلوده به سمی كشنده بود كه برخی قاجاریان برای كشتن پنهان و مرموز مخالفان خود از آن استفاده می‏كردند و با خوراندن آن به شخص مخالف، وی را بی‏صدا و مخفیانه ازبین می‏بردند.

 

از اتاق شیشه ای خبر

          به گزارش فرستاده فدوی از ام القراء، برادر احمدی نژاد، ریاست محترم پیشین آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م)، که، تا پیش از این، به کمتر از هالهء نور و ارتباط مستقیم (به قیمت دولتی البته) با امام زمان، ارواح العالمین له الفداء (عج) رضایت نمی داد، بجهت اخراج  از قدرت و در قرارگرفتن در  موضع ضعف تحمیلی، قدری کوتاه آمده و عجالتاً به ارتباط با حضرت امام(ل) راضی شده است.

          فرستادهء فدوی در ادامه افزوده است که وی در شرفیابی به مقعد(1) مطهر امام(ل) و گفتگوی تلگرافی با ایشان، که بهمت وزارت پست و تلگراف و تلفن، مستقیماً با دوزخ بر قرار شده بود فرمود:

 

          * امام از وضعی که حاکم است راضی نیست، شرایط تغییر خواهد کرد! / گویا

          وی در پایان همچنان بر این نکتهء کلیدی تأکید ورزید که مملکت هم چنان بعون الله و با قرار گرفتن در وضعیت "پایلوت" بشرح زیر به مسیر بی هدف و مقصد خود ادامه خواهد داد:

          * ما صاحبی داریم که طی هزاران سال - به خصوص دهه های اخیر - رهبری، هدایت و مراقبت از ملت ایران را به بهترین نحو انجام داده است؛ ما شک نداریم که دست الهی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پشتیبان ملت ایران است و ملت ایران را در اصلاح شرایط و بهبود وضع کمک و هدایت خواهد کرد.

          و من الله التوفیق

___________________________________

1. خدا بگویم این تایپیست سربهوای هزل داتکام را چه کند که پیوسته،آنجای فدوی را با شاخ گاو ُمدّ ظله العالی در می اندازد؛لطفاً تا دیر نشده،لغزش تایپی مقعد را به مرقد اصلاح بفرمائید،اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع) 

 

«گویاست»؛ دگر حاجت مشاطه ندارد

فدوی دراین ستون،نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خود جنس اند! و جز گزینش تیتری مناسب و همسو با محتوا،و احیاناً یکی دو انگولک جزئی،نیاز چندانی به دخالت او ندارند!

          * منابع آمریکایی فاش کردند بخش اعظم مبلغ 1.7 میلیارد دلار آزاد شده از دارایی‌های ایران در دوره ریاست جمهوری اوباما، پس از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 5+1، خرج گروه های تروریستی تحت حمایت ایران مانند حوثی‌ها در یمن و گروه "حزب الله" در لبنان شده است. روزنامهء "واشنگتن تایمز" به نقل از منابعی که آنها را آگاه توصیف کرد، گفت دولت آمریکا با ردیابی مسیر پول‌هایی ایران دریافته که این مبالغ را به شبه‌ نظامیان وابسته به خود در منطقه و سپاه قدس، بازوی خارجی سپاه پاسداران، به منظور انجام فعالیت‌های تروریستی در منطقه داده است./ العربیه

          تحشیهء فدوی: اولاً حالا چه عجله ای داشتید؟ ثانیاً بی سببی نبود که فدوی هر بار، به ماجراجویان گرامی خاورمیانه، رونوشت می داد که بروند توی صف جیب ملت یک لاقبا، که فی التأخیر آفات!

 

          * خامنه‌ای: در بحث عدالت و عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله‌ء بین قشرهای مختلف مردم کم‌ کاری و عقب‌ ماندگی داریم. کاری که باید در این زمینه انجام بگیرد، آن‌ چنان که شایسته و بایسته و لازم بوده انجام نگرفته و باید به‌ جد دنبال آن باشیم / ایسنا

          تحشیهء فدوی: حضرت شما آیا با دو مواد خوراکی، که آزرم و حیا هستند آشنا هستید؟ چهل سال دیگر وقت بدهیم حضور پُر زورتان، خوبست، برادر رهبر؟!

 

          * نامهء نمایندگان به رییس مجلس برای تسریع در روند بررسی لایحه حمایت از کودکان/ کودک آزاری ها در حال افزایش است./ خانهء ملت

          تحشیهء فدوی: والله خواهر معصومه آقاپور علیشاهی! دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... لکن بین خودمان باشد، حال که ضدانقلاب خوابست عرض می کند، چرا آزار را که موهبتی ست الهی که از حضرت امام(ل) به ما رسیده به کودکان محدود می کنید؟ این لطف، شامل همه ملت است!

 

          * دولت دانمارک نقاب زدن یا ‍پوشیدن برقع را که از سوی برخی زنان مسلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممنوع اعلام کرد. وزیر دادگستری دانمارک دلیل این ممنوعیت را همخوانی نداشتن پوشیدن صورت با ارزش‌های جامعه دانمارک عنوان کرده است./ بهار

          تحشيهء فدوی: اگر جای مؤمنین و مؤمنات مذکور، کثرالله امثالهم بود، این اهانت آشکار را عمراً  بر نمی تابید و اگر آب کُر دست اش بود، زمین گذاشته و با قدرت و شتاب  9.8 " ریش" ِتر، به عتبات عالیات (ع- س- ص- عج) باز می گشت که در آنجا، ارزش های جامعهء شکوهمنداسلامی حاکم است!

 

          * خبرگزاری‌های ایران گزارش دادند که صبح دوشنبه يک نفر كفن‌پوش با قمه به دفتر رياست جمهوری ايران حمله کرده که با تیراندازی نیروهای امنیتی مصدوم و توقیف شده است.

به گزارش تسنیم، برخی شهروندان اعلام کردند که لحظاتی پیش صدای تیراندازی از محدوده ریاست جمهوری شنیده شد و یک نفر با قمه وارد محدوده شده و از گیت دوم نیز در حال عبور بوده است./ العربیه

          تحشیهء فدوی: "قمه" و " کفن" دوستان قدیم اند یعنی، از ابزار و ادوات اسلامی هستند،و مهاجم می تواند تیره ای از خود برادران باشد!  الله العالم!

 

            * پروانه سلحشوری نماینده حکومت از تهران: بپذیریم یا نپذیریم جامعه در حال پوست انداختن است./ پیک نت                                        

          تحشیهء فدوی: اگر منظورتان اینست که حضرات پوست مردم را کنده اند، درست است!

 

          * نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس گفته است شاکیان پرونده سعید طوسی، که قاریان جوان قرآن بوده‌اند «کارشان به استفاده از قرص اعصاب و روان رسیده و حال و روز روحی و روانی خوشی ندارند»./ مجبت نیوز

          تحشیهء فدوی: آخر این چه فرمایشی ست؟ همینکه مقام معظم رهبری(ضپ) حال شان خوبست، کفایت می کند!

 

          * معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی گفته است که 84 درصد معترضان دی‌ماه امسال در ایران سابقه امنیتی نداشتند و اکثرشان زیر 35 سال بودند، و عمدهء فراخوان‌ها نیز در اعتراض به مسایل اقتصادی، به‌ویژه عملکرد موسسات مالی بوده است./ دویچه وله

          تحشیهء فدوی: مسئلتن! راستی برادر معاون!.. بر آن 16 در صد ديگر، چه گذشته است؟

 

          * سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجهء سال  97 از موافقت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با برداشت 4 میلیارد دلار از صندوق توسعهء ملی در بودجه سال آینده خبر داد. بخشی از این پول در اختیار اهداف نظامی جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد./ دویچه وله

           فدوی نمی داند که روضه خوان، شمارش در این حد را، کی یاد گرفت؟

 

          * 15 هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی ایران گم شد!/ رادیو زمانه

          تحشیهء فدوی: ضدانقلاب و معاندین لطفا یکوقت سوء تعبیر و استفاده نفرمایند. یعنی، اقتضای طبیعت نفت و میعانات گازی و توابع این است که ناگهان، ور می پرند!

 

          * خبرگزاری هرانا: بنیامین بهادری، خواننده پاپ [توضيح:مراد برادر بنیامین بهادری، نوچهء حاج منصور، مداح لمپن بیت حضرت آقا(ضپ) است!] در اعتراض به جلوگیری از روی صحنه رفتن نوازندگان زن “نگین پارسا و مژگان ابوالفتحی” در کنسرت کرمانشاه، این برنامه را لغو کرد.

          تحشیهء فدوی: حکومت اسلامی( داعش درونمرزی- م)، تنها چاقویی ست در جهان، که دستهء خودش را می بُرد!*

 

            * اعتراض زنان به آزار جنسی در اماکن مذهبی! خانم الطحاويه (فمینیست مسلمان مصری) در سال 2013 میلادی، بعد از سفر حج، در یک برنامه تلویزیونی در یکی از شبکه‌های پربینندهء مصری از تجربه خود درباره آزار جنسی در مراسم حج گفت./ بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی:خب چه کنند مؤمنین؟ جای دیگر که مع الاسف نمی شود، برادر بی بی سی!

 

ستون جديد: حرف حساب

فدوی در این ستون،شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا حرف حساب، جواب ندارد!

برگرفته ای از @iranazadiranabad

در تاریخ بشریت دیده نشده کسی چون صدام کشوری چون ایران را بعد از مرگ آش تصرف کرده باشد. اگر باور نمی کنيد به اين واقعيات توجه کنيد. مگر اگر صدام در، بقول خودش، جنگ قادسیه اش پیروز می شد و ایران و تهران را تصرف می کرد چه پیش می آمد؟:

‌1- هر نوع اعتراض و حق طلبی مردم را با جیش الشعبی (بسیجی) سرکوب می کرد.

          - هم اکنون این کار انجام می شود‌.

2- شروع به غارت بیت المال و هستی کشور می کرد.

          -  اکنون هم می شود.

3- برای عناصر خودی حقوق نجومی و برای کارکنان دولت و بازنشسته های ایرانی بخور و نمیر تعيين می کرد.

          - که اکنون می کنند.

4- ریاست مجلس را به یک عراقی می سپرد.

          - اکنون هم رییس مجلس ايران عراقی است.

5- رییس قوه قضاییه را عراقی می گذاشت.

          - که گذاشته اند.

6- رییس جیش الشعبی را عراقی می گذاشت.

          - که گذاشته اند.

7- در مجلس خبرگان و تشخیص مصلحت هم عراقی می گذاشت.

          - که گذاشته اند.

8- طلا و جواهرات ایران را به عراق انتقال می داد.

          - که به بهانهء گنبد و درب طلا انتقال داده و می دهند

9- با فرهنگ ایران مبارزه می کرد.

          - که می کنند.

10- تاریخ زدایی می کرد.

          - که می کنند.

11- اسامی میادین و خیابان ها را عربی می کرد.

          - که می کنند.

12- مردم را تشویق و وادار می کرد عربی یاد بگیرند

          - که می کنند.

هنوز هم بفرمائيد صدام بر ايران پيروز نشده است!

 

         

 * شفقنا – حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار اعضاء حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: ممکن است انقلاب نیز با وجود اختلاس و حقوق های نجومی و ربا با خطر مواجه شود! این خطر وجود دارد، اما با این وجود ما فرزندان حضرت امیر علیه السلام هستیم و با یک الله گفتن می توان بازگشت و امور را اصلاح کرد، آنگاه خداوند نیز درهای رحمت خود را به سوی ما خواهد گشود.

         

* وزیر ارشاد ایران: دستورالعمل‌ اجرای زنده بانوان نوازنده تدوین می‌شود./ بی بی سی

 

* سپاه پاسداران خانواده صدام حسین را به نقش‌آفرینی در اعتراضات اخیر ایران متهم کرد. /العربیه

 

          * رئیس اتحادیهء آرایشگران مردانه در ایران گفته است که سال گذشته 17 تا 18 آرایشگر مرد به دلیل داشتن مشتری زن به دادستانی معرفی شده‌اند./ بی بی سی

 

            * مقامات ایران برخورد آرام و منطقی! با اعتراضات کنونی داشته اند!/ بوفالو حسن نصرالله

 

          * آیت الله سبحانی، مرجع تقلید شیعه  روز گذشته در انتهای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، جمهوری اسلامی را نعمتی الهی دانست.

 

          * لازم نیست که همه زنان پشت میز، کار کنند؛ امکان ندارد برای تمام مردان و زنان اشتغال ایجاد کرد؛ زنان می توانند با فعالیت در منزل و تربیت فرزندان در آینده کشور مثمرثمر باشند!

 

          * محمد(ص) علی(ع) نجفی، شهردار تهران: زلزله دو نکته مثبت داشت! زلزله تهران باعث شده است که مردم توانسته‌اند یک مانور تمرینی برای تخلیه خانه‌ها هنگام زلزله داشته باشند و همچنین به تخلیه بخشی از انرژی منجر شده است./

 

          * «شمخانی»: هزینه‌های ما در سوریه و عراق «پول خرد» هم به حساب نمی‌آید!/ آمد نیوز

 

          * آیت الله سبحانی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع حضور بانوان در ورزشگاه اشاره کرد و گفت: این مسئله با عفت زنان سازگار نیست؛ آوردن هزاران دختر به ورزشگاه که یک طرف جوانان مرد و طرف دیگر، دختران باشند، اصلا مناسب نیست. وی خاطرنشان کرد: مسئولان برای ازدواج زنان فکر کنند؛ به فکر طلاق‌ها باشند؛ برای اعتیاد کشور کاری انجام دهند؛ نه اینکه به فکر حضور بانوان در ورزشگاه باشند.

 

          * مکارم شیرازی: این طرح در دولت قبل نیز مطرح شد، اما هم رهبری و هم مراجع مخالفت کردند و باز هم متاسفانه برخی با وجود اطلاع از این کار به دنبال تصویب آئین نامه هستند. مگر مشکلِ کشور ما ورود زنان به ورزشگاه است؟ مشکل مردم گرانی نان و بیکاری جوانان تحصیلکرده و اشتغال و مشکل بانک است که مردم را بیچاره کرده است. دولت به جای نوشتن آئین‌نامه برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها، برای گران نشدن نان و رفع مشکلات بیکاری و معیشتی مردم آئین نامه بنویسد./ انتخاب

 

          * آیت‌الله مکار شیرازی به متولیانِ جایزه نوبل پیشنهاد کرد از سردار سلیمانی تقدیر کنند ـ ایسنا  

 

احترام نظامی دختر لبنانی به حاج قاسم سلیمانی

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

10 فوریة  المفرح سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

 بازگشت به خانه