خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

30 بهمن ماه 1396 ـ  19 فوريه 2018

 

بد شانسی سیاسی

بقول عوام، case نخست

          فدوی که اخیراً مبالغی آجیل مشکل گشا بلعیده است، با ملاحظهء خبری، نخست پنداشت که سرانجام بخت اش باز شده و مقرّر است که  این تتمهء عمر را در رفاه بگذراند. باری قضیه راجع بود به انتخاب همسر برای همشیرهء گرامی مقام معظم رهبری کرهء شمالی، که شرابط سختی هم نداشت و فدوی منتظرالظهور، شدیداً واجد شرایط بود، ملاحظه کنید:

          * شرایط رهبر کره شمالی "کیم جونگ اون" برای انتخاب شوهر خواهرش آن است که فارغ التحصیل یا دانشجوی دانشگاه کیم ایل سونگ، دارای قد 175 سانتیمتر، کارت پایان خدمت و خوش تیپ باشد! / نامه نیوز 

            و نیز از آنجا که ما، به استناد سند مصور و منگوله داری که در پی می آید، با کرهء شمالی خویشاوندی سببی داریم، فلذا چیزی نمانده بود که فدوی چفیه و عمامه کند (شال و کلاه سابق- م) و همانند زائران کربوبلای معلی (ع- س- ص- عج) و امام رضا(ع)، پیاده خودش را به کرهء شمالی برساند:

دیکتاتور پیشین رهبر کرهء شمالی به  حضرت آقا(ضب):

من كنت مولاه، فهذا «سیدعلي» مولاه!

          که البته بدلائلی که به آنها خواهد پرداخت، از این فقره صرفنظر کرد و بر آن شد که همچنان با همان غذای اشرافی خود، که همانا بقول عوام "منوی" یعقوب لیث باشد (نان و پیاز- م)، بسازد:

          و اما دلائل خوف و فرار فدوی:

          فدوی  در این باب، مقدمتاً و  برای دستگرمی عرض می کند که از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که وی دیگر بچه، نو جوان، و حتا جوان هم نیست که حسب شیوهء مرضیه، شدیداً گز نکرده پاره کرده و تتمهء عمر بیحاصل را، بر باد دهد؛ فلذا بقول عوام، to make sure، قدری در احوالات پدر زن آیندهء خود باریک شد و دریافت که مقام معظم رهبری کرهء شمالی،  برادر"کیم جونگ اون" شوربختانه مانند مقام معظم رهبری خودمان، مجتهدالزمان ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای خلدالله ملکه و سلطنة، بقول فرانسوی ها، "با یک غوره سردی ش می کند و  با یک مویز، گرمی ش"! این هم اسناد منگوله دارش به ترتیب قد:

          * رسانه ها و مقاماتی در کره جنوبی اعلام کرده اند وزیر آموزش کره شمالی به دلیل بی نزاکتی در جلسهء کابینه این کشور در محوطهء آکادمی نظامی در پیونگ یانگ با گلوله ضد هوایی تیرباران شده است! بر اساس گزارش ها ظاهراً این وزیر در آن جلسه با تکان دادن سر با یکی از اظهارات رهبر کره شمالی مخالفت کرده است. برخی از رسانه ها در کره جنوبی نیز مدعی شده اند او در جلسهء کابینه به اندازه کافی منضبط نبوده و  چرت زده است

          * همچنین روزنامه "جونگ آنگ ایلبوی" کره جنوبی با انتشار گزارشی اعلام کرد "خوان مین"، وزیر کشاورزی کره شمالی، به دستور شخص کیم جونگ اون در محوطهء آکادمی نظامی کره شمالی در پیونگ یانگ با گلوله ضد هوایی تیرباران شده است. بر اساس این گزارش دلیل اعدام این وزیر، نارضایتی رهبر کره شمالی از پیشنهادهای این وزیر در جلسهء کابینه بوده است. رهبر کره شمالی پیشنهادهای او را ایجاد چالش برای رویکرد های مورد نظر او در زمینه سیاست کشاورزی کشور دانسته است.

          * سال گذشته نیز رسانه های کره جنوبی اعلام کردند وزیر دفاع سابق کره شمالی، به دلیل چرت زدن در جلسهء کابینه به روشی مشابه با گلوله های ضد هوایی تیرباران شده است. صحت این خبر چند روز پس از انتشار به وسیله مقامات رسمی کره جنوبی تایید شد.

          * از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در دسامبر سال 2011 تا کنون ده ها مقام ارشد کرهء شمالی به اتهامات مشابه اعدام و یا تبعید شده اند. در یکی از وحشتناک ترین این اعدام ها رهبر کره شمالی دستور داد شوهر عمه اش را که یکی از مقامات ارشد حکومتی بود به صورت زنده خوراک سگ های گرسنه کنند. اتهام شوهر عمه رهبر کره خیانت اعلام شد.

          باری- چنین بود که فدوی منتظر الظهور، دُم جو گندمی اش را روی کول اش گذاشت،  و با سرعت 10.9 ریش تِر، پا به فرار گذاشت، شما اگر جای فدوی بودید، چه می کردید؟!

 

بعدالتحریر: خواهر آنجلا مرکل، نخست وزیر آلمان، عمرش به دنیا بود که چرت اش را در برلین زد، نه در کرهء شمالی!

و اما، بقول عوام، case دوم فدوی:

          * ازدواج کنید و ۷۲۰ میلیارد برنده شوید! / تیتر                    

          و در ادامهء خبر میمنت اثر:    

          * سیسیل چائو، میلیاردر چینی، به هر کسی که دخترش را راضی به ازدواج کند جایزه ای 720 میلیاردی خواهد داد، ظاهراً دختر این آقا از مردها بدش می آيد/ تیک!

          هر چند که فدوی حتا از نظر شانس هم، شدیداً در مضیقه ست لکن  چفیه وعمامه (شال و کلاه سابق- م) کرد که شانس  خود را در این فقره، که عواقب وخیم کرهء شمالی را هم ندارد، بیازماید!

          التماس دعا!

 

 

مسئلتن، برادر بوفالو! (مصور):

1- حضرت شما فقط زورتان به تعطیل کردن کنسرت ها می رسد، برادر بوفالوعلم الهدی!؟

2- برای تنویر افکار عمومی، لطفاً بفرمایید که بقول عوام Owner این بیزینس، شمائید، یا مقام معظم رهبری(ضپ)، یا حجت الاسلام رئیسی و یا نه، شرکت سهامی اسلامی؟ و آيا سود حلال حاصله را، با یک قیام و قعود، بالمناصفه تقسیم می فرمایید؟!

          الاحقر؛ فدوی منتظر الظهور و منتظر الجواب!

 

آزمون

          فدوی پرسشی را بین خوانندگان محترم ضدانقلاب خود به مسابقه گذاشت و، شوربختانه، دستجمعی اشتباه کرده و گفتند که جوانی را که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، از مدافعان حرم است(س) که شانس آورده و به لقاءالله نپیوسته و از جبههء جنگ حضرت آقا(ضپ) در سوریه، شل و پل بازگشته  است. پاسخ درست اما این است که جوان مجروح و مصدوم، از سر کلاس آمده است! این هم سند منگوله دارش:

          * آفتاب‌‌نیوز: معلمی در مدرسه ملاصدرای نهبندان، واقع در خراسان جنوبی، دست دانش آموزی را شکست و صورت اش را مجروح کرد.

          فدوی ذیلاً، دو فقرهء دیگر از نحوهء تعامل و پدافند غیر عامل! با بچه ها را، برای جوری جنس، علاوه می کند:

مداد!

 

تکبیر( کفگیر- م)

 

 

از مشکلات اقتصادی آلمان

          فدوی در مرور خبرهای برونمرزی، به خبر زیر هم رسید:

          * شهروندان آلمانی پولدارتر شده‌اند./ دویچه وله- تیتر

          و در ادامهء خبر بهجت اثر:

          * افراد حقیقی در آلمان هرگز تا این حد ثروتمند نبوده‌اند. دارایی نقدی مردم به نزدیک 6 هزار میلیارد دلار رسیده است. بیشتر مردم پول خود را در حساب‌های بانکی نگه می‌دارند، هرچند با خرید اوراق بهادار می‌توانند سود بیشتری ببرند.

          خب، فدوی چه عرض کند؟ خود کرده را تدبیر نیست. آخر مقام معظم رهبری خاج پرست آلمان، که از تربیت اختلاسگران میلیاردی که هیچ، به شرح زير حتا از تربیت یک "کارمند ساده"ی اختلاسگر* هم عاجز، و از همهء اینها بدتر، نتوانسته باشد تا کنون بانک هائی را خلق کند که با یک قیام و قعود، سپرده های خلق الله را در رگ بزنند، شهروندان اش آیا سرنوشتی بهتر از این پیدا می کنند؟!

            * اختلاس 126 میلیاردی یک «کارمند ساده» در شرکت ملی نفت: به گزارش «شبکهء رسانه‌ای بیان»، در تازه‌ترین فساد اقتصادی، کارمندی «ساده» در بخش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران که سابقه طولانی دارد، دست به اختلاسی 126 میلیارد تومانی زده است. کارمند ساده مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران 30 سال سابقه خدمت دارد و به‌عنوان ذیحساب فعالیت داشته است. او به لطف پول‌های بادآورده نفتی برای خود و خانواده‌اش تابعیت کانادا را دست ‌و پا کرده و پس ‌از این سرقت بزرگ به استانبولِ ترکیه و از آنجا به کشور دوم خود فرار کرده است.

 

در تعلیم و تعلم

          از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان، بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، که فدوی عنصر متعصبی نیست و عنداللزوم حتا از عملهء بیت، ادام الله ظلکم العالی، اگر چیزی آموخته باشد، به زبان خوش اقرار و اعتراف می کند.(1) بقول آن بزرگوار(ع):

حدیث:

«من علّمني حرفاً فقد صيّرني عبداً»

          باری، فدویِ منتظرالظهور که دیری ست افتخار سینه زنی در رکاب شرع انور را دارد(2)، تاکنون می پنداشت که "مظلوم"، بی برو برگرد، یعنی ابا عبدالله الحسین(ع)! فدوی همینطور در جهل مرکب خود شدیداً دست و پا می زد تا سرانجام دو تن از پیاده نظام بیتريال که از سینه زنان کیهان دارالخرافه باشند، با صدور دو فقره فتوای ستاره دار، وی را از خواب غفلت  هزار و چهارصد ساله پراندند و به او تنقیه کردند که " "مظلوم"، محدود و منحصر به ابا عبدالله(ع ) نیست و حتا شامل حضرت آقا(ضپ) که حیات و ممات ملک و ملت در کف آتش به اختیار اوست نیزمی شود:

            * 0049---0911: هر حادثه طبیعی مثل سیل و زلزله که در کشور به وجود می‌آید بلافاصله نیروهای سپاه در محل حادثه حضور پیدا کرده و امداد رسانی می‌کنند و بازسازی را با سرعت و استحکام آغاز می‌کنند ولی عده‌ای از خدا بی‌خبر هم در داخل و هم در خارج علیه سپاه مشغول سیاه‌نمایی هستند. مظلومیت سپاه و سپاهیان دل هر انسان صاحب وجدان را به درد می‌آورد.

          * محمد(ص) ی:  دل هر انسان با انصاف و باوجدان از مظلومیت نظام و انقلاب می‌سوزد. این همه خدمات آب‌رسانی، گازرسانی، برق‌رسانی و راه‌سازی و... بعد از انقلاب در کشور صورت گرفته ولی دریغ از اینکه در رسانه ملی کشور این خدمات بازگو شود و با وضعیت کشور در زمان قبل از انقلاب مقایسه‌ای صورت بگیرد.

          زیاده مظلومی نیست..

____________________________________________

 (1) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف وتمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای هم مسلم تراست،استفاده کند؛ تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید!

(2) لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر(اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، قرار شد دشنام، آن هم از این نوع اش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد به امام(ل)!

 

اختلاف دید

          …باور بفرمایید که چشمان فدوی منتظرالظهور، در انتظار ورود خر دجّال گرامی(ع)، که مقدمه ظهور حضرت(عج) است، به در سفید شده است! البته، نه اینکه دراین پیوند تاکنون هیچ خبری نشده باشد، بلکه فدوی می تواند یکی دو مورد را برای جوری جنس، در این باره در پی بیاورد:

با ترانه علیدوستی

          فدوی با ملاحظهء تصویر بالا، نخست پنداشت که نستجیر بالله، انقلاب شده است!.. لکن اندکی بعد، با کندوکاو مختصری در حواشی جامعهء شکوهمند اسلامی دریافت که خیر فدوی حسب شیوهء مرضیه دوباره گز نکرده، پاره کرده است، نگاه کنید:  

          نسیم ادبی، بازیگر زن سینمای ایران، در نقش یک مرد ظاهر شده، و این تصویر را منتشر کرده است / گویا

خب، این فقره ظاهراً بخیر گذشت!

 

مخلوق ناقص

          خبر چنین بود:

          * «سوفیا»، یک ربات زنِ انسان مانند است که مراسم رونمایی از آن در مقر سازمان ملل در نیویورک انجام شد. بر اساس گزارش شین‌ هوا، "سوفیا" در گردهمایی تحت عنوان "همه چیز در آینده - توسعهء پایدار در عصر تغییرات سریع تکنولوژیکی" شرکت داده شد. "سوفیا" روبات انسانی فوق‌العاده است که  توسط Hanson Robotics، به صورت واقع گرایانه طراحی شده و قادر به تعامل با انسان‌ هاست./ العالم

        

و اما مسئلتن، حاج آقا:

1- حجاب اش کو پس؟!

2- به زبان خوش بفرمائيد که: شیعه می شود یا نه؟ /  صیغه می شود یا نه؟

          زیاده پرسشی نیست!

 

کودکان گمشده

          یکی دو مورد اساسی مدت هاست که گریبان فدوی را گرفته، لکن ضیق وقت و تراکم مطالب، مانع از آن بوده است که به آنها  بپردازد؛ که امروز، یکی از این  دو "بار" را، سرانجام و بعون الله، بر زمین می گذارد!:

 

1- مدخل

          … چند ماهی بیشتر از انقلاب شکوهمند نگذشته بود؛ ملت هنوز درحالت دو ضلع، و زاویهء بین، بسر می بُرد و می پنداشت که، جسارت است، رویمان به دیوار، انقلاب شده و قرار است نارسائی های جامعه، بویژه در حوزهء حقوق مدنی  و سیاسی، و نیز تنگناهای نفس گیر "آزادی اندیشه و بیان و نشر آزادانهء افکار و عقاید بی هیچ حصر و استثنا"(1) بر طرف شود. کانون نویسندگان ایران در تهران، پس از سال ها تجدید حیات کرد و سرانجام روبروی دانشگاه تهران، خیابان فروردین، نبش مشتاق، صاحب یک چهار دیواری شد. جلسات هفتگی کانون براه افتاد و فدوی جوان نیز به اقتضای عضویت اش در کانون، هر هفته معمولاً در جلسه حاضر و دفتر حضور و غیاب را نیز امضا می کرد. این مقدمهء کوتاه از آن جهت از حافظه نقل شد تا بیاد بیاورد که یکی از بانوان عضو، در یکی از همین جلسات، گزارشی را ارائه کرد که آن زمان سخت موجب نگرانی فدوی شد. چکیدهء گزارش، و باز هم بنقل از حافظه، چنین بود که حضرات از همان آغاز و پیش از هر چیز، سراغ کودکان رفته اند. بعنوان نمونه، در کتاب درسی کلاس اول، دارا و آذر تبدیل به علی(ع) و زهرا (س) شده اند؛ سپس،علی(ع) با پدر بیرون رفته و زهرا (س) در خانه مانده است!.. از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که گزارش مذکور در آن زمان، افزون بر نگرانی، موجب حیرت  فدوی نیز شده بود که چگونه برادران، که هنوز تنبان شان را بالا نکشیده اند، سر وقت بچه رفته اند!؟(2) باری گزارش تصویری ای که در پی می آید، انگیزهء برادران را در آن زمان، امروز نشان می دهد!:

 

2- سوء استفاده های بهینه از کودکان!:

          فدوی بجهت تسهیل توضیح تصویر بعدی، و نیز بمنظور یادآوری، نخست کلیپ شگفت انگیز منبر حجت الاسلام سعیدی، نمایندهء حضرت آقا(ضپ) در قم در پی می آوردا در پی می آورد که در آن، مقام مختصر رهبری! چگونه به ضرب یاعلی(ع) از رحم مادر گرامی بیرون پریده است:

https://www.youtube.com/watch?v=3w_VocORRPg

و سپس، اینکه  این مهملات چگونه از درس و مشق بچه ها سر در آورده است:

          ماجرای تخلیهء مغز کودکان، البته محدود به زمان های گذشته نیست و، بوجه زیر، به فضای مجازی نیز کشیده شده است:

   

       باری، خوانندگان محترم ضدانقلاب، بویژه آنانی که هم نسل فدوی هستند، روزگاران پیش از انقلاب شکوهمند و تا آنجا که، به تفریحات نوین کودکان مربوط می شود، کم تا قسمتی را، لابد  بیاد می آورند؛ لکن احوط آن است که پس از انقلاب  شکوهمند نیز، مروری بر برخی تفریحات سالم! کودکان قربانی داشته باشیم:

          * شهربازیِ جنگ با دشمن در مشهد!/ فرارو- تیتر

          و در ادامهء خبر وحشت اثر:

          * همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، سازمان فرهنگی شهرداری مشهد اقدام به برپایی غرفه ای به نام شهربازی مقاومت کرده است که کودکان و نوجوانان را با انواع روش‌های جنگ سخت و جنگ نرم و راه های مقابله با آنها آشنا کند. به گزارش فرارو، سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشهد هدف از شهربازی قرآن و مقاومت را آشنایی نوجوانان پسر با مفاهیم و آموزه‌های مقاومت و جهاد، مبانی عزت و دفاع مقدس و مبارزه با نماد‌های صهیونیسم، آل سعود و آمریکا عنوان کرده است. در قسمت‌های مختلف شهربازی قرآن و مقاومت، نوجوانان پسر با شعار مقاومت، مراحل هفت‌گانه‌ای را در کنار راهنمایی عمو روحانی‌ها طی می‌کنند و در هر یک از این مراحل با یکی از واژه‌های مقاومت و دفاع عزتمندانه که برگرفته از قرآن است، آشنا می‌شوند. پسران نوجوان در گروه‌های 10 تا 15 نفره بعد از بر تن کردن لباس مخصوص جنگ و درگیری فرضی، قبل از ورود به فضای پارک عکس یادگاری دسته جمعی می‌گیرند که تا پایان برنامه آماده شده و به آنان اهدا می‌شود. در ابتدای ورود به پارک، بچه‌ها وارد اتاق قرآن شده و آیاتی از کلام الله مجید را در فضایی آرام و به همراه عمو روحانی تلاوت می‌کنند و در ادامهء مراحل بازی، که کاملاً مطابق با فضای بازی‌های روزانهء پسران است آغاز و با دشمن فرضی وارد نبرد می‌شوند. عبور از مین و سیم خاردار، درگیری با شیطان، اتاق مقاومت، پیمان با شهدا و خیمهء معرفت از دیگر بخش‌های شهربازی قرآن و مقاومت است که در طول این مراحل واژه‌های مقاومت به صورت صوت در فضا پخش می‌شود. جنگ نرم، دشمن‌ شناسی، مقاومت نرم، مقاومت عملیاتی و سخت، آشنایی با مفاهیم مقاومت و دفاع در برابر دشمن از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع) و آشنایی با شهدا از دیگر موضوعاتی است که نوجوانان پسر در این شهربازی با آن آشنا می‌شوند و عمو روحانی‌ها به سؤالات آنان پاسخ می‌دهند. عکس های محسن بخشنده عکاس ایرنا و سایت معاونت فرهنگی هنری شهرداری مشهد از این شهربازی را در زیر می‌بینید.

          و خبر میمنت اثر و خشخاشی زیر، که تازه از تنور برادران، در آمده است:

          * کودکان ایرانی در تمرین جنگ / دویچه وله- تیتر

          و در ادامهء خبر وحشت اثر:

          * اردوی دانش‌آموزی با نام "فصل بیداری" با حضور دانش‌آموزان بسیجی خوزستان در بیمارستان صحرایی "علی ‌بن ابی ‌طالب" برگزار شد. کودکان در این اردو پس از تحویل گرفتن تجهیزات نظامی با خودروی سنگین به محل رزم اعزام شده و طی عملیاتی مقر فرضی نیروهای نظامی آمریکا و اسرائیل را فتح کرده و آنان را به اسارت می‌گیرند.!

          اینهم سند مصور منگوله دارش:

 

          حال فدوی از کاروان راهیان نور، متخلص به "راهیان گور"، که در آن، بچه ها را بجای اعزام به اماکن علمی، هنری و تفریحی، خرکش به جبهه های جنگ حضرت امام(ل) و صدام حسین(ع) می برند و اتوبوس ها نیز یک خط در میان واژگون، و هربار تعدادی از کودکان که گفته می شود از نخبگان هم هستند کشته می شوند، چیزی نمی گوید!

زياده حيرتی نيست...

17 فوریه 018

______________________________________________

1. فرازی از اساسنامهء کانون نویسندگان ایران، بنقل از حافظه.

2. لواط الاسلام والمسلمین حاج آقا سعید طوسی، مدرس قرآن و قاری منتخب حضرت آقا(ضپ)، خودش در آن روزگار بچه و لذا بی خطر بوده است!

 

          بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

          علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

          هفدهم فوریة  المفرح سنهء 2018 ترسائی

          کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

          تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه