تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

7 اسفند ماه 1396 ـ  26 فوريهء 2018

دروغ روی دروغ!

وحيد آبان

خبر اين است: «آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با گروهی از اهالی استان آذربایجان شرقی گفت که مردم به رغم نارضایتی و انتقادها، از نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند. او گفت مردم شاید "از شخص حقیر" هم انتقادهایی داشته باشند. خامنه‌ای به ویژه گفت که در زمینۀ عدالت مشکلات زیادی داریم و باید از مردم عذرخواهی کنی».

اما هم عبید زاکانی، و هم تجربهء 39 سال حکومت اسلامی، به ما هشدار می دهند که هرگز و هرگز نباید به ملاها اعتماد کرد. آن ها استاد فریب و دروغگویی هستند. اساساً کل دستگاه دینی شان بر دروغ و شمشیر بنیاد یافته است. آن زمان که احساس ضعف کنند، با خوش زبانی به هر دروغی، و به همسو نشان دادن خود با مردم، متوسل می شوند.

ملاحظه کنيد که در همین گزاره سه دروغ کلان نهفته است: 1) کدام انسان عاقلی باور دارد که مردم از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کنند؟ در یک همه پرسی آزاد ، بدون اغراق بیش از 90 درصد به جمهوری اسلامی "نه" خواهند گفت.2) او می گوید "شاید از شخص حقیر هم انتقاد هایی داشته باشند". آیا واقعن "شاید"؟ و آیا مردم فقط انتقاد دارند یا خواهان خلع قدرت از او با این کارنامهء سیاه و فاجعه آور برای ایران و خاورمیانه هستند؟ 3) او می گوید "در زمینهء عدالت مشکلات زیادی داشته ایم (تا دیروز می گفت نظام ما عادلانه ترین نظام است) و باید از مردم عذر خواهی کنیم". اما اگر یک رودهء راست در وجود این آیت الله وجود داشته باشد، باید همین امروز جلوی اعدام ها را بگیرد، تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی و صنفی را آزاد کند، به تبعیضات جنسيتی و اتنیک و مذهبی پایان دهد، از مکیدن خون کارگران و معلمان و حقوق بگیران ایران دست بر دارد، رسانه ها و احزاب و سندیکا ها را آزاد کند، و به رأی "نه"ی مردم به نظام بیدادگر جمهوری اسلامی تن بدهد.

البته در این منبر او دروغ های دیگری نیز می گوید که همگی بنوعی بخشی از این سه دروغ هستند؛ اما تنها یک گزاره در این منبر درست است و آن اين که می گوید: "در سیاست خارجی باید شرق را به غرب ترجیح دهیم: ترجیح همسایه بر دور، ترجیح کشورهایی که با ما وجه مشترک دارند بر دیگران."  معنی این سیاست نیز چیزی جز وابستگی، نفوذ و فروش بی حساب و کتاب ایران به روسیه نبوده است.

نه به خامنه ای، و نه به بقیهء آیت الله ها و حجت الاسلام ها! هرگز نباید به اينها اعتماد کرد. با خیزش های سراسری و ملی، و با اتحاد عمل نیرو های سکولار دمکرات، بايد آن ها را به عقب نشینی کامل و مبارزه را تا پايان این بساط تبعیض و بیدادگری، غارت و زندان و شکنجه و مرگ و جنگ، ادامه داد.

بازگشت به خانه