خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

28 اسفند ماه 1396 ـ  19 مارس 2018

 

با گرامیداشت نوروزی که در چند قدمی ست،

و به امید بهروزی و پیروزی، در سال تازه

به تو نگاه می کنم

آنگاه که جهان

تاریک می شود

و شکر می کنم ترا

که سبزی هنوز،

که هنوز می تابی..

(شعر و خط: حمیدرضا رحیمی)

 ***************************************************

مسئلتن (دولتی)!

          فدوی نمی داند که خوانندگان محترم ضدانقلاب آیا از میزان خشم و نفرت ریاست محترم آبدارخانهء پیشین بیت، برادر احمدی نژاد دامت تحریکاته، از برادر رحیم مشائی خبر دارند؟ بقول عوام! I don't think so. حال اگر می خواهید در این فقره بعرض فدوی برسید، بقول اهل رسانه، به خبری که هم اکنون بدست او رسیده است، توجه فرمایید:

          * اطلاع یافتم که عصر امروز (شنبه)، عوامل امنیتی تحت امر دستگاه قضایی، در یک رفتار غیرقانونی، خودروی آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی را که فرزند پاک، شجاع و انقلابی و خدوم مردم است، متوقف ساخته و ایشان را بدون اعلام علت و بیان عناوین اتهامات احتمالی، بازداشت کرده و با خود برده اند.

          و در ادامهء خبر بهجت اثر:

          * اینجانب شکایت این مظالم را به محضر مولایمان حضرت ولی عصر(عج) می برم و از او در انجام وظیفهء دفاع از حقوق ملت و کیان کشور، استمداد می طلبم./ دولت بهار- احمدی نژاد

          ملاحظه کردید که این فلان فلان شدهء چشم سفید، چگونه، زیرکانه، با پاس دادن مشکل به حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج)، آزادی برادر رحیم مشائی را از زندان سکندر، تعلیق به محال فرمود؟!

17 مارچ 018

 

فتوای الحاقی

          فدوی در یکی از نوشته های پیشین، که عده ای آن را طنز می پندارند!، بمنظور ارتقاء دانش علمی دوستان،استفتاء زیر را، فی سبیل الالله، از لحاظ گرامی خوانندگان محترم ضدانقلاب، گذراند:

          [* سوال: مویی که از زن جدا شده و روی فرش افتاده اگر نامحرم ببیند و دست بزند چه حکمی دارد؟

          در این زمینه بین فقها اختلاف نظر است، برخی از فقها (حضرات آیات خامنه‌ای و نوری همدانی، مد ظل هما) می‌گویند بنا بر احتیاط واجب باید از نگاه و لمس موی جدا شده از نامحرم اجتناب شود؛ و برخی نيز (حضرات آیات سیستانی و هادوی تهرانی. مد ظل هما) معتقدند اگر به قصد لذت نباشد، اشکال ندارد.

          پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سوال، چنین است:

          * حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): احتیاط واجب آن است که به موى جدا شده نگاه نشود.

          * حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): حرام نیست.

          حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی): در فرض سوال، دست زدن خلاف احتیاط است].(1)

          و اما، در آن زمان، مرجع تقلید عالیقدر فدوی، حضرت آیت الله الکبرا سید کامبیز استرآبادی (مد ظله العالی)، شوربختانه بمنظور انجام پاره ای معالجات سیاسی- عبادی، در عتبات عالیات آلمان( ع- س- ص- عج) بسر می بُرد و فلذا از فیض درک فتوای معظم له محروم بودیم که اینک، پس از سپری شدن دوران نقاهت در ممالک محروسهء Ssister Elizabeth به امّ القراء بازگشت، و موجبات استفتاء ّ فوق، بحمد الله والمنة  و بشرح زیر فراهم شد:

          معظم له، بعدالتحیه و السلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) در فرض سؤال فرمودند:

          1- نخست و برای دستگرمی، و البته با استعانت از نیروی محترم انتظامی، باید معلوم شود که چرا آن زن نابکار، مراقب موهای صاحب مردهء خود نبوده که از بدن جدا و همینطور آزادانه روی فرش خرامیده و لامحاله موجبات تحریک و ارتکاب معصیت برادران را فراهم کند؟

          تبصره: به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، مستبعد نیست که ذغال خوب، یعنی نوع فرش که آیا بافت کرمان، اصفهان، کاشان و یا تبریز بوده باشد نیز، بسته به مرجع، در چگونگی صدور فتوا دخیل باشد؛

          2- مرحلهء بعد اما، رسیدگی به این موضوع، که سرنوشت ساز و در عین حال مُخل امنیت ملی ایران اسلامی ست، آن است که موی مذکور آیا متعلق به کدام ناحیه از نواحی بدن زن بوده است؟ در فرض موی زهار، که فدوی عمراً مسؤل آن نخواهد بود!، واجب عینی ست که در خانه، بین دو تا پنج ساعت، عزای عمومی اعلام و دستکم چهار هفته نیز حصر خانگی اعمال شود.

          3- نظر به اینکه بسیاری مؤمنات در رقابت با ریش مؤمنین، موی پاهای خود را نمی تراشند، فلذا احوط آن است که مراتب، در باب اینکه موی جدا شده از بدن زن، موی پا یا جای دیگر است، از پدافند غیر عامل استعلام، و نتیجه،به پیوست موی مورد اختلاف، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود. در فرض موی سر، علما به جماع (2) رسیده اند که پس از حصول اطمینان از اینکه موی مورد اختلاف، موی سر زن است، آن را طی تشریفاتی که به تأیید مجلس خبرگان نیز رسیده، بدون دخالت دست از زمین بردارند.

          تبصره - وسائل شرعی مورد نیاز برای برداشتن موی زن به فتوای اکثریت علما:

          - یک عدد ذره بین چینی یا روسی با دقت بالا، بمنظور پیدا کردن موی زن در فرش

          - یکباب دستکش و موچین ایضاً چینی یا روسی

          پس از جدا کردن مو از فرش، آن را در فضای غیر مجازی و به مدد فوت، روانه کنند، انشاءالله..

          همیشه موفق باشید.

____________________________________________

1. فدوی قاصم الجبارین را شدیداً گواه می گیرد، و اگر نمی پذیرید، روح پُرفتوح حضرت امام(ل) را نیز علاوه کرده و، برای محکم کاری، پُرستات مقام معظم رهبری(ضپ) را نیز پیوست می کند که پرسش و پاسخ بالا، متعلق به ماموت های گرامی بوده و محصول کارگاه او نیست، و خودِ جنس است!

2. خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند؛ لطفاً پیش از آنکه بی فدوی شوید، غلط تایپی جماع را به اجماع اصلاح بفرمائید،اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

مدرک

          در اینکه ملتِ خلع سلاح، و حاکمیتِ تا پیشانی مسلح، کارد و پنیر بوده و دیری است که در یک جدال نابرابر و فرساینده بسر می برند، افزون بر فدویِ منتظر الظهور، ناظران درون و برونمرزی هم، تردیدی ندارند! یعنی، بین تلفات عملهء مسلح بیت و ملت پاپتی معترض،که در هتل های پنج ستارهء بیت (زندان- م) بسر می برند، تفاوت ماهوی، دستکم از زمین تا پشت بام است! بیک مستورهء تازه در پی نگاه کنید:  

          * به گزارش پارسینه، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ساعتی پیش در منزل شهید محمد(ص) حسین(ع) حدادیان - از شهدای اغتشاشات اخیر تهران - حضور یافتند:

  

        معظم له، البته دست خالی نبودند و هدیه زیر را، به سبک و سیاق ناصرالدینشاه، به خانوادهء پیاده نظام شل و پل بیت، مرحمت کردند:

            زیاده تبعیضی نیست..

 

برعکس

          فدوی با اندوه بسیار، دومین فاجعه ای را که در «غوطهء شرقی سوریه» به اهتمام حضرات در حال وقوع و علی الحساب به کشته و زخمی ‌شدن بیش از 1450 نفر مردم حیران و بیگناه منجر شده است، دنبال می کرد که به این تیتر خبری بنقل از دویچه وله رسید:

          * آلمان: ایران و روسیه باید اسد را متوقف کنند!

           فدوی را گرفته ای، برادر دویچه وله؟ قضیه که بکلی برعکس است یعنی، برادر اسد باید برادران سید علی(ع) و سید پوتین را، که زنجیر پاره فرموده اند، متوقف کند!

          حال فدوی، در شک بین دو و سه، همینطور ارّه به ماتحت مانده است که آیا او محتوا و بین خطوط خبرها را سر و ته نگاه می کند، یا دوستان!؟ شما خوانندگان محترم ضدانقلاب، می دانید؟

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

فدوی دراین ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خود جنس اند! و جز گزینش تیتری مناسب و همسو با محتوا، و احیاناً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی به دخالت او ندارند!

          * احمدی نژاد در نامه ای به قاسم سلیمانی: شریک ظلم نشو!/ بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: لکن ظلم ما با مال شما فرق داشت، برادر مش قاسم، یعنی بهتر بود! 

 

          * نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی: نتیجهء عملکرد سالهء وزارت ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که 80 درصد از جامعهء ایران زیر خط فقر هستند./ خانه ملت!

          تحشیهء فدوی: اگر زحمت نیست و عواقبی هم ندارد!، تبریکات فدوی را نیز علاوه بفرمائید، اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع).

 

          * صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل سیاسی، به اتهام "تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب" به 18 ماه حبس تعزیری و 2 سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم شده است./ بی.بی.سی

            تحشیهء فدوی: حکومت داعش درونمرزی، تنها چاقوئی ست در جهان که دستهء خودش را شدیداً می بُرد، برادر بی.بی.سی!

 

          * نیروهای امنیتی مانع تجمع زنان در تهران به مناسبت روز جهانی زن شدند/ العربیه

          تحشیهء فدوی: خب بزرگواران چه می توانستند بفرمایند؟ جز اینکه چندین قلاده از برادران را، بعنوان زن بزک فرموده، و به ضدیت با زن، وادارند؟!

 

          * چرا بن‌لادنِ سنی نوحه‌های سینه‌زنیِ شیعی گوش می‌داد؟/ العربیه

          تحشیهء فدوی: پرسش ها میکنه قیصر، چشا میرن مغز سر!

 

          * ترامپ دعوت رهبر کره شمالی را پذیرفت!/ بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: خبر، برای برادران، از این  بدتر نمی شود!

 

          روحانی: غده‌های سرطانی را از نظام بانکی خارج کردیم./ بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: والله برادر کلید الاسلام، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آآآآ... لکن بین خودمان باشد، حال که ضدانقلاب خواب است عرض می کند، ما یک نوع سرطان بیشتر نداریم و آن همانا سرطان داعش درونمرزی ست که حضرات آیات از صدر تا ذيل، لعنة الله علیهم اجمعین، باشند!!

 

            * دویچه وله: مکارم شیرازی خواستار بررسی فقهی "جرائم اجتماعی نوظهور" شد.  ناصر مکارم شیرازی از مراکز فقهی جهان اسلام خواست که بررسی جرائم اجتماعی دنیای مدرن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. او می‌گوید که لازم است "علمای اسلام" برای پیش‌گیری و مبارزه با این جرائم چاره‌اندیشی کنند.

          تحشیهء فدوی: والله برادر مکار شیرازی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، حال که ضدانقلاب خواب است عرض می کند، همین که شما و سایر حضرات آیات، مردم را بحال خودشان بگذارید، همه چیز آرام و درست می شود، برادر مکار!

 

          * دویچه وله: روحانی می گويد: نه خودروی اسلامی داریم و نه فیزیک و شیمی اسلامی. حسن روحانی گفته است که تلاش‌های مربوط به اسلامی کردن علوم شکست خورده است. به باور رئیس جمهور ایران، گذاشتن قرآن در داشبورد یک خودرو آن را اسلامی نمی‌کند. روحانی از تعامل علمی با جهان و آزادی پژوهش سخن گفته است.

          تحشیهء فدوی: آخر تصدق دستار مبارک برود، عجله کار شیطان بزرگ است، حالا چه عجله ای داشتی، می گذاشتی سی چهل سال دیگر!

 

          * اردوغان: با کسی سر دشمنی نداریم و اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را نخواهیم داد/ اهاد

          تحشیهء فدوی: لکن تجاوز به کشورهای دیگر، بویژه کردها، را حق مسلم خود می دانیم!

 

          * دیوان عالی آمریکا، بالاترین مرجع قضایی این کشور درخواست گروهی از شهروندان آمریکایی را که در سال 1997 در جریان یک بمبگذاری در اسرائیل مجروح شده بودند، برای مصادره کتیبه‌های هخامنشی متعلق به ایران و فروش آنها به عنوان غرامت، رد کرده است./ بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: برادران بفرمایند که این رأی مستقل، استکباری ست و یا چه؟!

 

          * مالزی اولین پول دیجیتال 'اسلامی' در جهان را معرفی کرد./ بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: خدا بخیر کند!

 

          * مخالفت روسیه با محکوم کردن ایران در قطعنامه یمن./ بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: چه کسی برای این کار، بهتر از برادر سید پوتین، که خود از سادات محترم روسیه است!؟

 

          * خواهر معصومه ابتکار: اجبار و تحمیل در حجاب جواب نمی دهد/ متاسفانه رفتارهای غلط درباره گشت ارشاد و برخورد با دختران و پسران ما تجربیاتی است که به ما نشان می دهد با این شیوه ها نمی توان پیش رفت در این زمینه نیاز به گفتمان و واقع نگری داریم./ نواندیش

          تحشیهء فدوی: هیچ راهی جز اینکه زنان و دختران را بحال خودشان بگذارند، وجود ندارد، خواهر معصومه!

 

          * رحیم‌مشایی حکم بقایی را در مقابل سفارت انگلستان به آتش کشید./ دویچه وله

          تحشیهء فدوی:

بیت

"به UK نیست مربوط این عریضه "

چه ربطی گوز دارد با شیقه؟!

 

            * دختر بچهء بیگناه پیشمرگ قاسم سلیمانی شد! وحشت سردار سلیمانی از خوردن یک شکلات از دست دخترک جوان، اول مجبور میکند خود بچه یکی از شکلات ها را بخورد! / گویا

https://www.youtube.com/watch?v=CAyLztEfa2A

          تحشیهء فدوی: همینکه بزرگواری کرده و دخترک را به سوریه اعزام نفرموده است، کفایت می کند، برادر گویا!


قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون،خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند ازحیرت،سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید!: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

          *عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، گفته است که سال 1396 سالی "پرحادثه" بوده و احتمالا اعتراضات اقتصادی ادامه خواهد یافت، اما این "اعتراض‌ها اصل نظام را نشانه نگرفته‌اند"./ بی.بی.سی

          - حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * عراقچی: ایران برای جنگ با تروریسم در سوریه است، نه نبرد علیه اسرائیل/ رادیو فردا

          - حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * رهبر انقلاب اسلامی گفتند: مبارزین و مجاهدین یمنی محاصره‌اند، به آنها چیزی نمی‌شود رساند؛ اگر می‌شد رساند ما به جای یک موشک صد موشک به آنها می‌دادیم. [اما] نمی‌شود به اینها چیزی رساند؛ مظلومند./ کیهان دارالخرافه

          - حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگو و معاون اول قوه قضائیه: «هیچ جای دنیا اندازهء ما به زندانی‌ها تسهیلات نمی‌دهند!» او یکشنبه 15 بهمن در نشست خبری هفتگی اخبار منتشرشده از وضعیت نامطلوب زندان‌ها را تکذیب کرد. او همچنین با اتهام ‌بستن به دختران خیابان انقلاب که بازداشت‌ شده‌اند، سخنانی را در مورد آنها تکرار کرد که مقام‌های قضائی پیش از این دربارهء بازداشت ‌شدگان اعتراضات سراسری گفته بودند: آنها معتاد به مخدر هستند و از خارج هدایت شده‌اند./ رادیو زمانه

          - حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * جنتی: دلیل اعتراضات مشکلات اقتصادی است و باید به مردم حق داد!/ دویچه وله

          - حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * وزارت کشور ایران از سران احزاب برای حل و فصل بحران اخیر چاره‌جویی کرد./ العربیه

          - حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * آیت‌الله خامنه‌ای: مشکل حل‌نشدنی در کشور نداریم! / بی.بی.سی

          - حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

17 مارچ المشعشع سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه