خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

13 فروردين ماه 1397 ـ  2 آوريل 2018

 

تغییر عقیده

          به گزارش یکی از منابع مقیم بیت که نخواست نام اش تا انقلاب بعدی (عج) فاش شود، مجتهدالزمان، ملاذ الانام، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة (ضپ)، اندکی پس از تعیین سال 97 به عنوان «سال حمایت از تولیدات داخلی»، شدیداً پشیمان شده و، بعلت ضرورت حفظ جان، در مورد ورود خودروهای آلمانی، بویژه بی.ام.دبلیو 300 هزار دلاری، خود و آقازادگان گرامی و کلاً عملهء بیت و توابع سببی و نسبی آنان را از اين دستور منها فرموده اند:

 

 

چرا تخفيف؟

          در مرور خبرهای دارالخرافه، و نیز ملاحظهء تأتر رو حوضی رئیس آبدارخانهء پیشین بیت(رئیس جمهور- م)، برادر احمدی نژاد، دامت تحریکاته، یکی دو مورد چشم فدوی را شدیداً گرفت که در پی بدان ها اشاره می کند:

* دکتر احمدی نژاد در مراسم بست نشینی و قرائت دعا برای آزادی همهء زندانیان بی گناه و مظلوم(!)، در امام زاده صالح (ع) تجریش حضور یافت. / دولت بهار

که البته: حرفا میزنه قیصر، چشا میرن مغز سر!

 و همین خبر، لکن بنقل از برادر بی بی سی:

* شعار علیه برادران لاریجانی هنگام حضور احمدی‌نژاد در امامزاده صالح. هنگامی که رئیس جمهور سابق در میان هوادارانش حاضر شد، جمعیت علیه براداران لاریجانی، رئیسان مجلس و قوه قضاییه ایران، شعار داد. یکی از شعارها علیه برادران لاریجانی "شعار هر ایرانی، حذف دو لاریجانی" بود. جمعیت همچنین شعار می‌داد "می‌میریم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم".

باری عرایض فدوی به اجمال و اختصار، و تا آنجا که به محاسبات وی مربوط می شود، از این قرارند:

          برادران لاریجانی، ضاعف الله اموالهم اجمعین، که مملکت را به اذن حضرت آقا(ضپ)، بین خود بالمناصفه تقسیم فرموده اند، جمعاً «پنج قلاده» هستند. در این صورت، حاج آقا، مسئلتن!: این سه فقره تخفیف مؤمنین از چه بابت است؟! شما خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانید؟

          و اما تکهء بعدی شعار که در پی می آید نیز از منظر فدوی، مشکلات خودش را دارد: "می‌میریم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم"

          یکی از مشکلات این شعار، همانا ضعف تألیف است یعنی، مملکت بقول عوام already در اشغال شماست! دیگر چه می خواهید؟! حال گیرم که چنین باشد، و شما ایران را از برادران تنی خود پس بگیرید، در این حالت نیز  دیری نمی پاید که شما هم باید  آن را به صاحب اصلی آن، که ملت باشد، برگردانید! خب این چه حرکت زائد و بی ربطی ست؟

30 مارچ 018

 

واردات جسد!

          فدوی نمی داند که چرا خاج پرستان، در برخی موارد، هنوز هم با ما تعارف دارند؟! بعنوان فتح باب، ملاحظه کنید:

          * رئیس سازمان پزشکی قانونیريال در پاسخ به این سوال که آیا واردات جسد از خارج از کشور انجام شده است یا خیر، گفت: سازمان پزشکی قانونی مذاکراتی دراین رابطه با پزشکی قانونی برخی از کشورها انجام داده که هنوز نتیجه نداده است؛ قرار بود که دو شرکت دراین رابطه همکاری کنند که هنوز گزارش نداده اند؛ هر شرکت و مجموعه‌ای که اعلام آمادگی کند همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم. / میزان

یعنی، بی تعارف، در این پیوند عرض می کند که والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، گزارش فرستادهء فدوی از محل حادثه حاکی ست که استناد خاج پرستان در امتناع از ارسال جسد آن بوده است که برادران، پیرامون جسد، شدیداً خود کفا هستندو تقاضايشان اضافه بر سازمان است. در این پیوند، فی المثل، نگاه کنید به مجلس خفتگان رهبری، با این همه جسد!


 

درس امروز - 1

          فدوی اگر نگوید تحقیقًا، دستکم تقریباً، روزی نیست که چیز تازه ای از حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، یاد نگیرد و به این نتیجهء تلخ نیز نرسد که:

بیت

تا بدانجا رسید دانش من

که بدانم همی که نادانم!

          باری، آنچه که فدوی در درس امروز نمایندهء محترم بیت در مجلس خفتگان رهبری، ادامه الله ظلکم العالی، آموخت و همین جا توجه  پزشکان متخصص و البته بیسواد جهاز هاضمه را نیز به آن جلب می کند، این است که "بی حجابی باعث بیماری روده و معده می شود"!

          این نیز گفتنی ست که فقط "بی حجابی" ست که موجب بیماری های مذکور می شود و بر پایهء پژوهش های خداپسندانه فدوی،سایر مشتقات حجاب و از آن میان: پیش حجابی- بیش حجابی - ذی حجابی- کم حجابی - بد حجابی، خوش حجابی و ... عوارض دیگری دارند که فدوی می کوشد که با استفاده از تجربیات خود، که شدیداً مبتنی برآموزه های شرع انور است، آن را بشرح زیر، قدری باز کند:

          - پیش حجابی: در این حالت، دختر هنوز متولد نشده ولی خطر تولد او وجود دارد! در این صورت واجب عینی ست که والدین مقدمات حجاب اجباری او را از پیش فراهم کنند

            - بیش حجابی: به آن دسته از مؤمناتی مربوط می شود که حجاب را بیش از حد مقرر رعایت می کنند. نَسَب این عده از مؤمنات، با پنج واسطه، به آل ساندیس، سلام الله علیهم اجمعین، می رسد.

            - ذی حجاب(1): واژه ای شبیه ذیحساب (2) در امورمالی ست و به مؤمنینی اطلاق می شود که حجاب برتر مقام معظم رهبری، ضاعف الله پُرستاته، را مؤمنانه بدوش می کشند (چادر پرکلاغی-م).

            - کم حجابی: اشاره به کسانی دارد که کم تا قسمتی حجاب دارند. این دسته از شهروندان ممکن است هر آینه در معرض هجمهء عملهء بیت واقع، و برای اخذ اقاریر لازم به مبادی ذیربط اعزام شوند.

            - بد حجابی: این نوع، با مورد اخیر فاصلهء چندانی ندارد و حتا ممکن است گزمگان را بقول عوام confused و موجب شوند که  با هم اشتباه و حتا بجای هم تنبیه نیز بشوند!

            - خوش حجابی: خوش حجاب قابل سنجش با خوش حساب است. نسب این عده از مؤمنات، با دو واسطه، به آل ساندیس، سلام الله علیهم اجمعین، می رسد و کفش جلوی پای شان، جفت می شود!

            شُل حجابی: تعبیر بوفالو سید احمد خاتمی ست در خطبه نماز جمعه دانشگاه سابق تهران(3).

_____________________________________________

1. صاحب حساب.

2. نمایندة وزارت دارایی در یک مؤسسة دولتی.

3. امام جمعه موقت تهران، که از مدافعان سرسخت حجاب اجباری است، گفته است که در هفته‌های اخیر، دو جریان در جامعه شکل گرفته است. یکی به گفته او ترویج "بدحجابی"، "شل حجابی" و "بی‌حجابی" است و دوم جریانی که به دنبال "تئوریزه کردن" یا "عادی کردن" این مساله است./ بی بی سی

 

طنز تصویری

          مراد فدوی از طنز تصویری در این جُستار، کاریکاتور نیست چرا که کاریکاتور خود دارای شخصیت مستقلی در حوزهء طنز است و احوط آن است که به آن جداگانه پرداخته شود! در تبیین این نوع، یعنی طنز تصویری، از منظر فدوی، می افزاید که شما ممکن است در روز، به تصویر و یا تصاویری بر بخورید که در دسترس همگان و از آن میان شما باشد، ولی باز هم ممکن است برای رهگذر، معنای مهمی نداشته و یا، پرسشی را نیز بر نیانگیزد. همین تصویر اما، چنانچه در تیر رس نگاه طنز پردازان قرار گیرد، می تواند معنا و مفهومی، سوای آنچه که تصویر اراده می کند، پیدا  کرده و گاه حتا سرنوشت مفهومیِ تصویر نیز، بکلی تغییرکند. فدوی برای ملموس کردن این تئوری، دو سه مستوره را در پی می آورد و خوانندگان محترم ضدانقلاب را به قاصم الجبارین می سپارد:

‏خدا وکیلی شما اگه بارون باشید، کجا می بارید؟

خودروی حمل تخم مرغ، بزودی!

 

نکته

          ...و اما تردیدی نیست که لطیفه و فکاهه و حتا همین جوک هائی که بین هموطنان در فضای مجازی و غیر آن دست بدست می شوند، بقول دوستان، در تحلیل نهائی، در ساختمان عمومی طنز واقع می شوند. اینها عمدتاً پیام و «عمق» ویژه ای نداشته و در «سطح» حرکت می کنند و دوام زیادی نیز ندارند. اما گاه برخی بقول عوام upgrade می شوند و از جوک، به طنز سیاسی یا اجتماعی نقل مکان کرده و یا ارتقا می یابند. نویسندگان این نوع ویژه، معمولا ناشناسند. به یکی دو نمونه در این مورد نگاه می کنیم:

* دو نفر با هم بشرح زیر گفتگو می کردند:

- دیروز امام زمان را دیدم!

- راستی؟ کجا؟

- خیابان ناصر خسرو!

- حضرت آنجا چکار می کرد؟

- دنبال دوای ظهور می گشت!

 

برخی پیام های این طتزینه:

* نابسامانی ملک و ملت: اوضاع چندان خراب شده است که حضرت(عج) پس از 14 قرن غیبت و این پا و آن پا کردن، سرانجام  ناگزیر به ظهور می شود!

*  بحران دارو و درمان: معروف بود و لابد هنوز هم هست، که در خیابان ناصر خسرو، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، اما به یهای کلان، پیدا می شود؛ حضرت چون نامرئی ست، نیاز به دوای ظهور دارد!؛ پیداست که حضرت موفق به یافتن دوای ظهور نشده و سرو کارش به خیابان ناصر خسرو می افتد!

 

در انواع فرود اضطراری

          از فرود اضطراری حضرت امام(ل) از کُرهء ماه به آن تکهء نگونبخت ار کُرهء زمین در سال 1357 که بگذریم، فدوی تا بحال می پنداشت که فقط تروریست ها قدرت اش را دارند که هواپیماها را بر زمین بنشانند لکن با ملاحظهء خبری که در پی می آید، نظرش عوض شد:

          * زن ایرانی آن قدر همسرش را کتک زد که هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد! / خبرآنلاین

          و در ادامهء اين خبر حیرت اثر، که به داستانی کوتاه می ماند! آمده است:

          * به گزارش خبرگزاری فرانسه یک خانم ایرانی که همراه با همسر خود در حال پرواز از قطر به اندونزی بود، در بین راه متوجه شد که همسرش به او خیانت کرده است؛ او آن قدر همسرش را کتک زد که هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد و این زوج را در شهر چنای هند پیاده کرد! این خانم در میانهء پرواز زمانی که همسرش در خواب بوده با استفاده از اثر انگشت وی قفل گوشی‌اش را باز کرده و متوجه خیانت همسرش می‌شود. وی به قدری از این اتفاق خشمگین شد که شروع به کتک زدن شوهرش کرد و حتی کارمندان کابینه هواپیما نیز نتوانستند وی را آرام کنند و در نهایت خلبان در شهر چنای جنوبی مجبور به فرود اضطراری شد و، در ادامه، این زن، شوهر و فرزندش از هواپیما خارج شدند. یک مقام امنیتی گفت: این خانواده روز یکشنبه را در فرودگاه چنای گذراند و با یک پرواز باتیک ایر به کوالالامپور فرستاده شدند./بنقل از گویا

          باری فدوی هم برای جوری جنس،حاج آقا و گروگان هایش را نیز ذیلاً اضافه می کند!

 

دعا کردم ز آرامش بیفتی

به عجز و لابه و خواهش بیفتی

به جُرم اذیت مردم، الهی

به دست ِدولت داعش بیفتی!

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

31 مارچ المفرح سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com