22 فروردين ماه 1397 ـ  11 آوريل 2018

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

 

محکوميت رئیس جمهور سابق کرهء‌ جنوبی!

خیلی ها در ایران غصه کره جنوبی را می خورند و می گویند موقعی که ایران ناسیونال افتتاح شد و پنجاه سال قبل پیکان به بازار آمد کره ای ها اتومبیل ندیده بودند ولی اکنون یکی از بزرگترین سازندگان خودرو در جهان هستند و ما پراید از رده خارج آنها را مونتاژ می کنیم!

ایضاً می گویند قبل از انقلاب مقدس، کره ای ها برای فعلگی به ایران می آمدند و حالا ما را برای فعلگی به کره جنوبی راه نمی دهند و برای کارگری به افغانستان می رویم!

همچنین زمانی که در ایران تلویزیون پارس و لوازم خانگی ارج و آزمایش تولید می شد کره ای ها با دست غذا می خوردند و از درخت آویزان می شدند اما اکنون سامسونگ و ال - جی بازار لوازم خانگی جهان را قبضه کرده اند!

خلاصه بازار مقایسه وضعیت عقب ماندگی فعلی ایران با کره جنوبی و افسوس خوردن ها گرم است، در حالیکه ما از نظر عقل و هوش و ذکاوت موجود در مدیران کشور هزاران بار از کره جنوبی بالاتر هستیم و یک ذره از زرنگی و زبلی مدیران ما در مدیریت کره جنوبی وجود ندارد!

رئیس جمهور کره جنوبی ده پانزده مبلیون دلار حق و حساب و رشوه گرفته و در این کار بقدری ناشیانه و غیر حرفه ای عمل کرده که در سه سوت گند کارش درآمده و ماست خورش را گرفته اند!

دادگاه کره جنوبی، رئیس جمهوری سابق این کشور را برای رشوه‌خواری مجرم شناخت. این دادگاه در روز جمعه ششم آوریل پارک گون هه را به 24 سال زندان محکوم کرد.

دادستان پرونده پیش از این برای این سیاستمدار سابق درخواست 30 سال زندان و 112 میلیون دلار جریمه نقدی کرده بود.

پارک گون ‌هه، رئیس جمهوری سابق این کشور در ماه مارس سال گذشته با تصمیم دادگاه قانون اساسی برکنار و به اتهام فساد، رشوه‌خواری و سوء استفاده از قدرت بازداشت شد.

اگر رئیس جمهور کره جنوبی که کشورش روابط خوبی با جمهوری اسلامی دارد از تجربیات سیاسیون و مدیران ایرانی استفاده کرده بود الان نه تنها به زندان نمی افتاد بلکه یک چیزی هم از قوه قضائیه طلبکار می شد و با زنبیل جلوی دادسرا رژه می رفت و برای دادگاه و قاضی شاخ و شانه می کشید!

اگر رئیس جمهور کره جنوبی واقعا رئیس جمهور و یا حداقل معاون رئیس جمهور بود بجای آنکه شخصا دست به دزدی و اختلاس و رشوه خواری و غارت بانک گردشگری و بانک ملت شعبه دوبی بزند(!) برادرش را جلو می فرستاد و خودش از پشت پرده با ریموت کنترل او را هدایت می کرد و آب هم از آب تکان نمی خورد، و در صورتی هم به برادرش می گفتند بالای چشمت ابروست با تهدید به استعفا آقا داداش را نجات می داد!

غیر حرفه ای عمل کردن رئیس جمهور کره جنوبی، و مسلمان نبودن و متدین نبودنش هم مزید بر علت و عامل اصلی لو رفتنش بوده است!

چندی قبل آیت الله اژه ای معاون قوه قضائیه جمهوری اسلامی در مورد طول کشیدن رسیدگی به پرونده دانه درشت ها و مدیران دولتی گفت که اینها بسیار پیچیده و حساب شده عمل می کنند و از خود رد پا و مدرک بجا نمی گذارند و به همین خاطر جمع آوری و کشف مدارک و مستندسازی و پیدا کردن اموال و دارایی های غارت شده توسط معاونان رئیس جمهور و برادران مقامات عالیه طول می کشد! (قریب به مضمون)

در حالی که رئیس جمهور کره جنوبی بجای آنکه برادرش را بفرستد دزدی، خودش دست به رشوه خواری آشکار زده و بعد هم که قضات از او پرسیده اند آیا رشوه گرفته ای؟ بجای آنکه تقیه کند و دروغ مصلحت آمیز بگوید و موضوع را توطئه جناح رقیب اعلام کند و خود را از مخمصه برهاند خیلی ساده اعتراف کرده و دریافت رشوه را تائید کرده است!

اینبار که کار از کار گذشت و رئیس جمهور کره به زندان افتاد اما لازم است دولت جمهوری اسلامی و مدیران ارشد ایرانی برای همتایان خود در دیگر کشورها کلاس های آموزشی بگذارند و راه های دزدیدن و گیر نیفتادن را به آنها آموزش دهند!

اجرکم عندالله!!

 

 خلاصه ای از گفتگوی رئیس جمهور با یک دانش آموز ابتدایی

          سایت افشاگر ویکی لیکس خلاصه ای از گفتگوی رئیس الرعایای جمهوری اسلامی (حاجی دکتر حسن روحانی) با یک دانش آموز کلاس اول ابتدایی را منتشر کرد!

          در این گفتگو حاجی حسن روحانی از اینکه این بچه بیشتر از ممد جوات ظریف سواد خواندن دارد و می تواند از روی کتاب فارسی کلاس اول بخواند ابراز تعجب کرده و می گوید:

          - " اگر ظریف هم دبستان رفته و خواندن و نوشتن بلد بود در مذاکرات برجام (برنامه جامع به گا دادن پروژه هسته ای ایران!) متن توافقنامه را نخوانده امضاء نمی کرد و پای آن را انگشت نمی زد و اینطور ما را خسره الدنیا والاخره نمی کرد! "

          در پایان این گفتگو حاجی به نوآموز ابتدایی می گوید:

          - " خوش بحالت سواد داری!

          اگه من هم خواندن نوشتن بلد بودم و سواد داشتم یک کار شرافتمندانه برای خودم پیدا می کردم و مجبور نبودم بخاطر گذران زندگی و تامین معیشت رئیس جمهور شوم و با کود زدن به زندگی و معیشت مردم و اقتصاد مملکت اینهمه فحش بخورم و ناسزا بشنوم!! "

 

 چیطوری ایران؟!

          گرانی روزافزون، سقوط ارزش پول ملی سطح پشگل، بیکاری فراگیر، گرانی مسکن و اجاره خانه، آلودگی آب و خاک و محیط زیست، خشکسالی و نابودی کشاورزی، تعطیلی واحدهای تولیدی، ورشکستگی بانک ها و موسسات اعتباری، فساد اقتصادی و اداری گسترده، بالا رفتن سن ازدواج از سن مرگ، سقوط هشتاد میلیون ایرانی به زیر خط فقر، عدم پرداخت حقوق کارگران، غارت بیت المال توسط مدیران دولتی، گسترش اعتیاد و مفاسد اخلاقی، افزایش مرگ و میر جاده ای و حوادث، سقوط هواپیماهای اسقاطی قبل از بلند شدن از روی باند، هجوم ریزگرده و خفقان گرفتن مردم چندین استان، تخریب روابط سیاسی با کشورهای بیگانه، خودداری خارجی ها از سرمایه گذری در ایران و...

  

نوستالوژی هنری - سیاسی

          اخیراً حاج آقا حسن مصلحی امام جمعه بوشهر گفته موسیقی و شرکت در کنسرت باعث کوری و کری می شود!

          در این عکس تاریخی زنده یاد هایده در حال زمزمه کردن ترانه ای در گوش هویدا، که سیزده سال نخست وزیر شاه بود، و بر اثر گوش کردن به موسیقی (آنهم از فاصله نزدیک!) کور و کر شد و بروز مشکلات اقتصادی و نارضایتی مردم و صدای اعتراض آنها را نشنید و زمانی چشم باز کرد و شنوا شد که در دادگاه انقلاب جلوی آشیخ صادق خلخالی نشسته بود!

          الان که برگزاری کنسرت و خواندن نسوان ممنوع است چرا مسئولان و مدیران بکلی کور و کر شده اند و مشکلات رعیت را نمی بینند و ناله های آنان را نمی شنوند؟

          دنیا همه چیز خود به ما داد ولی / آنچه نگرفتیم از آن عبرت بود!

 

تتلو کور می کند اما لیلا فروهر و معین شفا می دهند!

          با اظهارات شگرف علمی امام جمعه برازجان علت جنون، نابینایی و مرگ ناگهانی اروپایی ها، آمریکایی ها و شصت هزار ایرانی که در تعطیلات نوروزی امسال برای استفاده از دیسکو و کنسرت به ترکیه و تفلیس رفته بودند کشف شد!

          سالی دو میلیون ایرانی برای شرکت در کنسرت و استفاده از موسیقی و جنباندن اعضاء و جوارح خود به دیسکوهای استانبول و آنتالیای ترکیه و حدود یک میلیون به دوبی و ایروان و تفلیس می روند و کور و کر و مجنون و خل و چل با عصای سفید در دست به کشور باز می گردند! 

          تا کنون دانشمندان و علما نتوانسته بودند علت کوری و کری و جنون و مرگ آنی اتباع آمریکا و اروپا پس از خروج از محل برگزاری کنسرت و دیسکوها را کشف کنند و همینطور انگشت در مقعد گیر کرده بودند!

          همچنین علت سالم از کشور خارج شدن ایرانیان کنسرت طلب و دیسکو پناه به سوی ترکیه و دوبی و بلاد کفر و بازگشت کور کورانه آنها به کشور مکتوم مانده بود!

          خوشبختانه پس از ده ها سال، بلکه بیشتر، راز این کر و کوری و جنون و مرگ آنی توسط یک دانشمند بوشهری کشف شد و حجت الاسلام حاج حسن مصلح دامت کشفیاته اعلام کرد گوش کردن به موسیقی و شرکت در کنسرت خواهر و مادر شرکت کننده را به سرنوشت خواهر و مادر زنده یاد هوگو چاورز در بغل محمود احمدی نژاد می اندازد!

          کنسرت محسن شریفیان (آهنگساز و خواننده بوشهری و گروه لیان) که در 11 فروردین در شهر کلمه برگزار شد؛ با حواشی فراوانی در قبل و بعد از برگزاری روبرو شد. قطعی غیرعادی برق واینترنت شهر کلمه از توابع استان بوشهر در حین اجرای کنسرت محسن شریفیان که به دستور یکی از مقامات این شهرستان انجام شد، باعث نیمه تمام ماندن کنسرت شریفیان و گروهش شد.

          با گذشت یک هفته از اتفاقات کنسرت محسن شریفیان؛ حواشی این موضوع همچنان ادامه دارد و این‌بار امام جمعه برازجان و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیانیه‌هایی مجزا صادر کرده و نسبت به این موضوع واکنش‌هایی متفاوت نشان داده‌اند.

حجت الاسلام حاج حسن مصلح (امام جمعه برازجان) می‌گوید در احادیث و روایات ما ضررهای متعددی برای موسیقی ذکر شده است که ازجمله مهم‌ترین آنها جنون، نابینایی و مرگ ناگهانی از عوارض گوش دادن به موسیقی است!

          اهل فن و دیسکو شناسان و متخصصان برگزاری کنسرت می گویند این بنده خدا حاج حسن احتمالا فقط کنسرت امیرتتلو و حسین تهی را دیده و به این نتیجه هولناک رسیده است والا اگر کنسرت لیلا فروهر عزیز و معین و فتانه ملک زاده و گوگوش را دیده بود تائید می کرد کنسرت نه تنها باعث کوری نمی شود بلکه کور را هم شفا می دهد و انسان را از افسردگی در می آورد!

 

یک نماینده مجلس شلم شوربا ماهیانه چقدر حقوق می گیرد؟!

          شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد نمایندگان زبان بسته مجلس شلم شوربا جهت خوابیدن در صحن علنی و شوخی و تفریح و انگشت رساندن به یکدیگر، و انداختن سلفی با نسوان خارجی(!) و تعلیف و گلابی خوردن نیم روزی، و حرام کردن چند پرس ناهار در نهارخوری مجلس و رفتن به مسافرت های تفریحی به فرانسه و بازدید از موزه لورو و محله پیگال و... علاوه بر حق و حساب گرفتن از امثال شهرام جزایری و بابک زنجانی ها و استخدام دختربچه خود به عنوان مشاور وزیر نفت و انواع و اقسام رانت خواری ها و گرفتن خانه و ویلا و زمین مجانی در حوالی سمنان به بهانه ساختن مسکن تعاونی و زمین در کنار دریاچه خلیج فارس تهران و گرفتن امتیاز روزنامه و انواع یارانه و فعالیت در واردات و صادرات و ساخت و پاخت و حق ماموریت دلاری و یک میلیارد تنخواه گردان و عیدی و پاداش نجومی و خوردن مال صغیر و کبیر، خشکه و خالص و واجبی کشیده چقدر حقوق می گیرند و معیشت خود را (به سختی!) می گذرانند!

          از میزان حقوق تعیین شده برای کارگران توسط دولت که همگان اطلاع دارید.         

          امسال دولت با هزار منت حقوق کارگران را یک میلیون و صد و خرده ای تعیین کرد و در حالی بیست درصد روی حقوق کارگران نیمه گرسنه گذاشت که دو سه روز بعد با افزایش چهل درصدی ارزهای خارجی، در واقع چهل درصد از ارزش تپاله ملی (ریال) کم کرد و کارگران که ساده لوحانه فکر می کنند بیست درصد به حقوقشان افزوده شده است در واقع نسبت به سال گذشته بیست درصد از قدرت خرید خود را هم از دست داده اند! (استاد طوسی هم قربانیان خود را به این سادگی گول نمی زند! )

          اما ببینید نمایندگان این مردم کم درآمد در مجلس شلم شوربا بخاطر بستن زبان خود و مداحی در مجلس و خوردن و خوابیدن و سلفی انداختن، علاوه بر شرحی که داده شد، واجبی کشیده چقدر حقوق می گیرند:

          دریافتی ماهیانه نمایندگان مجلس برابر نامه منتشره صباغیان نماینده یزد به شرح زیر می باشد:

* حقوق ماهیانه 8760 هزار تومان

* هزینهء هواپیما 336 هزار تومان

* هزینه دو نفر همراه 8360 هزار تومان

* هزینه تلفن 299 هزار تومان

* سرویس موتوری 750 هزار تومان

* هزینه دفتر 5390 هزار  تومان

          **جمع مبالغ فوق در یک ماه 50742 هزار تومان

 

کارنامه

          اين هم کارنامه دولت بی تدبیر و ناامید و پخمه گرای حجت الاسلام حاج حسن روحانی نما از نظر رعایای جمهوری اسلامی!

بازگشت به خانه