خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

27 فروردين ماه 1397 ـ  16 آوريل 2018

 

تفسیر خبر

          فدوی در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، بنقل از برادر بی.بی.سی دریافت که:

          * جیش‌الاسلام با ارتش سوریه 'به توافق رسید' تا دست از مبارزه در غوطه شرقی بردارد!

          باری از شما خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که فرستادهء جنگی فدوی به محل حادثه، که نزدیک بوده جان ناقابل اش را در دفاع از حرم(س) از دست بدهد، در پایان گزارش خود افزوده است که خبر فوق چندان هم موثق نیست زیرا به فتوای یکی از مقامات بیت که نخواست نامش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، علت ترک مبارزه فرستادگان بیت، یعنی "جیش الاسلام»، در غوطهء شرقی آن بوده است که  آن بزرگواران، شاش بند شده بوده اند!

          زیاده گزارشی نیست..

 

شوخی برونمرزی!

          فدوی اخیراً در یکی دو فقره اظهارات برادر شاهزاده محمد(ص) بن سلمان، ولیعهد سعودی، تأمل کرده و ملتفت شد که نامبرده، در حد مبالغ ناچیزی، اهل طنز است! سوژه های وی در این فقرات، که البته سوژهء همهء جهان نیز هست، همانا مقام معظم رهبری(ضپ) و برادرمان، ریاست  محترم آبدارخانهء بیت، کلیدالاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی ست. فقرهء نخست، راجع است به  ماجرای واردات 160 تن کود انسانی (مدفوع- م ) از ترکیه که خود مسؤلان در تولید آن ید طولائی دارند! بنقل از سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران است (در سايت مشرق) که وی آن را بوجه زیر توئیت کرده است:

    

        و اما بابت فقرهء دوّیم! بنقل از العربیه :

          * شاهزاده محمد(ص) بن سلمان ولی‌عهد سعودی در بخش دوم از مصاحبه با مجلهء آمریکایی آتلانتیک، به شخصیت و سیاست‌های علی خامنه‌ای رهبر ایران پرداخت. او گفت که رهبر ایران کاری می‌کند که آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی، «آدم خوبی» به نظر برسد..!

          زیاده طنزی نیست..*

          و من الله التوفیق

__________________________________

* فدوی، یک فقره بقول عوام کامنت را هم برای جوری جنس علاوه می کند، هرچند که آراء بزرگوار، پیرامون آداب نجاست دور می زند:

            * استفاده از عناوین و الفاظی مثل «کود انسانی» و «گل و لای فاضلاب » و... همش برای رد گم کردن و قریب دادن مردمه... و خرید و فروش و معامله نجاسات و چیزهای عین النجس، شرعا حرام و معامله باطله و پولش هم حرامه. ضمنا دولت که مجوز واردات نجاسات رو داده باید پاسخگو باشه که به چه حقی این کارو کرده؟ و باید بگن که واردکنندگانش به چه حقی چنین چیزی رو واردات کردن و برای چه کاری؟ و مجوز واردات نجاسات رو از کدوم سازمان گرفتن؟ قبل از هر کاری برید مسئولینی که مجوز واردات این کالای غیر شرعی رو صادر کردن پیدا کنید و عزل و بازداشت و محاکمه کنید…

 

المثنی

          ...و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جُستار، چنین روایت کرده اند که دو خاتون به نام های زهرا(س) و عصمت، به اتفاق عیالات متحده شان به کنار دریا رفته بودند. مردان به آب زدند که اندکی بعد دریافتند که محمد(ص) علی(ع)، عیال زهرا(س) خانم، پیدایش نیست و سخن کوتاه، معلوم شد که وی شوربختانه غرق شده است. باری  نجات غریق بمنظور کسب آگاهی های لازم، ضمن گفتگوی کوتاهی با زهرا(س) خانم، از او  پرسید که مشخصات ظاهری عیال اش چگونه بوده است؟ زهرا(س) خانم در پاسخ فرمود: «قد بلند، بدون شکم، هیکل متناسب و چابک، چشمان آبی و موهای بلوند و صاف و...» که عصمت خانم حرف اش را بُرید و گفت: «اوا، خاک عالم زهرا(س) خانم، پس تو چرا همه چی را بر عکس گفتی؟!» زهرا(س) خانم در پاسخ یواشکی فرمود: «هیچی نگو!.. بگذار حالا که می خواهند پیدا کنند، یک خوب اش را پیدا کنند!..»

          حالا حکایت یک متقلب غیر دولتی ست که، به گزارش کیهان لندن، خود را برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف جا می زده و در شیراز دستگیر شده است!.. غرض فدوی از این ذکر اين مصیبت هم آن است که خطاب به آن متقلب غیر دولتی عرض کند: تو که این کار را کردی، خب خودت را بجای یک آدم حسابی جا می زدی، چرا  برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف؟ برادر جاعل!

          زیاده توصیه ای نیست!

 

تجاهل العارف!

          فدوی نمی داند که معاندین، لعنة الله علیهم اجمعین، از جان حکومت داعش درونمرزی ِ مظلوم ما، چه می خواهند؟ آخر اگر زهرا کاظمی معاند، پس از برداشتن چند عکس از روبروی دانشگاه اوین (زندان - م) در دفتر برادر سعید مرتضوی در ناحیهء سر یک " جسم سخت" دریافت و به قتل می رسد، به حضرات آیات، بویژه  نوچهء ایشان برادر سعید مرتضوی، چه ربطی دارد؟ سعیدی سیرجانی هم همینطور؛ یعنی اگر ایشان زنده به زندان حضرات آیات وارد، و مرده خارج می شود، به  برادران بزرگوار ما، چه ربطی دارد؟ ایضاً  پزشک جوان، زهرا بنی یعقوب، که زنده به ادارهء اماکن همدان منتقل، و جنازهء او بعلت خودکشی! به والدین حیرت زده تحویل شد، به معظم له، چه ربطی دارد؟! و قس علیهذا!.. حال اگر نمونهء تازه خواسته باشید، فدوی بخیل نیست و بشرح زیر، پیوست می کند:

          * سایت مجذوبان نور، پایگاه خبری دراویش نعمت‌اللهی گنابادی، از کشته شدن یکی از دراویش گنابادی، به نام محمد راجی، "بر اثر ضربات حین بازجویی" خبر داده است. محمد راجی یکی از صدها درویش بازداشت شده در حوادث اول اسفند در تهران بود.

          و متعاقباً:

          * به گزارش میزان، خبرگزاری قوه قضاییه ایران، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران گفته است که این فرد در جریان بازجویی کشته نشده است.

          فدوی نظر خوانندگان محترم ضدانقلاب را در این باب نمی داند، لکن شخصاً فکر می کند که حق با برادر عباس(ع) جعفری دولت آبادی ست و محمد(ص) راجی بعلت سرما خوردگی به قتل رسیده است!

 

 

خطای دید

          فدوی از دور که نگاه کرد، نخست پنداشت که خلق الله در صف ارزاق عمومی، که حکومت مقتدر داعش درونمرزی چهل سال است که از تهیه اش عاجز است، ایستاده اند لکن قدری که نزدیک تر شد دریافت  که خیر، دوباره گز نکرده پاره کرده، و ملت همیشه در صف،"در صف پیش فروش خودروهای فولکس واگن با قیمت 300 میلیون است! بر این پایه، صف، موهبتی الهی ست که از حضرات آیات به امّت، تنقیه شده است.

 

آکادمی چفیه مالی 23 /Academy award

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

          فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی را که، در بیست و سومین جلسهء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشان sir در انگلستان  است، نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری ازمزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری( ضپ) (2) مُستظهر باشند:

          * بی.بی.سی: احمد علم‌الهدی همچنین گفت علت مشکلات ایران پیروی نکردن دولت‌ها از دستورهای آقای خامنه‌ای بوده و "پیشرفت و پیروزی" ایران در عرصه‌های مختلف مدیون رهبری اوست: که "همواره نسخه نجات‌بخش کشور از جانب رهبری بوده اما رسم شده که به حرف رهبری گوش نمی‌کنند و بعد شکست می‌خورند و مشکلات را به گردن رهبری می‌اندازند."!

  

* 2914---0990: در سفر اربعین یکی از عراقی‌ها می‌گفت اگر در کشور شما ولی‌فقیه نبود اوضاع کشورتان به مراتب پیچیده‌تر از عراق و افغانستان بود. خداوند سایه پربرکت ولایت را بر سر این ملت مستدام بدارد.

 

          * جعفرنژاد- شیراز: واقعا اگر الطاف الهی و وجود نازنین ولی‌فقیه و امام خمینی و امام خامنه‌ای عزیز نبودند خدا می‌داند برخی از این مسئولان چند چهرهء گذشته و حال چه بر سر انقلاب اسلامی می‌آوردند. اما حضرت حق به خاطر خون مقدس شهدا و حضور با بصیرت مردم توطئه‌ها را یکی پس از دیگری در نطفه خفه کرده است و من بعد نیز الطاف الهی شامل حال ملت خواهد بود. انشاءا...!

 

          * 021...3152: چهل  سال ثبات در زیر پرچم اسلام و ولایت فقیه، همان چیزی است که غرب را به شدت عصبانی کرده است. در 22 بهمن امسال جهانیان خواهند دید که این انقلاب از سال‌های گذشته جوان‌تر، ولایتمدارتر و قدرتمندتر است.

 

          * مولایی - ارومیه: هویت دینی مردم جمهوری آذربایجان واقعاً اسلامی است ولی متأسفانه سیاست دولت آن مخالفت با اسلام ناب است و جوانان این کشور را به فرهنگ غرب سوق می‌دهند. علی‌رغم این همه فشار و... ولی ملت این کشور، ایران و رهبر معظم انقلاب را دوست دارند و احترام زیادی برای انقلاب اسلامی قائلند.

 

          * رجبعلی: رهبری فرمودند که هیچ جنگی کشورمان را تهدید نمی‌کند. این فرمایش از قدرت نظامی کشورمان حکایت دارد. اگر هر مسئولی در صدد ترساندن مردم از توهم جنگ باشد یا دچار جهالت است که در آن صورت صلاحیت ادامه مسئولیت را ندارد و یا انگیزه دیگری دارد که در هر دو صورت مستحق سرزنش و توبیخ است.

 

          * وحیدی- گرمسار: تبلیغات بازرگانی سیما خیلی زننده شده است. یک سری خانم‌هایی که رعایت حدود شرع را نمی‌کنند چه لزومی دارد که مورد استفاده قرار گیرند؟ درست است که دولت بودجه آن سازمان را گرو نگه می‌دارد، ولی این دلیل نمی‌شود که در تبلیغات استفاده ابزاری از زنان صورت گیرد.

  

دانش آموخته گان  ممتاز این دوره:

 

          یادآوری این نکتهء باریک تر از مو(3) نیز خالی از ضرر نیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان درلیست بالا نیامده آن بوده است که آنان، بعضی امتیازات  لازم دربرخی مراحل سرنوشت ساز،بویژه "مالش قهرمانانه "(4) را، مع الاسف، نیاورده اند؛ لکن آکادمی،حق بقول عوام appeal را برای این دسته ازمؤمنین،محفوظ می دارد.

          والله الموفق والمعین

هیئت داوران آکادمی چفیه مالی

_________________________

1- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2- (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست

3- بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر) باشد- م

4- حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

 

عکس ها سخن می گويند:

استثنائا بجای پرتقال فروش،پیدا کنید، جنتی را!

اقتصاد مقاومتی!

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

14 اپریل  المردد سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

بازگشت به خانه