خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

3 ارديبهشت ماه 1397 ـ  23 آوريل 2018

 

از تئوری طنز فدوی

          در شمارهء پیشین مکتوبات، فدوی از منظر خود پیرامون " طنز تصویری" مبالغی سخن گفت، در این شماره اما، از آنجا میان بُر زده و به اجمال و اختصار به گونه ای از طنز می پردازد که نویسنده ندارد! و خود بخود تولید و حداکثر به مدد ایهام درک می شود!

          این هم یک مستورهء منگوله دار از این نوع طنز:

          * پيکر حجت الاسلام فاکر تشييع ‌شد!؟ جام جم آنلاین

          این هم مستورهء مصوری:

        زیاده طنزی نیست..

 

زندگی رو زمینی!

          ملاحظه می فرمائيد؟ تا آنجا که فدوی بیاد می آورد، در جامعهء شکوهمند اسلامی ما  تاکنون، معمولاً شتر با بارش گم می شده است!(1) بررسی جراید شریفهء دارالخرافه اما این بار می گوید که برادر سعید مرتضوی که کارنامه پُرباری را نیز یدک می کشد(2) گم شده است! فدوی می افزاید که نامبرده موجود بازیگوشی ست و سبب گمشدن وی نیز می تواند همین باشد!

          در حاشیه نیز گفتنی ست که نامبرده  البته جز اجرای امریه های خداپسندانهء اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، گناهی ندارد و فلذا دلیلی ندارد که  تحت تعقیب بوده باشد؛ زیرا به شهادت سوابقی که در طول این سال ها همگان با کمال حیرت ملاحظه کرده اند، مجری اوامر معظم له، جز تشویق، چیزی در انتظارش نیست! فلذا اینکه این بزرگوار در فلانجا و در ارتفاعات دیده شده، برای فدوی. علیرغم آن بیت جد اعلا که در پی  می آید،  قدری مستبعد است:

بیت

 بری با خود نشانِ جای پا را

کنی تقلید، مرغان هوا  را!

          نگاه کنید:

          * در حالی‌که حکم سعید مرتضوی صادر شده و او باید بازداشت شود، وی در روز چهارشنبه 15 فروردین در حال خرید آهن در منطقه خلازیر جاده ساوه بوده است!؟ راديو گيلان

  

       باری اثر انگشت بیست و یکم  نامبرده را پی می گیریم: 

          * چهار روز پس از پاسخ واکنش ‌برانگیز غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضایی ایران، دربارهء سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، که به خبرنگاران گفت: "حکم جلب اش صادر شده ولی هنوز متأسفانه گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی دانم چطور است!"/ بی.بی.سی

کارتون زیر می گوید که چطور است!:

و اما پیگیری ماجرا  از سوی کاربران:

          * نبوغ در اعتراضات و مبارزات مدنی. عده‌ای از مردم تهران اقدام به چسباندن پوستر سعید  مرتضوی در سطح شهر تهران کرده اند. مکان چسباندن این پوستر هم جالب است. روی پست مخابرات شیب‌دار شده!

 

         * از گم شدن مرتضوی خوشحالم. او فی الواقع، خودش خودش را بی سر و صدا گم کرد. از باقی مسئولین، بالا تا پایین، راست تا چپ خواهشمندم پند بگیرند و این توئیت را بخوانند و بروند بی سر وصدا گم شوند! خدایی اگر بی سر و صدا بروید، ما هم زیر سیبیلی رد می کنیم.

          * بگویید اعدام داریم، هر کجای این جهان باشد فی الفور خودش را می رساند!

          * فعلاً که رهبر با این سکوت اش تبدیل شده به دست خر

فدوی برای جوری جنس، فقرهء زیر را نیز علاوه می کند:

__________________________________________

(1)- کشتی- دکل نفتی- بیت المال و ….م

(2) سعید مرتضوی (زادهٔ 1346) قاضی و سیاستمدار ایرانی است. او از 1383 تا 1389 دادستان تهران و از 1388 تا 1389 معاون دادستان کل کشور بود. از 1390 تا 1392 ریاست سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده داشت. او به دلیل پرونده‌های تعطیلی مطبوعات و شکنجه معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ایران و قتل زهرا کاظمی شناخته می‌شود.

 

توصیه

          فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، دوباره به داستان تکرا ری و ملال انگیز زیر رسید:

          * بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس ایران، از تشکیل کمیته‌ای "زیر نظر یکی از نهادها" برای رفع حصر سران معترض به نتیجه انتخابات 1388 خبر داده است. او البته به نام این نهاد اشاره نکرده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آقای نعمتی گفته است: "کمیته‌ای زیر نظر یکی از نهادها برای رفع حصر تشکیل شده که در حال فراهم کردن شرایط لازم برای این موضوع است." او همچنین گفته: "این کمیته اقدامات خوبی را برای رفع حصر انجام داده بود و کار تا برخی مراحل به خوبی پیش رفته بود اما اتفاقاتی افتاد که موجب کند شدن این روند شد."

          راستش فدوی اگر، بلا تشبیه، جای اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای باشد، درب قفس را باز می کند. والله خوبیت ندارد که اولاً، رئیس مجلس و نخست وزیر و بلکه جسارت است، رئیس آبدارخانهء حکومتی (رئیس جمهور- م) در قفس باشند! ثانیاً یکوقت نستجیربالله، مخالف با تجدید دوران طلائی حضرت امام(ل)قلمداد شود!

 

در غیبت دندانپزشکی

          ...آخ که قاصم الجبارین، فدوی گردن شکسته را بقول عوام as soon as possible شهید بفرماید که تاکنون نمی دانسته که پیامبر گرامی(ص)، از دندان دردی سیاسی- عبادی، رنج می برده است و نیز، الله جل جلاله،ابوی علمای خاج پرست را با شهدای صدر اسلام عزیز محشور ندارد که با 1400 سال تأخیر خدمات، اکتشافات خود، دیر به داد بشریت و از آن میان معظم له(ص) رسیده اند.

          باری فدوی این خسُران را، با ملاحظهء سند منگوله دار پیوست، شدیداً درک کرد:

دو تا از دندان های حضرت محمد(ص) هستند که زیر ذره بین است (منبع)

          و اما اینها بکنار، حال ضدانقلاب بگوید که فدوی فقرهء زیر که عبارت باشد از "ظرفی که یکی از دندان های مبارک حضرت، که در جنگ احد شکسته شده، نگهداری میشود" را،  کجای دل صاحب مرده اش بگذارد، هان؟:

      

    زیاده دندانی نیست.

 

زلف بر باد مده..

          در عين حال، فدوی در پژوهشی سیاسی- عبادی، دریافت که  پیامبر گرامی (ص) کچل نبوده و لازم نداشته است تا صبر کند که 1400 سال بعد، علمای خاج پرست ظهور، و پیوند مو را عرضه کنند. این هم سند منگوله دارش که در پی می آید:،

ظرف های گرانبها و مقدسی که محل قرار گرفتن موی پیامبر است (منبع)

 

 

 

اشاره: کلمات حمار،مستخرج از فرهنگستان فدوی، و ضد کلمات قصار است!

**************************************************************

 

خارج از نوبت

          فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم،گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع و فوریت، عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی،و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

          * 7471---0913 : آیا این عدالت است که هم مسافرینی که برای عیش و نوش از کشور خارج می‌شوند و هم بیماران که برای معالجه مجبور به مسافرت هستند دلار را به قیمت 4200 تومان تهیه بکنند؟

          فدوی: مراتب در مکث بین دو قیلوله، به استحضار سلطان اسلام مدالله اظلاله علی رئوس الخواص  والعوام، مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای دامت تحریکاته رسید. بعدالتحیه والسلام و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، اوقات شان قدری تلخ شده و نیز تلویحاً از فدوی نیز انتقاد فرمود که چرا عریضه ها را پیش از شرفیابی بررسی و الاهم و فی الاهم نمی کند؟ فدوی که از بیم قوهء قجر، دست و پایش را شدیداً گم کرده بود ضمن پوزش از معظم له استدعا کرد که نکته یا نکاتی را که فدوی در تقدیم عریضهء فوق فرو گذار کرده است، به وی متذکر و، بمنظور تنبه، گوش اش را نیز مبالغی بکشد! باری، در پاسخ، لغزش های زیر را در پیوند با عریضهء مذکور، بعنوان مستوره، به فدوی خاطرنشان  فرمودند:

          * مگر بیل به کمر امامزادگان  گرامی خودمان خورده که آن مؤمن خواسته است که برای معالجه به بلاد کفر و زندقه رفته، و مبالغی ارز اسلامی را، به دشداشهء خاج پرستان لعنة الله علیهم اجمعین بریزد؟

          * تغییر یا کاهش میزان ارز کسانی که  "برای عیش و نوش از کشور خارج می‌شوند" نیز مقدور و به مصلحت نظام نیست زیرا خوف آن داریم که وضعیت آقازدگان گرامی و زحمتکش ما که علیرغم ژن خوب در خارج، به کارهای سخت و از آن میان "کولبری" اهتمام می ورزند، خدای نخواسته مختل شود.

          خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را در پیشگاه معظم له، این طور سنگ روی یخ کردید، برادر 7471---0913!

و اینک بقول عوام regular عریضه ها:

          * 3104---0912: در جنگ ارزی، تصمیم دولتمردان این شده که یورو را جایگزین دلار کنند. مگر اتحادیهء اروپایی که انگلیس خبیث، فرانسه بدعهد و... در آن حضور دارند بهتر از شیطان بزرگ عمل کرده و می‌کند؟!

          فدوی: مراتب بناگزیر و در شرایطی که پس از نرمش قهرمانانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) و تکرار و تأیید نظر کارشناسانه و مترقی حضرت امام(ل) که " اقتصاد مال خره"، فرمودند لکن احوط آن است که بمنظور هماهنگی کامل با منویات شرع انور، در باب ارز نیز ساعت شنی مان را 1400 سال به عقب بکشیم و در این صورت نیازی به ارز اعم از دلار و یورو لعنة الله علیه نداشته و کارمان با هستهء خرما راه می افتد، برادر فدوی!

 

          * 3152---021:  متروهای تهران به طور رسمی مکانی برای اجرای زنده موسیقی، رقص و آواز شده است! اجرای این برنامه‌های مبتذل در مترو چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟!

          فدوی: مراتب با قید 72 فوریت،  بمنظور اطلاع و اقدام لازم، در اوقات شرعی به مسؤلان مؤمن و معتقد، که نسب شان با 5 واسطه به  آل ساندیس سلام الله علیهم اجمعین می رسد،ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ فرمودند که بقول عوام depends یعنی اگر این جرائم در حوزهء استحفاظی بوفالوی مشهد (علم الهدی- م) واقع شده باشد که: تعطیل باید گردد!، در غیر این صورت احوط آن است که موسیقی مذکور را در گورستان اجرا کنند که زنده نباشد برادر 3152---021!!

 

          * 1987---0919: ناظم مدرسه جلوی رئيس مدرسه و دانش‌آموزان، من ریش‌ سفید را به خاطر اعتراض به کتک زدن پسرم، مورد ضرب و شتم قرار داد. پس از شکایت، مدیر آموزش و پرورش ملارد گفتند از ناظم می‌خواهم که عذرخواهی کنند، ولی ناظم با کمال بی‌ادبی می‌گوید کار خوبی کردم و این کار را ادامه می‌دهم! از وزیر محترم آموزش و پرورش درخواست رسیدگی دارم.

          فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط درنرمش قهرمانه همه جایشان شدیداً درد می کرد، به شرف عرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم بعدالتحیه و السلام فرمودند خب ریش تان را رنگ می کردید، برادر 1987---0919

 

          * اسحاقی- اصفهان: برای بررسی دندان‌های خود به دندانپزشک مراجعه کردم. به علت عدم تخصص به پنج دندانم آسیب زد به گونه‌ای که 8 ساعت در زیر عمل قرار گرفتم! وقتی اعتراض کردم هیئت بدوی بخشی از آسیب‌ها را ذکر کرد وقتی اعتراض مجدد نمودم گفتند اگر همه آسیب‌هایی را که این دندانپزشک وارد کرده را ذکر کنیم، هزینه‌های او (دیه و...) بالا می‌رود! یعنی هزینه‌ها و صدمات بیمار مشکلی نیست! وقتی به رئیس نظام پزشکی اصفهان اعتراض کردم وی پاسخ داد من رئیسم نه ناظر و مسئول؟! رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اصفهان نیز در جریانند. تا به حال بیش از 8/5 میلیون تومان هزینه کرده‌ام و 15 ماه نمی‌توانم غذای درست مصرف کنم چرا که به دندان ‌های آسیب‌دیده و فک جراحی شده صدمه می‌زند! از وزیر محترم بهداشت درخواست رسیدگی دارم! چون وقتی اصرار بیشتری کردم با تهدید و تماس با پلیس با من برخورد کردند!

          فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی، ریاست محترم  آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند که حساب شما ضعیف است زیرا بجای بیش از 8/5 میلیون تومان هزینه بخاطر چند دندان ناقابل، باید سرتان را عوض می کردید، برادر اسحاقی!

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

21 اپریل المُرددّ سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

بازگشت به خانه