خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

4 خرداد ماه 1397 ـ 25 ماه مه 2018

 

انگیزه

فدوی همچنين در خبرهای امروز ملتفت شد که تَرکَهء برادر سعید امامی یعنی: «فهيمه دری نوگورانی، و مهدی امامی (عج)، در تاریخ 17 سپتامبر سال گذشته در نمایشگاه عکسی در برکلی کالیفرنیا شرکت داشته اند.(نقل از سايت پژواک ایران)

نویسنده خبر، در ادامه، به حضور شماری دیگران از برادران و خواهران در ممالک شیطان بزرگ نیز بشرح زیر اشاره و بلکه اعتراض داشته است:

* هر دو دختر موسوی خوئینی‌ها، نمایندهء خمینی در گروگانگیری دیپلمات‌های آمریکایی، در آمریکا به سر می‌بردند. یکی از آن‌ها به ایران بازگشت. اما آن دیگری چون در آمریکا وضع حمل کرده دیری نخواهد گذشت که تبعهء آمریکا هم خواهد شد. دختر حجاریان، مسئول بازجویی از گروگان‌‌های آمریکایی، نیز در آمریکا به سر می‌برد. او برای درمان خود نیز به آمریکا سفر کرد. آیت‌الله الهی، نمایندهء خمینی در نیروی دریایی، نیز در آمریکا به سر می‌برد و هم‌اکنون تبعهء این کشور است و از امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار است. پسر محسن میردامادی، از رهبران گروگان ‌گیران سفارت آمریکا، نیز در آمریکا به سر می‌برد و از آن‌جایی که همسرش در آمریکا وضع حمل کرده این دو نیز به زودی تبعهء آمریکا خواهند شد. پسر معصومهء ابتکار، سخنگوی گروگان ‌گیران، و محمد هاشمی، از رهبران گروگان ‌گیران و یکی از چهره‌های امنیتی نظام اسلامی که مسئولیت گفتگو با مک‌فارلین را نیز به عهده داشت، در آمریکا به سر می‌برد. همسر او در کالیفرنیا وضع‌حمل کرده و عنقریب تبعهء آمریکا خواهند شد. دختر امیدوار رضایی، برادر محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران و یکی از مسئولان تروریسم بین‌المللی و کشتار آمریکایی‌ها در بیروت، نیز در آمریکا زندگی می‌کند. دختر لاریجانی نیز در آمریکا مشغول تحصیل است و به زودی تبعهء این کشور خواهد شد. همچنین فرزندان علی نوبخت، نمایندهء مجلس شورای اسلامی که برادرش معاون روحانی است، تبعهأ آمریکا هستند.

فاطمه لاريجانی دختر لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی

شاغل در مركز پزشكی دانشگاه كليولند آمريكا./تلگرام

(ضمناً، یکبار دست دادن با مردان خاج پرست، بفتوای علمای سلف، حلال است!)

نويسنده در پایان به این نتیجهء منطقی رسیده است که:

*…محدودیت‌ها تنها و تنها برای مردم ایران است و نه عوامل نظام اسلامی.

و اما فدوی بر این باور است که انگیزهء هجوم برادران و خواهران، مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، به ممالک محروسهء امریک، باید چیزی بیش از اینها باشد. حدس قریب به یقین فدوی در این باب  آن است که مؤمنین، امامزاده ای در آمریکا کشف، و یا احداث فرموده اند!

باری، فدوی برای محکم کاری، فرستاده ویژهء خود را، بقول عوام، بصورت Under cover به محل اعزام داشت تا پیرامون علت اصلی هجمهء مؤمنین به مقر شیطان بزرگ تحقيق کرده و نتیجه را به دفتر فدوی گزارش  نماید.

و من الله التوفیق.

 

درگذشت اجباری

به گزارش جریدهء شریفهء دارالخرافه، نخستین استاندآپ کمدین معمم حکومت داعش درونمرزی، علیرغم میل باطن، به لقاءالله پیوست:

* ارومیه- حجت الاسلام غلامرضا حسنی، نمایندهء سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی، و امام جمعه سابق ارومیه، در بیمارستان امام رضا(ع)ی ارومیه دارفانی را وداع گفت./  مهر

باری، فدوی در پیوند با این خبر بهجت اثر، چه دارد بگوید جز اینکه:

بیت

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمارِ « حَشمَ »، هزاران بیش!

 

تشابه

کودکان  در ممالک امام و پیامبر خیز خاورمیانه (س- ص- ع -عج)، پنداری به یک میزان مورد عنایت جوامع شکوهمند خود هستند؛ این هم اسناد مصور و منگوله دارش:

عربستان

ايران

 

بی کفایتی

فدوی  امروز، در مرور خبرهای دارالخرافه، به خبر حیرت اثر زیر رسید:

* پسرم را در حرم امام رضا دزدیدند!/ ایران وایر- تیتر

فدوی اما، قدری که در ادامهء خبر باریک شد، به استناد بند زیر از همان گزارش، دریافت که کودک از قربانیان جدا سازی زنان و مردان در شرع انور است!:

* برای اقامه نماز در اسلام مردها در صفوف جلوتر از زن‌ها می‌ایستند و به همین دلیل پدر و مادر محمد پرهام از هم جدا می‌شوند.

و در فرازی دیگر:

* صد متری از مادرش دور شده بوده که یکی از خادم‌ها او را می‌بیند: «خادم‌هایی در حرم امام رضا هستند که خادم فرش هستند. این افراد فرش‌ها را پهن می‌کنند یا فرش‌ها را جمع می‌کنند. یکی از آن‌ها محمد پرهام را می‌بیند. دوربین نشان می‌دهد که محمد پرهام کنار گاری فرش ایستاده. خادم دست به سر محمد پرهام می‌کشد و او را بغل می‌کند و رو به جمعیت می‌گوید: مادر بچه کیست؟» کنار خادم حرم مرد دیگری ایستاده که دوربین تصویرش را نشان داده: «مردی که کنار خادم ایستاده بوده، سریع می‌گوید یک خانمی داشت دنبال بچه‌اش می‌گشت وقتی که صحبت مرد تمام می‌شود یک خانم هم از راه می‌رسد و می‌گوید: بچه من است. خادم هم بچه را تحویل خانم می‌دهد.»

و نیز هر چند که:

* از طریق دوربین‌های مستقر در حرم اطلاعاتی از متهمان به دست آمده: «پلیس آگاهی برای از اطلاع ‌رسانی دست نگه داشته، چون اطلاعاتی از مجرمان پیدا کرده و منتظر تکمیل آن هستند.»

لکن بباور فدوی، چنانچه برادر سعید طوسی در محل نبوده باشد، نگرانی ندارد!..

و اما تکملهء فدوی:

 - والله برادر مرادی زاده، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، در پیوند با شکایت شما، نکاتی را بعرض می رساند:

1- خود کرده را تدبیر نیست!

2- بشر قابل ترقی ست، حتا از نوع سارق آن! بدین معنی که وقتی در آمد ناچیز برادران از روضه خوانی، به سرقت های میلیاردی از بیت المال رسیده، خب درآمد آن راهزن دون پایه نیز از سرقت کفش در کفش کنی شکوهمند امام رضا(ع)، به بچه دزدی ارتقاء یافته است! گفتن ندارد که همه چیز ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم، امام زمان، ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب البته بر حق اش، اگر نه نایاب، گران شده آقا!

3- واپسین نکته، بشرط آنکه بین خودمان باشد، این است که حضرت ثامن الائمه(ع) با آن همه معجزات و کرامات، چرا عرضهء محافظت از زائران خود را نداشته است؟

زیاده عرضی نیست.

 

در مصرچه خبر است؟

سرزمین مصر اگر، برای مبارزه با موسیقی، بوفالویی چون علم الهدی ندارد رود نیل که دارد! ملاحظه کنید:

* شیرین عبدالوهاب، خواننده سرشناس مصری، به خاطر آنچه «تمسخر رود نیل» خوانده شده! از فعالیت هنری منع شده است. این ممنوعیت را اتحادیهء موسیقی‌ دانان مصر اعلام کرده و شیرین اجازهء برگزاری کنسرت و اجرا در مصر را نخواهد داشت. این ممنوعیت پس از آن وضع شد که ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن در کنسرتی از شیرین عبدالوهاب خواسته شد تا آهنگ "ما شربتش من نيل ها" (از نیل نمی‌نوشی؟) را اجرا کند. شیرین در پاسخ به این درخواست به شوخی گفت "خوردن آب نیل باعث می‌شود تا تب حلزون بگیرم." تب حلزون نوعی بیماری است که از تماس با آب آلوده به انگل ناشی می‌شود. شیرین همچنین توصیه کرد که، به جاری آب نیل، آب معدنی مصرف شود. پاسخ شیرین باعث شد تا از سوی برخی به میهن‌ ستیزی و تمسخر مصر متهم شود و گروهی هم از او حمایت کردند. شیرین در بیانیه‌ای از "شوخی احمقانه"ی خود پوزش خواسته است. اتحادیهء موسیقی‌ دانان مصر گفته است پس از بررسی این ویدیو، تصمیم گرفته فعالیت شیرین را به خاطر "تمسخر ناعادلانه مصر عزیز ما" به حالت تعلیق در آورد!

داستان اما ظاهراً به همین جا ختم نمی شود و، به وجهی دیگر، بشرح زیر دنباله دارد:

* محکومیت مجری زن تلویزیون مصر به اتهام "تابوشکنی" جنسی. دعاء صلاح، یکی از مجریان زن تلویزیون مصر، به دلیل بیان روابط جنسی پیش از ازدواج در دادگاهی محکوم شناخته شد. صلاح متهم است که "خلاف اخلاق عمومی" دست به تهیهء برنامه‌ای تحریک‌آمیز زده است. دادگاهی در مصر دعاء صلاح، مجری یک تلویزیون خصوصی، را برای طرح روابط جنسی پیش از ازدواج به سه سال حبس محکوم کرد. صلاح در برنامهء خود دربارهء بارداری زنانی خارج از روابط زناشویی سخن گفته بود. به گفتهء فعالان حقوق زنان،صلاح با این "تابوشکنی" درصدد طرح مشکلات این دسته از زنان در جامعه مصر بر آمده بود. دادگاه این برنامه را "خلاف اخلاق و عفت عمومی" خواند و دعاء صلاح را به دلیل اجرای این برنامه "تحریک‌آمیز" محکوم شناخت. دادگاه برای صلاح وثیقه‌ای حدود 10 هزار پوند مصر (معادل 488 یورو) تعیین کرده است./دویچه وله

بعنوان تکلیف شرعی شب، بجای پرتقال فروش، مقایسه کنید با:

* سکس جوانان در آلمان؛ نتایج یک پژوهش.: در سال‌های اخیر آموزش مسائل جنسی وزن ویژه‌ای در درس زیست ‌شناسی در مدارس آلمان یافته است. اطلاعات عمومی در مورد اندام‌های جنسی و کارکرد آنان، بلوغ و تغییرات اندام‌های جنسی در طول سال‌های زندگی، روابط جنسی زن و مرد، حاملگی و زایمان، بیماری‌های جنسی و راه‌های جلوگیری از آن‌ها، خشونت و سوء استفادهء جنسی از جمله مسائلی هستند که در این دروس مورد توجه قرار می‌گیرند.

زیاده عرضی نیست

23 می 20118

 

به آهنگ عارف بخوانید:

مُردم از دست تو

دیگه بسه دو روئی

یا این رو یا آن رو، کوچولو!

 

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خود جنس اند! و جز گزینش تیتری مناسب و همسو با محتوا، و احیاناً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی به دخالت او ندارند!

* تریتا پارسی، رئیس "شورای ملی ایرانیان در آمریکا"، معروف با نام اختصارى "ناياک"، روز پنج‌شنبه 17 می 2018 از سمت ریاست این شورا استعفا داد. اين سازمان غير دولتى سرشناس‌ترین گروه لابی‌گری به سود رژيم جمهورى اسلامى ایران در آمریکاست و نقش بسیار مهمی در به موفقیت رساندن توافق هسته‌ای داشت و مانع تشدید هرچه بیشتر تحریم‌ها در دورهء اوباما علیه تهران شد./العربیه.

تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای داشتی، برادر پارسی؟! برادران که هنوز تشریف دارند؛ رفیق نیمه راهید مگر، نستجیر بالله؟!

 

* فرمانده انتظامی پل دختر از برخورد یک دستگاه کامیون ایسوزو با گلهء گوسفند در جاده  «پل دختر- اندیمشک» خبر داد./ پارسینه

تحشیهء فدوی: این دیگر در حوزهء استحفاظی  برادران است که چرا اتوبوس را بهنگام اعزام نکرده بودند!

 

* وزارت کشور ایران: با برهم زنندگان نظم در کازرون برخورد می‌کنیم!/ بی.بی.سی

تحشیهء فدوی: بمظور تنویر افکار عمومی لطفاً بفرمایید کاری که تاکنون با همهء مردم عموماً، و  برای آن زبان بستگان کازرون اخیراً کرده اید، چه نام دارد؟!

 

* بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا: اگر رژیم ایران تغییر کند، شاید قاسم سلیمانی رهبر شود/ بی.بی.سی

تحشیهء فدوی: فدوی را گرفته ای، برادرجانسون؟ تو به این می گوئی تغییر؟

 

* فرماندار اهواز در گفت‌وگو با ایلنا: تقریبا هر شبانه‌ روز در خوزستان تیراندازی داریم!

تحشیهء فدوی: نگرانی ندارد، شهروندان خوزستانی دارند برای روز موعود، تمرین می کنند، برادرفرماندار!

 

* حضرت آیت الله جوادی آملی، انقلاب اسلامی را انفجار نور خواند و گفت: انقلاب اسلامی همه مردم را نورانی کرد.../ خبرگزاری دفاع مقدس

تحشیهء نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است!

تحشیهء فدوی: صحیح است، صحیح است! لکن نور کذائی، ناشی از نیمسوزهائی ست که در ماتحت مردم فرو فرموده اند، برادر مرجع!   

 

* وزیر ارتباطات: در هر حال در نظر مردم، ما محکوم هستیم. / بهار

تحشیهء فدوی : آخر چرا کم فروشی می کنید؟! قضیه دیری ست که از محکوم به متنفر، ارتقاء مقام یافته است، برادر وزیر!

 

* معاون قوهء قضاییهء ایران گروهی از معترضان به حجاب اجباری را به مصرف مواد مخدر صنعتی متهم کرد./ بی.بی.سی

تحشیهء فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، اگر زحمت نیست، لطفا سری به کلیپ های فرمایشات حضرات آیات، پیرامون عملیات محیر العقول اهل بیت (عج- س- ص- ع) که به عملیات شعبده باز آمریکایی، دیوید کاپرفیلد، پهلو می زند نگاه کنید تا با مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی بیشتر آشنا شوید، برادر معاون!

 

قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون،خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند، ازحیرت، سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید!: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* به گزارش «محبت نیوز»، یک استاد حوزهء علمیه، «عبدالحمید باقری بنابی»، با اشاره به اینکه روحانیت و علما در نظام حکومت اسلامی یک نعمت هستند، ادعا کرده «اگر امروز نارضایتی مردم از برخی ادارات نبود، مردم عبای علما و روحانیت را میبوسیدند!»

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* محمد(ص) باقر(ع) نوبخت، معاون کلیدالاسلام روحانی: هیچ کشوری به اندازه ایران پیشرفت نکرده!/تسنیم

کارا می کنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* احمدی‌نژاد: مقام‌های ایران از مردم وحشت دارند. / بی.بی.سی

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* دولت بهار: دکتر احمدی نژاد در مراسم بست نشینی و قرائت دعا برای آزادی همه زندانیان بی گناه و مظلوم، در امام زاده صالح (ع) تجریش حضور یافت.

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* "در کشور ما آزادی فکر هست، آزادی بیان هست، آزادی انتخاب هست؛ هیچ‌ کس به‌خاطر اینکه فکرش و نظرش مخالف نظرِ حکومت است، مورد فشار و تهدید و تعقیب قرار نمی‌گیرد". "هرکس ادعا کند که 'من مورد فشار قرار گرفته‌ام چون عقیده‌ام در فلان مسئله برخلاف عقیده‌ی حکومت بوده '، هر کس این‌جور ادعایی بکند، دروغ گفته."/ بی.بی.سی

حرفا میزنه رهبر، چشا میره مغز سر!

 

* محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، در نامه‌ای سرگشاده‌ از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر حکومت اسلامی خواسته قوهء قضاییه را موظف به رعایت حق آزادی بیان کند./ بی.بی.سی

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

 

 

بپایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

23 برجام الحرام سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

بازگشت به خانه