خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

26 امرداد ماه 1397 ـ 17 ماه اگوست 2018

 

رژیم غذائی یا حقوقی؟!

          فدوی در مرور خبرهای دارالخُرافه به خبر نگران کننده ای بنقل از برادر بی.بی.سی بشرح زیر برخورد:

          * یک روز پیش از برگزاری جلسه روسای جمهور کشورهای ساحلی دریای خزر برای امضای کنوانسیون اصلی رژیم حقوقی این دریا، محمدا(ص) براهیم(ع)  رحیم پور، معاون پیشین امور آسیایی وزارت خارجه ایران و از مذاکره کنندگان رژیم حقوقی دریای خزر، گفته است که تصمیم‌گیری دربارهء سهم ایران در خزر و سایر جزئیات آن در اختیار رهبر است!

          و برای جوری جنس:

          * مذاکره کنندهء پیشین ایران در امور دریای خزر گفته است که تصمیم گیری درباره مسائل مرتبط با این دریا با رهبر، رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی است/همانجا

          باری- خوانندگان محترم ضدانقلاب اگر بپرسند که نگرانی فدوی در این باب از چه بابت است، عرض می کند  که فدوی در کفایت و درایت حضرات، معاذالله، تردیدی ندارد؛  لکن یر این باور منسوخ نیز هست که دانش و تجربه، چیز مهمی ست. البته نه اینکه حضرات آیات دانش و تجربه نداشته باشند، نستجیربالله! لکن، مشکل کوچک فدوی آن است که سر و کار بزرگواران با آب، جز با آب آفتابه و در حالت خیلی تخصصی تر، با آب کُر بیشتر نبوده است، همین!

          زیاده "ارزی" نیست که بدهد برادران در رگ بزنند!

 

تافتهء جدابافتهء مکتبی!

          خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که برادر احمدی نژاد دامت تحریکاته، مدتی ست که بمثابه درب مسجد، اسباب زحمت مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والاسب والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ضاعف الله پُرستاته، و موجب خنده ی فدوی شده است! وی، بدلائلی نامعلوم، شدیداً دچاراین تّوهُم سنگین شده است که عنصری منزّه و مستقل از ماشین جرم و جنایتی ست که ایران سابق را بارها درنوردیده است. وی در فوریه سال جاری،به ولینعمت خود، حضرت آقا(ضپ) نوشت:

          * «برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، البته بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب، یک ضرورت فوری است!»/العربیه

          وی دو روز پیش نيز، در واپسین پیام ویدوئی خود، حجت را بر خوارج تمام و شیهه کشان فرمود:

          * «امروز به طور مشخص می‌خواهم درباره دولت فعلی با مردم صحبت کنم. دولت فعلی و به طور مشخص دولت یازدهم و دوازدهم بر یک سری مبانی نادرست و طراحی شده شکل گرفت. شخص آقای روحانی می‌گفت انبارها خالی است، خزانه‌ هم خالی است، دولت هم که بدهکار است»... «امتیازات داده شده، چیزی گیر ملت نیومده، پنج سال هم عقب افتادیم. یک بار دیگه هم مذاکره کرده بودیم». «من سکوت کردم اولا به احترام رای مردم، در ثانی کشور مهمتر از ماست. خب حالا که پنج سال گذشته. اقتصاد که در آستانه متلاشی شدن است. اعتماد عمومی به کل سیستم به صفر نزدیک شده. امروز من به صراحت می‌گم، ملت کلا ناراضی است» ... «آقای روحانی، مردم شما را قبول ندارند، به چه زبونی بگن؟ ادامه حضور شما هم به ضرر کشور است و هم به ضرر خود شما. آقای روحانی شما و تمام حامیانتون، به نظرم دو جناح سیاسی کشور و دو رئیس قوه دیگه، همه شریکند در این وضع. باید رضایت مردم را جلب کنند، شاید بهترین راهش این باشه که دیگه ادامه ندید»./همانجا

          باری فدوی البته هنوز، ریشه ی این تّوهُم سنگین را در وی درنیافته و آن را به روانپزشکان ترجیحاً غیرمکتبی وا می گذارد و فقط چند  بیتی از قطعه ی زیبای "نکوهش بیجا" از پروین خانم اعتصامی را،برای تنبه ایشان در پی نقل می کند:

سير يکروز طعنه زد به پياز

که تو مسکين چقدر بد بوئي

گفت، از عيب خويش بي خبري

زان ره از خلق، عيب ميجوئي

گفتن از زشتروئي دگران

نشود باعث نکوروئي

تو گمان ميکني که شاخ گلي؟!،

به صف سرو و لاله ميروئي؟!

يا که همبوي مُشک تاتاري؟!

يا ز ازهار باغ مينوئي؟!

خويشتن، بي سبب بزرگ مکن

تو هم از ساکنان اين کوئي!

          زیاده "ارزی" نیست که بدهد برادران حیف و میل فرمایند!

 

از میان مطالبات فدوی

          فدویِ منتظرالظهور، با ضعف دولت ابد مدت در اداره ی امور کشور، و نیزناتوانی مطلق او در حل  مشکلات مردم عموما، و بن بست های نفس گیر اقتصادی خصوصاً، کارمزد های نجومی (اختلاس- م) و غیب شدن انواع دارائی های ارزی، ارضی، و سماوی ملت پاپتی و غیره، بگونه ای کناره آمده بود(1)؛ لکن این یکی را دیگر، که ضعف نیروهای امنیتی باشد، عمراً زیر بار نمی رود! بر ما براستی چه رفته است؟ بر ما که بموجب یاسای خمینی(ل)(2) در عرصه ی مسائل امنیتی، سرکوب و حذف خداپسندانه ی مطبوعات  آزاد، بازداشت ها، حبس کنشکران مدنی و، از همه مهمتر، کسب حلال گروگانگیری سرآمد اقران بوده و حرف اول را نه تنها در منطقه، که در جهان می زدیم، در این قحطی دلار، لعنة الله علیه، در اثر غفلت و بی مبالاتی مسؤلین و مقامات، ضاعف الله اموالهم اجمعین، "هزاران میلیارد" دلار درآمد حلال را بباد داده ایم(3)، حال فدوی هیچ، قاصم الجبارین را آیا خوش می آید؟ باری فدوی به مرغی که در همین پیوند از قفس پرید، ذیلاً اشاره ، لکن درحاشیه نیز ،مطالبات خود از برادران را شدیداً پیگیری می کند که چرا حسب شیوه مرضیه(4) این مقام خاج پرست را درسفر ایران، به گروگان نگرفته اند:

          * ایران اینترنشنال - پرسندبرگ، وزیر شیلات نروژ، پس از استعفا از مقام وزارت، از سمت قائم مقامی حزب «اف‌.ار‌.پ»، هم کناره گرفت. مطبوعات نروژ پرسندبرگ را متهم کردند که بدون رعایت پروتکل های امنیتی به همراه دوست دختر ایرانی اش به ایران سفر کرده است.

          و در ادامه ی خبر حیرت اثر:

          * بد بیاری وزیر نروژی از آنجا شروع شد که یک نشریهء تخصصی شیلات، عکسی از وزیر و دوست دخترش، بهاره لنتس، را در سواحل بابلسر منتشر کرد، پس از آن بود که روزنامه‌های سراسری نروژ، سفر شخصی وزیر شیلات را پیگیری کردند و البته عکس‌های بیشتری در اینستاگرام بهاره پیدا کردند.

          و سرانجام :

          * هر چند پرسندبرگ پیش از این دو بار به ایران سفر کرده و با مسؤلان ایرانی مذاکراتی درباره شیلات و صادرات ماهی به ایران انجام داده بود اما سفر شخصی‌اش بی‌اطلاع دولت نروژ و به همراه یک ایرانی و با موبایل دولتی انجام شد و موجی از انتقاد به راه انداخت. دولت نروژ اعلام کرده است که ایران منطقه امنیتی است و بنابر اظهارات نخست وزیر نروژ، مقامات دولتی این کشور در سفر به ایران باید که تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در نظر بگیرند./ب نقل از خبرنامه گویا

          زیاده مطالباتی نیست

          14 اگست 018

 

اصلاحیه

          فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، تیتر زیر را هم ملاحظه کرد:،

          * رهبر معظم انقلاب: هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ این را به همه بگویید./ خبرنامه گویا- تیتر

           و البته بشرح زیر هم ادیت کرد !:

          رهبر مؤدّب انقلاب!..

  

ایراد ناوارد

          فدوی داشت به عرّ و تیز یکی از مؤمنین که به کیهان دارالخرافه ملتجی شده بود گوش می کرد که می فرمود:

          * کریمی: برجام با وارد کردن میلیاردها دلار خسارت به کشور همهء رشته‌های چند ساله ملت را پنبه کرد! اکنون نیز رئیس‌جمهور قمارباز شیطان‌ بزرگ، تحریم‌های جدیدی بر کشورمان امضا کرد و اروپایی‌ها با سیاست چماق و هویج با ما برخورد می‌کنند. حالا که کشتی برجام شکسته عده‌ای غربگرا همه را دعوت می‌کنند که بیایید همگی سوار آن شویم!

          در پاسخ عرض می کند که فدوی،  از بحریان انداختن عریضه ی شما حرفی ندارد لکن پیش از آن، و چون ضدانقلاب خواب است، یاد آوری یکی دو نکته خالی از ضرر نیست و آن اینکه:

          1- برادر ترامپ اگر قمار کرده، با پول خودش کرده، نه مانند برادران ما با پول  ملت!

          2- تفاوت دیگر اینکه ترامپ در قمارها برنده، و حضرت آقا(ضپ)، بازنده بوده است!

          پرسش دیگر ی نیست،  برادرکریمی؟..

 

خروج

          فدوی در مرور خبرها ملتفت شد که برادر پاپ، از خط امام(ل) بکلی خارج شده است. این مورد را فدوی از ملاحظه ی خبری که در پی می آید، ملتفت شد:

          * مجازات اعدام از آموزه‌های دینی کلیسای کاتولیک حذف شد. / دویچه وله-تیتر

         و در ادامه ی خبر حیرت اثر:

          * مخالفت پاپ فرانسیس با مجازات اعدام پدیده جدیدی نیست. او بارها مجازات اعدام را عملی خشن و مخالف شأن و منزلت انسانی نامیده بود. اکنون واتیکان بر اساس تصمیم پاپ مجازات اعدام را از آموزه دینی کلیسای کاتولیک حذف کرده است.

          لکن مرغ اسلامی ما،همچنان یک پا دارد!

 

جشن تولد

          فدوی با ملاحظه خبری از دارالخرُافه، مدتی همینطور ارّه به ماتحت ماند! وی بخیل نیست و آنرا با خوانندگان محترم ضدانقلاب خود نیز، ذیلاً بقول عوام share می کند:

          * به مناسبت ایام ولادت امام رضا و حضرت معصومه علیهماالسلام، کیک 60 متری در صحن جامع فاطمی حرم کریمه اهل بیت(س) تهیه و در میان زائران حرم مطهر توزیع شد./تیک

          نگرانی فدوی اما آن است که تکلیف امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) موقع فوت کردن 1400 شمع روی کیک 60 متری چه می شود؟!

          زیاده مشکلی نیست..

 

طنز تصویری

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی !..

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

14 اگست المکعب برابر با 14 برجام الحرام سنه ی 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

 

بازگشت به خانه