تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولاردموکرات های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

30 آبان ماه 1397 ـ  21 نوامبر 2018

بیانیهء اعلام موجودیت جبهه ملی ششم

29 آبان 1397

به نام ملت بزرگ ایران

          جبهه ملی ایران میراثی ارزشمند باقیمانده از دکتر محمد مصدق است که شصت و نه سال پیش، با هدف تامین آزادی، استقلال و استقرار عدالت اجتماعی برای همهء مردم ایران، توسط گروهی از آگاه ترین و دلسوزترین و میهن پرست‌ترین فرزندان ملت ایران، که همگی فرهنگی بجز راستی و درستی و از خود گذشتگی برای ما باقی نگذاشتند، برای حفظ استقلال سیاسی ایران و رفاه اجتماعی، از طریق حفظ منابع طبیعی ایران برای ایرانی، با قدرتمندترین کشور استعماری جهان، آن هم در چارچوب قانون بین‌الملل خردمندانه، درافتادند و پیروز شدند. جبههء ملی ایران در 28 ماه دولت مصدق، رهبر نهظت ملی ایران، توانست شعار آزادی، حقوق شهروندی و استقلال ملت ایران را تحقق بخشد و در راه استقرار حکومت ملی و مردمی و تامین اجتماعی مردم ایران گامهای موثری بردارد.

          از زمان همایش رسمی فعالان (پلنوم) جبههء ملی ایران در 138۲، که 36 تن اعضای شورای مرکزی جبههء ملی پنجم برگزیده شدند، تا کنون 20 تن درگذشته‌اند و 8 تن مهاجرت یا کناره ‌گیری کرده‌اند. در پلنوم غیرحضوری 1392، که به علت ممنوعیت وزارت اطلاعات رأی گیری کتبی توسط نمایندگان منتخب سازمان های درون جبهه ملی انجام گرفت، ماموران امنیتی پاکت های رأی را پیش از باز شدن ضبط کردند. از آن پس افزایش اعضای شورای مرکزی، بجز نمایندگان حزب های وابسته، همگی فرمایشی و با هدف یکرنگ و یکدست کردن شورا و در تخلف اساسنامهء جبههء ملی ایران انجام گرفته است که بارها توسط اعضای قدیمی شورا به آن اعتراض و بی اعتبار بودن آن اعلام شده است.

          اکنون ما، اعضای باقیماندهء شورای مرکزی منتخب پلنوم 82، به اضافهء نمایندگان سازمان های زیرمجموعهء جبههء ملی ایران، راهی نو را بر پایهء راهبرد و روش های دکتر مصدق بزرگ برای دستیابی به استقلال سیاسی، و کشورداری مردمی و مداراگرانه و حقوق بشری کورش بزرگ در پیش داریم که در آن دروغ و ریاکاری - که در میهن ما رایج شده - جایی ندارد. ما دیدگاه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را در طی چهل سال گذشته در منشور جبههء ملی ایران و در بیانیه‌ها و گفتار و نوشتار فراوان عرضه کرده و روش های برون رفت مسالمت ‌آمیز و بدون خشونت و آشوب از بحران اقتصادی و سیاسی خطرناک کنونی را هم، که در نوشتار و گفتار پیش بینی کرده‌ایم، برای جلوگیری از فروپاشی کشور پیشنهاد نموده‌ایم.

          ما از همهء کنشگران سیاسی و حقوق بشری، اصناف، کارگران، فرهنگیان کشور، و هم‌میهنان برونمرز که با منشور جبههء ملی ایران و آرمان های جبهه ملی ایران موافق هستند دعوت می‌کنیم که به ما بپیوندند، از پراکندگی و رقابت با هم بپرهیزند، و ارضای سیاسی شخصی و جناحی را به زمانی که بتوانیم به یک قانون اساسی مردمی و انتخابات آزاد دست بیابیم موکول نمایند که نجات کشور و برگرداندن قطار از خط خارج شدهء میهنمان بروی خط پیشرفت باید هدف کنونی ما باشد.

 

مهندس محمد اویسی (سازمان مهندسان)

مهندس مهران بختیار (سازمان دانش آموختگان)،

گیتی پورفاضل (سازمان حقوقدانان)،

عیسی خان حاتمی (منتخب پلنوم 82)،

جمال درودی (منتخب پلنوم 82)،

مهندس آرش رحمانی (سازمان مهندسان)،

دکتر علی رشیدی (منتخب پلنوم 82)،

مهندس اشکان رضوی (سازمان مهندسان)،

مهندس کورش زعیم (منتخب پلنوم 82)،

دکتر شاهین سپنتا (نماینده اصفهان در شورای پنجم).

فهرست تکمیلی 35 تن شمار قانونی اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ششم بزودی اعلام خواهد شد.

بازگشت به خانه