خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

16 آذر ماه 1397 ـ 7 ماه دسامبر 2018

 

چراغی که به سینما رواست!

       برخی برادران در نوشته های خود اصطلاحی دارند بدین مضمون که: «فلانی با چراغ خاموش حرکت می کند!» که کنایه از نوعی پنهانکاری و ایز گم کردن است. حالا در جامعهء شکوهمند اسلامی، عکس این قضیه انفاق افتاده است. پیش از آن اما فدوی قاصم الجبارين را شدیداً  گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل) و پُرستات مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که مطلبی که در پی می آید، ساخته و پرداختهء او نيست و خود جنس است؛ اصلاً این هم سند مصوّر منگوله دارش:

       * اکران فیلم «دارکوب» در یک دانشگاه با چراغ روشن! روز گذشته تصویر عجیبی از نمایش فیلم «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی در دانشگاه اراک منتشر شد.

       و در توضیح بیشتر:

       * رویداد ۲۴: در این تصویر دانشجویان در حالی فیلم را تماشا می‌کنند که چراغ‌های سالن روشن است. ظاهراً، طبق گفتهء مسئولان دانشگاه، حضور همزمان خانم‌ها و آقایان در سالن، علت روشن بودن چراغ‌ها بوده است! این اتفاق عجیب واکنش‌های منفی کاربران و هنرمندان را به دنبال داشته، اما در این میان عکس‌العمل سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده فیلم نیز مورد توجه قرار گرفت./ منبع: روزنامه خراسان

       فدوی البته به این موضوع عجالتاً ورود پیدا نمی کند که این حرکت، شدیداً بر خلاف منویات مقام معظم رهبری(ضپ) در جهت افزایش جمعیت است زیرا اگر چراغ ها را خاموش می کردند، کلی به جمعیت جامعهء شکوهمند اسلامی، اضافه می شد!

       3 دسامبر 018

 

راهکار خداپسندانه

       یکی از وجوه افتراق فدوی با حضرات آیات،به سرانجام رساندن کارهاست.در توضیح بیشتر عرض می کند که فدوی دوست می دارد که بقول خاج پرستان، همواره  بخشی از راه حل باشد، نه مشکل!..نمونه اگر خواسته باشید، سند مصور و منگوله دار زیر دم دست است:

       * سخنران مذهبی: تا وقتی که گرمای نشستن خانمی بر صندلی هست، نشستن مرد بر آنجا مکروه است.

       ملاحظه کردید؟ استاد فقط صورت مسأله را طرح می کند و راه حل، غایب است. فدوی اما، راه حل را فی المجلس بقول عوام، for free و بشرح زیر عرضه می کند:

       «احوط آن است که زنی که بر صندلی نشسته، هنگام ترک محل، صندلی را نیز با خود ببرد زیرا هیچ استبعادی ندارد که آن صندلی نابکار، هنوز گرمای تن زن را، در خود ذخیره کرده باشد». این هم فتوای اين فدوی.

       زیاده راهکاری نیست.

 

یک پیشنهاد سازنده

       ...امروزه دیگر بر هیچکس پوشیده نیست که جامعهء شکوهمند اسلامی ما، که ملک طلق حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا(عج) می باشد، در عرصهء داخلی، بدلیل مدیریت، دانش و توانمندی های شگفت انگیز برادران، و در حوزهء برونمرزی، بدلیل حسن سلوک و همجواری و تعامل مثال زدنی با مردم حیران جهان، از اوج عزت، به حضیض ذلت، بقول عوام upgrade شده است! برای بیرون رفت از این سیاهچاله، که البته بک آزمون  سادهء الهی بیش نیست،فدوی منتظرالظهور حسب شیوهء مرضیه،راه حلی ساده، شدنی و بسیار کم هزینه دارد که متعاقباً عرض میکند لکن پیش از دخول به موضوع،!احوط آنست که حضرات آیات،بی رجوع به کتب بیضوی(1)، برای دستگرمی، و کسب آمادگی بیشتر، نخست به چند پرسش ساده و پیش پا افتاده بشرح زیر، پاسخ عنایت کنند:

1- آیا ایران سابق، مملکت امام زمان(عج) است؟

2- آیا حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا(عج)، ظهور فرموده است؟

3- آیا اوضاعِ اگر نگوید فاجعه انگیز،دستکم غم انگیز فعلی، معاذالله، ناشی از سوء مدیریت معظم له است؟

4- آیا نایب برحق ایشان، مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السّیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای دامت تحریکاته، می توانسته چندین تریلی هندوانه را، با یکدست بر دارد؟!

5- آیا  امام زمان(عج)، هیچگاه این امکان را داشته است، که حتا بسیار کوتاه، سری به ممالک محروسهء خود بزند، و دستی به سر و گوش رعیت بکشند؟

6- این آیا بدان معناست که  حضرت(عج) هنوز و همچنان غایب است؟

و اما پاسخ های  حضرات آیات، با توجه به میزان بیضه ای که در اختیار داشته اند، بشرح زیر بوده است:

1- صد در صد، بله!

2-صد در صد، نه!

3-صد در صد، نه!

4- اگر اراده کند، بله!

5- نه، زیرا با پدیدهء ظهور حضرت(عج) منافات دارد. لکن در این باب بین علما شدیداً اختلاف است؛ برخی مانند حاج آقا قزوینی که در گوزیدن روی ایر دارای نعلین مشکی ست، بر این باور است که حضرت (عج)در تهران دیده شده و با یک دختر تهرانی ازدواج فرموده است!(2)

6- صرف نظر از اختلاف بین علما، بله!

       بر این پایه آشکار است که معظم له، ممالک محروسهء خویش را رها کرده و غیبت اختیار فرموده است و  هیچ استبعادی هم ندارد که غیبت را هزار و چهارصد سال دیگر، تمدید فرماید.

       و اما راهکار فدوی:

       در این صورت احوط آن است که مراتب را سه بار در جراید کثیرا لانتشار کشور آگهی و از معظم له (عج) خواسته شود که برای تحویل ملک خود که بالغ بر  1.648000 کیلومتر مربع و 80.000.000 رعیت

است اقدام فرماید، در غیر این صورت، مملکت به صاحبان اصلی که مردم باشند، مسترد، و سند منگوله دارش نیز بنام ایشان صادرخواهد شد!…

       و من الله التوفیق

____________________________________________

(1)خدا بگویداین تایپیست سر بهوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو مُدّ ظله العالی درمی اندازد لطفاً لغزش تایپی "بیضوی" را،به "حوزوی" اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

(2) https://www.youtube.com/watch?v=u3Fv3yTBQDU

 حاج آقا قزوینی در برنامه زنده تلویزیونی در 20 ثانیه سه تا گوز جون دار میزنه!

 

ایده

       کیست که نداند حکومت اسلامی (داعش درونمرزی- م) از سوی کفار، زنادقه، معاندین و کلاً  ضدانقلاب، آماج چه حملات بیرحمانه ای قرار دارد؛ آن هم حکومتی که برگرفته از اسلام ناب محمد(ص)ی، آموزه های خداپسندانهء شرع انور، و البته در معرض رهنمودهای راهگشایانه  و داهیانهء حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله  اموالهم اجمعین، به ترتیب ریش است(1).

       در عين حال فدوی که همواره در جهت رفع مشکلات کلان کشور، و از آن میان حجاب و عفاف، تفکیک جنسیتی و سایر طرح های مترقی، با ارائهء طرح های مبسوط و مکفی، در کنار حضرات بوده است، اخیراً پیرامون بازداشت و حبس دگراندیشان، اندکی تأمل کرده و به این نتیجهء تلخ رسیده است که ما در باب پروسهء تعیین تکلیف زندانیان - از بازداشت تا اعدام - نیز دچار مشکل و لامحاله آسیب پذیر هستیم. فی المثل، این اتهام به اتهامات البته بی پایه و اساس پیشین ما اضافه شده که چرا دگراندیشان سالم بازداشت، و پس از مدتها، شل و پل  و معلول می شوند و پاره ای از اعضاء بدن شان را نیز از دست می دهند که این، فی نفسه اشکال شرعی ندارد لکن این ایراد نسبتاً وارد را طرح می کند که چرا زندانی سیاسی، پس از پایان دورهء محکومیت خود، یعنی وقتی عازم چوبهء دار می شود، از تسهیلات ویژه معلولان بر خوردار نیست؟ در همین راستا، فدوی امروز شدیداً مباهی ست که این نقص جزئی را نیز بوجه زیر برطرف، تا به عنایات خاصهء  اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله پرستاته مفتخر، و به الطاف خفیهء  ایشان، مُستظهر بوده باشد…


 

آوار معنوی

       فدوی وقتی تیتر خبری زیر را دید:

       * ریزش حسینیه‌ای در قم/نجات 6 مصدوم از زیر آوار./ ایسنا

       از شما چه پنهان که در فضائی روحانی جو گیر شد و اشک در چشمان اش دوید که اباعبدالله(ع) این بار بموقع به داد صحابه اش رسید؛ لکن با مرور ادامهء خبر، ملتفت شد که حسب شیوهء مرضیه، دوباره گز نکرده پاره کرده  و سرعت مأموران آتش نشانی، بیشتر از ابا عبدالله(ع) بوده است:

       * سخنگوی آتش نشانی قم گفت: در پی ساخت و ساز و توسعهء غیراصولی، ساختمان حسینیه ریزش و 6 نفر زیر آوار ماندند که هر 6 نفر به سلامت از زیر آوار خارج شدند.

       زیاده عرضی نیست.

 

 

تعیین تکلیف

       آقا جان! حسن آقا!.. دستکم اگر با اذن حضرت آقا این عرضه را دارید که تکلیف او را در پیوند با شیری که بی اجازه، شعارش را عُر و تیز فرموده اید، معلوم کنید، بسم الله! این پرسش را فدوی، متعاقب خبری طرح کرد که در پی ملاحظه کرد:

       * در پی برگزاری مراسم نکوداشت بهروز برومند (عضو فرهنگستان علوم پزشکی، استاد دانشگاه و عضو حزب ملت ایران) در قائمشهر، نماد شیر و خورشید بر لباس او با خشم نمایندهء این شهر در مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شد. علی(ع) ادیانی، نماینده قائمشهر، در جلسهء روز چهارشنبه مجلس بشدت از بهروز برومند انتقاد کرد که با «نماد طاغوتی» در مراسم حاضر شده و از «ادبیات موهن به ارزش‌های انقلاب» استفاده کرده است. این نماینده با اشاره به اینکه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در جریان این رویداد قرار دارند وعده داد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد./رادیو فردا

       خب تصدقت شود، گرچه شیر را، در همان اوان انقلاب شکوهمند، ختنه و بستری فرمودید، لکن با این همه، شیر یا خوب است یا بد؛ آخر کوسه و ریش پهن که نمی شود! اگر استعمال آن توسط ریاست محترم آبدارخانهء بیت خوب است، پس بر یقهء یک عنصر دانشگاهی هم در مراسم نکوداشت او هم خوب است، فلذا این عرّو تیزهای  نمایندهء محترم حکومت در مجلس دیگر، از چه بابت است؟!

 

 

طنز تصویری

 

 

      

 * يک شهروند: ادعای سعودی‌ها در مورد قتل خاشقجی منتقد عربستانی خنده‌دار و عذر بدتر از گناه است. وقتی این رژیم کثیف و جلاد در داخل سفارتخانه‌های خود در دیگر کشورها سلاخی راه ‌انداخته معلوم نیست در داخل خاک عربستان با مردم خود چه برخوردی می‌کند؟
       فدوی از بجریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد لکن پیش از آن، یاد آوری یکی دو نکته خالی از ضرر نیست
که برادران سعودی، ادب و سلاخی را از ما آموخته اند، لکن شاگرد با هوش و استعدادی نبوده اند؛ بهمین علت با یک فقرهء سلاخی لو رفته اند لکن خاج پرستان پس از ده ها مورد سلاخی ما، هنوز اره به ماتحت مانده اند که بقول هموطنان شیرازی ما: "چیطو شد که ایطو شد"؟!

 

*6815---0916  : لطفا برای کمک به کودکان و مجروحان و بیماران جنگ زده و ستم کشیده یمن شماره حساب بانکی اعلام کنید. ما باید بتوانیم در روز قیامت جواب پیامبر اکرم و ائمه معصومین (علیهم السلام) را بدهیم.

1758---0935  و 2846---0935: چرا مدعیان کمک به همنوعان و... کمپینی برای کمک به مردم مظلوم یمن در دنیا راه‌ نمی‌اندازند؟! آیا بن سلمان پلید و رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ مصداق بارز یزید در این زمان نیستند؟! این فاجعه انسانی که در یمن جریان دارد حاصل جنایت سعودی با حمایت کشورهای غربی است. یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع از مظلومین در سرتاسر جهان به خصوص مسلمانان است، لذا وظیفه ملت غیور و شهیدپرور ایران اسلامی است که از مردم یمن دفاع کنند.

7383---0912: از امت حزب‌الله و مومنین و ملت فهیم کشورمان درخواست می‌کنم با توجه به سوءتغذیه چند میلیون کودک و زن و بچه در یمن و قتل‌عام آنها توسط شجره خبیثه آل‌سعود صهیونیست، از واریز کمک‌های خود به شماره‌های اعلامی (بانک ملی و بانک انصار) کمک‌های مردمی به این مظلومان در حد وسع خویش دریغ نورزند.

       فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله، با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات عظام و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین که تازه از ورزش سنگین دوره کردن تسبیح و نیز بازی با انگشت بیست و یکم مبارک،فارغ شده بودند، رسید.. بعدالتحیه و السلام،و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، دستجمعی فرمودند:  اسسسب !!..فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمودند "اسسسب" به تکرار "س"،ضمیمهء آروغ است و منظورشان اینست که اسب حیوان نجیبی ست!..باری- فدوی پس از اندکی تأمل مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده استدعای تعیین تکلیف کرد؛ سرانجام فرمودند: بسمه تعالی- احوط آنست که مؤمنین مذکور اگر آب کُر هم دست شان است زمین گذاشته، سرراه از بیوت ما مبالغ هنگفتی دلار و تسلیحات تحویل گرفته، خود را به یمن رسانده و تا شهید نشدند بر نگردند، برادر فدوی! و من الله التوفیق.

 

       * خدمتگزار : چرا پایتخت مهم جهان اسلام یعنی تهران طی بیش از یک سال نتوانسته یک شهردار شایسته و مدیر جهادی را انتخاب کند؟! اشکال کار در کجاست؟! این عملکرد ناصواب در تاریخ به نام چه کسانی ثبت شده است؟

       فدوی: والله برادربقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ....بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، راه دورتر از 1400 سال نروید،اشکال در خود اسلام عزیز است،برادر خدمتگزار!

 

       5098---0990: پنیر کیلویی 7-8 هزار تومان به 20 هزار تومان رسید! دولت تدبیر با کلیدش نان و پنیر را هم از مردم دریغ داشت!

       فدوی: آخر این چه پرت و پلائی ست که سر هم کرده اید؟ امروزه، یعنی  پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، بحمدالله والمنة، نان و پنیر دیگر آن نان و پنیر زمان طاغوت نیست  که! و  ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج)،و نایب البته بر حق اش، مقام معظم رهبری ادامه الله ایامه و نصراعلامه و اجری بالخیر اقلامه، به غذائی لوکس، تغییر مقام داده است که گیر همه کس هم نمی آید!

بیت

شکر نعمت، نعمت ات افزون کند

کفر  نعمت از کف ات بیرون کند

 

       8853---0912 : بنا به وعده رئیس‌جمهور قرار بود هم سانتریفیوژها بچرخند و هم چرخ اقتصاد ولی در عمل هیچ‌کدام نمی‌چرخند! با این وجود دولت همچنان بر طی مسیر اشتباه خود اصرار دارد.

        فدوی:مراتب در مجالی به آگاهی رئیس آبدارخانهء بیت(رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین روحانی رسید. بعدالتحیه و السلام و صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند که خلف وعده ای نداشته اند و طبق قرار سانتریفیوژها به قراری چزخیدند که سرشان گیج رفته و از حال رفتند، برادر 8853---0912 !

 

       3114---0912: موفق نبودن دولت در اداره کشور به رغم ترفندهای جنگ روانی به کار گرفته شده در این چند سال با تدبیر ژنرال‌های کار‌کشته از شکست تفکر لیبرال دموکراسی غرب در کشور خبر می‌دهد، همان‌گونه که در گذشته تفکر سوسیالیستی زمین خورد. چاره ‌کار بازگشت به راه‌های اصیل برخاسته از متن اسلام عزیز است.
      
فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است!

 

       9655---0935: پول‌های کلان از بیت‌المال صرف دو تیم فوتبال استقلال و پیروزی می‌شود سرانجام نتیجه را با دو گل خورده به حریف خارجی واگذار می‌کنند. واقعا جای تأسف و افسوس دارد.

       فدوی روی عریضهء شما اقدامی ندارد زیرا خودکرده را تدبیر نیست، میخواستید بشرط چاقو بخرید،برادر!9655---0935

 

       9715---021: از آن تاریخی که آقای روحانی گفتند در جریان قیمت اجناس در بازار هستند، محصولات لبنی چندین بار گران شده است!.. و هیچ برخوردی از سوی دولت با شرکت‌های متخلف مشاهده نمی‌شود!

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانهء بیت،(رئیس جمهور- م) برادر کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع)روحانی رسید؛ بعدالتحیه و السلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) در پاسخ فرمودند  فرقی نمی کند، زیرا ما  بکار هم دخالت نمی کنیم یعنی ما کار خودمان را می کنیم و قیمت ها کار خودشان، برادر 9715---021!

 

       6963---0913:  افتتاح نمایشگاه شیرینی و شکلات در ماه محرم چه معنایی دارد؟ آیا ماه‌های دیگر را از مسئولان کشور گرفته‌اند؟
         فدوی از به جریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن بعلت عوالم دوستی و مودّت که با مرحوم ابوی(ره)داشت،اینکار را نمی کند زیرا از فحوای کلام شما بوی فتنه می آید و خوف آن دارد که یکوقت حصرخانگی بشوید. آخر اباعبدالله(ع) و صحابه، نستجیر بالله به جهنم که نرفته اند، در بهشت تشریف دارند و پخش شکلات و شیرینی در این ماه مبارک، عین صواب است، برادر  6963---0913
!

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات حمار،مستخرج از فرهنگستان فدوی، و ضد کلمات قصار است !

ا         * معاون فرهنگی - ‌اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: کوروش جایگاهی نداشته و عددی نبوده بلکه شاهی بوده که با یهودی‌ها رابطه خوبی داشت. شاهی بوده که با یهودی‌ها ساخته پس ما هم باید با آن‌ها بسازیم؟ کوروش ساخته و پرداخته پهلوی است. اسم کوروش را هیچ کجا پیدا نمی‌کنیم، او را برای پیوند مردم ایران با یهود علم کردند. خیانت کردند و چندین هزار سال تاریخ ایران را بریدند و دور ریختند. برآیند حکومت هخامنشیان و ساسانیان این بود که مردم زیر پای پابرهنه‌ها له شدند.

وی تصریح کرد: برخی بیان می‌کنند که ما آریایی هستیم و عرب نمی‌پرستیم و می‌گویند که پیغمبر شما عرب است. حداقل ما خوشگل آن را انتخاب کردیم اما شما کریه‌المنظر آن را انتخاب کردید.

 

 

حرف حساب

فدوی در این ستون،شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که  حرف حساب،جواب ندارد!

 

 بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

4 دسامبرالمزیّن سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

 

بازگشت به خانه