خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

14 دی ماه 1397 ـ 4 ماه ژانويه 2019

 

در ار بندی...

     فدوی نمی داند  که خوانندگان محترم ضدانقلاب آیا تاکنون در این باب قدری باریک شده اند که بازیگران زن و مرد در فیلم ها و سریال های جامعهء شکوهمند اسلامی، از بسیاری نمود و نمادهای زندگی طبیعی روزمره، به فرموده، محروم اند؟

     در توضیح بیشتر عرض می کند که بازیگران سینماهای جهان آزاد، در بروز شدید ترین حالات عاطفی و احساسی که عمدتاً اوج اثر است، زیباترین وجه ممکن را تصویر می کنند، اما همکاران گرفتارشان در ُامّ القراء ناگزیرند که، باز هم به فرموده، در حالیکه قنداق شده اند، دو سوی اتاق بایستند و انتقال آن احوالات عاطفی و حسی عظیم را، که جز تماس نزدیک بوجه دیگری قابل ارائه نیست، برای دیوارهای اتاق اجرا کنند!

     سایر تظاهرات زندگی روزمره، مانند خوابیدن و حمام گرفتن و ازین قبیل، نیز بسود مصالح نظام، حذف شده است

     گفتن ندارد که در این راستا، کار بازیگران ایرانی بسیار دشوار تر از همکاران خاج پرست، در بلاد کفر و زندقه است.

     باری؛ فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه دریافت که آخرین رمق مردم  را نیز برادران، بموجب سند منگوله داری که در پی می بینید، منتفی اعلام فرموده اند:

دست گرفتن زن و شوهر هم حرام اعلام شد

https://www.youtube.com/watch?v=rgfaEZ4CQiU

     لکن با این همه:

بیت

پریرو تاب مستوری ندارد

در ار بندی سر از روزن بر آرد!

یعنی:

     * فارس نوشت: به دنبال پخش صحنه‌های رابطه جنسی در یک فیلم سینمایی و عدم حذف آنها، چند کارمند صداوسیمای کیش برکنار شدند و مدیر شبکه کیش صداوسیما نیز عذرخواهی کرد. به‌دلیل اهمال، کوتاهی و البته عملی ناخواسته از سوی برخی از کارکنان این مرکز، تصاویری نامناسب در بخش کوتاهی از یک فیلم سینمایی پخش شد که در این خصوص بررسی‌ها انجام شده، عوامل دخیل در این اتفاق ناخواسته، به ترتیب از پست‌های سازمانی خود برکنار و توبیخ شده‌اند

     و اما در ادامهء خبر بهجت اثر، خبرنگار فدوی تکمله ای دارد:

     «انتشار این فیلم اعتراض‌هایی را در فضای مجازی و حقیقی از سوی شهروندان جزیره کیش در پی داشت. یک مقام شدیداً آگاه که نخواست نامش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، یواشکی به ما گفت  که اعتراض شهروندان جزیره کیش از این قرار بوده است که چرا صحنهء مذکور، کامل پخش نشده است؟!»

صحنه رابطه جنسی جکی چان با یک زن از شبکه کیش صداوسیما

https://www.youtube.com/watch?v=eVyYwGTSccs

 

کار شرافتمندانه!

     فدوی، و لابد همگان می دانند که حضرات آیات از صدر تا ذیل، اگر در جهان متمدن و پیشرفته، برای دست و پا کردن شغل و کاری، بقول عوام " اپلیکیشن" بگذارند، هیچ شانسی برای تصدی شغل و کار شرافتمندانه ای ندارند و بعید است که حتا ِپهِن هم بارشان کنند مگر اینکه امت همیشه در صحنه و پامنبری ها هم پیوست کنند، که آن هم البته به هزار و یک دلیل، مقدور نیست. باری- ایراد فدوی اما، به آن عدهء البته بسیار قلیلی از حضرات است که قابلیت ها و  توانائی هائی  برای کار شرافتمندانه ای دارند لکن، مع الاسف، طفره می روند. نمونه ای در این راستا اگر خواسته باشید، همین بوفالو علم الهدای خودمان است که تنها  شغل آبرومندانه و شرافتمندانه ای که  او را می برازد در پی ملاحظه می کنید:

     زیاده شغلی نیست

     28 دسامبر 018

 

 

تعدیل

     بنظر می آید که برادر علی اکبر(ع) ولایتی که در این بحران بیکاری، بقولی 37 شغل را، البته به سعی ساقی*،  یدک می کشد، از مواضع خشن خود، دایر بر اینکه «ملت نیمه جان ایران سابق به تأسی از اهالی یمن، لنگ بپوشند و نان خشک بخورند» قدری کوتاه آمده است؛ این هم سند مصور منگوله دارش:

 

 

ارثیه

     بنظر می آید که «دماغ» در خاندان عصمت و طهارتِ برادر جهانگیری، معاون ریاست محترم آبدارخانهء بیت کلیدالاسلام روحانی، موهبتی ست الهی!، ملاحظه کنید:

     اینهم  باید خواهر ایشان باشد!:

     و طیارهء آن بزرگوار:

    

فدوی اما در این فکر است که بزرگوارارن با آن همه تمکن مالی، چرا  بخاطر مخاطبان هم که شده اقدام به جراحی بینی نمیفرمایند؟!

 

در حکومت مستضعفان اتفاق افتاد:

پورشه طلایی در تهران!

حضور خودروی گرانقیمت پورشه "Porsche 911 Carrara S" در یکی از نمایشگاه های اتومبیل تهران./ تیک

  

طنز تصویری، از نوع تلخ

 

************************************************** 

 

4190---0917: رحلت جانگوز دانشمند مجاهد و برجسته عالم تشیع حضرت آیت‌ا... هاشمی شاهرودی رضوان‌ا... علیه، آن اسوه صبر و تلاش و زهد و برادر سه شهید، را به علمای اسلام به ویژه رهبر فرزانه و حکیم و ملت بزرگ کشورمان تسلیت و از حضرت حق علو درجات برای آن یار سفرکرده مسئلت می‌نمایم.

     فدوی: خدا بگویم این تایپیست سر بهوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو مُدّ ظله العالی درمی اندازد لطفاً لغزش تایپی "جانگوز" را به "جانگداز" اصلاح فرمائید. ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

8949---0912: خودروسازان با بی‌توجهی به مردم برای چندمین بار با افزایش قیمت‌های نجومی خودرو، همچنان به ریش مردم می‌خندند. ایجاد فشار، اجحاف و گرانی‌های کاذب اهداف دشمنان برای به ستوه آوردن مردم است. چرا مسئولان امر در برابر این گرانی‌ها سکوت اختیار کرده‌اند.

     فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط درنرمش قهرمانه و تنقیهء جام زهر،همه جایشان شدیداً درد می کرد، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، فرمودند که: مسأله دو وجه دارد یکی کوتاه مدت، و یکی بلند مدت لکن احوط آنست که شما، راه کوتاه مدت را برگینید یعنی، ریش تان را بتراشید که حضرات امکان خندیدن به ریش مردم را نداشته باشند!، و من الله التوفیق!

 

3075---021: از آقای رئیس‌جمهور حقوقدان می‌پرسم که آیا اگر فردی در انتخابات به مردم وعده‌ای بدهد که امکان تحقق آن نیست فقط به این هدف که منجر به جمع‌آوری رأی می‌شود کار او برخلاف شرع و قانون و به ضرر منافع ملی نیست؟

     فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) برادر کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه و السلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد (ع- س- ص- عج) در پاسخ فرمودند : بسمه تعالی، به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، نع برادر! 3075---021!

 

5144---0915: به آقای رئیس‌جمهور عرض می‌کنیم دشمنان سفیر اعزامی شما را به سازمان ملل راه ندادند. اروپا بنزین هواپیمای وزیر خارجه کشورمان را تامین نکرد، دیپلمات‌های ما در اروپا حبس شدند و... چگونه از دستاوردهای برجام سخن می‌گویید؟

     فدوی: شما که روی دست حضرت امام(ل) بلند شدید! خدایش بیامرزاد که فقط اقتصاد را به خر مدظلله العالی منتسب می فرمود!

 

     3811---0912: چند ماه است که کارکنان بیمارستان امام‌خمینی (ره) کرج حقوق نگرفته‌اند. گویا عده‌ای تصمیم دارند با تعطیل کردن بیمارستان مکان آن را به تجاری تغییر کاربری بدهند.

     فدوی: به گنبد و بارگاه میلیاردی حضرت امام(ل) مراجعه فرمایید!

 

     محمدی: دولت قیمت هر پیامک ارسالی زائرین اربعین امام حسین(ع) را امسال 900 تومان محاسبه و اعلام کرده است. مشکل دولت چیست که در موضوع زائرین اربعین سیدالشهداء(ع) چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهد؟

     فدوی از بحریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد لکن پیش از آن، یاد آوری یکی دو نکته خالی از ضرر نیست  و آن اینکه کلیدالاسلام والمسلمین روحانی، به مراتب از شما آخوند تر است، برادر محمد(ص)ی!

 

     گودرزی – تهران: به آقای شریعتمداری پیشنهاد می‌کنم اگر مقدور است با توجه به شکایت‌های متعدد دولت از جنابعالی و با توجه به ترافیک تهران، دفتری در دادگاه اجاره نماید و من‌بعد به جای حضور در دفتر کارتان از همان ابتدای صبح در دادگاه حضور داشته باشید!

     فدوی: خدا مرگت دهد نصرت چه لوسی!

 

يک برادر شهروند : کالیفرنیا از روی نقشه ‌در حال محو شدن است، مقامات آمریکایی در مورد مهار آتش ابراز ناتوانی کرده‌اند، حال باید پرسید چنین کشوری که خودش نمی‌تواند یک بحران طبیعی را کنترل کند ولی در عین حال مشغول بحران‌سازی در دیگر کشورها است چرا عده‌ای در داخل کشور آن را کدخدای دنیا می‌نامند؟

     فدوی: شما که از محو کردن اسرائیل  همینطور اره به ماتحت مانده اید، کالیفرنیا را دیگر چرا اضافه کردید، برادر شهروند؟!

 

2298----0919 : گرانی در بخش مسکن بی‌سابقه بوده است و مستاجرین دیگر توان صاحب‌خانه شدن را ندارند، با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور مردم توان پرداخت اقساط وام مسکن را هم ندارند، آیا این کاهش قدرت خرید مسببی جز آخوند داشته است؟

     فدوی: خدا بگویم این تایپیست سر بهوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو مُدّ ظله العالی،درمی اندازد لطفاً لغزش تایپی "آخوند " را به " آخوندی "  اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

4958---0916: اگر امام حسین(ع) امروز درمیان ما حاضر بودند در قضیه یمن مظلوم و کودکان گرسنه و بیمارش چه می‌کردند؟ چرا دولتمردان ما کاری و حرکتی انجام نمی‌دهند؟

     فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا،تا اعدام آ آ آ آ..... لطفاً بین خودمان باشد،ضد انقلاب نشنود، اگر امام حسین(ع) امروز در میان ما حاضر بودند، البته اگر برادران می گذاشتند، نخست سری به بچه های سیستان و بلوچستان می زد، برادر4958---0916!

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

دویّم ژانویة المبارک  سنهء 2019 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

 

بازگشت به خانه