خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

24 خرداد ماه 1397 ـ 14 ماه ژوئن 2019

 

من برای نبرد با تاریکی، شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

1

         به گزارش رسانه های دارالخرافه، ماجراهای مربوط به پیاده کردن یک مسافر زن توسط یک رانندهء شرکت «اسنپ» به دلیل «رعایت نکردن حجاب» طی چند روز گذشته خبرساز شد. در باب چگونگی ماجرا، حسب شیوهء مرضیه، بین علما اختلاف افتاده است.

       گله ای از علما بر این باورند که شرکت اسنپ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که: «از کاربر راننده بابت انتشار اطلاعات شخصی‌شان دلجویی به عمل آورده‌ایم و ایشان با رضایت شخصی‌شان در ناوگان اسنپ به فعالیت خود ادامه می‌دهند! علاوه بر آن، رعایت اصل مشتری ‌مداری! اقتضا می‌کرد که پس از ذکر شرایط و قوانین اسنپ، از مسافر نیز به دلیل ناتمام ماندن سفرشان دلجویی شود».

       گلهء دیگری از علما اما اشعار داشته اند که «پس از این فشارها، اسنپ روز دوشنبه اعلام کرد که نقل ‌قول اولیهء مسافر مبنی بر عذرخواهی از او "خلاف واقع بوده" و این شرکت قصد داشته از او شکایت کند اما "به علت ابراز پشیمانی‌مسافر، این شرکت از حق شکایت خود صرف‌نظر می‌کند"!»

       باری؛ فرستادهء فدوی اما بنقل از مقامی آگاه که نخواست نامش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود  از محل حادثه گزارش کرده است که بانوی مسافر، ضمن برائت از مشرکین، بابت اینکه رانندهء آتش به اختیار بسیجی او را از ماشین بیرون انداخته، بمنظور ارشاد خود از مقامات داعش درونمرزی ملتمسانه درخواست دستکم 70 ضربه شلاق کرده است که مقامات مدکور تا لحظهء نگارش این سطور، هنوز به درخواست مسافر مذکور، ترتیب اثر نداده اند!

                                                        

2

       به گزارش خبرگزاری ها، "نزار زکا"، شهروند لبنانی مهمان در زندان پنج ستارهء اوین، پس از 3 سال و 8 ماه و 25 روز اقامت در آن مجتمع تفریحی، چهار چنگولی از زندان مذکور آزاد شد.

       وی در پاسخ به این پرسش که آیا مایل است که دوباره به ایران سابق سفر کند؟ گریه کنان گفت: «ممنون، صرف شده است!»

       فرستادهء فدوی در ادامهء گزارش افزوده است که نامبرده، پس از استخلاص، سجدهء شکر بجا آورد. این کارشناس فناوری اطلاعات که روز 24 شهریور 1394 از سوی معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری برای شرکت در «همایش بین‌المللی  نقش‌آفرینی زنان در توسعهء پایدار» به تهران رفته و سر از زندان اوین درآورده بود، در پاسخ خبرنگاران، در باب چرائی بجای آوردن سجدهء شکر گفت که نمی داند که اگر مهمان "معاونت امور مردان ریاست‌جمهوری" بود تکلیف اش چه بود؟!

فدوی ملتفت نشد که منظور برادر «نزار زکا» 22 بود یا 77؟!

 

صرفه جوئی

       بفرموده، اسراف چیز خوبی نیست، بویژه برای ملت پاپتی؛ و ایضاً بفرموده:

       * علت اینکه تحریم شدیم همین بدعادتی در مصرف است! تحریم‌ کنندگان فهمیده‌اند نقطهء ضعف ما مصرف است! ما جامعه‌ای مصرفی هستیم / رضا اردکانیان، وزیر نیرو

       بر این پایه، و البته در اجرای منویات ملوکانهء اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای(ضپ)، از خیلی چیزها بقول اهل ریاضی، می شود بسود انقلاب شکوهمند، فاکتور گرفت؛ مثال:

       * حسین(ع) سلامی، فرمانده سپاه: «در دوران دانشجویی ما هیچ تصوری از پرتاب ماهواره به فضا نداشتیم اما امروز ما ماهواره می سازیم و آن را در فضا تزریق می کنیم. امروز همهء اینها مانند ساخت یک دوچرخه برای ما آسان است». /خبرگزاری وابسته پارس

       و نیز:

       * به گزارش ایسنا، سردار حاجی زاده با اشاره به وضعیت پایگاه‌های آمریکا در منطقه و توان موشکی سپاه، اظهار کرد: «وضعیت آمریکایی ها طوری است که انگار گوشتی در زیر دندان ما هستند و اگر تکان بخورند بر سرشان می زنیم»! /عصر ایران

       باری بر مبنای آنچه گفته آمد، احوط آن است که از دوچرخه و گوشت، فاکتور گرفته و نتیجه را که چرخ گوشت می شود، از مخرج  ادا کنند! 

       و من الله التوقیف...

 

 

آزادی های آشکار(1)

       انتشار خبر ملیحی که در پی می آید، فدوی را به دوران طلائی نوجوانی(2)، که همانا دوران رد و بدل کردن شمارهء تلفن بین نو جوانان بود، بُرد که البته معمولاً پنهانی نیز بود. این روزها اما جهان و روزگار تغییر کرده و این بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) «بی ناموسی ها» آشکارا انجام می شود:

       * در چند روز گذشته، بسیاری از مقامات آمریکایی، و از جمله دونالد ترامپ، آمادگی خود برای مذاکره با ایران را اعلام کردند که در جالب ترین اظهار نظر، روز گذشته ترامپ عنوان کرد که منتظر تماس مقامات ایرانی خواهد ماند. در همین زمینه، شبکهء خبری سی.ان.ان بامداد شنبه گزارش داد که آمریکا شماره تماسی در اختیار سوئیس به عنوان حافظ منافع ایران و آمریکا قرار داده تا در صورت لزوم ایران با آمریکا ارتباط برقرار کند./تابناک

       این عوالم بخوبی در کارتون زیر تصویر شده است:

ترامپ شماره داد. (با الهام از فیلم مزاحمت ایرج ملکی) / مانا نیستانی

________________________________________

(1) ضد "آزادهای یواشکی"!

(2) هر سخن جائی و هر نکته مقامی دارد، خواهر- برادر خوانندهء بازیگوش!؛ آخر همه جا که نمی شود بنقل از برادر میرحسین(ع) نوشت: دوران طلائی امام(ل).

 

یکسونگری

       خدمت خوانندگان محترم ضد انقلاب عرضه می دارد که اخیراً از سوی حکومت داعش درونمرزی (جمهوری اسلامی- م)، خطاب به «عملهء بیت / آتش به اختیاران گرامی» بخشنامه ای بشرح زیر شرف صدور یافته است:

       «سرپرست این دادسرا از شهروندان اخلاق مدار تهرانی خواسته است که به محض مشاهدهء هرگونه "کشف حجاب در خودرو"، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و..."، "اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا"، "انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و..." موضوع را پس از جمع‌آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات محل و زمان وقوع جرم به شمارهء 09054309484 در پیام‌ رسان‌های سروش، ایتا و... ارسال نمایند.» / خبرگزاری میزان

       در این پیوند اما یک جامعه شناس درونمرزی، به وجهی که در پی می آید، واکنش نشان داده است:

       * محمد فاضلی، جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی: «مردم را رودرروی هم قرار ندهید، عاقبت ندارد!» / بهار نیوز

       در پاسخ عرض می کند که، بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است! لکن  سیاست خداپسندانهء تفرقه بیانداز و حکومت کن، بعنوان یک شیوهء راهبردی چه می شود، برادر فاضلی؟!

 

کلمات قصار و حمار!

       بيل موری، هنرپيشهء امريکائی: «پس اگر ما به دولت دروغ بگوئيم کار خطا انجام داده ايم، اما اگر دولت به ما دروغ بگويد سياست ورزی کرده است!»

بيل موری، هنرپيشهء امريکا: پس اگر ما به دولت دروغ بگوئيم مرتکب جرم شده ايم. اما اگر دولت به ما دروغ بگويد سياست ورزی کرده است

 

 

وضع حمل

       به استحضار خوانندگان محترم ضد انقلاب می رساند که،  پس از دورخیزهای مکرر و طولانی، سرانجام کوه موش زائید آن هم با سزارین!

       شما هم  بنقل از برادر بی.بی.سی، ملاحظه کنید:

       * مجلس ایران تصویب کرد: «اسیدپاشی به قصد ارعاب افساد فی‌الارض محسوب می‌شود!»

       عکس قضیه هم لابد ثابت است یعنی، اسید پاشی اگر به قصد ارعاب نباشد، مانعی ندارد!

       زیاده درزی  نیست!

 

          * 7190---021:  پله برقیِ ترمینال یک فرودگاه مهرآباد حدود یک سالی است که خراب است، به مدیر مربوط اعتراض کرده‌ام اما پاسخ ایشان این بوده که وزیر را در جریان خرابی پله برقی گذاشته‌ایم! آیا تعمیر پله‌برقی نیاز به مجوز وزیر دارد؟!

       * پله‌های برقی ایستگاه متروی امام حسین(ع) از اواخر سال 97 تا به امروز خراب است و تردد سالمندان برای استفاده از مترو غیرممکن شده است. امیدوارم مسئولین مترو به جای دادن جوابیه به روزنامهء کیهان هر چه سریع‌تر عیب این پله‌ها را رفع کنند.
       فدوی: هر دو مورد را بعلت ضیق وقت و تشابه موضوع یکجا و در اوقات شرعی، وبا قید چندین فوریت، بعرض مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند: «بسمه تعالی- ما بفرموده، به امورات اهل بیت، صلوات الله علیهم اجمعین، دخالت نمی کنیم. به صاحب عله، که اباعبدالله(ع) باشد، مراجعه کنید، برادر0966---0919. و در باب فرودگاه نیز، به جعفر طیار(ع) رجوع کنید.
و من الله التوفیق!

 

       نامداری: رسانه‌های دشمن دائم تبلیغات اغراق ‌آمیزی در خصوص کمبود آب یا قطع برق دارند. از دشمن توقعی جز این نیست و، بدتر از آن، عده‌ای در داخل هستند که با اظهارات رسانه‌های دشمن واکنشی همسو نشان می‌دهند تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد، نمی‌توان به حل موضوع کمکی کرد.

       فدوی: بقول مقام معظم رهبری(ضپ)، طیب الله انفاسکم! شمائید آزاده خانم؟

 

       * 7109---0915: با این مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی که بسیاری از مردم کشورمان برای تهیه یک کیلو گوشت در هر ماه مشکل دارند چطور دولت چهارصد میلیون دلار ارز دولتی برای واردات گوشی تلفن همراه اختصاص می‌دهد؟!

       فدوی: بقول عوام First of all، در باب اینکه "چطور دولت چهارصد میلیون دلار ارز دولتی برای واردات گوشی تلفن همراه اختصاص می‌دهد؟" باید عرض کند که بهمان سادگی که چندین برابر آن را، حضرت آقا(ضپ) در یک قیام و قعود به برادران از لبنان تا یمن، پرداخت فرمود؛ و دیگر اینکه، بخاطر یک "ت" ناقابل که دعوا نمی کنند!

 

       * 6263---0938: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان اعزام روحانیون برای تبلیغ و ترویج احکام و معارف اسلامی مرسوم است ولی متاسفانه هنوز برخی روستاهای کشور فاقد ائمه جماعات هستند. از مسئولان امر درخواست می‌شود تدبیری بیندیشند که حداقل در طول سال اگر امکان ندارد در ماه مبارک رمضان و 10 روز اول محرم روستائیان عزیز از این موهبت بی‌نصیب نباشند!

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر برادران روستائی رسید؛ بعدالتحیه و السلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) در پاسخ ضجه زنان گفتند:

 بسمه تعالی، صرف شده است، ممنون برادر 6263---0938!

 

       * 7586---0912: تقاطع میدان شهدا و خیابان مجاهدین دوربین‌های نصب شده برای کنترل طرح ترافیک فقط از پلاک‌های جلوی اتومبیل‌ها عکس می‌گیرند رانندگان خلافکار موقع ورود به طرح ترافیک از این مبدا با پشت ‌سر اتوبوس حرکت کردن امکان تصویربرداری از پلاک توسط دوربین را از بین می‌برند بنویسید روزانه هزاران راننده با این شیوه وارد طرح ترافیک شده و جریمه نمی‌شوند.
       فدوی مراتب را در اوقات شرعی خاج پرستان، به آگاهی مرجع تقلید خود، حضرت آیت الله سید کامبیز روزبهانی رساند. در پاسخ فرمود که به فتوای علمای سلف،
رضوان‌الله تعالی عليه  و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، تصویر برداری مانند نقاشی و مجسمه سازی مکروه است، برادر فدوی!

 

       * 2907---0912: رونالدو، که یک فوتبالیست خارجی است، یک میلیون یورو برای افطاری مردم مظلوم و مسلمان فلسطین کمک کرده است ولی در داخل کشور فردی مثل زیباکلام سنگ اسرائیلی‌ های جنایتکار و کودک‌ کش را به سینه می‌زند. می‌خواهم بگویم بصیرت داشتن و حس دفاع  از مظلوم به ایرانی بودن و یا تدریس در دانشگاه نیست.
       فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، یکی از مقامات بیت، که نخواست نام اش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، به فرستادهء فدوی گفت که مبلغ مذکور را برادران علی الحساب در اختیار برادر رونالد قرار داده اند. والله اعلم!

      

       *7752---0915 : دولتی که برای تنظیم قیمت پیاز در کشور سه ‌هفته وقت و مهلت می‌خواهد برای مدیریت‌ های کلان چه‌کاری می‌تواند انجام بدهد؟

       فدوی: مراتب با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. در فاصلهء دو قیلوله و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند: لکن اگر منظور از «کلان»، هندوانه و خربزه باشد، که بفرمایش حضرت امام(ل) برای آن انقلاب نکرده ایم، برادر فدوی!

 

       * 0912---4253: زحمت کشیده‌ شد و از کمیک استریپ شهید حججی رونمایی صورت گرفت ولی مهم این است که زندگی‌نامه این شهید در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان گنجانده شود و راه شهیدان ادامه یابد.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی، و با قید چندین فوریت، بعرض مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین رسید، بعدالتحیه و السلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند: بسمه تعالی - لکن بین خودمان باشد، شهدای حرم چندان زیادند که تمام کتاب های درسی را اشغال خواهند فرمود، برادر4253---0912.

 

       *يک شهروند: در این وانفسای ارز، طلا، سکه، ملک، اجاره ‌بها، بیکاری، تورم و... چرا هیچ‌ خبری از دولت نیست؟ این سکوت معنادار دولت با این تورم‌های نجومی درد‌آور چه معنا و مفهومی دارد؟!

       * 7525---0912:  مگر در مجلس خاک قبرستان توزیع کرده‌اند که نمایندگان نسبت به گرانی و وضع آشفته در بازار ارز، مسکن و خودرو بی‌تفاوت شده‌اند و هیچگونه احساس مسئولیت نمی‌کنند. این وضعیت نشانه ناکارآمدی دولت و مجلس می‌باشد و باید فکری بشود.

       فدوی، بعلت ضیق وقت و تشابه موضوع، هر دو عریضه را یکجا پاسخ داده و عرض می کند که: والله برادر 1526---0910 بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... حال که ضد انقلاب خواب است عرض می کند که فدوی در این پیوند که چرا هیچ خبری از دولت نیست، بکلی بی تقصیر است زیرا  کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع)روحانی،  بقول جدّ اعلای فدوی:

بیت

بَرَد با خود نشان جای پا را،

کند تقلید، مرغان هوا را!

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

12 ژوئن المردّد سنهء 2019 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

 

بازگشت به خانه