خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

7 تير ماه 1398 ـ 28 ماه ژوئن 2019

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

احراز هویت!

       فدوی قاصم الجبارین را شدیداً شکر می کند که داعش درونمرزی (حکومت اسلامی مسلط بر ایران- م) همچنان می کوشد، موقتاً هم که شده، در تقابل با جهان آزاد، از خوی بیابانی خود اندکی فاصله بگیرد. در این راستا لابد به ياد داريد که حتا چندی پيش:

       * حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جهان دوستی بهتر از ایران نخواهد داشت اگر صلح آرمان شماست./خبر آنلاین

       باری خاج پرستان که، در ارتباط با برادران، حکم مارگزیده را دارند، در این ارتباط از وی خواسته اند که برای اثبات مدعای خود، مدارکی ارائه کند که وی مدارکی را بعنوان مستوره، بشرح پیوست، بطور علی الحساب و به شیوهء کرایه در مقصد، بقول عوام " سابمیت" فرموده است:

       گفتن ندارد که بر این پایه، بقول اهل ورزش، توپ در زمین خاج پرستان است!

 

تغییر کاربری زبانزد!

       فدوی در مرور خبرها بنقل از برادر بی.بی.سی به خبری از جنسِ "کوسه و ریش پهن بشرح زیر برخورد:

       * بریتانیا: دوتابعیتی‌ها به ایران نروند!

       * ایران:  پذیرای ایرانیان بریتانیا هستیم!

       گفتن ندارد که این ماجرا را می توان در مقولهء "اختلاف بین علما" نیز لحاظ کرد.

       و اما همان منبع، برای جوریِ جنس، در ادامه آورده است:

       * بریتانیا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از شهروندان ایرانی - بریتانیایی و همچنین ایرانیانی که برای موسسات بریتانیایی کار می‌کنند خواست تا به دلیل احتمال بازداشت خودسرانه به ایران سفر نکنند. در بیانیه‌ای که توسط جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، منتشر شده آمده است که شهروندان ایرانی - بریتانیایی، برخلاف دیگران با خطر فزاینده بازداشت و سوء رفتار در ایران روبه‌رو هستند. وزیر خارجه بریتانیا، خطر سوء رفتار حکومت ایران به شهروندان دو تابعیتی را "غیرقابل تحمل" توصیف کرده است

       و دو فقره مستوره را نیز بوجه زیر پیوست کرده است:

       * روز دوشنبه، ارس امیری، شهروند ایرانی شاغل در شورای فرهنگی بریتانیا، به 10 سال زندان محکوم شد.خانم امیری که به جاسوسی برای بریتانیا متهم شده، ساکن این کشور بود و برای دیدار با مادربزرگ بیمارش به ایران سفر کرده بود.

       * نازنین زاغری-راتکلیف نیز از شهروندان ایرانی - بریتانیایی است که از سال 2016 در ایران زندانی است و تلا‌ش‌های دولت بریتانیا برای آزادی او بی‌ثمر مانده است. وزیر خارجهء بریتانیا در هشدار روز جمعه به پروندهءخانم زاغری نیز اشاره کرد و آن را نمونه‌ای دانست از موردی که در آن متهم از حقوق اولیه مانند حمایت حقوقی محروم شده و از سال 2016 از خانواده‌اش جدا شده است.

       حال، برای تغییر ذائقه هم که شده، به فکاهه ای در این پیوند، به دو زبان، توجه کنید:

       * حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن، گفته است ایران پذیرای ایرانیان مقیم بریتانیا است.

       او در توییتی، به زبان انگلیسی، نوشت: "همه روزه هزاران شهروند دوتابعیتی و ایرانیان شاغل در بریتانیا در امنیت به ایران سفر می‌کنند. ایرانیان دوتابعیتی و شاغلان در بریتانیا، همگی به عنوان شهروند ایران مورد احترام هستند و از آنها برای دیدار از کشور و خانواده‌شان استقبال می‌شود.

       * آقای بعیدی نژاد در توییتی که کمی بعد آن را حذف کرد افزود: "اگر به عنوان ایرانی دو تابعیتی یا شهروند ایرانی شاغل در بریتانیا با سازمان‌های اطلاعاتی همکار نمی‌کنید و یا اطلاعات محرمانه را به آنها نمی‌دهید، می‌توانید بدون ترس و در حمایت کامل قانون به ایران سفر کنید!."

       والله از شما بعید است، برادر بعیدی نژاد! شما از حضرت آقا(ضپ) اجازه گرفتی؟ بهر روی، خدا کند که این دروغ شما راست باشد..!

       و در پایان  خوانندگان محترم ضدانقلاب، برای حالی کردن فدوی منتظرالظهور، بفرمایید که:  «آيا آزموده را آزمودن خطاست! یا رواست؟»

       اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

اعتصاب همسر نازنين زاغری در جلول کنسولگری - لندن

 

شایعه

       ...فدوی قویاً بر این باور است که اینگونه که با مدّ و تشدید گفته می شود که داعش از بین رفته، دروغ و بیگمان شایعه ضدانقلاب است! اگر چنین نیست پس این داعشیان در ایران سابق چه می کنند؟(1) فدوی، در تبیین این تئوریِ ثابت شده، می پرسد که خوانندگان محترم ضد انقلاب، آیا بین خمینی(ل)، ابوبکر البغدادی و خامنه ای، تفاوتی ماهوی ملاحظه کرده و می کنند؟

       فدوی البته آنقدرها هم که می گویند خشن نبوده، جانب اعتدال را نگهداشته و بعنوان حُسن ختام، داعش درونمرزی (حکومت اسلامی مسلط بر ایران - م) را با ارفاق، پاکنویس داعش برونمرزی ارزیابی می کند!..

       و اما فدوی می پندارد که اعمال عملیات ایذائی و ویرانگر علیه ملک و ملت در این چهار دههء شکوهمند، او را از ذکر نمونه های بیشمار در این پیوند، بی نیاز می کند؛ مگر مواردی که همین تازگی از تنور برادران بیرون آمده باشد و از آن میان:

       * روز گذشته، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از پلمپ 547 سفره خانه لاکچری در تهران خبر داد و گفت: «با سفره‌خانه‌های لاکچری که اقدام به تبلیغات غیر قانونی و موسیقی غیر مجاز و لهو و لعب می‌کردند برخورد و 547 واحد پلمپ و یازده نفر دستگیر شدند.» نکته‌ای که در لابه‌لای کلمات این خبر مستتر بود این است که پلمپ کردن این تعداد از واحد به بیکار شدن جمعیتی حدود 5 هزار نفر منجر می‌شود، با شرایط کنونی که کشور از نظر اقتصادی در آن قرار گرفته است باید پرسید آیا این تصمیم‌ها به صلاح بود و آیا راه حل دیگری برای برخورد با این رستوران‌ها نبود؟ نمی‌شد جریمه و تذکر داد تا حجم بیکاران بیشتر نشود؟ /برنا

 

دفع فاسد به افسد!:

       و اما خواهر سهیلا جلودار زاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیت، با حفظ سمت و با بیان اینکه بسته شدن 547 سفره‌خانه عدد چشمگیری است،  شیهه کشان فرموده است:

       * «این تصمیم بدون توجه به واقعیت‌های اجتماع گرفته شده است. در شرایطی که گوشی‌های موبایل دسترسی به انواع محتواها را ایجاد کرده‌اند افراد می‌توانند به هر موسیقی که بخواهند گوش کنند، بنابراین هر گونه برخوردی در این زمینه باید به صورتی باشد که فرهنگ‌ سازی صورت بگیرد. قبل از اینکه به سفره‌خانه‌ها مجوز داده شود باید آموزش‌های لازم در این زمینه به آنها داده شود.»!

       و سپس دورخیز و با تجاهل العارف نسبتاً  ملیحی فرمود که:

       «باید از خودمان بپرسیم چرا کشور ما تا این حد آسیب‌زاست؟!  چرا کشور ما جرم خیز است!  و از همه مهمتر اینکه چرا اکثر مسئولان با نگاه بدبینی به مردم نگاه می‌کنند و همه را مجرم می‌بینند؟ یا تفسیر ما از جرم اشتباه است و یا مشکلات دیگری وجود دارد. باید نگاه‌مان به مسائل را تغییر دهیم، از این طریق یافتن راه حل برای مشکلاتی این چنینی سخت نیست.»

       باری عجالتاً در این باب عرض می کند که: کسی جلودار این زامبی ها نیست، خواهر جلو دار زاده!، شما خود دانید!

 

مرتبط:

       * بی.بی.سی: دعوت بحث برانگیز مقامات ایران: «ردم بی‌حجابی را گزارش دهند». در تهران، دادسرای ارشاد از مردم خواسته اگر کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی یا مراسم مختلط دیدند با پیامک خبر بدهند. شماره ای هم برای این منظور اعلام شده. همزمان، صدها خودرو در پایتخت ایران به خاطر 'دور دور' کردن توقیف شده است.

________________________________

(1) بی سببی نیست که فدوی دیری ست که از حکومت اسلامی مسلط بر ايران با عنوان «داعش درونمرزی» یاد می کند.

 

شهيد شناسی

       فدوی تاکنون بر این باور بود که کسی نیست که شهرام شب پره، خواننده خوب و خلاق، را نشناسد؛ لکن با ملاحظهء متنی در مجازستان، که طنزی بالقوه نیز در آن مستتر بود، ملتفت شد که یک نفر پیدا شده که آن بزرگوار را بجا نیاورده است!. این هم سند منگوله دارش:

       * یادمه اون اوائل که تازه ماهواره وارد ایران شده بود، خانوادهء من جزو اولین کسایی در شهرمون بودیم که رسیور و دیش نصب کردیم، بعد از چند ماه، کسایی ریپورتمون رو به کمیته دادن که ماهواره داریم، و یه وقت دیدیم که کمیته ریخت تو خونه مون و بابام رو بازداشت کرد و دیش و رسیور رو هم ضبط کردن، وقتی داشتن میرفتن، یکی از اونا چشمش افتاد به پوستر شهرام شب پره که روی دیوار اتاق من بود، برگشت رو به ما و اشاره کرد به اون پوستر و گفت: "حداقل از روی این شهید بزرگوار خجالت بکشید" و رفت!

 

 

وجه تسمیه!

       تیتر صفحهء نخست امروز کیهان دارالخرافه، چنین بود:

         * گزارش خبری تحلیلی کیهان: مقاومت سیلی زد! /لینکلن جا زد!، دلار پایین آمد ! /تیتر

       به فدوی مربوط نیست ها؛ ولی آنی که پائین آمده، دلار نیست! لکن فدوی با این چیزها عجالتاً کار ندارد فقط حاج آقاحسین(ع) مسئلتن: چرا نام آن کشتی مشتی را، که هزینهء  آن را ملت امریکا پرداخته، امام حسن مجتبا(ع) نگذاشته اند؟

       21 می 019

 

توبيخ

       فدوی نمی داند که چرا این روزها زادگاه او، بعناوین گوناگون، در مرکز خبرهای دارالخرافه قرار

می گیرد؟!؛ آن از ماجرای قتل خواهر میترا استاد، عیال دوم برادرمحمد(ص)علی(ع) نجفی،

وزیر و شهردار سابق حکومت، و این هم خبری که تازه رسید:

       * امام جمعە جوانرود به دلیل اعلام عید فطر برخلاف نظر خامنه‌ای بازداشت شد. /صدای امریکا

       و در ادامهء خبرحیرت اثر:

       * امام جمعە یکی از مساجد شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه بە دلیل اعلام عید فطر در روزی غیر از آن روزی که رهبر جمهوری اسلامی عید اعلام کرده بود، از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدە است.

       حال فدوی آن فرمایش بی پایه و اساس اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای دامت تحریکاته را تکرار نمی کند که فرمود: هرکس ادعا کند به دلیل انتقاد به حکومت تحت فشار قرار گرفته، دروغ می‌گوید/ دویچه وله

       درست است  که  اختلاف بین علما، از موجبات استمرار مبانی شرع انور بشرح زیر است:

       * بی.بی.سی: سئوال تکراری در ایران: عید فطر امروز است یا فردا؟ مسلمانان در اکثر کشورهای دنیا و به ویژه در کشورهای منطقه و همسایگان ایران، امروز را به عنوان عید فطر جشن می گیرند. ایران اما اعلام کرده فردا عید فطر است. اولین بار هم نیست اختلاف بر سر این است که پایان ماه روزه داری مسلمانان دقیقا چه روزی است.

       لکن دیگر قرار نبود که چاقو، دستهء خودش را بهم ببُرد!

 

طنز تصویری

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

26 ژوئن المخطط سنهء 2019 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه