تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولاردموکرات های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

10 تير ماه 1398 ـ  1 ژوئیه 2019

زمان تغییر کامل رژیم ایران فرا رسیده است

رضا پهلوی

 شاهزاده رضا پهلوی در روز ششم تير ماه گفتگوئی داشت با تلويزيون i24NEWS اسرائیل. او در اين گفتگو اظهار داشت که: این رژیم نماینده مردم ایران نیست و آمریکا بجای اقدام نظامی می‌تواند با افزایش فشارهای بین‌‏المللی و حمایت از خیزش مردم به سقوط آن کمک کند

       او با اشاره به اینکه هیچ امیدی برای تغییر رفتار یا اصلاح رژیم ایران وجود ندارد، تاکید کرد: «مردم ایران برای گرفتن قدرت از رژیم نیاز به حمایت جامعه بینالمللی دارند و من فکر میکنم چنانکه در ماههای اخیر دیدیم ایرانیها در سراسر کشور به پا خاستهاند.»

       در بخشی از این مصاحبه از شاهزاده رضا پهلوی پرسشی در مورد احتمال حمله نظامی به ایران پرسیده شد که او مانند همیشه با ابراز مخالفت جدی با جنگ پاسخ داد «آمریکا بجای اقدام نظامی می‌تواند با افزایش فشارهای بین‌‏المللی و داخلی به رژیم خصوصاً با حمایت از خیزش مردم داخل ایران به سقوط آن کمک کند.»

       در ماههای گذشته گزارشهای متعددی از دست داشتن جمهوری اسلامی و عوامل آن در خرابکاریها و اقدامات ایذایی علیه نفتکشها و تاسیسات نفتی منتشر شد. رضا پهلوی میگوید، مقابله و جلوگیری از اقدامات مخرّب جمهوری اسلامی و پیشگیری از به راه افتادن یک جنگ، از راه ترکیب فشارهای خارجی و داخلی و به کار گرفتن ابزاری ممکن می‌شود که باعث سقوط نظام شود.»

       شاهزاده رضا پهلوی میگوید، این اقدامات در نهایت منجر به سرنگونی نظام میشود بدون اینکه نیاز به گزینه نظامی باشد وگرنه اگر جلوی خرابکاریهای رژیم گرفته نشود آنوقت ممکن است گزینههای دیگر اجتناب‌ناپذیر شوند.

 

رفتارهای رژیم نباید فقط نگرانی آمریکا و اسرائیل باشد

       در این مصاحبه مجری برنامه با بیان اینکه «رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو تنها سیاستمداران غربی هستند که میتوانند در مقابل آیتالله بایستند و ریشه شبهنظامیان مورد حمایت رژیم در منطقه را قطع کنند، نظر رضا پهلوی را جویا شد که او پاسخ داد، «کاملا واضح است و ترامپ و نتانیاهو بسیار روشن با صدای بلند در این مورد صحبت کرده‌اند. همه میدانند جمهوری اسلامی برای موجودیت اسرائیل یک خطر اساسی است؛ آمریکا کاملاً آگاه است اگر روند فعلی جمهوری اسلامی ادامه پیدا کند چه تاثیری در فضای بینالمللی خواهد داشت. این مسئله نباید فقط نگرانی آمریکا و اسرائیل باشد.»

       او همچنین هشدار داد، «خیلی از کشورها هستند که باید نسبت به پیامدهای رفتار رژیم و ادامه حمایت جمهوری اسلامی از بیثباتی حساس باشند و بدانند که چه عواقبی خواهد داشت.»

 

انتظار واهی اروپا در مورد تغییر رفتار جمهوری اسلامی

       مجری از رضا پهلوی پرسید، «رفتار اتحادیه اروپا در حمایت‌های سیاسی و اقتصادی از جمهوری اسلامی را چطور توجیه میکنید؟» وی در پاسخ گفت: «در چهل سال گذشته اروپا در این انتظار واهی مانده که رفتار این رژیم قابل تغییر است. این اصلیترین دلیل است که آنها فکر میکنند از طریق دیپلماسی می شود جمهوری اسلامی را اصلاح کرد. اما من فکر می‌کنم ایرانیها چیز دیگری می‌خواهند؛ این رژیم نماینده مردم ایران نیست و مردم ایران را از همه جهان جدا کرده و مانع این شده که زندگی بهتری داشته باشند. جمهوری اسلامی در حمایت و پاسخگویی به مردم شکست خورده است. آنها فقط به ما آسیب نمی‌زنند بلکه نهایتاً خودشان هستند که ضربه می‌خورند.»

       شاهزاده رضا پهلوی در پاسخ به پرسشی در مورد موضع پوتین برای حل بحران منطقه و اینکه آیا انگیزه و ابزار لازم را برای خارج کردن نیروهای جمهوری اسلامی از سوریه دارد، گفت: «با وجود اینکه داعش عملاً در سوریه شکست خورده و بشار اسد بر اغلب مناطق سوریه کنترل پیدا کرده ولی فکر نمی‌کنم که پرزیدنت پوتین دیگر نیازی به نیروهای جمهوری اسلامی ندارد بکه او از وزنه ایران در مذاکرات بینالمللی با غربیها استفاده میکند. اما واقع بینانه این است که به نظر نمی‌رسد در بلندمدت بتواند روی روابط استراتژیک با تهران حساب کند.»

جمعه 7 تیر 1398 برابر با 28 ژوئن 2019

https://kayhan.london/fa/?p=161031

بازگشت به خانه