خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

6 دی ماه 1398 ـ 27 ماه دسامبر 2019

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

با آرزوی بهروزی و پیروزی، در سال نو میلادی، که در چند قدمی ست

 

استمالت اسلامی

       فدوی در مرور فجایع اتفاقیه در دارالخرافه ، به خبر حیرت اثری بنقل از برادر بی بی سی بشرح زیر رسید:

       * دست‌کم هشت  تن از اعضای خانوادهء پویا بختیاری، از کشته شدگان اعتراض‌های اخیر، بازداشت شده‌اند.

       و در توضیح بیشتر:

       * بهمن صادقی نور، از بستگان نزدیک این خانواده، به بی‌بی‌سی فارسی گفته در حملهء شب گذشته نیروهای امنیتی، پدر و مادر، خواهر و شوهر خواهر، دو عمو و پسر عموی يازده ساله پویا بختیاری بازداشت شده‌اند.

       فدوی عجالتاً از دخول به این موضوع نیز می گذرد که توضیح بالا ، مبالغ هنگفتی ضعف تألیف دارد زیرا فدوی هر چه در میان بازداشت شدگان کاوید، "دختر خاله" و "پسر خاله" نیافت!  و این، گفتن ندارد که، ناشی از ضعف قوهء باه (غذائیه- م) است... بگذریم  و اما فدوی منتظرالظهور، که بمنظور تقدیم عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، به حضرت آقا(ضپ) در بیت بسر می بُرد، بمنظور فضولی، یواشکی و  با پرداخت چند کیلو وجه رایج ممالک محروسهء امام زمان(عج) به یکی از مقامات بیت چگونگی مراتب فوق را جویا شد. وی،که نخواست نام اش تا انقلاب بعدی (عج) فاش شود، به فدوی گفت  که مجتهدالزمان، ملاذ الانام، صاحب السیف و القلم والپیپ والمنقل، اعلیحضرت العظما سیدنا علی(ع) خامنه ای، دامت تحریکاته، از کرده ی خود در پیوند با نسل کشی آبان گذشته شدیداً  پشیمان شده و به عملهء بیت دستور فرموده اند که برای رفع تنهائی دستگیر شدگان، همسایگان دست چپ و دست راست خانوادهء بختیاری را نیز بازداشت و به ایشان ملحق نمایند! وی همچنین در باب انگیزهء حضور کودکی یازده ساله در بین بازداشت شدگان افزود که  آن نیز به "سیاست بازدارندگی" حضرت آقا (ضپ) بر می گردد زیرا در غیر این صورت، آن کودک نابکار سرانجام بزرگ شده و به تظاهرکنندگان می پیوندد!

       زیاده کنکاشی نیست..

       24 دسامبر 019

 

 

نامه رسان

       فدوی سرانجام  پیه جاسوس بودن را بخود مالید و پیام فوری برادر پمپئو وزیر خارجهء استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل را، که در آن از "جامعهء جهانی" خواسته بود که در کنار مردم به گروگان گرفته شدهء ایران "بایستد" به جامعهء مذکور، و البته معلول، بشرح ابلاغ کرد:

       * مایک پمپئو خواستار آزادی فوری خانواده پویا بختیاری شد. با بازداشت خانواده پویا بختیاری، وزیر خارجه آمریکا خواستار آزادی آنها شد و از جامعهء جهانی خواست کنار مردم ایران بایستد. در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود بختیاری‌ها با هدف شرکت در مراسم چهلم در 5 دی "راهی تهران شده‌اند"./دویچه وله

       و اما "جامعهء جهانی"، در پاسخ، بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند "هستن" ولی "خستن" و نمی توانند "بایستند" فلذا می نشینند، برادر فدوی!

       24 دسامبر 019

 

دریا و دباغ خانه، از دوستان قدیم اند!

       ...باری، بنظر می آید که برادران در مجموع، از صدر تا ذیل، و  دلائلی که بر فدوی معلوم نیست،  هنوز باورشان نمی شود که "از دم گِشت"، یعنی بقول بندی از اساسنامهء کانون نویسندگان، "بی هیچ حصر و استثناء"، با قدرت 9.8 "ریش" تِر، در سراشیبی سقوط هستند. یکی دو قلاده از اینان البته  آخر ماجرا و دردناکی آن را کم و بیش حدس زده اند که فدوی، برای جوریِ جنس، نظراش ان را در پی می آورد:

       * محمد(ص) باقر(ع) فرزانه، امام جمعه موقت مشهد: اگر دولت، مجلس و قوهء قضائیه به مردم کم‌توجهی و بی‌توجهی کنند معلوم است چه خواهد شد. به عقب بر می‌گردیم، نه به جایی که پیش از انقلاب بودیم، به جایی برمی‌گردیم که خدا می‌داند چه خواهد شد. به قول امیرالمومنین، پوست مان را می‌کنند، گوشت مان را می‌خورند و استخوان مان را خورد می‌کنند. دیدید در این چند روزه که فرصت پیدا کردند چه وحشی‌گری کردند؟ اگر می‌توانستند ایران را کاملاً خاکستر می‌کردند. خشم مردم پنهان است و ظرفیت تحمل آنان بالاست اما اگر منفجر شوند هیچ چیز نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. /دماوند

       23 دسامبر 019

 

در باب فضلا و فاضلاب...

       فدوی داشت، بهوای "ونیز"، مناظری را نگاه می کرد که ملتفت شد که باز، حسب شیوهء مرضیه، گز نکرده پاره کرده و مناظر مذکور "ونیز" نیست بلکه اهواز خودمان است  که با آنکه چهل سال است دارد خرج ماجراجوئی های حضرات را می دهد، افزون بر مشکلات پیشین، خود به چنین وضعی نیز گرفتار آمده است. باری، فدوی برای محکم کاری به منابع خبری نیز مراجعه کرد که ملاحظه می کنید:

       * اهواز همچنان در محاصره آب و فاضلاب!/ عصر ایران

       لکن بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، فدوی در حاشیه نتوانست حیرت خود را سانسور کند که با این همه موجودات فاضل مانند فاضل لاریجانی- فاضل لنکرانی و... مملکت امام زمان (عج) اساسا چرا باید مشکل فاضلاب داشته باشد، بله؟

       زیاده عرضی نیست

       20 دسامبر 019

 

دلجوئی قاتل از مقتول!

       ...آقا جان! مملکت امام زمان(عج) که نیست؛ یعنی هیچگونه ی عواقبی ندارد؛ فلذا خوانندگان محترم ضدانقلاب، هر جور که می خواهند بیاندیشند، بقول عوام Fadavy does’t care! ، لکن، بباور وی، ایران اسلامی، مهربان ترین قاتلان در جهان را داراست!(1) بین خودمان باشد، چون ضد انقلاب خواب است عرض می کند که  شما در کجای جهان قاتلینی را سراغ دارید که که به استعانت از  مقتولین بروند، هان؟ این هم سند مصور منگوله دارش:

       * دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به دیدن خانواده‌های بعضی از کسانی رفته که در جریان اعتراض‌های آبان ماه گذشته کشته شدند. علی شمخانی گفته که اکثر کشته شدگان در شهرستان های تهران در اعتراضات حضور نداشتند و به صورت مشکوک به قتل رسیدند!

       گویندهء این مهملات خردمندانه را در نفر دوم سمت راست، و مادینه ای که فرمان آتش به اختیار بیت را اجرا فرموده است در نفر نخست از سمت راست ملاحظه می کنید:

       زیاده عرضی نیست...

       22 دسامبر 019

______________________________________________

(1) لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بی داد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تر است، استفاده کند، با فدوی منتظر الظهور، مشکلی دارید؟

 

راه حل

       منت خدای را عزو جل، که مسئلهء کولبران، بویژه نوجوانان آن زحمتکشان، با یک قیام و قعود برادران حل شد. ملاحظه کنید:

       * جهانگیری پس از مرگ دو نوجوان کولبر دستور رسیدگی به معیشت خانوادهء ‌آنها را داد! / بی.بی.سی

       فلذا مقتضی ست بازماندگان کولبرانی که توسط گلوله های برادران و یا سقوط از ارتفاعات و یا منجمد شدن در برف و کولاک به لقاءالله می پیوندند، به برادر جهانگیری مراجعه نمايند تا به زندگی پس از مرگ شان سريعاً رسیدگی شود!

       زیاده راهکاری نیست

       22 دسامبر 019

جنازهء کولبر نوجوان در مریوان بر دست‌هایی با تکه‌های نان تشییع شد

 

دو مطلب تصویری تلخ

 

"گویاست" دگر حاجت مشاطه ندارد

فدوی در این ستون نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خود جنس اند! و جز گزینش تیتری مناسب و همسو با محتوا، و احیاناً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی به دخالت او ندارد

       * سخنگوی سپاه: در گام دوم انقلاب، چنان اقتصاد پایداری در کشور حاکم خواهد شد که در باور نمی گنجد / عصر ایران

       تحشیهء فدوی : چقدر شبیه عرّ و تیز کلیدالاسلام روحانی ست، نه؟!

 

       * 39 نمایندهء مجلس ایران خواستار استیضاح وزیر کشور /العربیه

       تحشیهء فدوی: کسی با عامل اصلی این مصائب، که  اعلیحضرت العظما باشد، کاری ندارد؟!

 

       * زیتون : سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله، تایید کرد که «ممکن است مردم را اشتباهی کشته باشیم.»/گویا

       تحشیهء فدوی: اجازه هست ما هم اشتباه شما را مرتکب شويم؟!

 

       * با تانک، نفربر و تیربار مردم ماهشهر را سرکوب کردند. / کردانه

       به فدوی مربوط نیست ها ولی، تا آنجا که بخاطر می آورد، اینگونه سلاح های سنگین را ملت برای مقابله با دشمنان برونمرزی در اختیارتان  قرار داده بود، نه؟

 

       * سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی: رژیم ایران تنها روزهای معدودی در پیش دارد / العربیه

       تحشیهء فدوی : خدا کند که این دروغ شما راست باشد ، برادر گراهام!

 

       * نباید اجازه داد به بهانهء بنزین، کالاهای دیگر هم گران شود./ ایسنا

       تحشیهء فدوی: مراتب در شرایطی که شدیداً مشغول لرزش قهرمانه ی صبحگاهی بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام به بنزین و سایر ارزاق عمومی دستور فرمودند که احترا م شان دست خودشان باشد و افزایش پیدا نکنند!

 

       * دو زندانی سیاسی در ایران پس از ربع قرن آزاد شدند! / بی بی سی

       تحشیهء فدوی : برادران حالا چه عجله ای داشتید؟!

 

       * در «جمعهء پایداری» تظاهرکنندگان عراقی: تا 40 سال دیگر هم در میدان‌ها می‌مانیم. / العربیه

       تحشیهء فدوی : راستی چرا ما  چهل سال پیش به این نتیجه نرسیدیم؟!

 

       * محکومیت یک ایرانی در آمریکا به خاطر دور زدن تحریم ها. / بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی : به کسی چه مربوط است؟ خب می خواستید یک تابلو دور زدن ممنوع، در آنجا نصب کنید، برادر بی.بی.سی!

 

       * سلیمانی خطاب به فرماندهان امنیتی عراق: ما در ایران بلدیم چگونه اعتراضات را مهار کنیم /العربیه

       تحشیهء فدوی : آنجوری، عمهء فدوی هم بلد است، برادر مشقاسم!

 

       * رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران: در میدان‌های بیروت و بغداد پول پخش می‌کنند. /العربیه

       تحشیهء فدوی: آخر بشما چه مربوط است، برادر سربار محمد(ص) باقری؟ بفرمایید شما غیر از مرگ، نفرت، فقر و فساد، در میادین ایران اشغالی، و بین مردم پاپتی و شل و پل، چه پخش می کنید، هان؟

 

       * علی(ع) مطهری: ویه نادرستی که اخیرا باب شده اعلام کرده‌اند مصوبات مجلس از نظر انطباق با سیاست‌های کلی نظام باید در مجمع تشخیص بررسی شود. این بدعتی است که اساساً خلاف قانون اساسی است. یعنی الآن ما دو شورای نگهبان پیدا کرده‌ایم./  ایران بریفینگ

       تحشیهء فدوی: شما هم دیگر کم لطفی نکنید؛ آخر هشتاد میلیون گروگان و فقط دو شورای نگهبان؟، قدری هم انصاف داشته باشید برادر علی(ع) مطهری؟

 

       * «کسی نمی‌تواند ملت عراق را سرکوب کند». / ایران اینترنشنال بنقل از گویا

       تحشیهء فدوی : ملت ایران را که می تواند!

 

       * دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور از خاورمیانه «خون‌آلود» خارج خواهد شد. /رادیو زمانه

       تحشیهء فدوی : نمی شود که فدوی منتظرالظهور را نیز با خودتان ببرید، ثواب داره ها!

 

       * آیت‌الله امجد: کلید بهشت دست من و شما نیست. / انصاف

       تحشیهء فدوی : همینطور است، دست کلیدالاسلام والمسلمین روحانی ست!

 

       * یکی از رهبران دانشجویان اشغال کننده سفارت آمریکا در تهران: به شدت پشیمانم!/ العربیه

       تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای داشتی، برادر گروگانگیر؟، خب چهل سال دیگر می گفتی!

 

حرف حساب

فدوی در این ستون،شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که  حرف حساب ،جواب ندارد!

 

به پایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی !

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

24 دسامبر مفرح از برجام الحرام سنه  019

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

حمیدرضا رحیمی

www.hazl.com

بازگشت به خانه