خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

25 بهمن ماه 1398 ـ 14 ماه فوريه 2020

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

 

 

 

محکومیت های کیلوئی!(2)

       فدوی در نوشتهء پیشین به نوعی مخرج مشترک در بازداشت های فله ای اشاره کرده بود (محکومیتهای کیلوئی / محکومیت های کربلا نشان). این روند شوربختانه از سوی گماشتگان حضرات آیات، همچنان و با قدرت 9.8 "ریش" تِر ادامه دارد، فدوی برای جوریِ جنس، مورد مرتبط زیر را هم علاوه میکند:

       * سه زن معترض به حجاب اجباری جمعاً به 31 سال زندان محکوم شدند. /رادیو زمانه- تیتر

       و در ادامه خبر حیرت اثر:

       * یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز، سه زن معترض به حجاب اجباری، در شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر استان تهران جمعاً به بیش از 31 سال زندان محکوم شدند.

       اتهامات کلیشه ای، و در عین حال خنده دار هم، خواندنی ست و از آن میان تقدیم و توزیع گل در واگن زنان!:

       * اتهام این سه زن «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی»، «تشویق و فراهم‌نمودن موجبات فساد و فحشا از طریق بی‌حجابی» و «تبلیغ علیه نظام» اعلام شده است.

       زیاده مخرج مشترکی نیست.

 

شرط بندی

        فدوی نمی داند که این همه نگرانی اعلیحضرت العظما خامنه ای، دامت تخریباته، پیرامون انتصابات پیش رو، از چه بابت است؟ یعنی معظم له نمی داند که خانه از پای بست ویران است؟!

     فدوی در این مورد از جدّ اعلای خود استمداد می طلبد که خطاب به حضرت آقا(ضپ) پیرامون آب در هاون کوبیدن چنین فرمود:

شعر

هی بر سر خود بزن دو دستی

چون بال که مي زند پرنده

صد روز دگر برو چو امروز

بشکاف سر و بکوب دنده

هی بر سر و ريش خود بزن گِل

هی بر تن خود بمال سنده!

     لکن فایده ای ندارد! فلذا  فدوی با حضرت آقا(ضپ) شرط می بندد که اگر انتصابات منتفی و مجلس بیت نیز بکلی تعطیل شود، هیچ اتفاقی نمی افتد:

بیت

باور نکنی بيا ببنديم

يک شرط به صرفهء برنده!

     بفرمایید؛ این گوی و این میدان!

 

سوء استفادهء بهینه!

     فدوی در خبرهای برونمرزی و در پیوند با ویروس مشهور" کرونا" که همچنان به کشتار نفوس اشتغال دارد، به خبر زیر رسید:

     * جکی چان به هر کس درمانی برای کرونا بیابد یک میلیون یوان جایزه می‌دهد!

     و در ادامهء خبر میمنت اثر، بنقل ازالعربیه:

     * چانگ کونگ سانگ، مشهور به جکی‌چان، بازیگر سرشناس سینمای هالیوود و چین، اعلام کرد به هر کسی که بتواند درمانی برای بیماری کرونا بیابد یک میلیون یوان چین، معادل 143 هزار دلار آمریکا جایزه می‌دهد.

     راستش از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که فدوی پیش خود اندیشید که احوط آن است که از موقعیتی که پیش آمده، نهایت سوء استفادهء بهینه را بکند و بعبارت دیگر، "ما را هم ازین نمَد کلاهی ست"!، و چرا که نه؟.. و چنین بود که فدوی پیامی بشرحی که در پی می آید، بجهت ایشان، ارسال کرد:

     «والله برادر "جکی چان"، بقول سید قاسم (مشقاسم سابق - م ) دروغ چرا؟ تا اعدام آآآآ، لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، حال که شما تا این حد سخاوتمند هستید، خواهشمند است  سری هم به ما مادر مردگان در ایران سابق بزنید و جایزه ای هم برای کسی که درمانی برای آنفلونزای آخوندی، که به مراتب کشنده تر و لاعلاج تر از ویروس کروناست، تعیین بفرمائید، اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)

     زیاده درخواستی نیست...

11 فوریه 020

 

طنز تلخ تصویری

 

از ماه به چاه

     "منت خدای را عز وجل" که ملت ورجاوند سرانجام سرعقل آمد و اگرسال 57 عکس امام راحل(ل) (1) را در ماه می دید، امروزه عکس امام حاضر را(ضپ)2(2) در سطل آشغال دید!..

     لکن بنظر می آید که " صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را" تا ملت شاهد مناظر دلنشینی بوجه زیر باشد:

     کسانی که در عکس های بالا به زباله دان تاریخ ریخته شده اند،مسؤلین اوکراینی هستند که به فساد متهم اند:

     * چالش سطل زباله برای مسئولان فاسد! به گزارش ایسنا، بهارنیوز نوشت: درواقع، آن‌ها (اوکراینی ها) در این چالش آن دسته از سیاست‌مدارانی را که به اعتقادشان فاسد هستند، در سطل‌های زباله پرتاب می‌کنند. از چند نماینده مجلس طرفدار رئیس‌جمهور برکنار‌شده طرفدار روسیه گرفته تا یک مقام محلی در شهر بندری "اودسا" که متهم است 30 هزار پوند از اعتبار اختصاص داده شده برای بازپروری کودکان پناهنده دزدی کرده، تاکنون به این طریق مجازات شده‌اند.

آن‌ها همچنین یک بَنِر بزرگ به اسم "دیوار شرم" ایجاد کرده‌اند که منقش به تصویر سیاست‌مدارانی است که از نظر خیلی‌ها، به اندازه کافی با فساد مبارزه نمی‌کنند. معترضان به سمت این بَنِر، گوجه‌فرنگی پوسیده پرتاب می‌کنند

     ملاحظه میکنید که تفاوت میزان سوء استفاده اینان با برادران ما، از زمین دستکم تا پشت بام است!

     بر این پایه، اکثریت مسؤلین ومقامات جامعهء شکوهمند اسلامی ما از صدر تا ذیل، ضاعف الله اموالهم اجمعین، احتراماً به سطل آشغال تعلق دارند! که البته مردم شاکی و معترض، حسب شیوهء مرضیه، در یک قیام و قعود، به سب النبی و سب ائمهء طاهرین، صلوات الله علیهم اجمعین، توهین به مقامات،توطئه برعلیه نظام،مشوب کردن افکار عمومی،شرب خمر، حمل و استعمال مواد مخدرو.... محکوم  می شوند!(3)

     زیاده " ارزی" نیست..

______________________________________

1- ل: مستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف لعنة الله علیه است

2- ضپ: مستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف ضاعف الله پُرستاته است

3- مطلب کامل در پست:تنبیه مقامات خاج پرست 20 مهر ماه 1397 ـ 12 ماه اکتبر 2018 در www.hazl.com

 

از امراض مُسری!

     ...راست اش، و از خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز البته چه پنهان، که فدوی منتظرالظهور این روزها، از هیچ چیز حیرت نمی کند و لذا سرِ هیچ کجایش دیگر، اسفناج اُرگانیک سبز نمی شود!، حتا فرمایش برادر محمود صادقی از نمایندگان محترم حکومت در مجلس بیت، که به نوعی تجاهل العارف میماند، و فدوی آنرا بمنظور تنبه دیکتاتوربعدی (عج)، به نقل از برادر بی.بی.سی در پی  می آورد:

     * محمود صادقی: گویا مشاوران رهبر نمی‌گذارند همه واقعیت‌‌ها به او برسد!

     فدوی در این باب که اگر معظم له به فرض  محال "واقعیت ها" را با پاشنه کش  اسلامی هم در می یافت، چه "غلطی"(1) می فرمود، وارد نمی شود ، لکن  در پاسخ و بناگزیر، و البته به اجمال و اختصار عرض می کند که والله برادر صادقی بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد،حال که حضرت آقا درحال تنقیهء جام زهر هستند عرض می کند، که این مشکل اعلیحضرت العظما را، اعلیحضرت همایونی نیز  داشت، و ملاحظه کردی که: «هر کسی آن ِدروَد عاقبت کار که ِکشت». ملتفتی که؟!

     زیاده " ارزی" نیست

____________________________

(1) مأموریت تاریخی داعش درونمرزی (جمهوری اسلامی- م) در ایران سابق، منحصر به توزیع عادلانه فقر بین مستضعفین که نیست؛ قضیه برخی واژگان وارداتی به فرهنگ سیاسی- اجتماعی را، مانند  همین آمریکا هیچ "غلطی " نمیتواند بکند،  و نیز برخی دیکرمثل  "مستضعفین" و واژهء نتراشیده و نخراشیدهء "اقشار" بر می گردد که فدوی بعنوان یکی از مستضعفان سرشناس، حق سوء استفادهء بهینه از این واژه  و سایر واژگان مشابه را بعنوان ماترَک حکومت شکوهمند اسلامی،  برای خود، شدیداً  محفوظ می دارد.

 

درست بنویسیم!

     خیلی از مواضع برادران از منظر فدوی منتظر الظهور، شدیداً ضعیف است!  از چشم و اعصاب بگیرید تا مواضع دیگری که در حوزهء نعلین زرد است!(1) باری و اما هدف یا انگیزهء این مختصر، ضعف برادران در عرصهء دستور زبان فارسی ست!..مستورهء تازه ای اگر از فدوی طلب کنید، بشرح زیر و بنقل از برادر بی.بی.سی، در دسترس است:

     * گروهی از فعالان اصولگرا، برخی با سابقه مسئولیت در بسیج دانشجویی، در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، هشدار داده‌اند که ادامه روندهای جاری در حکومت ایران به "اضمحلال نظام و رویگردانی کثیری از مردم از دین و حکمرانی دینی" منجر خواهد شد.

     گفتن ندارد که زمان وقوع فعل که برادران آنرا در مستقبل / آینده برآورد فرموده اند درست نیست و زمان وقوع فعل باید، گذشتهء ساده یا، گور پدر مال دنیا، ماضی نقلی بوده باشد! باری فدوی بعنوان وظیفهء شرعی، فعل را بشرح زیر بقول عوام for free  اصلاح میکند:

     «گروهی از فعالان اصولگرا، برخی با سابقه مسئولیت در بسیج دانشجویی، در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، هشدار داده‌اند که ادامه روندهای جاری در حکومت ایران به "اضمحلال نظام و رویگردانی کثیری از مردم از دین و حکمرانی دینی" منجر شده است!»(2)

     زیاده ویرایشی نیست...

     سوم ژانویه 020

___________________________________

(1) منظور مواضع سیاسی نیست، چرا که بعلت ترکیب شگفت انگیز "شتر گاو پلنگ" بودنش، تشخیص و تعریف گریز است- م

(2) افزودن واژهء فرنگی  بقول عوام already  مُستحب است!

 

شیرینکاری

     فدوی پیش از اینها، اشاراتی به این نکته که فاشیست ها و دیکتاتوران گرامی،صرفنظر از محدوده ء جغرافیائی، ازهیتلر آلمانی و موسولینی ایتالیائی، فرانکواسپانیائی، گرفته تا  سوهارتو اندونزیائی و پینوشه (شیلی) و خمینی (ایران سابق)، چندان بهم شبیه اند که پنداری همگی با یک فقره فریاد یاعلی(ع)، از یک مادر متولد شده اند! و اما شیوه و شگردهای برادران قاچاقچی و گروگانگیر، در مبارزهء صمیمانه با مردم، به همکاران شان درسایر نقاط جهان، هیچ شباهتی ندارد!؛ محضر اینگونه موارد  را خوانندگان محترم ضد انقلاب، بویژه مردم به گروگان گرفته شدهء در وطن سابق، بخوبی درک کرده اند  و فدوی مکرر نمیکند مگر یکی دو مستوره و یادآوری: مانند اینکه دانشجویان را می گیرند که مبادا شلوغ و اعتراض کنند! به این حرکت شگفت انگیز، "برخورد پیشگیرانه" می گویند!:

     * یکی از وجوه مهم سرکوب حرکت اعتراضی سراسری، بازداشت گسترده فعالان دانشجویی است.آمار دقیقی از بازداشت‌ها که توسط وزارت اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه تحت عنوان «برخورد پیشگیرانه» انجام شده ‌است، در دست نبوده و آمارها بین 90 تا 140 نفر در نوسان است./رادیو فردا

     و یا:

     * سپاه پاسداران: فیلم‌بردار ویدیوی اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی دستگیر شد/ بی.بی.سی

     و بعنوان عذربدتر از گناه:.

     * خبرگزاری تسنیم به نقل از این قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران خبر داد که "جهت بررسی و مشخص شدن علل و عوامل دخیل در این حادثه مذکور اقدام به شناسایی و در اختیار گرفتن فرد منتشر کننده فیلم مذکور نموده که نتایج بررسی‌های صورت گرفته متعاقباً در اختیار ملت شریف ایران قرار می‌گیرد"! /همانجا

     و نوع نادر دیگر، بازداشت بی هیچ بهانه است که البته نگرانی ندارد زیرا مورد مصرف بازداشت شدگان، بعداً پیدا می شود انشاءالله!

     مورد اخیر، بیشتر بین گروگانهای دو تابعیتی غیر خودی، دیده میشود..

     زیاده عرضی نیست

     14 ژ.020

 

معجزه

از معجزات شرع انور است که در آن، " یابو" با یک قیام و قعود، به" جت اختصاصی" تبدیل میشود!

 

علما و پرواز!

     فدوی هم پنداری کم تا قسمتی، گرفتار مسائل فضائی ست؛ باری فدوی در انبوه خبرها ملتفت شد که:

     * یک هواپیما در استانبول هنگام فرود از باند خارج و دو نیم شد / العربیه- تیتر

     فدوی بیگمان  به این میگوید شق القمر!

     و اما اختلاف بین علما:

     * هواپیمای مسافربری ترکیه در فرودگاه استانبول سه تکه شد. / بی.بی.سی

     باری فدوی مخرج مشترک میگیرد و به دو و نیم رضایت میدهد!

 

کلمات قصار

اشاره: کلمات قصار، ضد کلمات حمار است!

 

*********************************************************

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

یازدهم فوریة المشجر از برجام الحرام  سنهء 2020 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه